Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  110 8943
Kan noen ramse opp alle krekars uttalelser som han ble dømt for ordrett?

Hørte på radioen istad at han hadde sagt at tre "menn" fortjente å dø. Er dette en trussel!?
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Men hvis vi ikke kan forholde hos til media som en troverdig kilde, hvem skal vi forholde hos til da?

Jeg er sikker på at du aldri i verden hadde hørt om Mullah Krekar hadde det ikke vært for Dagbladet, VG osv.

"Norske fengsel blir fylt opp av utlendinger, og blant varetektsfanger er de nå i flertall. Seks av ti som sitter i varetekt, er utlendinger."

http://www.abcnyheter.no/nyheter/091...av-utlendinger

Dette er ikke troverdig i følge deg? ABC bare kommer med piss og fanteri?
Vis hele sitatet...
"Utlendinger" trenger ikke bety innvandrere og flyktninger som kommer til Norge. Det kan også bety kriminelle bander som reiser Europa rundt for å stjele og ødelegge. At det kommer en gjeng kjørende fra Litauen for å stjele bilradioer må da ikke gå utover folk som flykter til Norge?

Denne viser f.eks at livet ikke er svart/hvitt:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.8050427
Hvorfor skal Norge sitte å ruge på denne idioten? INGEN med vett i knolten vil ha denne fyren her! Ut med pakket! Jeg har ikke noe imot de hyggelige innvandrerene som vil noe fornuftig her i landet, men trygdesnyltere og slike som mullahen kan dra seg til H*****E tilbake dit de kom fra....
Sist endret av losjien; 26. mars 2012 kl. 23:25.
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
"Utlendinger" trenger ikke bety innvandrere og flyktninger som kommer til Norge. Det kan også bety kriminelle bander som reiser Europa rundt for å stjele og ødelegge. At det kommer en gjeng kjørende fra Litauen for å stjele bilradioer må da ikke gå utover folk som flykter til Norge?

Denne viser f.eks at livet ikke er svart/hvitt:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.8050427
Vis hele sitatet...
så er også flestparten av dem ordentlige folk, vi snakkee om bermen, flere av kjeltringene som liksom har "flyktet" fra hjemlandet gjør sånn som krekar gjør.. reiser hjem på ferie!

Sitat av losjien Vis innlegg
Hvorfor skal Norge sitte å ruge på denne idioten? INGEN med vett i knolten vil ha denne fyren her! Ut med pakket! Jeg har ikke noe imot de hyggelige innvandrerene som vil noe fornuftig her i landet, men trygdesnyltere og slike som mullahen kan dra seg til H*****E tilbake dit de kom fra....
Vis hele sitatet...
trygdesnyltere ? , så det er bare å få seg jobb hvis du heter ali baba og kan dårlig norsk ? , selv om du er etnisk norsk er det ikke bare å få seg jobb uten masse skolegang!
Hjalp jo heller ikke for saken, at han gikk til angrep på tv2, og ødlagte et kamera og prøvde å slå ned noen med et kamerastativ.. Makan til frekk satan han fyren der


Mullah krekar... håper bare de putter ham på felles celle med breivik, så kan de bombe og skyte på hverandre...
Sitat av DonTomaso Vis innlegg
"Utlendinger" trenger ikke bety innvandrere og flyktninger som kommer til Norge. Det kan også bety kriminelle bander som reiser Europa rundt for å stjele og ødelegge. At det kommer en gjeng kjørende fra Litauen for å stjele bilradioer må da ikke gå utover folk som flykter til Norge?

Denne viser f.eks at livet ikke er svart/hvitt:
http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/o...ngen/1.8050427
Vis hele sitatet...
Jeg forstår ikke den artikkelen, så for å få ned kriminaliteten skal vi åpne opp for flere og fjerne den norske etniske gruppen?

Ja en andel er sikkert Øst-europeiske bander men jeg tør påstå at majoriteten av utlendingene er innvandrere.

En annen grunn til angående Groruddalen er kanskje at befolknigen der har blitt integrert i det norske samfunn sakte med sikkert. Flere har fått jobber/bedre jobber og mer fritidstilbud til ungdom.
Sist endret av ParadiseCity; 27. mars 2012 kl. 01:04.
brukertittel
Widow's Avatar
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Jeg forstår ikke den artikkelen, så for å få ned kriminaliteten skal vi åpne opp for flere og fjerne den norske etniske gruppen?

Ja en andel er sikkert Øst-europeiske bander men jeg tør påstå at majoriteten av utlendingene er innvandrere.
Vis hele sitatet...
Hva er det du ikke forstår? Artikkelen sier at kriminaliteten i Groruddalen har gått ned på tross av økt innvandring. Det står ingenting om å "fjerne den norske etniske gruppen".

