Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  126 14081
Sjekket nettopp "Slettede innlegg"-delen min på profilen min og fikk en liten overraskelse:
Innlegg: 47
Tråder: 22
Prosent av total: 6,58

Nuvel, jeg har hatt min fair share av poster som er off-topic og bryter reglene, men en god del av disse er slettet rett og slett fordi en moderator ikke liker synspunktet i posten. Her er et eksempel på en tråd som ble slettet, og joda, er et nokså kontroversielt spørsmål på slutten der, men er det virkelig et godt grunnlag for å slette en tråd? Er ikke dette et tema det er verdt å diskutere? (men ikke i denne tråden)

Jeg vil høre deres tanker om spørsmålet i tittelen. Jeg vet dette er et privat nettsted og dere kan slette hva dere vil, men akkurat som Google og Facebook finnes det ikke andre gode alternativ. Derfor håper jeg vi værtfall får lufte meningene våres rundt dette temaet uten at det blir slettet
diskusjon.no kan vel være et alternativ? Min erfaring er at de sensurerer mye mindre der. Selv er jeg ikke spesielt fan av sensurering annet enn fjerning av spam, men det er lite å gjøre med det, den som eier forumet som bestemmer.
Jeg synes etter litt oover to år nå, at den er passlig streng. Mente førden var for streng, men er etter en tid nå for en enda strengere moderering enn den en *nå*. Synes derimot (og er forbløffet over at) storparten av moderatorene og crew er såpass enige i ulike saker/diskusjoner, samt at det har blitt skapt et skarpt skille mellom "gamle" og "nye" på forumet. Det virker ikke som om du er i stuevarmen mt.p seriøsitet og generell respekt før du er *riktig gammel* freak.

Forøvrig tipper jeg også denne tråden vil bli slettet..



Eller har Warz et bra poeng, sjekk ut diskusjon.no - langt snillere moderering, eller svenske flashback.org (som er freak.no bare i mye større og hvassere utgave). Merk at diskusjon.no diskuterer "hverdagslige" ting, mens i politikkrelaterte tråder er de svææært snille - tillater mye.

..Og, Taurean har også et godt poeng, ganske enig der. Ikke la dritt forbli der det er.
Sist endret av aeon_illuminate; 14. november 2013 kl. 22:03.
The Man In Black
Dovregubben's Avatar
Jeg syntes modereringa er god. Nff crewet gjør en god jobb med å holde forumet ryddig og passer på så folk ikke troller eller er inkompetente drittsekker mot andre. De bruker jo mye av sin fritid på å jobbe gratis for at vi skal ha et forum å kunne være på uten bli møt med vgd politikk. Så jeg vil egentlig takke moderatorene for sin innsats.
Sitat av Warz Vis innlegg
diskusjon.no kan vel være et alternativ? Min erfaring er at de sensurerer mye mindre der. Selv er jeg ikke spesielt fan av sensurering annet enn fjerning av spam, men det er lite å gjøre med det, den som eier forumet som bestemmer.
Vis hele sitatet...
Syns diskusjon.no er for upersonlig, "corporate", og kjedelig. Er dessuten lite populært med dop-relaterte tråder. Enig med deg. Jeg kunne ønske dette forumet var mer som flashback (skulle gjerne hengt der, dessverre blir jeg gæren av så mye svensk). Har en mistanke om at dette forumet var slik noen år før jeg registrerte meg?
Modereringen på forumet handler slik jeg ser det svært lite om "sensur" og i stor grad om fjerning av søppel.

