Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
Denne tråden er promotert.
At en tråd er promotert betyr at staben grunnet kvalitet, viktighet eller av andre årsaker har valgt å fremheve tråden.
  2799 626623
Noen som vet hvilken film dette er ?

Det er en gutt, som får husarrest, og finner ut at han må finne på noe å gjøre, så tror jeg det var sånn at en jente flytter dit i strøket og så filmer han henne, ser på henne med kikkert, og så gjør han det samme med et annet hus, fordi han merker at det skjer merkelige ting der, filmen var under grøsser på netflix tror jeg. (jeg har ikke netflix, en venn av meg har) og nå har jeg glemt hva den heter ;(
Sitat av ExciCuTe Vis innlegg
Noen som vet hvilken film dette er ?

Det er en gutt, som får husarrest, og finner ut at han må finne på noe å gjøre, så tror jeg det var sånn at en jente flytter dit i strøket og så filmer han henne, ser på henne med kikkert, og så gjør han det samme med et annet hus, fordi han merker at det skjer merkelige ting der, filmen var under grøsser på netflix tror jeg. (jeg har ikke netflix, en venn av meg har) og nå har jeg glemt hva den heter ;(
Vis hele sitatet...
Disturbia...

For øvrig kan du ta akkurat den teksten du har skrevet, oversette med Google translate, søke og finne riktig film.
Sist endret av Freakaholic; 5. februar 2013 kl. 14:40.
Heisann!

Er ikke en film, men navnet på en tv-serie jeg er ute etter. Jeg tror at serien gikk på Manaid-tv for en god del år siden. Den handlet om en jente/gutt som gikk inn i skogen og fant en fryseboks, som h*n la seg inni. Så kom h*n til en annen verden hvor det var en same som drakk blod :S
God kveld!

Leter etter en serie som gikk på tv2 i fjor.. Litt av det jeg har å komme med, det er ikke mye men. "Skolejentene blir borte, horer, en etterforsker som er mann, ei dame, familien har egentlig bedrift noe bilgreier, skog, by, skummel"

Magisk hvis noen finner ut dette
Filmen omhandler the Jamaicanske miljøet i england på starten av 80 tallet (eller noe i den gata). En gjeng karer har skaffet seg et skur hvor de bruker å møtes å jamme før de drar på div. arrangement og er "selectas".

En natt har en gruppe ny-nazister vært i skuret deres og rasert sound-systemet deres og tagget på veggene.
Dermed gjør de et oppgjør og oppsøker disse folkene.

Kommer ikke på hva den heter... Hjelp!
Sitat av booboo Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Den var det vettu Tusen Takk
Jeg mener dette er en ny film, mener jeg såg den på kino for ikke så mange år siden.
Det begynner med at en gjeng med ungdommer stormer inn i en butikk og blir skutt.

Dette er fordi det er et "hold up" på butikken
Uansett så har de personene som er involvert i "hold up"
vunnet i lotto. De er egentlig kriminelle men har funnet en metode for å vinne i lotto.

Ellers då var denne butikken egentlig et skalkesjul for prostitusjon og ulovlig importert sprit om jeg
ikke tar helt feil.

De brukte også og drepe forskjellige folk som kom i deres veg, for å bli kvitt liket brukte de en slags maskin
som de egentlig skulle bruke til å lage mini juletre...

Takker for svar
Sist endret av cheetos; 16. februar 2013 kl. 23:13.
Lurer på en film jeg har sett for mange år siden, jeg har en tanke om at den er norsk, men det er mulig jeg tar helt feil der.

Det er en krigsfilm, tror det er andre verdenskrig. Eneste jeg husker helt klart fra filmen er at det er en som gjemmer noen på ei hytte oppå fjellet eller noe. Tror de blir gjemt for tyskerne, men dette kan være i sammenheng med at jeg tror det er en film om andre verdenskrig. Lurer på om jeg så filmen på skolen.
Hei!
Ute etter en kortfilm jeg så for en tid tilbake. Mener det va rpå youtube. det handler om en kar som dør i en ulykke, så våkner han til liv igjen og får da tre valg. Free life, premium life og First Class life eller noe sånt no. Han kan altså kjøpe seg et nytt liv. siden han ikke har penger på konto gir de han automatisk et gratis liv, men hele verdenen hans blir da fylt av reklame. Han får også beskjed om at siden det er gratis vil han få mindre "båndbredde" enn de som kjøper og han må derfor skrus av når det er mye server load.

