Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  112 14373
Som oversskriften sier så klarte jeg nettop å lide meg gjennom 4 epz. av nevnte program. Ja, jeg føler meg skitten. Noe har sneket seg inn i meg, uten egentlig å be om lov.

Det jeg lurer på etter å ha bivånet dette skrekkelige programmet er om disse menneskene virkelig er representative for norsk ungdom anno. 2012? Har det gått så langt nå? Og hvorfor hater jeg dem så intenst? Er jo bare 8 år siden jeg var på samme alder selv. Har jeg gått ut på dato og blitt for gammel for det samfunnet vi lever i?

Skal ta dette opp med psykologen min neste uke. Seriøst.

Enden er nær.
Idag er trenden blant ungdom at uvitenhet er kult, og hvis man har kunnskap eller er intelligent er man enten en freak eller nerd. Nå har denne generasjonen delvis vokst opp og samfunnet faller mer og mer fra hverandre, ingen respekt for eldre, lærde eller autoriteter. Og hva skjedde med stil og høflighet? Når alle skal bare være kule på skolen og følge de altfor liberaliserte trendene, som de har arvet av hippieforeldrene sine er det sånn det blir. Hva skjer når de slutter på skolen, når klær og rebelske tilstander ikke lengre er kult. Jo, de blir et null. Og nå er det en altfor stor gruppe med nuller, så da er det plutselig trendy.

Kunne skrevet sikkert 10 a4 ark om dette, men klokken er tross alt halv seks. Og jeg er 19 år for dere som lurer.
The World Is Yours
Dongerino's Avatar
Neida, er bare et fåtall av menneskeheten som enda ikke har kommet seg forbi huleboerstadiet.
Sitat av Kramer Vis innlegg
Idag er trenden blant ungdom at uvitenhet er kult, og hvis man har kunnskap eller er intelligent er man enten en freak eller nerd. Nå har denne generasjonen delvis vokst opp og samfunnet faller mer og mer fra hverandre, ingen respekt for eldre, lærde eller autoriteter. Og hva skjedde med stil og høflighet?
Vis hele sitatet...
Dette har eldre folk fortalt til de yngre i sikkert flere tusen år nå. "Alt var bedre før, hva har skjedd med ungdommen, ingen respekt for de eldre etc etc"

Ungdommer er generelt sett idioter, slutt å lat som om dette er noe nytt.
Trådstarter
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Dette har eldre folk fortalt til de yngre i sikkert flere tusen år nå. "Alt var bedre før, hva har skjedd med ungdommen, ingen respekt for de eldre etc etc"

Ungdommer er generelt sett idioter, slutt å lat som om dette er noe nytt.
Vis hele sitatet...
Tja, man ble ihvertfall ikke eksponert for det i like stor grad før i tiden. Og, jeg er av det inntrykk at folk hadde mer respekt for hverandre før. Ja alt var jaggu meg bedre før. Jeg har blitt gammel.

How do I reeeeeeeeeeach thiz kiiiiiiiiiiiiddz!
Sist endret av G-Erik-L; 18. mars 2012 kl. 05:37. Grunn: kuk i computer
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Dette har eldre folk fortalt til de yngre i sikkert flere tusen år nå. "Alt var bedre før, hva har skjedd med ungdommen, ingen respekt for de eldre etc etc"

Ungdommer er generelt sett idioter, slutt å lat som om dette er noe nytt.
Vis hele sitatet...
Nå snakker jeg om et særnorskt fenomen, i Norge er denne utviklingen i en ekstremt feil retning. I andre land lærer man iallefall å respektere folk og ha littte grann høflighet mot folk generelt. Mener du at jeg tar feil, og at disse ungdommene vokser opp til å bli noen autoritære og sterke personligheter? Alt som betyr noe er populæritet ut i fra utseende, og kunnskap er bare overflødig når man kan overleve som bartender slash promotør slash glamourmodell. Bare fest og morro som er hovedfokuset hele tiden.
Sist endret av Heisenberg1; 18. mars 2012 kl. 05:50.
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
Dette har eldre folk fortalt til de yngre i sikkert flere tusen år nå. "Alt var bedre før, hva har skjedd med ungdommen, ingen respekt for de eldre etc etc"