Et tema verdt å diskutere? Nei, det er som med mye annet, de som opplever store problemer med reglene er de reglene er myntet på, mens flertallet i svært liten grad opplever problemer med reglene...
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Det virker ikke som om du er i stuevarmen mt.p seriøsitet og generell respekt før du er *riktig gammel* freak.
Vis hele sitatet...
Jeg tror du tar feil der. Det finnes flere folk på forumet som har vært her i knapt et år, og allerede bidrar bra.
Det handler vel om å være i stand til å diskutere på en ordentlig måte, og faktisk være i stand til å endre mening i løpet av en diskusjon, ikke bare kjøre på med et forutinntatt synspunkt.
Det som skiller de seriøse fra de useriøse er gjerne at de venter med å poste noe til de har en klar formening om hvor de står og hvorfor.
Sist endret av The Great Catsby; 14. november 2013 kl. 22:05. Grunn: skriveleif
Ha også i minne at dette faktisk er et privat forum, og som faktisk styres av en gjeng som faktisk er ganske enige om det meste, som det blir nevnt over her. nFF har ikke noe moralsk plikt til å fronte saker fra alle tenkelige vinkler, slik VG og DB har. Modereringslinjen er ganske unik på dette forumet i forhold til stort sett alle andre forum, men det er noe de fleste som henger her har innrettet seg etter, og gjerne begynt å sette pris på etter hvert. Hvis ikke, ville man jo vært på et annet forum i stedet, eller hva?
Sist endret av Realist1; 14. november 2013 kl. 22:08.
Det er et gutteforum. Alt som minner om "jentetemaer" slettes med en gang. Forsåvidt greit, men synes de overdriver litt noen ganger.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Jeg er interessert i å høre hva du sikter til her, Susanna. Kan du utbrodere?
off topic, men hvordan kan du se hvilke innlegg som har blitt slettet, sånn som på bildet
@ The Great Catsby;

Du, ta en titt på denne nylige tråden og gjør deg opp en mening hvorvidt det er stor takhøyde på NFF - eller ikke. Dessuten er det ikke under noen tvil at mesteparten av moderatorene og crew har politiske meninger/oppfatninger og synspunkter innen andre ting (IT, foretrukne rusmidler, i generell rusdebatt, mye annet samfunnsrelatert..), som er mer eller mindre like/likt.

Jeg skulle ha gjerne sett større variasjon, også iblant mods og crew. Du har rett i at det finnes mange som poster my svært bra selv med liten fartstid, men inntrykket mitt er likevel at du gjennomgår en lang "silingsprosess" for å bekrefte at du nettopp er seriøs, og at det gjerne skulle ha vært flere at dem som har liten fartstid men skriver bra og har nokså motsatte meninger ift. majoriteten her.


Dessuten, det er ikke tvil om hva Majoriteten med stor M på Nff mener om følgende temaer; religion, cannabis, overvåkning/sikkerhet, moral og etikk, diverse andre mindre temaer som jeg ikke direkte kommer på i farta.

Jeg for min del er meget enig med Majoriteten i flere av de ovennevnte temaer. (:
Sist endret av aeon_illuminate; 14. november 2013 kl. 22:18.
Sitat av Tias Vis innlegg
Jeg er interessert i å høre hva du sikter til her, Susanna. Kan du utbrodere?
Vis hele sitatet...
Lol, utbrodere faktisk. Nå får du feministene på nakken.

Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
off topic, men hvordan kan du se hvilke innlegg som har blitt slettet, sånn som på bildet
Vis hele sitatet...
Klikk på nicket ditt øverst i høyre hjørnet, så finner du en fane som heter slettede innlegg.



Edit: Min personlige opfatting av modereringen etter 6-7 år her, 4 med denne brukeren er at det er jævlig mye søppel som slettes og det gir et rent miljø for seriøse debatter. Noen ganger kan det modereres i en litt venstrevridd favør, men det får man bare lære seg å leve med.
Sist endret av ZELDUR; 14. november 2013 kl. 22:19.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ha også i minne at dette faktisk er et privat forum, og som faktisk styres av en gjeng som faktisk er ganske enige om det meste, som det blir nevnt over her. nFF har ikke noe moralsk plikt til å fronte saker fra alle tenkelige vinkler, slik VG og DB har. Modereringslinjen er ganske unik på dette forumet i forhold til stort sett alle andre forum, men det er noe de fleste som henger her har innrettet seg etter, og gjerne begynt å sette pris på etter hvert. Hvis ikke, ville man jo vært på et annet forum i stedet, eller hva?
Vis hele sitatet...
Det er godt mulig det finnes, jeg vet ikke, men er det noe presse-etisk skriv som sier at aviser har plikt til å fronte saker nøytralt? Det er vel bare 50 år siden de store avisene tilhørte hvert sitt parti. Så jeg antar at dette ikke er noen formell plikt, og da mener jeg store fora har den samme (uformelle) plikten. Altså, la tråder stå uansett hvilken politisk vinkling de har. Om noe slettes fordi det er for kontroversielt, bør det gå begge sider av politikken, ikke bare den høyre. En av grunnene til at ting gikk som det gikk for Breivik var jo at han ikke hadde noe annet sted å poste meningene sine enn forum hvor alle var enig med han.
Sist endret av bloodshotEyes; 14. november 2013 kl. 22:15.
Sitat av ZELDUR Vis innlegg
Klikk på nicket ditt øverst i høyre hjørnet, så finner du en fane som heter slettede innlegg.
Vis hele sitatet...
Ja det vet jeg, men tenkte på hvordan du kan lese selve inleggene som har blitt slettet
Sitat av Bluesky_ Vis innlegg
off topic, men hvordan kan du se hvilke innlegg som har blitt slettet, sånn som på bildet
Vis hele sitatet...
Jeg lagret en HTML fil av det før det ble slettet. Du kan gjøre det ved å høyreklikke nesten hvor som helst, save as og resten får du til selv
Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Jeg lagret en HTML fil av det før det ble slettet. Du kan gjøre det ved å høyreklikke nesten hvor som helst, save as og resten får du til selv
Vis hele sitatet...
Åja, forseint altså, men takk
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
En del diskusjoner har vi tatt en million ganger før, og åpningsinnlegg bør vere relativt gode før vi tar en tråd til om det samme. Islam er eit slikt tema; det er ikkje nødvendigvis utdebatert, men det er ikkje spesielt fruktbart å starte ein diskusjon med opplistning av et par tall, og 'kjør debatt'. Litt argumentasjon og tanker rundt gjer overlevelsessjansen større.