Kult at du tør å påstå det, har du noen kilder på det eller er det synsing?
Det artikkelen prøver å si er at økt innvanding ikke trenger å bety økt kriminalitet. At du tolket det til at vi burde slippe inn alle for å få ned kriminaliteten syns jeg er litt imponerende. Som du sier selv er nok integrering en stor del av nøkkelen for vellykket innvandring. Og at mange tenker at innvandrer betyr kriminell hjelper ikke på integreringen
Sist endret av Sonic; 27. mars 2012 kl. 01:16.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
men det forklarer jo ikke hvorfor vi har såpass mange kjeltring "turister" som kommer til norge kunn for å loppe oss! dem er et kjent problem, kommer dem for at vi er så lette å loppe? eller kommer dem for våre milde straffer og gode fengsler ?

her er d jo sikkret mat flere ganger om dagen i fengsel, gratis mat pluss at dem får litt lommepenger
Vis hele sitatet...
Til slike utsagt så tenker jeg alltid «and so fucking what?», det vil alltid være noen som «bruker» systemet. Vi er i den heldige posisjonen at vi faktisk har råd til det, la ikke enkeltes handling ødelegge for flertallets behov. Dette er et likeverdig svar til alt som har med velferd og menneskeverd.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Til slike utsagt så tenker jeg alltid «and so fucking what?», det vil alltid være noen som «bruker» systemet. Vi er i den heldige posisjonen at vi faktisk har råd til det, la ikke enkeltes handling ødelegge for flertallets behov. Dette er et likeverdig svar til alt som har med velferd og menneskeverd.
Vis hele sitatet...
Jeg er egentlig helt enig i at vi burde kunne gjøre det (selv om det er utrolig dårlig moral), pga. vi sitter på så mye oljepenger. Altså grunnen til at vi er i den posisjonen vi er i. Men da blir det for dumt at vi som jobber skal måtte betale så sjukt mye skatter og avgifter - da freeloaderne slipper akkurat dette.

Anyway, blei en kakebit på meg i dag også.
Sitat av Deezire Vis innlegg
Til slike utsagt så tenker jeg alltid «and so fucking what?», det vil alltid være noen som «bruker» systemet. Vi er i den heldige posisjonen at vi faktisk har råd til det, la ikke enkeltes handling ødelegge for flertallets behov. Dette er et likeverdig svar til alt som har med velferd og menneskeverd.
Vis hele sitatet...
og jeg mener våres velferd skal gjelde norske borgere ingen andre!
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av zega Vis innlegg
Jeg er egentlig helt enig i at vi burde kunne gjøre det (selv om det er utrolig dårlig moral), pga. vi sitter på så mye oljepenger. Altså grunnen til at vi er i den posisjonen vi er i. Men da blir det for dumt at vi som jobber skal måtte betale så sjukt mye skatter og avgifter - da freeloaderne slipper akkurat dette.

Anyway, blei en kakebit på meg i dag også.
Vis hele sitatet...
Problemet er at det er så forsvinnende lite i den store sammenhengen. Det er rett og slett dyrere å opprettholde det samme gode tilbudet til de som er berettiget det enn å overvåke alle sakene slik at man unngår misbruk. Hvorfor er det dårlig moralsk sett å ha et system som setter en nedre grense for menneskeverd og velferd?

Sitat av Notoneofthem Vis innlegg
og jeg mener våres velferd skal gjelde norske borgere ingen andre!
Vis hele sitatet...
Men i dette tilfellet snakket vi om en flykning, skal du ikke ha rett til helt grunnleggende rettsprinsipper og menneskeverd bare fordi du var så uheldig å bli født i feil land? Da får vi heller jobbe med utleveringsavtaler med land innenfor f.eks. Schengen eller EU, hvor brorparten av disse "freeloaderene" kommer fra.
Men i dette tilfellet snakket vi om en flykning, skal du ikke ha rett til helt grunnleggende rettsprinsipper og menneskeverd bare fordi du var så uheldig å bli født i feil land? Da får vi heller jobbe med utleveringsavtaler med land innenfor f.eks. Schengen eller EU, hvor brorparten av disse "freeloaderene" kommer fra.
Vis hele sitatet...
Det er dette jeg er forvirret over, hvem er det han har flyktet fra? Den amerikanske hær? Og er det ikke sånn at man har beviser for at mannen er en kommandør og massemorder? I så fall, hvorfor er ikke svinet sendt til Haag?

