Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1547
Idag slutta den ene monitoren min å fungere og i den anledning tenkte jeg og gjøre en liten oppgradering. Jeg har egentlig ingen krav, men har sett litt på X34 fra Acer. Det jeg liker med den er at den har G-sync, 100hz, IPS panel og VESA feste, liker også tanken på å gå opp 10" i skjerm realestate. Pris er egentlig ingen problem, men jeg har ikke noe problem med å gå for et billigere alternativ heller! I pcen min sitter det forøvrig et 980ti.
Det jeg egentlig lurer på er om noen har erfaringer rundt ultra wide 21:9 ratio? Jeg har ingen erfaring med dette tidligere, men jeg har lest mange gode erfaringer på nettet. Så vidt jeg skjønner er X34 relativt ny, er det noen god grunn til at den ikke har 4K? 4K er ikke noe must for meg, men vil helst ha en så mye som mulig "future proof" skjerm (4K vil vel bli vanlig snart?)
Skjermen er tenkt å brukes til gaming, film+tv serier og hjemmekontor (word og excel).
Sist endret av iGnome; 24. februar 2016 kl. 20:28.
Hvorfor skal skjermprodusentene komme med det aller nyeste? Den hadde nok vært 3840×1600 vil jeg tro

Mens andre skjermer ville vært 3840x2160 så hadde heller vurdert det.
Ingen skjermkort\skjermer er fremtidrettet sjekk markedet i 2017\2018 kansje det kommer noe da.
Jeg vurderte x34 selv, men 100hz ble litt i minste laget. Etter å ha testet 3 forskjellige skjermer kom jeg frem til at Asus PG279Q var den beste til mitt bruk, som for det meste er CS:GO. Beste skjermen jeg noensinne har hatt! Anbefales om du først skal legge såppas mye penger i en skjerm.
Fikk selv lyst på:
Asus 27" LED G-Sync Rog Swift PG27AQ
3840x2160 IPS, 4ms, 1000:1, Speakers, HDMI/DP


Eneste problemet mangler HDMI v2, burde ha 2 Displayporter og burde ha noe raskere panel.
Har full hd fra før derfor syns jeg 1600p blir litt lite f.eks til nvidia 3dvision.
Gsyns er det viktigste selv om fleste spill burde klare CS:G0 på høy grafikk, synd man antakelig ikke får bedre bildekvalitet i 4k.

Men tror selv du gjorde bedre valg en ultra wide 21:9 ratio har en mistanke slike skjermer har litt dårligere oppløsning en 4k skjermer, så hvis noen andre har erfaringer der. Selv ville jeg heller vurdert å sette flere skjermer i nvidia surrund eller AMD Eyefinity hvis du først ha skjermkort som takler det men da må du nok ha 2/3 ways SLI for krevende spill.
Sist endret av lmh1; 25. februar 2016 kl. 07:06.
Oppløsningen er egentlig ikke så viktig for meg da skjermkortet mitt (980ti) ikke har sjans til å dra de spillene jeg spiller i 4K oppløsningen uansett. Det ville jo vært greit med tanke på work flow, men er vandt til 2x1920x1080 så tror oppgangen til 1920x1080+3440x1440 vil fungere fint.
PG27AQ har jeg også vurdert, men trade off er 7" mindre skjerm, 60vs.100Hz og da var ikke den høyere oppløsningen så viktig lengere. Så med andre ord såvidt jeg ser det så er oppløsningen på x34 det eneste draw backet og da falt beslutningen min på denne.
Må si at Denne reviewen av samme panel var det som fikk meg til å bestemme meg. Komplett får ikke inn monitoren før 10.03 så jeg har fortsatt litt betenkningstid.
Vurderer å stikke innom en elektronikk sjappe for å titte litt på 21:9 skjermer, også evt. om jeg ser noen stor forskjell på oppløsninger. Er det noen som vet om et bra sted å gjøre dette på? Digital Impuls i Oslo har kanskje noe man kan se på?
▼ ... noen uker senere ... ▼
Noen som vet om det eksisterer buet skjerm i 2560x1480 eller 2560x1600 oppløsninng??

Hva ville dere ha valgt mellom buet 2560x1080 29-35" eller vanlig 2560x1480/2560x1480. 27-34"

Skal kun brukes til jobbing (poker) og målet er å få plass til mest mulig på skjermen samtidig som det må være leselig små detaljer.

Jeg har hørt at oppløsning er viktigst når det kommer til jobbing, men hvor mye utgjør 1080 vs 1480? Buet skjerm virker så digg da jeg har noe gående i hvert hjørne til av skjermen alltid så å ha mindre dødvinkel virker digg.

Spørte i denne tråden fordi det virker som dere har god peiling