Noen som vet hva jeg snakker om?
Hvilken film er dette? (Meget diffus informasjon!)

En gjeng med ungdommer drar ut til en bygning(muligens en skole).
Den ene jenta der har tatt abort, så en av de andre jentene "mobber" henne.
Den første jenta finner et foster(i et glass) i et skap eller i vasken.
Blod på speilet. Og en av guttene henger død på en sånn kleshenger som sitter fast i veggen, i en av gangene.

Et muligens en mann i vannet med en krok som dreper dem...

Kan hende denne er svensk.. så den for sikkert 8 år siden.
Sist endret av Windchime; 1. mars 2013 kl. 17:00.
Lastebil sjauførr :)
50 6
Sitat av Windchime Vis innlegg
Hvilken film er dette? (Meget diffus informasjon!)

En gjeng med ungdommer drar ut til en bygning(muligens en skole).
Den ene jenta der har tatt abort, så en av de andre jentene "mobber" henne.
Den første jenta finner et foster(i et glass) i et skap eller i vasken.
Blod på speilet. Og en av guttene henger død på en sånn kleshenger som sitter fast i veggen, i en av gangene.

Et muligens en mann i vannet med en krok som dreper dem...

Kan hende denne er svensk.. så den for sikkert 8 år siden.
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/list/atQ7h9AopCs/ noen av disse ?
Sitat av Murkory Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Dette var en lang liste, fant noen godinger der. Men dessverre, ikke den jeg leter etter.
Lastebil sjauførr :)
50 6
Sitat av Windchime Vis innlegg
Dette var en lang liste, fant noen godinger der. Men dessverre, ikke den jeg leter etter.
Vis hele sitatet...
Three O'Clock High
Class of 1984
Anything for Love
Back to the Future - Biff Tannen is my hero
Edward Scissorhands
School Ties
Sometimes They Come Back
mean girls
Bad girls from Valley high
Saved
Jawbreaker
Heathers
Kansje ikke i nærheten... men, disse handler om mobbing etc.
Sitat av cheetos Vis innlegg
Jeg mener dette er en ny film, mener jeg såg den på kino for ikke så mange år siden.
Det begynner med at en gjeng med ungdommer stormer inn i en butikk og blir skutt.

Dette er fordi det er et "hold up" på butikken
Uansett så har de personene som er involvert i "hold up"
vunnet i lotto. De er egentlig kriminelle men har funnet en metode for å vinne i lotto.

Ellers då var denne butikken egentlig et skalkesjul for prostitusjon og ulovlig importert sprit om jeg
ikke tar helt feil.

De brukte også og drepe forskjellige folk som kom i deres veg, for å bli kvitt liket brukte de en slags maskin
som de egentlig skulle bruke til å lage mini juletre...

Takker for svar
Vis hele sitatet...
Arme Riddere.
Fittefet den filmen En av mine norske all time favoritter.
Sitat av Murkory Vis innlegg
Three O'Clock High
Class of 1984
Anything for Love
Back to the Future - Biff Tannen is my hero
Edward Scissorhands
School Ties
Sometimes They Come Back
mean girls
Bad girls from Valley high
Saved
Jawbreaker
Heathers
Kansje ikke i nærheten... men, disse handler om mobbing etc.
Vis hele sitatet...
Dessverre vet jeg ikke om jeg finner den filmen.. men tusen takk for nye tips
Sist endret av Windchime; 1. mars 2013 kl. 19:25.
Lastebil sjauførr :)
50 6
Sitat av Windchime Vis innlegg
Dessverre vet jeg ikke om jeg finner den filmen.. men tusen takk for nye tips
Vis hele sitatet...
Ingen problem, sorry for at jeg ikke fant filmen du leter etter
Sitat av Murkory Vis innlegg
Ingen problem, sorry for at jeg ikke fant filmen du leter etter
Vis hele sitatet...
Du lette mye, det er absolutt nok
▼ ... over en uke senere ... ▼
Jeg fikk nettopp flashback av en film jeg så for LENGE siden når jeg satte på en random sang, og vil gjerne hatt litt hjelp med å finne den!