Det må i så fall handle om å samle inn intel, jeg kan ikke se noen annen grunn.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Hvordan han kom hit er akkurat nå rivende likegyldig, vi vet at hvis han blir sendt tilbake til Irak så venter det en dødsdom, det strider med norsk lov og avtaler vi har undertegnet. Hvis ikke Norge kan få tilstrekkelige garantier for at livet hans ikke er i fare, så kan vi ikke sende han ut. Uansett hvor kjipt det er for oss, vi lever i det vi selv velger å kalle et sivilisert samfunn, la oss oppføre oss som et.

Han har vært delaktig i en terrororganisasjon, men såvidt jeg kan se finnes det ingen konkrete bevis som knytter han opp mot handlinger.
Sett han på enecelle med ABB... Så samler man disse ekstreme på ett sted..
Sist endret av Pizzafyll; 27. mars 2012 kl. 03:21.
Hvordan vet vi at han vil bli drept? Jeg har på følelsen det er en historie jeg ikke har fått med meg. Noen som har en link til en god artikkel?
Jeg mener å huske å ha sett et amerikansk tv program som hentet papirer fra irakiske myndigheter, hvor dem lovte å ikke gi ham dødsstraff. Jeg forstår ikke hvilken annen garanti Norge kan få?
Det er nok fortsatt en del primitive fobier ute og går ser jeg :-)
Sitat av Deezire Vis innlegg
Hvordan han kom hit er akkurat nå rivende likegyldig, vi vet at hvis han blir sendt tilbake til Irak så venter det en dødsdom, det strider med norsk lov og avtaler vi har undertegnet. Hvis ikke Norge kan få tilstrekkelige garantier for at livet hans ikke er i fare, så kan vi ikke sende han ut. Uansett hvor kjipt det er for oss, vi lever i det vi selv velger å kalle et sivilisert samfunn, la oss oppføre oss som et.

Han har vært delaktig i en terrororganisasjon, men såvidt jeg kan se finnes det ingen konkrete bevis som knytter han opp mot handlinger.
Vis hele sitatet...
han har reist hjem på ferie mange ganger!, du reiser ikke på ferie dit du kan bli drept!
synes det er flott at han får konsekvenser for truslene
kjedelig streiting
Sitat av Deezire Vis innlegg
Hvordan han kom hit er akkurat nå rivende likegyldig, vi vet at hvis han blir sendt tilbake til Irak så venter det en dødsdom, det strider med norsk lov og avtaler vi har undertegnet. Hvis ikke Norge kan få tilstrekkelige garantier for at livet hans ikke er i fare, så kan vi ikke sende han ut. Uansett hvor kjipt det er for oss, vi lever i det vi selv velger å kalle et sivilisert samfunn, la oss oppføre oss som et.

Han har vært delaktig i en terrororganisasjon, men såvidt jeg kan se finnes det ingen konkrete bevis som knytter han opp mot handlinger.
Vis hele sitatet...
Et sivilsert samfunn som Norge bør respektere det at folket i Irak har valgt å ha dødstraff. Det er ikke slik at vi alltid følger menneskerettighetene vi heller. Feks når det gjelder bruk av varetekt. Hvor mye koster det ikke å ha Krekar her i landet? Penger vi heller kunne brukt på å redde folk som faktisk fortjener det.
Sist endret av legalize_it; 27. mars 2012 kl. 10:37.
Men et annet scenario da.
En amerikansk statsborger som er en ettersøk terrorist flykter til Norge, han gjør ingen lovbrudd her men blir arrestert av norsk politi. USA krever han utlevert, men skal Norge da nekte dette fordi man praktiserer dødstraff i USA?
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Men et annet scenario da.
En amerikansk statsborger som er en ettersøk terrorist flykter til Norge, han gjør ingen lovbrudd her men blir arrestert av norsk politi. USA krever han utlevert, men skal Norge da nekte dette fordi man praktiserer dødstraff i USA?
Vis hele sitatet...
Du kan lese på Regjeringen.no om nettopp dette. Se delen om vilkår nederst, der står det følgende:

Dødsstraff ikke må fullbyrdes mot vedkommende (utleveringsloven § 12)

Det står ingenting om at landet ikke kan praktisere dødsstraff, men at landet ikke må fullbyrde den mot den som blir utlevert.
Begrenset bruker
uaexed's Avatar
Det morsomme med Bhatti og Krekar er at de lever som konger her i forhold til hva de hadde gjort/blitt behandlet som i hjemlandene sine. De utnytter/bruker/benytter systemet vårt for å kjempe i mot det.. Snakk om idioter.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Men hvis vi ikke kan forholde hos til media som en troverdig kilde, hvem skal vi forholde hos til da?
Vis hele sitatet...
Jeg vil bare skyte inn her:

Det er absolutt farlig å blindt anse media som en troverdig kilde, selv de største avisene og TV-kanalene. Alt må sees med et kritisk øye.