Komplekse tema som vert forsøkt forenkla ned til eit par tal er altså nogo stortsett.
Crazy Son Of A Bitch
Eg og er enig om at sensureringa er veldig streng her! La får noen dager siden ut ein tråd om korleis eg skulle behandle eit brannsår eg fekk av ei "luftbombe" i låret. Den vart slettet, eg trodde den vart slettet på grunn av at den var plassert på feil underforum, men når eg postet den igjen på eit nytt underforum som kanskje passet bedre så vart eg bannet i 3 eller 4 dager med denne grunn: "nFF er ikkje helsepersonell, kom deg til lege om du føler får det". Det er forsåvidt greit at det vart slettet, men når tråder blir slettet burde crewet gi beskjed til TS at den vart slettet og på hvilket grunnlag, slik at ikkje flere gjer samme feil som meg.
Sitat av Tias Vis innlegg
Jeg er interessert i å høre hva du sikter til her, Susanna. Kan du utbrodere?
Vis hele sitatet...
Pun intended?

Akkurat når det gjelder jenteemner så er det vel greit at det blir kjørt denne stramme linjen. Freak har jo hatt såpass klar og tydelig profil helt siden oppstarten, at temaer om gutteproblemer, sminke og rosablogging ville føltes helt merkelig ut å se på forsiden av Freak. Akkurat denne linjen er den siste jeg ville slakket av på... Kvinneguiden eksisterer allerede, Freak kan være forbeholdt andre ting.

Sitat av bloodshotEyes Vis innlegg
Det er godt mulig det finnes, jeg vet ikke, men er det noe presse-etisk skriv som sier at aviser har plikt til å fronte saker nøytralt? Det er vel bare 50 år siden de store avisene tilhørte hvert sitt parti. Så jeg antar at dette ikke er noen formell plikt, og da mener jeg store fora har den samme (uformelle) plikten. Altså, la tråder stå uansett hvilken politisk vinkling de har. Om noe slettes fordi det er for kontroversielt, bør det gå begge sider av politikken, ikke bare den høyre. En av grunnene til at ting gikk som det gikk for Breivik var jo at han ikke hadde noe annet sted å poste meningene sine enn forum hvor alle var enig med han.
Vis hele sitatet...
Nei, jeg er heller ikke sikker på dette, men veldig mange medier har jo faktisk en åpen politisk retning. Derfor skrev jeg også "moralsk plikt", siden de store mediene, deriblant også Norges største nettforum VGD, naturlig nok bør være mer nøytral når de modererer debatter og diskusjoner, enn mindre forum av privat karakter kan være.
Jeg trives godt med den strenge modereringen og prøver derfor å hjelpe til ved å rapportere innlegg dersom jeg snubler over regelbrudd i en tråd, hvilket jeg vil oppfordre flere til å gjøre.
Eg synst at den strenge moderiringa fungerer bra, den har til og med fått ein gjøk som meg til å innsjå at det ikke er spesielt populært og legge ut tråder om pannekake oppskrifta mi. Har blitt mye bedre i å kutte ut dialekt ord og.. (for det meste)
Det med at ein brukar burde få ein liten melding om kvifor tråden hans vart sletta, det synast eg er ein god ide.
Sitat av xSAY Vis innlegg
Eg og er enig om at sensureringa er veldig streng her! La får noen dager siden ut ein tråd om korleis eg skulle behandle eit brannsår eg fekk av ei "luftbombe" i låret. Den vart slettet, eg trodde den vart slettet på grunn av at den var plassert på feil underforum, men når eg postet den igjen på eit nytt underforum som kanskje passet bedre så vart eg bannet i 3 eller 4 dager med denne grunn: "nFF er ikkje helsepersonell, kom deg til lege om du føler får det". Det er forsåvidt greit at det vart slettet, men når tråder blir slettet burde crewet gi beskjed til TS at den vart slettet og på hvilket grunnlag, slik at ikkje flere gjer samme feil som meg.
Vis hele sitatet...
Det er litt fordi du ikke har gjort en tøddel egeninnsats her, for eksempel ved å lese stickyene på forumet du poster i, før du poster en ny tråd. Denne tråden er for eksempel sticky på Diskusjon.

