Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  41 2932
Hei.

Ingen spoilers takk

Jeg foretrekker vanligvis 2D men har hørt denne filmen er bra i 3D.
Er det noen som har noen tilbakemeldinger på hva de syns om 3D effektene?
Noen som har sett den i 2D og 3D?
Så den i 3D, var ikke noe spesielt mer enn litt dybde å bildene... Vil ikke ta 3D igjen da jeg ble ganske sliten av å brillene da filmen var halveis..
Ikke 3D, NEI! Når har egentlig 3D blitt bra?
En sånn film synes jeg må sees i 3D. Er ingen stor fan av 3D-kino til vanlig, her passer det godt synes jeg.
De har klart å variere hvor sterk effekten er gjennom hele filmen, av og til er det nært opp mot 2D, mens på andre parti er det full spiker med 3D-effekten.

Du blir sliten i øynene, ja, men det må du regne med når du velger en film som vises i 3D. Det skal sies at jeg har vært på andre filmer der jeg omtrent har problemer med å holde øyene oppe etter endt film, og slik er det ikke her.

tl;dr: 3D på en film som The Avengers er verdt pengene
Er ikke noe fan av 3D, men Avengers var ganske ålreit i 3D faktisk.
Avengers i 2D? Aldri hørt om. Tror også jeg hadde stått over å se noe som helst i 2D.
Sist endret av McLovin; 11. mai 2012 kl. 10:16.
Skal ikke påstå at det var så veldig mye bra 3D effekter i Avengers. Syns Captain America hadde mer og der var det også lite.
Men valget er opp til deg. Har du ikke sett 3D før, så er kanskje Avenger en bra start for å bli vandt til 3D før man gir seg ut på en film seinere som har masse 3D effekter.
Funket fett skækk og i 3D Men brillene er irriterende å ha på...
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av McLovin Vis innlegg
Avengers i 2D? Aldri hørt om. Tror også jeg hadde stått over å se noe som helst i 2D.
Vis hele sitatet...
2D er den normale måten å se film på? Doh...
Sitat av McLovin Vis innlegg
Avengers i 2D? Aldri hørt om. Tror også jeg hadde stått over å se noe som helst i 2D.
Vis hele sitatet...
Har du ikke tv du da? Eller en PC kanskje? Hmm.....

Eller, har du ikke syn heller du da?
Hvordan klarer du å skrive? Jeg er mektig imponert!
The Nerdrager
Sitat av McLovin Vis innlegg
Avengers i 2D? Aldri hørt om. Tror også jeg hadde stått over å se noe som helst i 2D.
Vis hele sitatet...
Not sure if trolling, or doesn't know what 2D is.
Syns den var bra i 3D jeg, var mye bra dybde til tider hvertfall, syns absolutt det var verdt pengene og se den i 3D
Pensjonert gamer.
orbeck's Avatar
Som jeg har tatt opp her på forumet før, 3D'n er skuffende. Effektene er ikke som jeg ønsker. Det blir kun litt mer dybde i bildet kvalitetsmessig. Er ikke verdt bryet med brillene..

2d gogo
3D er jo best, eneste negative er at du blir lei av brillene.
2D er visst du ikke klare å bruke briller på kino
Bare meg eller synest dere at 3D er noe overoppskrytt dritt? Alle blir så glad når en film kommer i 3D, men 3D får meg til å vurdere om filmen er verdt det, da det hele tiden ender opp med at jeg blir hjemme.
Sist endret av Magnisx; 11. mai 2012 kl. 11:23.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Bare meg eller synest dere at 3D er noe overoppskrytt dritt? Alle blir så glad når en film kommer i 3D, men 3D får meg til og vurdere om filmen er verdt det, da det hele tiden ender opp med at jeg blir hjemme.
Vis hele sitatet...
Du er ikke den eneste.
Det sies at AVATAR var noe av det eneste brukbare innenfor 3D though, selv har jeg ikke sett den i 3D.
Sist endret av Kusetjuv; 11. mai 2012 kl. 11:21.
på heltid
iSkurk's Avatar
Har sett den i 3D og det er ikke sånn suuuuperbra! men det var kul og se i 3D! min andre 3d film, og første 3d film (småspioner) Var så mye bedre, la oss si det var en bombe som sprang, på småspioner kom de objektene nesten helt oppi trynet på meg, noe som var utrolig fett!
Her virker det mer som det er bare noen ting som er gjort i 3d, som f.eks et gjerde, personene osv..
men anbefaler 3d fremfor 2d
Jeg synes 3Den i The Avengers var så som så, fordi den ble ikke så veldig aktivt brukt. Men i mine øyne (pun) gir det ingen ulemper i forhold til 2D, jeg blir heller ikke sliten av å bruke 3D-briller.

