Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 4409
Hei. Driver å fullfører lærling tiden min son elektriker og er ikke mange månedene igjen. Jeg har veldig lyst til å få meg offshore jobb etter jeg er ferdid med lærlingtiden. Grunnen til at jeg ønsker offshore jobb, er pga. lønnen og turnus. Planlegger å studere petroleums ingeniør de ukene jeg er hjemme fra offshore jobb (om jeg klarer å få meg jobb).

Det jeg lurer på er om noen har noe relevant erfaring? Tips til ting jeg kan lese og se igjennom? All informasjon blir tatt godt imot
Mye som blir lagt ut her:

http://www.facebook.com/LedigeMariti...Jobber?fref=ts

http://www.offshore.no/jobbsak/37085...jegeren_svarer

Sist endret av Hutch; 11. februar 2013 kl. 22:21.
Tusen takk
Saipem søker ofte elektrikere, sjekk også ut Adima, Orange offshore, Slagen elektro AS og Beerenberg. Er masse firmaer der ute, men de jeg skrev ned nå er jeg rimelig sikker på at søker elektrikere ofte
Høyspentsertefisering er grei og ha slik eg har forstått det på eletrikarane her ute.
Apply og har eletrikarer viss eg ikkej hugsar feil.
Sitat av LP88 Vis innlegg
Saipem søker ofte elektrikere, sjekk også ut Adima, Orange offshore, Slagen elektro AS og Beerenberg. Er masse firmaer der ute, men de jeg skrev ned nå er jeg rimelig sikker på at søker elektrikere ofte
Vis hele sitatet...
Beerenberg har kun folk innen ISO-fag. Aibel tror jeg derimot har elektrikere. Det samme med Aker. Ellers anbefaller jeg offshore.no
Cosl.no kan være verdt å sjekke ut. De driver å bemanner de nye riggene sine, og er i gang med nummer 4 nede i Yantai nå Skal dit i løpet av 2014. De søker forskjellige stillinger. Verdt å prøve
Sist endret av Obster; 12. februar 2013 kl. 00:58.
Dette vet du sikkert allerede,men få deg sikkerhetskurs(GSK) før du begynner å søke,da dette er obligatorisk for deg som vil offshore.
Sist endret av Hydroide; 12. februar 2013 kl. 09:09.
Aller først burde han skaffe seg helseattest, for å se om han i det hele tatt er skikket til å reise offshore. Så burde han begynne å ta kurs som kreves, mange firmaer krever ofte at man har en del kurs, men det står som regel på sidene deres
Noe jeg merker et at de øfte tar veeeldig lang tid på og svare.

Selv søker jeg som mekaniker, har ikke sikkerhets kurs. men har fagbrev med BM karakter.

Søkte hos et firma i Mai 2012, ringer de gjevnlig men jeg får bare beskjed om og vente, og at de ikke er ferdige med og gå igjennom søknadene.

Har derimot div andre småkurs som varmt arbeid, traverskran, truck, stropping og lasting og fallsikring.

Tenkte jeg skulle ringe Legen og få en helesjekk i løpet av uka, hadde glemt den delen vekk, hehe
kan personlig skrive under på at det ikke er lett å få jobb som elektriker offshore. Søkte i ConocoPhillips for en stund siden og det ble det ansatt en elektro installatør og en som hadde jobber på ekofisk i 10 år for et annet selskap. Mange av stillingene som og utlyses krever at du er skipselektriker. Har og søkt i Aker men der var der ansettelses stopp i fjor, søkte i Rogaland. Aibel var og til tide vanskelig, de hadde bare stillinger i Haugesund som ikke var lette å få. Men det er bare å søke jobbene kan være vanskelige å få siden "alle" vil ha de. Fikk Selv jobb i Aker, da var vi 7 stk av 700 som ble ansatt.

Kjenner du noen som jobber offshore så få de til å legge inn et godt ord, kan hende det hjelper.
Fikk mail i dag.

litt av teksten som er verdt og dele er
"you will need to complete your banksman slinger course, offshore medical and survival"

Banksman slinger course er jeg ikke helt sikker på hva er, men jeg søkte da som roustabout. så du trenger nok de 2 andre for og i det heletatt bli vurdert
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Noe jeg merker et at de øfte tar veeeldig lang tid på og svare.

Selv søker jeg som mekaniker, har ikke sikkerhets kurs. men har fagbrev med BM karakter.

Søkte hos et firma i Mai 2012, ringer de gjevnlig men jeg får bare beskjed om og vente, og at de ikke er ferdige med og gå igjennom søknadene.

Har derimot div andre småkurs som varmt arbeid, traverskran, truck, stropping og lasting og fallsikring.