Og som crewet har sagt ved maaaaaange anledninger, så er det så insane mengder innlegg og tråder som blir slettet, at de ikke kan ta seg tid til å gi en personlig hilsen og teskjeforklaring hver gang de sletter noe. I 99% av tilfellene er det helt åpenbart hvorfor det blir slettet uansett. Dette er gjentatt så mange ganger at man blir lei av bare å lese det, og da kan du tenke deg hvordan det er å være moderator og hele tiden måtte skrive det.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Her er statistikken min over slettede innlegg/tråder:
Innlegg: 158
Tråder: 61
Prosent av total: 9,46

Jeg har nå over 2000 innlegg og har ikke vært bannet på over 6 måneder. Dette er ny rekord .

Man må lære seg å kjøre under radaren mht. emner som moderatorer og administratorer finner sensitive.

Noen ganger i den senere tid har jeg blitt forundret ett par ganger over slepphendt moderering. Nesten som om man bare slettet for å slette. Det fikk meg faktisk til å holde meg unna nff i en god periode.

Istedenfor å diskutere sensitive emner har man innfunnet seg med at forumet har en sær sensureringspolitikk, så nå diskuterer man bare rema-politikk og bitcoin.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Pun intended?
Vis hele sitatet...
Ja, men jeg er interessert i svaret også
Crazy Son Of A Bitch
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Det er litt fordi du ikke har gjort en tøddel egeninnsats her, for eksempel ved å lese stickyene på forumet du poster i, før du poster en ny tråd. Denne tråden er for eksempel sticky på Diskusjon.

Og som crewet har sagt ved maaaaaange anledninger, så er det så insane mengder innlegg og tråder som blir slettet, at de ikke kan ta seg tid til å gi en personlig hilsen og teskjeforklaring hver gang de sletter noe. I 99% av tilfellene er det helt åpenbart hvorfor det blir slettet uansett. Dette er gjentatt så mange ganger at man blir lei av bare å lese det, og da kan du tenke deg hvordan det er å være moderator og hele tiden måtte skrive det.
Vis hele sitatet...
Men hadde det ikke gått ann at moderatorane fikk scripta inn en enkel kode som gav dei eit par "knapper" som dei raskt kunne trykt på får å forklare hvorfor inlegget blir slettet. Desse knappene kunne vert "Spam", "Feil Underforum", "upassende" osv.?
For å svare på spørsmålet til TS: Syns modereringa er helt grei. Har vært borti langt strengere moderert forum enn det her
Jeg er så til de grader tilhenger av skikkelig moderering. Føler det er en nødvendighet for å beholde et forum med litt substans. Skulle gjerne sett at man var enda hardere med modereringen, men forstår jo at det finnes begresninger i kapasitet og ork. Og kjære venner - dropp snakket om sensurering. Det er skivebom.
Innlegg: 41
Tråder: 11
Prosent av total: 10,61