Ville ikke kostet på meg dobbel pris for å få lov til å se den i 3D though, så vil kun anbefale det om filmene ligger i samme prisklasse.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Jeg har sluttet å se filmer på kino rett og slett pga 3D. Blir så utrolig sliten i øya av det.
2D er selvsagt den beste måten å nyte en film på.

MEN: 3D kan være greit om filmen er filmet i 3D og effekten er gjennomført. Avengers derimot, er som mange 3D-filmer ikke filmet i 3D, og effekten er lagt på i etterproduksjon. Der har du svaret ditt.

Slik 3D blir instagram-aktig, bildet er ikke bedre, det er bare påsatt et drittfilter. (Altså, ikke et filter som filtrer ut dritt, men et filter som er dritt.)
The Nerdrager
Jeg føler 3D lover så mye mer enn det klarer å gi med det nivået filmteknologi er på nå. Når jeg hører "3D Film" så ser jeg for meg masse supre effekter, eksplosjoner ut av skjermen, at man føler at alt foregår på en måte der man kan se alt. Dette føler jeg ikke 3D teknologi nå til dags klarer å levere.
Så Avengers i 3D, og angrer ikke litt engang. Vanligvis ser jeg 2D filmer, men denne passet veldig godt i 3D.
Sitat av Magnisx Vis innlegg
Bare meg eller synest dere at 3D er noe overoppskrytt dritt? Alle blir så glad når en film kommer i 3D, men 3D får meg til å vurdere om filmen er verdt det, da det hele tiden ender opp med at jeg blir hjemme.
Vis hele sitatet...
Jeg også synes det er oppskrytt, men så lenge filmen er produsert mtp 3D så gir det forsåvidt en grei effekt med actionfilmer, og man kan få litt bedre innlevelse når man kan oppfatte dybden i bildet

Et problem med 3D-filmer jeg oppdaget på The Avengers er at bildet på spillefilmer (i motsetning til animasjonsfilmer?) har et fokuspunkt, som gjør at det som er i bakgrunnen blir ufokusert. Det synes jeg kan være ubehagelig om man prøver å "se inn i bildet" i 3D, men ender opp med et uskarpt bilde. Har Nvidia 3D Vision til PCen som jeg har brukt en del til spilling, og de spillene som er laget for 3D gir som oftest et knallgodt bilde, siden der må man fokusere på deler av skjermen for å gjøre den delen av bildet skarpt (som IRL).
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Har sett filmen i både 3D og 2D. Hvis du liker 3D, se den i 3D. Det er ikke noen spesielle scener som er laget for det, men det ser helt greit ut og etter en halv time legger du ikke merke til det lenger. Fargene blir ikke like bra i 3D som i 2D.
Takk for gode svar alle sammen.