For å ta et eksempel: diktaturer som Kina og til dels Russland. To av verdens største og mektigste nasjoner, men med statsstyrt presse som printer det regjeringa ønsker. Kan du stole på disse når de sier at befolkningen har det flott og elsker lederne sine? Nei.

Nord-Korea er enda et flott eksempel. Mange som gråt når Kim Jong-Il døde. Få av oss som så geværmunningen de hadde i ryggen...
Synes det er fint at prinsipielt viktige spørsmål blir tatt opp, men hvorfor gir man personen Krekar så mye oppmerksomhet? Jeg tror vi gjør oss selv en bjørnetjeneste. Denne mannen er i bunn og grunn en uviktig, relativt maktesløs kriminell ekstremist. Både i rettsaken mot ham og i utkastelsesspørsmålet er personen av liten allmenn interesse, etter min mening.

Så mer sak, mindre person; det er mitt ønske.
Neutral Good
Mith's Avatar
Klart Krekar får oppmerksomhet. Det er spesielt et parti som har brukt Krekar som et argument på alt som er feil her i landet og stadig dratt han fram som både årsak og resultat av innvandringspolitikken. Skal bli godt å slippe argumenter som avsluttes med "...og Mullah Krakar går fortsatt fri på Tøyen".
Sist endret av Mith; 27. mars 2012 kl. 16:28.
Sitat av Mith Vis innlegg
Klart Krekar får oppmerksomhet. Det er spesielt et parti som har brukt Krekar som et argument på alt som er feil her i landet og stadig dratt han fram som både årsak og resultat av innvandringspolitikken. Skal bli godt å slippe argumenter som avsluttes med "...og Mullah Krakar går fortsatt fri på Tøyen".
Vis hele sitatet...
Jeg er jo ikke overrasket over at han får oppmerksomhet. Jeg bare mener at det er håpløst med denne personifiseringen i viktige spørsmål.

Dessuten skal du ikke se bort ifra at argumentene bare blir 'flyttet' litt på. Jeg mener "...og mullah Krekar får gratis hotellopphold i 5 år." tipper jeg kommer til å klinge like fint.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Krekar siktet for nye trusler:

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10064856

Jeg blir rett og slett provosert. Hvorfor i helvete er han ikke ute av det landet her enda? Ja, jeg vet veldig godt at Norge prøver å være så humant som mulig, men dette går over stokk og stein. 3 mennesker har fått livene sine ødelagt pga truslene, og her fortsetter han med enda flere trusler? Noen må få han til å holde kjeft. Jeg er bokstavelig talt forbannet over hvordan Norge og norske myndigheter kan la han holde på som det her? Lovene holder ikke lås, dessverre. Blir man dømt for en forbrytelse med straffelov på 21 år, får man bare 8 år. (referere til denne saken, men det er en annen diskusjon)

Kort sagt: Se til helvete å send han tilbake til landet sitt. Og hvis dette blir sett på som rasisme så tar du grundig feil, da må du lære deg definisjonen av rasisme først.

Og det at Krekar sier "Ikke skyld på islam", viser bare enda mer hvor patetisk det hele er. Han REPRESENTERER jo nærmest religionen sånn den blir praktisert i dag. Si noe feil der nede, så blir du halshugget, si noe her så får du hotellopphold. Direkte kvalmt. Direkte uforståelig.
Sist endret av Kusetjuv; 27. mars 2012 kl. 18:07.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Hvorfor i helvete er han ikke ute av det landet her enda? Ja, jeg vet veldig godt at Norge prøver å være så humant som mulig, men dette går over stokk og stein.
Vis hele sitatet...
Men hva sier du egentlig? Siden det går over stokk og stein skal vi gå bort fra humane prinsipper? Eller er du bare opprørt?

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Og det at Krekar sier "Ikke skyld på islam", viser bare enda mer hvor patetisk det hele er. Han REPRESENTERER jo nærmest religionen sånn den blir praktisert i dag.
Vis hele sitatet...
Hvilket grunnlag har du for å si at han representerer religionen Islam? Slik jeg oppfatter det representerer han en marginal, ekstrem fløy av Islam. Religionen Islam praktiseres, som Kristendommen, på svært, svært forskjellige vis.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Men hva sier du egentlig? Siden det går over stokk og stein skal vi gå bort fra humane prinsipper? Eller er du bare opprørt?