Syns det kan være litt drøyt noen ganger. Jeg forstår at de må gjøre det for å ha en viss standard her, men enkelte tråder vi har det gøy i med litt spam syns jeg noen ganger kan få bli, ikke bare på lørdagsnatta.
Sitat av j1123 Vis innlegg
Tror det sier seg sjøl at man sletter tråder hvor man siterer Breivik.
Vis hele sitatet...
Kvifor det? Er det ikkje lov å ytre sin meining her på forumet? At Breivik er sitert har neppe noko med at det vart sletta.
kan det ikke være en funksjon å istedet for å slette tråden, bare hindre den i å bli vist på forsiden hver gang noen skriver i den? så kan morroklumpene være morsome og kranglefantene være sinte, uten at det plager resten av forumet
Sitat av tor0405 Vis innlegg
kan det ikke være en funksjon å istedet for å slette tråden, bare hindre den i å bli vist på forsiden hver gang noen skriver i den? så kan morroklumpene være morsome og kranglefantene være sinte, uten at det plager resten av forumet
Vis hele sitatet...
So vi som leiter etter tråder i underforum skal bli spammet ned av diverse spam tråder? Nei takk.
Sist endret av SeaJagermeister; 14. november 2013 kl. 23:04.
Sitat av xSAY Vis innlegg
....men når tråder blir slettet burde crewet gi beskjed til TS at den vart slettet og på hvilket grunnlag, slik at ikkje flere gjer samme feil som meg.
Vis hele sitatet...
Slik som forumet er nå med den tekniske løsningen den er basert på, er det ingen enkel måte å gjøre det på. Dvs, det må gjøres manuelt, og som regel er det ikke noe vi har tid eller ork til. Enkelte ganger gjør vi det, men igjen, det må gjøres manuelt. Så, foreløpig vil ikke det komme. Kanskje en gang i fremtiden, for det ville jo strengt tatt spare oss for arbeid med de som poster det på nytt.
Sitat av SeaJagermeister Vis innlegg
So vi som leiter etter spennende tråder i underforum skal bli spammet ned av diverse spam tråder? Nei takk.
Vis hele sitatet...
nå mener jeg ikke at dette skal gjelde alle tråder, bare et fåtall som kanskje fortjener å leve uten å plage alle andre
Sitat av tor0405 Vis innlegg
nå mener jeg ikke at dette skal gjelde alle tråder, bare et fåtall som kanskje fortjener å leve uten å plage alle andre
Vis hele sitatet...
Grett at noen tråder kan stå igjen, trudde du mente å slutte å slette dumme tråder og heller dytte dei vekk.
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
@ The Great Catsby;

Du, ta en titt på denne nylige tråden og gjør deg opp en mening hvorvidt det er stor takhøyde på NFF - eller ikke.
Vis hele sitatet...
Ingen kom heldig ut av den tråden der.
Så vidt jeg vet ble dog ingenting slettet heller.
Jeg føler du er mer betuttet over å føle deg overkjørt av moderatorene enn faktisk sletting av innlegg, men det var ikke det du sa.
At moderatorene, som er det i kraft av å ha vist engasjement på forumet over tid, ofte har et tilsynelatende ganske likt verdisyn skal jeg på ingen måte nekte på, men om det plager deg er det jo bare på argumentere tilbake på en retorisk overbevisende måte.
Sitat av SeaJagermeister Vis innlegg
So vi som leiter etter tråder i underforum skal bli spammet ned av diverse spam tråder? Nei takk.
Vis hele sitatet...
lage et eget under forum hvor mods flytter dumme tråder. kan kalle den dumme tråder å drite i la la noe fra den komme opp på forsiden.
med fruktkjøtt.
Tias's Avatar
Crew
Sitat av madchild2303 Vis innlegg
lage et eget under forum hvor mods flytter dumme tråder. kan kalle den dumme tråder å drite i la la noe fra den komme opp på forsiden.
Vis hele sitatet...
Vi hadde faktisk det en periode. Forumet het trash eller noe i den duren, og inneholdt stort sett bare dritt. Tror ikke det var noen suksess.
Gjør som http://www.webforumet.no/forum/ lag en kategori som heter "Generell snakk og svada"e.l..(der det nesten ikke er regler) Selv om det er et seriøst business forum så har folk ofte behov for å tulle og tøyse litt.

Syntes forøvrig moderatorene på webforumet er mye bedre enn på freak, der har de hvertfall en klype selvironi og ikke ser på seg selv som guder som bestemmer over alt og alle.