Det er en amerikansk komedie, og den handler om en vennegjeng som finner på masse kødd rund omkring. De har en vannbong/vannpipe med 4 "toketuber" (eller hva man kaller de tubene..), og når de trøkker i seg en bowl med denne, kommer de til en psykadelisk verden. Alt dette skjer i en leilighet hos en i vennegjengen.

Jeg tror et par gangsters er ute etter de, fordi en av dem hadde tatt noe dop fra de.

En annen scene jeg husker, så foregår alt på et sykehus. Jeg kan se for meg at en vegg kanskje blir knust her (er ikke sikker).

Filmen kan ligne på noe som: "How High" eller "Pineapple Express"

Takk på forhånd
Sitat av Abaways Vis innlegg

Filmen kan ligne på noe som: "How High" eller "Pineapple Express"

Takk på forhånd
Vis hele sitatet...
Half Baked ?
Sitat av BigJackW Vis innlegg
http://i.imgur.com/0ewHPb5.jpg
Hvilken film/serie er dette?
Vis hele sitatet...
Google it

Tror den heter Thats my boy
Tror det er en gammel disney film.

Handler om en gutt som skal ut til verdensrommet på månen er det en skipsbase og de er romvesner de skal til en planet hvor en av de største sjørøverene i verden har lagret alt av gullet hans via en teleport. han gutten ble byssegutt og kokken hadde maskin bein og maskin arm.
Sitat av Elshop Vis innlegg
Tror det er en gammel disney film.

Handler om en gutt som skal ut til verdensrommet på månen er det en skipsbase og de er romvesner de skal til en planet hvor en av de største sjørøverene i verden har lagret alt av gullet hans via en teleport. han gutten ble byssegutt og kokken hadde maskin bein og maskin arm.
Vis hele sitatet...
Høres ut som sjørøverplaneten
Sitat av LP88 Vis innlegg
Høres ut som sjørøverplaneten
Vis hele sitatet...
Indeed it was!

tusen takk
Eat to bite?
Curver's Avatar
Har googla meg sønder og sammen etter denne filmen... Mitt siste håp er å få hjelp her tror jeg.

Filmen er gammel, tipper 70-80 tallet ish, har spilt den inn på kasset for mange år siden, mener å huske at dette var på NRK. Er vel en amerikansk film. Det er en komedie film.

Filmen handler om 2 stk. som driver å vasker på et atomkraftverk. Dette går jo helt gæli og han ene mister tuppeen oppi kjølevannet til atomkraftverket, dette ender jo opp med å forstoppe hele kjølinga så alt blir jo bare verre og verre. De finner på det meste for å få ut denne tuppeen. (De skjønner ikke at det er farlig)
Håper inderlig at en sjel kan hjelpe meg! Tusen takk for all hjelp isåfall!
Svensk film. Handler om en gutt som, sammen med en fyr fra klassen han ikke kjenner på forhånd, tilbringer en sommerferie med storebroren i et feriehus ved sjøen. Mener også å huske at han (hovedpersonen) blir forelska i dama til storebroren og at han dreper en eller annen (og at noen andre blir tatt for det).. HJØLP
Er på jakt etter en dokumentar. Den handler om Steven Soderbergh. Det er 2 handlinger som går gjennom hele filmen. Det ene er hvordan han startet i bransjen, hvor høyt han satset, at han var bookingagent, booka elvis etc..og at han gikk over til filmverder, oppturer og nedturer. Den andre delen er om oceans filmene, og de fleste fra de filmene er og intervjuet, de prater endel om hvordan steven klarte å overtale de til å bli med på alle 3 filmene, morsomme historier fra innspillingen etc. Noen som har peiling?