Hvilket grunnlag har du for å si at han representerer religionen Islam? Slik jeg oppfatter det representerer han en marginal, ekstrem fløy av Islam. Religionen Islam praktiseres, som Kristendommen, på svært, svært forskjellige vis.
Vis hele sitatet...
Selvom vi gjør det med enkeltinvidider, så ja, da kan vi og bør vi gjøre det. Det bør være visse unntak. Ingen kan gå rundt og true folk uten at det blir konsekvenser.

Grunnlaget for at han representerer Islam? Det er jo det eneste han babler om? Lukk opp øra dine.

I tillegg føles det nærmest ut som at du er på hans side når du kverulerer så fryktelig mot flere viktige punkter som gjelder han og hva som burde skje etter at han har truet 10 + personer på livet.

Og dette skal du ha kilder på også regner jeg med? Siden du er en av den typen.
Sist endret av Kusetjuv; 27. mars 2012 kl. 18:25.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Selvom vi gjør det med enkeltinvidider, så ja, da kan vi og bør vi gjøre det. Det bør være visse unntak. Ingen kan gå rundt og true folk uten at det blir konsekvenser.
Vis hele sitatet...
Han har nå blitt dømt for truslene. Det er vår, humane måte å håndere slikt på. Men vi kan da ikke sende ham tilbake uten å få en garanti om at han ikke kan bli idømt dødsstraff. Det ville være å gå bort fra våre humane prinsipper; prinsipper han jobber mot.

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Grunnlaget for at han representerer Islam? Det er jo det eneste han babler om? Lukk opp øra dine.
Vis hele sitatet...
Jojo, men jeg mener at han ikke nødvendigvis representerer Islam noe mer enn pastor Terry Jones representerer Kristendommen.

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
I tillegg føles det nærmest ut som at du er på hans side når du kverulerer så fryktelig mot flere viktige punkter som gjelder han og hva som burde skje etter at han har truet 10 + personer på livet.
Vis hele sitatet...
Det blåser jeg i. Jeg er opptatt av at prinsippene - saken - skal være i fokus. Ikke han som person.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Han har nå blitt dømt for truslene. Det er vår, humane måte å håndere slikt på. Men vi kan da ikke sende ham tilbake uten å få en garanti om at han ikke kan bli idømt dødsstraff. Det ville være å gå bort fra våre humane prinsipper; prinsipper han jobber mot.



Jojo, men jeg mener at han ikke nødvendigvis representerer Islam noe mer enn pastor Terry Jones representerer Kristendommen.



Det blåser jeg i. Jeg er opptatt av at prinsippene - saken - skal være i fokus. Ikke han som person.
Vis hele sitatet...
Ja, han har blitt dømt, men det er jo ikke problemet her? Han går fri, og truer flere. Lovene holder ikke lås som sagt. Det er altfor mildt. Ifølge loven skal straffer bare høynes enda mer om man gjentar det, noe jeg virkelig håper skjer her. Dessuten kan paragrafen om øyeblikkelig fengsling tas i bruk, og hvorfor har ikke det skjedd? Patetisk igjen og igjen. Trenger du kilder på det siste der og?

Han representerer forsatt islam, men om det er det riktige islam, helt etter faktabøkene er noe heeelt annet. 2 forskjellige ting. Og jeg brukte forresten ordet "nærmest" foran i første innlegget, fordi det blir teit å si at han representerer hele islam etter faktabøkene.

Det er jo jeg og, men det må gjøres visse unntak. Ellers blir det jo som at man skal få lov til å gjøre hva man vil. Det blir jo nærmest det.

Om du blåser i det, så vil jeg også tro at du ikke forventer de svarene fra meg.
Sist endret av Kusetjuv; 27. mars 2012 kl. 18:34.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Ja, han har blitt dømt, men det er jo ikke problemet her? Han går fri, og truer flere. Lovene holder ikke lås som sagt. Det er altfor mildt. Ifølge loven skal straffer bare høynes enda mer om man gjentar det, noe jeg virkelig håper skjer her. Dessuten kan paragrafen om øyeblikkelig fengsling tas i bruk, og hvorfor har ikke det skjedd? Patetisk igjen og igjen. Trenger du kilder på det siste der og?
Vis hele sitatet...
Det kan hende det er riktig at han burde fengsles, eller ihvertfall varetektsfengsles, øyeblikkelig. Jeg har tiltro til at politi og rettsvesen gjør det som er riktig.

Lengde på straff og sånn er en diskusjon i seg selv, men nå er han ihvertfall dømt og kommer til å bli fremstilt for varetekt snart.