Makt er tydeligvis VELDIG viktig på dette forumet...
Sitat av Tias Vis innlegg
Jeg er interessert i å høre hva du sikter til her, Susanna. Kan du utbrodere?
Vis hele sitatet...
Er ganske sikker på at om jeg hadde startet en tråd om sminke eller hår ville den blitt slettet. Neida, tenkte ikke på sånt.

Måtte bla litt i gamle pm siden jeg har svart på en og annen slettet tråd på den måten, og der fant jeg noe om abort (nå vet jeg ikke hva hovedinnlegget var, ser jo bare diskusjonen på pm) og et om barnevernet når mor er tidligere rusmisbruker. Også er det andre tema som jeg ikke husker. Noen egne tråder som jeg _tror_ ble slettet av samme grunn. Men man får jo aldri noen begrunnelse, så det er ikke godt å si.

Nå er det forsåvidt greit med et gutteforum, for det finnes nok av jenteforum rundt omkring. Men det er litt irriterende når saklige spørsmål blir slettet.
Sitat av freakimsdal Vis innlegg
Gjør som http://www.webforumet.no/forum/ lag en kategori som heter "Generell snakk og svada"e.l..(der det nesten ikke er regler) Selv om det er et seriøst business forum så har folk ofte behov for å tulle og tøyse litt.

Syntes forøvrig moderatorene på webforumet er mye bedre enn på freak, der har de hvertfall en klype selvironi og ikke ser på seg selv som guder som bestemmer over alt og alle.

Makt er tydeligvis VELDIG viktig på dette forumet...
Vis hele sitatet...
Vent, har jeg missforstått noe her nå..?
Du sier at moderatorene her på forumet altså IKKE er halvguder?

Har alltid sett på dem med heder og ære blandet med en stor klype frykt.
Uovervinnelige skapninger på den andre siden av internett.
Sist endret av Bombasa; 14. november 2013 kl. 23:32.
Sitat av freakimsdal Vis innlegg
Gjør som http://www.webforumet.no/forum/ lag en kategori som heter "Generell snakk og svada"e.l..(der det nesten ikke er regler) Selv om det er et seriøst business forum så har folk ofte behov for å tulle og tøyse litt.

Syntes forøvrig moderatorene på webforumet er mye bedre enn på freak, der har de hvertfall en klype selvironi og ikke ser på seg selv som guder som bestemmer over alt og alle.

Makt er tydeligvis VELDIG viktig på dette forumet...
Vis hele sitatet...
makt? admins sletter tråder/innlegg men uten begrunnelse og dermed demonstrerer de ikke makt, hadde de slengt med en kommentar i tillegg kunne jeg sakt meg enig men innlegg og tråder slettes og thats it ikke masse dill rundt det
Sitat av aeon_illuminate Vis innlegg
Eller har Warz et bra poeng, sjekk ut diskusjon.no - langt snillere moderering, eller svenske flashback.org (som er freak.no bare i mye større og hvassere utgave). Merk at diskusjon.no diskuterer "hverdagslige" ting, mens i politikkrelaterte tråder er de svææært snille - tillater mye.
Vis hele sitatet...
Flashback virker som et veldig bra forum, men er det lov å poste på norsk der?
Sitat av Susanna Vis innlegg
Det er et gutteforum. Alt som minner om "jentetemaer" slettes med en gang. Forsåvidt greit, men synes de overdriver litt noen ganger.
Vis hele sitatet...
Jeg tror jeg skjønner hva du mener. Tråder om mensensmerter og barneklær ser man lite av her og takk NSO for det
(Temaene er for å sette det på spissen).

Hvis noen lager en slik tråd tar det ikke lang tid før man, nesten frekt, blir henvist til nybaktmamma eller babyporten.

Man kan vel kanskje si at nFF er et gutteforum siden det tar for seg interesser som stort sett gutter har. I likhet med UGGS som er ment for jenter men som også mange gutter bruker.

Ellers synes jeg jenter taes svært godt imot her på huset. Hvis de har de "riktige" interessene
Sitat av Susanna Vis innlegg
Nå er det forsåvidt greit med et gutteforum, for det finnes nok av jenteforum rundt omkring. Men det er litt irriterende når saklige spørsmål blir slettet.
Vis hele sitatet...
Jentelus er farlig det, uff uff.. En person med andre kropsdeler er jo helt krise..