Ungdommer er generelt sett idioter, slutt å lat som om dette er noe nytt.
Vis hele sitatet...
ungdommer er ikke idioter nei, det er gamlinger som har glemt hvordan de oppførte seg som unge...

før i tiden var det ingen som anmeldte eller gjorde noe oppstyr hvis det skjedde noe faenskap, derfor var det veldig lite kjent at ungdommen var ''rampette''
Greit at de var rampete, men de hadde grenser. Nå vet de omtrent ikke hvordan man hilser, drikker, oppfører seg blant andre folk osv. Vi ble jo siviliserte for noen århundrer siden, det gikk bra frem til 60-tallet. Nå er alt på vei tilbake igjen. Sier ikke at alle er sånn, men mange
My life for Aiur!
LesPaul's Avatar
Tror dere virkelig at all moderne ungdom oppfører seg som disse amøbene? Snakk om å gre alle under samme kam.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Dette er det skumleste jeg vet om. Håper freaksa passer på meg når det kommer til stykket
Heldigvis er ikke de representative for alle ungdommer. Det er bare disse som lager mest støy og blir lagt merke til. Jeg tror også at dette er et fenomen som er veldig utbredt i Norge, men ikke nødvendigvis andre steder. Er dette sant, eller er jeg på villspor?
Sitat av G-Erik-L Vis innlegg
Som oversskriften sier så klarte jeg nettop å lide meg gjennom 4 epz. av nevnte program. Ja, jeg føler meg skitten. Noe har sneket seg inn i meg, uten egentlig å be om lov.

Det jeg lurer på etter å ha bivånet dette skrekkelige programmet er om disse menneskene virkelig er representative for norsk ungdom anno. 2012? Har det gått så langt nå? Og hvorfor hater jeg dem så intenst? Er jo bare 8 år siden jeg var på samme alder selv. Har jeg gått ut på dato og blitt for gammel for det samfunnet vi lever i?

Skal ta dette opp med psykologen min neste uke. Seriøst.

Enden er nær.
Vis hele sitatet...
Mer pinlig å lese ditt triste forsøk på å være morsom enn å se på programmet. Flaut å vite at det er skrevet av en som er 37 år gammel. Eller? Deltagerne er fra 20 til 29 år gamle. Du er altså 28-37 år gammel?

Det mest skremmende er at du ikke har innsett at det finnes forskjellige mennesker i Norge og at realityprogrammer liker å plukke ut de mest ekstreme som lager god underholdning. For å svare på spørsmålet ditt - Nei, dette er ikke slik de fleste mennesker i alderen 20 - 29 år er. Du er vel også klarer over at alle mennesker i Norge ikke går rundt og dreper hverandre selvom det av og til står om mennesker som gjør det i avisen?

Brukt tiden fornuftig hos psykologen din. Fortell han gjerne at du forsøker å være morsom hele tiden, men ikke får det helt til.
Sist endret av Pledrik; 18. mars 2012 kl. 09:49.
HELDIGVIS representerer ikke disse gjennomsnittet av ungdommer i dag.

Husk at TV-produsenten har et mål om å skaffe interesse, publisitet og seere, og hva er vel da bedre enn kåte idioter som er så blonde at de tror de får jobb bare ved å pule på TV? Dette er lavmålskjendiser, og de som har gjort jobben med å plukke de ut har blitt instruert til å skaffe de som dummer seg mest ut. De har ikke fått beskjeden "finn oss noen ungdommer med intelligens, mål i livet og selvkontroll". Delvis kan dette skyldes at disse ikke søkte i første omgang.
Trådstarter
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Mer pinlig å lese ditt triste forsøk på å være morsom enn å se på programmet. Flaut å vite at det er skrevet av en som er 37 år gammel. Eller? Deltagerne er fra 20 til 29 år gamle. Du er altså 28-37 år gammel?