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Han representerer forsatt islam, men om det er det riktige islam, helt etter faktabøkene er noe heeelt annet. 2 forskjellige ting. Og jeg brukte forresten ordet "nærmest" foran i første innlegget, fordi det blir teit å si at han representerer hele islam etter faktabøkene.
Vis hele sitatet...
Ikke så rart at man misforstår hva du sa ihvertfall. Hvorfor i det hele tatt nevne Islam om han ikke er en ledende representant for religionen? Kan vi ikke bare kalle ham en ekstremist? Jeg synes det er uinteressant om man er gal ekstremist som bærer Kristendommens eller Islams fane. Tror ikke det er mange som stiller seg bak synspunktene hans.

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Det er jo jeg og, men det må gjøres visse unntak. Ellers blir det jo som at man skal få lov til å gjøre hva man vil. Det blir jo nærmest det.
Vis hele sitatet...
Hvilke unntak er det du tenker på? Det er dette punktet jeg henger meg opp i, nemlig. For jeg er veldig opptatt av at man gjør minst mulig unntak. Han burde behandles på samme, humane måte som alle andre. Etter de prinsippene det norske rettssystemet er bygd opp.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Det kan hende det er riktig at han burde fengsles, eller ihvertfall varetektsfengsles, øyeblikkelig. Jeg har tiltro til at politi og rettsvesen gjør det som er riktig.

Lengde på straff og sånn er en diskusjon i seg selv, men nå er han ihvertfall dømt og kommer til å bli fremstilt for varetekt snart.



Ikke så rart at man misforstår hva du sa ihvertfall. Hvorfor i det hele tatt nevne Islam om han ikke er en ledende representant for religionen? Kan vi ikke bare kalle ham en ekstremist? Jeg synes det er uinteressant om man er gal ekstremist som bærer Kristendommens eller Islams fane. Tror ikke det er mange som stiller seg bak synspunktene hans.



Hvilke unntak er det du tenker på? Det er dette punktet jeg henger meg opp i, nemlig. For jeg er veldig opptatt av at man gjør minst mulig unntak. Han burde behandles på samme, humane måte som alle andre. Etter de prinsippene det norske rettssystemet er bygd opp.
Vis hele sitatet...
Et eksempel: Du mener at en som har drept folk skal gå fri etter 21 år? Det er sånn du tenker. Dette er som sagt et eksempel, men i lengden kan det grovt tolkes som hva du mener. Samfunnet er bygd opp av at man kan forvare noen hvor lenge man vil hvis de er et fare for samfunnet. Flere slipper fri etter å ha drept noen, det er feil.

Jeg har veldig lyst på dødstraff og er en sånn tilhenger, men vet hvor simpelt dødstraff er. Derfor; livsstidsdommer.

Og det "minste lille unntak" burde så faen gjelde. Fordi selvom man følger prinsippene må man beskytte det vi har. Man kan ikke utsette andre for fare og frykt fordi vi må "leve etter prinsippene". Unntakene burde gjelde for farlige personer, spesielt ekstremister som du nevnte.
Sist endret av Kusetjuv; 27. mars 2012 kl. 18:54.
kjedelig streiting
Egentlig så kan man jo spørre seg selv om hvor frisk mannen er. En tvangsinnleggelse på Dikemark bør jo være aktuelt. Så kan vi jo sleppe han ut når han begynner å få et litt mer moderat syn på religionen sin.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Egentlig så kan man jo spørre seg selv om hvor frisk mannen er. En tvangsinnleggelse på Dikemark bør jo være aktuelt. Så kan vi jo sleppe han ut når han begynner å få et litt mer moderat syn på religionen sin.
Vis hele sitatet...
Det sier dem alle, men skjer aldri. Sitter tusenvis folk som har voldtatt noen og kutta strupen etterpå i fengsel. Hvorfor er ikke ABB på dikemark f.eks? Mye som ikke holder lås i dette samfunnet.

(Og ja, jeg vet det med rettsvesen, men se på han da for faen?)
Sist endret av Kusetjuv; 27. mars 2012 kl. 18:53.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Mye av det du skriver er så grunnleggende feil at det nesten er skummelt, Kusetjuv. Du mener altså, helt seriøst, at man skal legge folk inn på psykriatisk avdeling bare fordi de har et annet syn på verden og samfunnet? Det er teknikker som ble brukt i gamle soviet og andre diktaturer for å tie opposisjonen. Vi kan ikke bare kaste dem på psykriatisk behandling fordi vi er uenig med dem, men vi kan straffe dem for å bryte lovene, slik vi gjør i dette tilfellet med Krekar.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Et eksempel: Du mener at en som har drept folk skal gå fri etter 21 år? Det er sånn du tenker. Dette er som sagt et eksempel, men i lengden kan det grovt tolkes som hva du mener.
Vis hele sitatet...
Ja, så lenge personen har blitt helt rehabilitert synes jeg det. Men dette etter nøye evalueringer. Jeg ser på fengsel som en rehabiliteringsinstutisjon like mye som en straffeinstutisjon.