Glem mitt siste innlegg, bomma grovt, var
Jerry Weintraub - den ukjente legenden jeg mente.
Sitat av hideout Vis innlegg
Glem mitt siste innlegg, bomma grovt, var
Jerry Weintraub - den ukjente legenden jeg mente.
Vis hele sitatet...
Det er sannsynligvis "His Way" du tenker på.
Kom på en film i går jeg så for lenge lenge siden som jeg såvidt husker noe av... To stykker skal starte opp et slakteri/kjøttbutikk i en liten by, men det er allerede et slakteri der som alle innbyggerne er trofaste til. Men en dag skjer det noe som gjør at den ene slakteren dreper en person og vet ikke hva han skal gjøre med liket så han lager kjøtt av det som han legger i disken. en dame kjøper et stykke og elsker det. Snart kommer alle for å få kjøttet, men når liket er tomt vet de ikke hva de skal gjøre....TRENGER SÅRT Å VITE HVA FILMEN HETER!! :C
Sitat av WopWop Vis innlegg
Kom på en film i går jeg så for lenge lenge siden som jeg såvidt husker noe av... To stykker skal starte opp et slakteri/kjøttbutikk i en liten by, men det er allerede et slakteri der som alle innbyggerne er trofaste til. Men en dag skjer det noe som gjør at den ene slakteren dreper en person og vet ikke hva han skal gjøre med liket så han lager kjøtt av det som han legger i disken. en dame kjøper et stykke og elsker det. Snart kommer alle for å få kjøttet, men når liket er tomt vet de ikke hva de skal gjøre....TRENGER SÅRT Å VITE HVA FILMEN HETER!! :C
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0342492/...?ref_=tt_ov_pl
Jeg lurer på hvilken film dette er;

Filmen starter med at noen ulovelige jaktere som skyter og dreper kengeruer ute i bekkmørke.
Mange kengeruer blir drept, samt moren til en av kengeruene. kengerungen blir igjen, og etter det jeg husker så finner en guttonge kengerungen og tar den som kjæledyr.
denne filen så jeg da heg var 5-6 år på vhs Kasett, og siden det er såbbas lenge siden så husker jeg lite om filmen.

Fant det ut, Joey heter den.
Sitat av levi9 Vis innlegg
Jeg lurer på hvilken film dette er;

Filmen starter med at noen ulovelige jaktere som skyter og dreper kengeruer ute i bekkmørke.
Mange kengeruer blir drept, samt moren til en av kengeruene. kengerungen blir igjen, og etter det jeg husker så finner en guttonge kengerungen og tar den som kjæledyr.
denne filen så jeg da heg var 5-6 år på vhs Kasett, og siden det er såbbas lenge siden så husker jeg lite om filmen.

Fant det ut, Joey heter den.
Vis hele sitatet...
Er det Joey (1997)?
Et kjapt googlesøk ga meg hvertfall den filmen

Edit: Når man skumleser innlegg legger man selvfølelig ikke merke til at du fant det ut i siste setning...
Sist endret av oksekidd; 27. mars 2013 kl. 21:56.
Husker ikke mye, så filmen da jeg var liten å fikk mareritt :P

Filmen handlett nesten som toystory leker som kom til livet.

men de lekene drepte eller plaget de som bodde i huset, var dukker, nesten som team america.
Sitat av BigJackW Vis innlegg
http://i.imgur.com/0ewHPb5.jpg
Hvilken film/serie er dette?
Vis hele sitatet...
That's my boy!
Det er en morsom film
Sitat av Elshop Vis innlegg
Husker ikke mye, så filmen da jeg var liten å fikk mareritt :P

Filmen handlett nesten som toystory leker som kom til livet.

men de lekene drepte eller plaget de som bodde i huset, var dukker, nesten som team america.
Vis hele sitatet...
Er det Small Soliders?
Sitat av toxicity Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Jupp!

en på ett annet forum jeg er på sa det til meg etter jeg hadde spurt her!

tusen takk!
Heisann. Jeg prøver å finne tittelen på en film jeg så på tv da jeg var ganske liten. Er i underkant av 20 år gammel nå, så jeg tipper jeg så den mellom 1997 og 2001, men ta all informasjonen jeg kommer med med en klype salt, siden det åpenbart er veldig lenge siden.

