Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 715
Sett du der å glor!
19 0
Laget en ferdig liste på pc til ca. 12K

http://www.dustinhome.no/Favorites.a...51691ddbe88c3f

Passer alt sammen?
evt. noe som er bedre til samme pris/lavere?

noe som burde gjøres ?

Noen som har anbefalinger på skjerm som er bedre? åpen for forslag

blir litt bilderedigering på skjermen, så det må være god fargegjengivelse og skjermstyrke.

Takker for hjelpen
Riggen ser fin ut den! Alt passer.

Det følger god kjølepasta med Noctua-kjøleren. Selv ville jeg revurdert hovedkortet, med mindre du har svært bruk for de få ekstra funksjonene det har. De flese klarer seg med et til rundt tusenlappen. Det kan også være verdt å se på en litt bedre PSU, selv om de er greie de budsjettmodellene til Corsair (du behøver heller ikke 750W, med mindre tanken er SLI etterhvert). Kanskje 2x 8GB RAM hadde gjort seg også (men det kan du jo oppgradere senere selvsagt)?

Selv er jeg fan av Dells forholdsvis rimelige IPS-skjermer.
Sett du der å glor!
Trådstarter
19 0
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Riggen ser fin ut den! Alt passer.

Det følger god kjølepasta med Noctua-kjøleren. Selv ville jeg revurdert hovedkortet, med mindre du har svært bruk for de få ekstra funksjonene det har. De flese klarer seg med et til rundt tusenlappen. Det kan også være verdt å se på en litt bedre PSU, selv om de er greie de budsjettmodellene til Corsair (du behøver heller ikke 750W, med mindre tanken er SLI etterhvert). Kanskje 2x 8GB RAM hadde gjort seg også (men det kan du jo oppgradere senere selvsagt)?

Selv er jeg fan av Dells forholdsvis rimelige IPS-skjermer.
Vis hele sitatet...
Takker for innspill.

Dette er en pc som sikkert blir oppgradert med tiden, så om det er litt mye med 750W så slipper jeg å oppgradere strømforsyningen ved senere anledning forhåpentligvis.
Sitat av hecnone Vis innlegg
Takker for innspill.

Dette er en pc som sikkert blir oppgradert med tiden, så om det er litt mye med 750W så slipper jeg å oppgradere strømforsyningen ved senere anledning forhåpentligvis.
Vis hele sitatet...
Jeg ville gått for minst 1000w. Jeg kjøpte 450w for sju år siden. Hadde jeg gått for en med 300, hadde jeg måttet bytte for 5 år siden. Så over tid vil du nok spare på en skikkelig strømforsyning.
Sitat av Zalox Vis innlegg
Jeg ville gått for minst 1000w. Jeg kjøpte 450w for sju år siden. Hadde jeg gått for en med 300, hadde jeg måttet bytte for 5 år siden. Så over tid vil du nok spare på en skikkelig strømforsyning.
Vis hele sitatet...
Hva er det som tilsier at det totale strømforbruket til nyere komponenter vil kreve flere antall Watt?

I dag vil et oppsett med 2x GTX 770 i SLI og et normalt antall HDDer, samt en moderat overklokk være dekket i bøtter med en skikkelig god 750W PSU.

Høres ikke hensiktsmessig ut ift. behov nå eller for fremtiden.
Sitat av Zalox Vis innlegg
Jeg ville gått for minst 1000w. Jeg kjøpte 450w for sju år siden. Hadde jeg gått for en med 300, hadde jeg måttet bytte for 5 år siden. Så over tid vil du nok spare på en skikkelig strømforsyning.
Vis hele sitatet...
Du er klar over hva produsentene jobber med for tiden?

De jobber for maskiner som skal bruke mindre strøm. Da er det ikke hensiktsmessig å kjøpe 1000w.

Jeg har selv 500w og kjører et oppsett med en i5 3570k @4.5ghz.