Så lenge tråden er saklig og passer til kategorien, så ser jeg ingen grunn til å slette det bare fordi en jente har skrevet det.. MEN(N) det er jo selvfølgelig ikke jeg som bestemmer, det er jo de store gudene som ofte kalles moderatorer.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av freakimsdal Vis innlegg
Gjør som http://www.webforumet.no/forum/ lag en kategori som heter "Generell snakk og svada"e.l..(der det nesten ikke er regler) Selv om det er et seriøst business forum så har folk ofte behov for å tulle og tøyse litt.
Vis hele sitatet...
Vi har ikkje eit ønske om å ha eit slikt forum. Vi tvinger ingen til å bruke nFF, og forbyr ingen å bruke andre forum, så eg ser ikkje problemet her. Det er ting vi ikkje dekker, t.d. fotball og generell svada. Det finst åpenbart andre forum som dekker det, så bruk dei.

For generell svada kan det jo leggast til at irc finst...

At vi er maktsjuke er ein påstand som får stå på di kappe. At vi til tider kan oppfattast som arrogante har nok meir med å gjere at vi rett og slett ikkje har interesse av å bruke tid på å krangle og diskutere modereringa.

Sitat av freakimsdal Vis innlegg
Så lenge tråden er saklig og passer til kategorien, så ser jeg ingen grunn til å slette det bare fordi en jente har skrevet det..
Vis hele sitatet...
Det gjer vi heller ikkje, men det er ikkje alle tema vi ønsker å dekke. Deriblant livskriser folk måtte ha, fordi vi ikkje ønsker å vere eit forum for å klappe folk på skuldra i alle mulige situasjoner.
Sist endret av vidarlo; 14. november 2013 kl. 23:51.
Sitat av Susanna Vis innlegg
Er ganske sikker på at om jeg hadde startet en tråd om sminke eller hår ville den blitt slettet. Neida, tenkte ikke på sånt.

Måtte bla litt i gamle pm siden jeg har svart på en og annen slettet tråd på den måten, og der fant jeg noe om abort (nå vet jeg ikke hva hovedinnlegget var, ser jo bare diskusjonen på pm) og et om barnevernet når mor er tidligere rusmisbruker. Også er det andre tema som jeg ikke husker. Noen egne tråder som jeg _tror_ ble slettet av samme grunn. Men man får jo aldri noen begrunnelse, så det er ikke godt å si.

Nå er det forsåvidt greit med et gutteforum, for det finnes nok av jenteforum rundt omkring. Men det er litt irriterende når saklige spørsmål blir slettet.
Vis hele sitatet...
Nå synes jeg du trekker en feilslutning her - selv om tråder som omhandler "jentetema" blir slettet, så betyr ikke det at de ble slettet på grunn av at det er et "jentetema". Det er nok mye mer sannsynlig at de ble slettet på grunnlag av kvaliteten på innholdet i tråden.

Ellers har vi mange tråder her på bruket både om barnevernet og abort.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Jeg har luftet ideen om "nff Kafeen" el. lignende. //Tråd som heter det.

Det ble avvist mht. irc.
Sist endret av uaexed; 15. november 2013 kl. 00:03.
Jeg helt personlig har ikke noe i mot at det kan være litt strengt her. Ser mye søppel som forsvinner, som det nok er like så greit at forsvinner.

Jeg har fått svært mye god hjelp her, lest mye interessant og morsomt. Dessuten så virker det ofte som en får svar veldig fort som regel. Derfor blir jeg værende her, så får jeg bare holde evnt smakløse kommentarer for meg selv

Selv fant jeg ut at det var strengt her på den harde måten, fikk vel forumsferie på en uke eller noe like etter jeg ble medlem, noe jeg nok fint hadde godt av!
King of Spooning
Acidous's Avatar
Jeg er helt overbevist om at en tålig streng moderering er ekstremt viktig på nFF. Det er jo tross alt en svært viktig faktor for å holde kvaliteten i sin helhet på et brukbart nivå.
Hadde man tillatt alt mulig av tråder med upassende innhold, utdebatterte temaer og dårlige førsteposter, hadde det endt som en dumpingplass for søppeldiskusjoner.
Kvaliteten på forumet er i bunn og grunn selve grunnlaget for at de som faktisk har noe av verdi å bidra med faktisk gidder komme hit.

Moderatorer og crew gjør en utmerket jobb, og jeg synes de skal fortsette med det.