Det mest skremmende er at du ikke har innsett at det finnes forskjellige mennesker i Norge og at realityprogrammer liker å plukke ut de mest ekstreme som lager god underholdning. For å svare på spørsmålet ditt - Nei, dette er ikke slik de fleste mennesker i alderen 20 - 29 år er. Du er vel også klarer over at alle mennesker i Norge ikke går rundt og dreper hverandre selvom det av og til står om mennesker som gjør det i avisen?

Brukt tiden fornuftig hos psykologen din. Fortell han gjerne at du forsøker å være morsom hele tiden, men ikke får det helt til.
Vis hele sitatet...
Føler du deg truffet? Spørsmålet er helt seriøst fremstilt. Kanskje litt flåsete og ironisk. Men fortsatt et spørsmål.
God når det gjelder
Carmex's Avatar
Nå må det vel nevnes at det er ikke hvem som helst som havner på Paradis Hotel. Så vidt jeg vet har TvNorge ganske nøye kontroller på å få med folk som kan lage leven eller intriger. Det blir ikke artig tv uten at det skjer noe.
True phreak.
Nei, det er nok slik at castingpersonellet gjør en god jobb når de plukker ut folk til dette programmet. Ungdommen forandrer seg nok ikke så mye, men det gjør hvordan vi oppfatter dem.
Mnemonic Courier
Bothrops's Avatar
Hadde Paradise Hotell inneholdt smarte, oppegående mennesker som respekterte hverandre og tenkte før de gjorde ting så ville ingen sett på programmet.
Sist endret av Bothrops; 18. mars 2012 kl. 11:56.
Jeg så på paradise hotel USA da det kom i 03 elns. Så jeg så på programmet before it was cool.
FLAUT! Hele programmet er flaut! Det forsto jeg etter 5 min...

Men si meg, er det smittsomt det de har? Ett eller annet har de, å jeg vil ikke bli som de der!
Paradise hotell representerer den delen av ungdommen som er hjernedøden nok til å bli med på et slikt program. Som dere kanskje kan tenke dere så er ikke det majoritet av ungdommen vi finner idag, og mesteparten er oppegående normale mennesker.
De er hjernedøde og dumme. Hva så? La dem få holde på som de vil, folk er forskjellige. Ikke alle har lyst til å være en sau og følge flokken, for å si det på min ekstremt dårlige poetiske form.
Hver sin smak, alle må jo få lov å gjøre og se på det de vil.

Selv hører jeg nok til den gruppen som ser håpet for menneskeheten forsvinne når jeg leser om dette programmet.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Mer pinlig å lese ditt triste forsøk på å være morsom enn å se på programmet. Flaut å vite at det er skrevet av en som er 37 år gammel. Eller? Deltagerne er fra 20 til 29 år gamle. Du er altså 28-37 år gammel?

Det mest skremmende er at du ikke har innsett at det finnes forskjellige mennesker i Norge og at realityprogrammer liker å plukke ut de mest ekstreme som lager god underholdning. For å svare på spørsmålet ditt - Nei, dette er ikke slik de fleste mennesker i alderen 20 - 29 år er. Du er vel også klarer over at alle mennesker i Norge ikke går rundt og dreper hverandre selvom det av og til står om mennesker som gjør det i avisen?

Brukt tiden fornuftig hos psykologen din. Fortell han gjerne at du forsøker å være morsom hele tiden, men ikke får det helt til.
Vis hele sitatet...
Tror kansje flere hadde godt av en time til psykolog da man har behov for og heve seg over andre med internett dritt-kasting.
Skjønner ikke det her. det er veldig restriktivt hva folk får lov til å prate om på paradise. du SKAL snakke om sex. du SKAL baksnakke andre. det er ett veldig rigga reality show om du ikke har skjønt det. Hva de folka gjør inne på hotellet representerer ikke en dritt av hva de er og gjør til vanlig.