Ser ut til at det blir 2D for min del. Gleder meg som en unge til denne filmen
3D funker best på animasjonsfilmer, spør du meg. Istid 3D var ikke værst..
When you see dat ass(scarlett johansson) in 3d...
Vel, det er vel egentlig grunn nok i seg selv. Kamerateamet i den filmen jobbet virkelig på en måte jeg finner positiv.
Det er ein 3D effekt i filmen, og det er at teksten er "forran" resten av filmen, utanom det er det fint lite. Ser du den i 3D blir bildet dårligare, og du blir sleten i auga. Såg den i 3D, ikkje store greiene. Animasjonsfilmer i 3D er tingen!! Men RLC er ikkje noke tess...
Personlig synes jeg det krever for mye krefter for å fokusere på 3D film, og jeg blir sliten i hode, i enkelte tilfeller får jeg vondt i hode etterhvert. Så jeg ser ikke 3D filmer lengre, det bidrar heller ikke så veldig til filmen.
Sexy as fuck.
Mozzie's Avatar
Syns The Avengers i 3D var skikkelig stilig, nå har vi da en toppmoderne kino med det beste utstyret, samt aktive briller (Ikke de papp-brillene).
min erfaring er at filmene ikke er lagd for 3d i hele tatt, så 3d opplevelsene mine på kino har aldri vært noe særlig

filmen må være lagd med tanke på 3d fremvisning for at det skal bli kult!
Det beste med å se The Avengers i 3D var for min del reklamen for Despicable Me 2 før filmen. Selve filmen ville jeg nok heller sett i 2D.
Sist endret av Blåskimmelost; 11. mai 2012 kl. 14:29.
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Det beste med å se The Avengers i 3D var for min del reklamen for Despicable Me 2 før filmen. Selve filmen ville jeg nok heller sett i 2D.
Vis hele sitatet...
Up 2 kommer? Awesome!


NEEEEEEEEEI, så var det despicable me 2 ><
Sist endret av ClosetotheEdge; 11. mai 2012 kl. 14:30.
Sitat av ClosetotheEdge Vis innlegg
Up 2 kommer? Awesome!
Vis hele sitatet...
Fullstending minneknekk, var Despicable Me 2 jeg tenkte på.
Sitat av Blåskimmelost Vis innlegg
Fullstending minneknekk, var Despicable Me 2 jeg tenkte på.
Vis hele sitatet...
Skikkelig nedtur her nå..
Så den i 3D, ikke imponert over effekten som forsvant etter 5 min.
Skal ungå å se filmer i 3D, hvertfall de som blir konvertert i post-production. Skal bli gøy å se hobbiten i 3D, da den faktisk er filmet med to kameraer og "lagd" for 3D
Var sykt dårlig 3d effekter for 165 kr også lurer folk hvorfor vi er pirater
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av moret Vis innlegg
When you see dat ass(scarlett johansson) in 3d...
Vis hele sitatet...
Ahh shit, glemte det!
Se den i 3D, hun går med latex hele filmen.
3D er fett!
Syns ikke Avengers burde vært i 3D, ble fort sliten i øynene og brillene generelt er ganske slitsomme å ha på seg. Hadde heller spart meg litt ekstra penger og dratt på 2D hvis det hadde vært mulig men rundt her sendte de den bare i 3D

Filmen var ganske bra
Se det heller i 2D. Filmen er konventert til 3D. Det er altså ikke en film med 3D effekter (kuler som kommer mot deg osv...) Og velg heller en film som er laget til å bli sett i 3D.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av Strandsand Vis innlegg
Se det heller i 2D. Filmen er konventert til 3D. Det er altså ikke en film med 3D effekter (kuler som kommer mot deg osv...) Og velg heller en film som er laget til å bli sett i 3D.
Vis hele sitatet...
Det at den er konvertert til 3D betyr ikke at det ikke er en film med "3D effekter". Det finnes masse konverterte 3D filmer der "kuler kommer mot deg osv" Det betyr at scenene er filmet med ett enkelt kamera og så blir konvertert til 3D i post produksjon, i motsetning til filmer som ikke er konvertert til 3D som er filmet med to kameraer som filmer fra 2 litt forskjellige vinkler(ett for hvert øye).
Sist endret av M3talll; 26. mai 2012 kl. 22:43.