Tenkte jeg skulle ringe Legen og få en helesjekk i løpet av uka, hadde glemt den delen vekk, hehe
Vis hele sitatet...
Fra nå må du til sjømannslege, fastleger har ikke lenger lov til å gi ut helseattest, jeg måtte få ny nå for en uke siden, for den jeg hadde var ikke gyldig fant de ut, og skulle egentlig ut i morgen, men ble utsatt til fredag, så da blir det to dager ekstra hjemme

EDIT: Om du skal søke stillinger som roustabout/roughneck, så må du nesten ta Brønnteknikk, kan også anbefalle riggerkurs
Sist endret av LP88; 12. februar 2013 kl. 14:06.
Sitat av LP88 Vis innlegg
Fra nå må du til sjømannslege, fastleger har ikke lenger lov til å gi ut helseattest, jeg måtte få ny nå for en uke siden, for den jeg hadde var ikke gyldig fant de ut, og skulle egentlig ut i morgen, men ble utsatt til fredag, så da blir det to dager ekstra hjemme

EDIT: Om du skal søke stillinger som roustabout/roughneck, så må du nesten ta Brønnteknikk, kan også anbefalle riggerkurs
Vis hele sitatet...

Sjømanns lege, da vet jeg faktisk ikke hvor/hvem jeg skal gå til hehe

Når jeg pratet med de på tlf så mente de at fagprev som industri mekaniker holdt + at jeg jobber med service og vedlikehold på jobben så jeg hadde nyttig arbeidserfaring.

har også noe familie i det firmaet som går god for meg
Masse bra svar her nå Hva går helsesjekken ut på? Hva kreves for å være skikket til å jobbe offshore?
Bare søk sjømannslege [der du bor], hvis du bor i oslo eller i nærheten kan jeg anbefale bryggeklinikken i vika

Nå vet ikke jeg hvor du søkte, men som regel krever de minimum brønnteknikk samt relevant fagbrev/erfaring hvettfall (for roustabout/roughneck stillinger vel og merke) fler og fler har begynt å kreve teknisk fagskole, eller at du begynner på det etter evt ansettelse også
Sitat av LP88 Vis innlegg
Fra nå må du til sjømannslege, fastleger har ikke lenger lov til å gi ut helseattest
Vis hele sitatet...
Dette er feil. Fra slutten av 2013 begynner disse reglene. Var nettopp hos fastlege selv og fikk helseattest, og jeg har også hørt med DV leder offshore.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Masse bra svar her nå Hva går helsesjekken ut på? Hva kreves for å være skikket til å jobbe offshore?
Vis hele sitatet...
Det er sånne standard ting, syn, hørsel, blodprøve, urinprøve, egenerklæring om du har noen sykdommer osv for å være skikket til å jobbe offshore må du være frisk til en viss grad hvertfall (ikke ekstrem overvekt, ikke høyt blodtrykk, en av diabetes typene osv) og hvis legen mener at du har høyt forbruk av alkohol/rusmidler kan han nekte deg

Sitat av Obster Vis innlegg
Dette er feil. Fra slutten av 2013 begynner disse reglene. Var nettopp hos fastlege selv og fikk helseattest, og jeg har også hørt med DV leder offshore.
Vis hele sitatet...
Hmmm, sjømannslegen sa til meg hvertfall at fastleger ikke lenger kunne gi ut hvertfall, like greit å ta det hos sjømannslege føler jeg uansett
Sitat av LP88 Vis innlegg
Bare søk sjømannslege [der du bor], hvis du bor i oslo eller i nærheten kan jeg anbefale bryggeklinikken i vika

Nå vet ikke jeg hvor du søkte, men som regel krever de minimum brønnteknikk samt relevant fagbrev/erfaring hvettfall (for roustabout/roughneck stillinger vel og merke) fler og fler har begynt å kreve teknisk fagskole, eller at du begynner på det etter evt ansettelse også
Vis hele sitatet...
Jepp, og industrimekaniker og arbeidsplassen jeg jobber for teller som fagbrev/erfaring
Sitat av kimandre92 Vis innlegg
Jepp, og industrimekaniker og arbeidsplassen jeg jobber for teller som fagbrev/erfaring
Vis hele sitatet...
Ja den biten er grei, men som sagt så krever som regel firmaer at du har VG2 Brønnteknikk i tillegg til et fagbrev/erfaring dersom du skal få jobb som roustabout eller roughneck, men klart, man kan ha flaks
Ikke vet jeg, jobber enda onshore, men virket på hun jeg pratet med at med fagbrev og kurs i orden skulle jeg stille ganske greit.


Søkte litt, og fant ut at Banksman slinger course er stroppekurs?

Mangler foreløbig bare Sikkerhets kurs og Helse attest for og søke videre