Bare for å erte, og understreke synet mitt, så synes jeg at Anders Behring Breivik burde slippes fri etter sont dom dersom han er frisk og rehabilitert. Selv om det ikke ville vært veldig populært. Men selvsagt, det vil jo aldri skje uansett.


Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Jeg har veldig lyst på dødstraff og er en sånn tilhenger, men vet hvor simpelt dødstraff er. Derfor; livsstidsdommer.

Og det "minste lille unntak" burde så faen gjelde. Fordi selvom man følger prinsippene må man beskytte det vi har. Man kan ikke utsette andre for fare og frykt fordi vi må "leve etter prinsippene". Unntakene burde gjelde for farlige personer, spesielt ekstremister som du nevnte.
Vis hele sitatet...
Her er vi bare uenige, men det er greit. Jeg mener at vi 'beskytter det vi har' nettopp ved å følge grunnprinsippene.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Deezire Vis innlegg
Mye av det du skriver er så grunnleggende feil at det nesten er skummelt, Kusetjuv. Du mener altså, helt seriøst, at man skal legge folk inn på psykriatisk avdeling bare fordi de har et annet syn på verden og samfunnet? Det er teknikker som ble brukt i gamle soviet og andre diktaturer for å tie opposisjonen. Vi kan ikke bare kaste dem på psykriatisk behandling fordi vi er uenig med dem, men vi kan straffe dem for å bryte lovene, slik vi gjør i dette tilfellet med Krekar.
Vis hele sitatet...
Mye av det du sier er også feil. Nå må du huske på at ABB allerede har drept masse mennesker, det er ikke bare å "ha et syn på verden" som du sier.

Sitat av apocalypse Vis innlegg

Her er vi bare uenige, men det er greit. Jeg mener at vi 'beskytter det vi har' nettopp ved å følge grunnprinsippene.
Vis hele sitatet...
Så hvorfor gikk en mann som var helt åpenbart i stand til nye straffbare handlinger fri da? Vi følger ikke "grunnprinsippene" da? Heldigvis er det nå blitt gjort, men først etter massiv oppmerksomhet. Saken ble så blåst opp at hele Norge ble mobilisert og gjorde noe. Er nesten det som må til i blant, at ting skal bli så stort før noe gjøres.
Sist endret av Kusetjuv; 27. mars 2012 kl. 19:06.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Mye av det du sier er også feil.
Vis hele sitatet...
Jaha?

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Så hvorfor gikk en mann som var helt åpenbart i stand til nye straffbare handlinger fri da? Vi følger ikke "grunnprinsippene" da? Heldigvis er det nå blitt gjort, men først etter massiv oppmerksomhet. Saken ble så blåst opp at hele Norge ble mobilisert og gjorde noe. Er nesten det som må til i blant, at ting skal bli så stort før noe gjøres.
Vis hele sitatet...
Alle er da 'i stand' til å begå straffbare handlinger. Det er risikoen for at han begår nye som ligger til grunnlag for rettens vurderinger. De mente at det ikke var det. Når det så kom inn nye anmeldelser, valgte de å pågripe ham. Synes det er helt fint jeg.
Sist endret av apocalypse; 27. mars 2012 kl. 19:10.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av apocalypse Vis innlegg
Jaha?



Alle er da 'i stand' til å begå straffbare handlinger. Det er risikoen for at han begår nye som ligger til grunnlag for rettens vurderinger. De mente at det ikke var det. Når det så kom inn nye anmeldelser, valgte de å pågripe ham. Synes det er helt fint jeg.
Vis hele sitatet...
Ja, han kommer med påstander uten noe form for argumentasjon. Hva er det jeg tar feil på? Dette er en diskusjon med spredte meninger. Og bare fordi jeg ikke mener det samme som dere, så betyr det ikke at jeg tar feil på noe.

Du syns det var helt fint ja, heh. Ok. Hva med de han truet? De gir du bare faen i, sant? Fordi du må følge prinsippene vettu. Ser du tegninga?