Dette var en vampyr og/eller varulvfilm. Jeg tror de snakket enten norsk, svensk eller dansk i filmen, men dette kan ha vært dubbet. De som ihvertfall var vampyrer/varulver satte seg i en slags mekanisk stol om natten/når det var fullmåne som låste dem fast så de ikke kunne skade andre. I en scene står et par menn i et hus og ser ut gjennom vinduet inn i et annet hus der en mann med hoggtenner sitter i en sånn stol og skriker.

I en annen scene er en mann i et laboratorium eller noe sånt og tar glass med det jeg tror er blod. Han tar en slurk og snur seg mot kameraet, og han har da fått hoggtenner og biter en mann i armen.

Det er også en scene hvor en mann sitter i en sofa i en stue ved siden av en kvinne. De lener seg mot hverandre og det kan se ut som de nesten sovner. Mannen begynner å få hoggtenner, legger merke til dette og kaster seg mot frakken og eventuelt døra mens han forteller kvinnen at han må gå.

Den siste scenen jeg husker er en kiste som åpner seg og et hode begynner å stikke frem. Fikk ikke sett ansiktet for da holdt mamma meg foran øynene og sa at det var leggetid xD Jeg spurte dagen etter hvordan ansiktet så ut, og hun sa at det minte litt om månen i Zelda: Majora's Mask (hvis det i det hele tatt hjelper :P).

Som sagt, ta alt dette med en klype salt. Det kan godt hende det er en serie og ikke en film. Det er ikke sikkert folkene blir sett på som vampyrer/varulver i det hele tatt. Når sant skal sies kan det også hende det kun er noe jeg har drømt, men det tviler jeg ganske sterkt på, siden minnene er ganske brent i hjernen min. Håper noen kan hjelpe meg, og kanskje de får en nostalgisk følelse når de forteller om det også
Serie på youtube, postet flere ganger på freak.

2 narkomaner som bor i en kjeller, litt dårlig kvalitet.
Sitat av Elshop Vis innlegg
Serie på youtube, postet flere ganger på freak.

2 narkomaner som bor i en kjeller, litt dårlig kvalitet.
Vis hele sitatet...
Det er nok "To trøtte typer". Rett på meg om jeg tar feil.
Sitat av Helmert Vis innlegg
Heisann. Jeg prøver å finne tittelen på en film jeg så på tv da jeg var ganske liten. Er i underkant av 20 år gammel nå, så jeg tipper jeg så den mellom 1997 og 2001, men ta all informasjonen jeg kommer med med en klype salt, siden det åpenbart er veldig lenge siden.

Dette var en vampyr og/eller varulvfilm. Jeg tror de snakket enten norsk, svensk eller dansk i filmen, men dette kan ha vært dubbet. De som ihvertfall var vampyrer/varulver satte seg i en slags mekanisk stol om natten/når det var fullmåne som låste dem fast så de ikke kunne skade andre. I en scene står et par menn i et hus og ser ut gjennom vinduet inn i et annet hus der en mann med hoggtenner sitter i en sånn stol og skriker.

I en annen scene er en mann i et laboratorium eller noe sånt og tar glass med det jeg tror er blod. Han tar en slurk og snur seg mot kameraet, og han har da fått hoggtenner og biter en mann i armen.

Det er også en scene hvor en mann sitter i en sofa i en stue ved siden av en kvinne. De lener seg mot hverandre og det kan se ut som de nesten sovner. Mannen begynner å få hoggtenner, legger merke til dette og kaster seg mot frakken og eventuelt døra mens han forteller kvinnen at han må gå.

Den siste scenen jeg husker er en kiste som åpner seg og et hode begynner å stikke frem. Fikk ikke sett ansiktet for da holdt mamma meg foran øynene og sa at det var leggetid xD Jeg spurte dagen etter hvordan ansiktet så ut, og hun sa at det minte litt om månen i Zelda: Majora's Mask (hvis det i det hele tatt hjelper :P).