Sånn skjer når man ikke sperrer noen inne.
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Ja, han kommer med påstander uten noe form for argumentasjon. Hva er det jeg tar feil på? Dette er en diskusjon med spredte meninger. Og bare fordi jeg ikke mener det samme som dere, så betyr det ikke at jeg tar feil på noe.
Vis hele sitatet...
Skjønte ikke hvem du siktet til i første setning.

Helt enig i at det er spredte meninger og vi deler alle våre. Ikke noe i veien med det.

Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Du syns det var helt fint ja, heh. Ok. Hva med de han truet? De gir du bare faen i, sant? Fordi du må følge prinsippene vettu. Ser du tegninga?

Sånn skjer når man ikke sperrer noen inne.
Vis hele sitatet...
Jeg ser hvilken tegning du vil tegne, ja. Jeg bare har vanskeligheter med å forstå at noen vil gå bort fra så grunnleggende prinsipper i rettssikkerheten. Det er noe av det jeg er mest stolt av med det norske samfunnet! Og nettopp det vil Krekar jobbe mot. Derfor vil jeg dele min mening om viktigheten av å stå støtt ift. de prinsippene og ikke legge oss på hans nivå!

Selvsagt gir jeg ikke faen i ofrene, jeg bare synes at systemet fungerer bra slik det gjør også ift. dem. Rettssaken viser nettopp det.
Tastaturkriger
Deezire's Avatar
Sitat av Kusetjuv Vis innlegg
Mye av det du sier er også feil. Nå må du huske på at ABB allerede har drept masse mennesker, det er ikke bare å "ha et syn på verden" som du sier.
Vis hele sitatet...
Nå er ikke Breivik dømt enda, så det blir helt håpløst å trekke han inn i denne saken. Du har også fått det for deg at det blir totalt opphør i trusler og drap hvis man bare sperrer folk inne, hvilken dekning har du på dette? Krekar har blitt dømt for truslene sine, hvis du er uenig i lengden på straffen så får du ta til orde for det, men vær klar over at du vil møte mye motstand med faglig grunnlag.
nå ble krekar utvist i 2003 ellerno. og nå feirer vi dette med og gi han 5års gratis opphold og betaling i form av dag penger.. gi heller dusten et nakkeskudd og la oss heller feire det
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Sitat av Deezire Vis innlegg
Nå er ikke Breivik dømt enda, så det blir helt håpløst å trekke han inn i denne saken. Du har også fått det for deg at det blir totalt opphør i trusler og drap hvis man bare sperrer folk inne, hvilken dekning har du på dette? Krekar har blitt dømt for truslene sine, hvis du er uenig i lengden på straffen så får du ta til orde for det, men vær klar over at du vil møte mye motstand med faglig grunnlag.
Vis hele sitatet...
Det er virkelig noe som må i blant. Jeg mener det fungerer bedre å sperre mordere inne på en celle for alltid, enn å ta sjansen på å la de gå ut i samfunnet.
Er mange som begår straffbare handlinger, og bare fortsetter uansett hvor mye de blir straffa. Noen stjeler hele tida, selvom de blir straffa. Det koster samfunnet utrolig mye å ha rettsgangen for hvert eneste tilfelle..

Men, jeg er helt ferdig å diskutere dette. Jeg mener noe helt annet om det enn dere, så det blir teit å prøve å diskutere bort min mening i saken. Har også en følelse av at dere stemmer rødgrønt, så da gir jeg hvertfall opp.

Kusetjuv out.
Sist endret av Kusetjuv; 27. mars 2012 kl. 19:38.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Hvis det ikke er trygt for han i hjemlandet sitt er jeg sikker på at en del andre land har lyst på han, USA for eksempel. Hvorfor vi skal bruke skattepenger på å beskytte en som ønsker alle oss drept og kasta i en massegrav forstår rett og slett ikke jeg. En som ønsker å fjerne vesten og demokratiet.
Vis hele sitatet...
håper du tulla om det med USA..
Sitat av Kakemannj Vis innlegg
håper du tulla om det med USA..
Vis hele sitatet...
Hva mener du? Er ganske kjent at USA vil ha fingra i han, de hadde planer om en aksjon der de skulle hente han ut av Norge men de la den i fra seg på grunn av at de ikke ønsket dårligere relasjoner med norske styresmakter, men nei jeg tulla ikke. Syns du synd på han hvis han hadde blitt deportert til USA kanskje?
Hvilken rettigheter har han liksom i USA da? Hva kan han forvente seg? Mest sansynlig tortur og eventuelt henrettelse etterpå. Dette her strider mot norske lover.

Edit: leif
Sist endret av SinHazzard; 27. mars 2012 kl. 21:47.
nå får han det som han vil jo mer opmerksomhet, jo mer provoserer han og draps truer folk