Som sagt, ta alt dette med en klype salt. Det kan godt hende det er en serie og ikke en film. Det er ikke sikkert folkene blir sett på som vampyrer/varulver i det hele tatt. Når sant skal sies kan det også hende det kun er noe jeg har drømt, men det tviler jeg ganske sterkt på, siden minnene er ganske brent i hjernen min. Håper noen kan hjelpe meg, og kanskje de får en nostalgisk følelse når de forteller om det også
Vis hele sitatet...
Er godt mulig jeg er på villspor nå men, det kan vel ikke være:
http://no.wikipedia.org/wiki/Noe_helt_annet
?
Denne filmen er fra 1985 riktignok
Hei! så for 10+ år siden en komedie som nå har satt seg i bakhodet, og jeg kommer for the love of god ikke på tittelen.

Det var en helt middelmådig film. handlet om en kar som fra han var liten hadde med seg videokamera overalt(filmet videoer som de som blir vist i AFV). denne karen vokser opp og starter i advertising. det hele ender med at han bruker disse klippene han har samlet opp i löpet av årene, i reklamefilmene sine. har også vage minner av at hans bror var involvert i plottet også.

MASSE plot som mangler, og vet faktisk ikke om det jeg har ramset opp er helt korrekt heller.

Vet at det er veldig lite å gå etter, men klamrer meg til halmstrået om at noen av dere her har sett og greier å identifisere filmen.

laget på 90-tallet afaik
ikke Buddy, var en amerikansk film
Hvilken film er dette:

Noe med et hotell og en bil som kjører over mange døde folk i vegen.
Noe med krig og ja.. ja..

Noen?
Profesjonell Noob
8bit's Avatar
For ei stund sia når jeg fikk min SonyEricson Aino fikk jeg med noen gratis filmer, husker den ene var om en gutt som ble mobbet og kom seg gjennom livet via gaming, og endte opp med å forestille seg en kjæreste og "fake" sin død for så å dukke opp i begravelsen for å se hvor mange som faktisk kom.

Anyone? Mener den hadde ett guttenavn og X i seg, har prøvd å google litt men hadde ikke noe hell med det.

EDIT: fant ut hva den het, Ben X.
Sist endret av 8bit; 11. april 2013 kl. 20:03.
Husker bare små deler av denne filmen og det er en del år siden jeg så den. Det handler i allefall om en liten gutt som får skylden for drap på sin kammerat ( noe han ikke har gjort). Politiet klarer å påvirke han til å tilstå og tro at han faktisk har gjort det. Han blir i eldre alder henrettet.

Beklager for fryktelig dårlig forklaring, men er som sakt veldig lenge siden jeg har sett den. Håper at noen kan hjelpe meg.
Sitat av UnknownPwny Vis innlegg
Hvilken film er dette:

Noe med et hotell og en bil som kjører over mange døde folk i vegen.
Noe med krig og ja.. ja..

Noen?
Vis hele sitatet...
Hotel Rwanda?
Leter etter navnet på en film jeg så for ca 4 år siden. Alt jeg husker er at hovedpersonens datter/sønn ble kidnappet. Personen måtte følge ledetråder som han/hun fikk gjennom telefonen. Husker en scene hvor personen måtte flykte fra politiet, og kom seg akkurat unna ved hjelp av skurkens telefonledetråder. Vet dette er lite å gå på, men håper noen kjenner igjen dette.
Jeg så en dansk film for 10-15 år siden på TV, som handlet om en jente som hadde en bror som bodde inne i veggen. Han var støpt inn der av foreldrene før denne jenta var født. Noen her som vet hvilken film dette er?
Sitat av Manualah Vis innlegg
Jeg så en dansk film for 10-15 år siden på TV, som handlet om en jente som hadde en bror som bodde inne i veggen. Han var støpt inn der av foreldrene før denne jenta var født. Noen her som vet hvilken film dette er?
Vis hele sitatet...
http://www.imdb.com/title/tt0273326/reference