Synes forøvrig det er helt latterlig at du syns det er så dårlig og fortsatt ser på det. Det er jo tydelig at programmet har gjort ett intrykk på deg så kanskje det ikke er så ille?

Og nei, jeg ser ikke på paradise i år.
Sudlabadel
Er selv 15 år gammel, og jeg kan ikke fordra denne realityserien om et hotel i paradis. Så og si ALLE i klassen min ser på det, og jeg føler jeg nesten blir provosert når jeg hører klassekameratene mine si "ååååh, X er sååå mye kuler enn Y! Serr! Y er kjekkere da, men jeg vil såååå møte X! Ååå!"
Okei, det ble litt overdrevent, men dere skjønner poenget. Jeg merker dog at de som følger mest iherdig med på serien er de overkåte pubertetsungene med selvrespekt lik null.
Som 15åring har jeg selv stor respekt for de eldre. Jeg har også stor interesse for gammel kultur, og klassisk musikk. Jeg holder faktisk på med slektsgransking. Jeg tar også piano-timer, og vurderer fele og/eller orgel-timer. Skjønner meg egentlig ikke meg på dagens ungdom. All denne "råkule" musikken deres, og disse klesmerkene de bare "må" ha. Jeg håper bare at det kommer til å bedre seg, men det gjør det vel ikke...

Underholdningen har også forandret seg. Før var det helt greit å gå ut for å holde på med "gjemselv", og "boksen går", men nå fortiden kaller ungdommen dette for "barnslig" og "teit". Jeg synes virkelig de kan ta seg sammen og gjøre disse tradisjonelle tingene også. Om dere tar en titt på mine tidligere poster, vil dere omtrent se det motsatte. Det har seg slik at jeg har forandret meg en del det siste året.
Sist endret av Avatar; 18. mars 2012 kl. 13:21.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Jeg tror ikke jeg er den eneste som føler at jeg er født inn i et fordummende samfunn satt sammen av idioter og molboer. Til tider er det så irriterende å leve i dette landet at jeg har mest lyst til å skyte meg ut i verdensrommet og satse på ett bedre liv uten oksygen.

Samfunnet vi lever i ELSKER reality. Ungdomen er ubrukelig. Og media vet å holde hjula i gang. Min midlertidige løsning på dette grenseløst irritendes problemet er:

- Kun NRK på TVen
- Ingen Dagbladet.no eller vg.no
- Oppføre seg overlegent og blærete ovenfor ukulturen.

Jeg er ganske overbevist om at ALT var bedre før i tiden. Når det lå en viss stolthet i det å være utdannet og det å ikke være komplett idiot var noe man strakk seg etter.

Et annet problem i "reality"-kategorien er måten ungdommen konsekvent prøver å bryte ned psyken på seg selv. Dere har garantert sett "Stem på fineste rumpa/kropp/munn/bikini/same"-gruppene på facebook. Hvilke andre konsekvenser enn folk med utrolig dårlig selvbilde kan det gi? Noen posetive konsekvenser i det hele? Det tror ikke jeg.

Vi har med andre ord selv, på ett eller annet vis, laget et land der det å være teit, lage dårlige selvbilder og å brette ut sitt eget privatliv på riksdekkende TV er megakult.
PH-deltakerne er selvfølgelig ikke representative for norsk ungdom, det finnes jo en castingprosess her. Og de minuttene du ser av deltakerne på tv er ikke representativt for hvordan de er når de ikke er innestengt på et hotell med mange og sterke føringer på hva de skal si og gjøre. De som lar seg provosere av et så gjennomskuelig underholdningskonsept er de egentlige suckerne.
Skal knækkes
Golder's Avatar
Sitat av melinda_cinzano Vis innlegg
PH-deltakerne er selvfølgelig ikke representative for norsk ungdom, det finnes jo en castingprosess her. Og de minuttene du ser av deltakerne på tv er ikke representativt for hvordan de er når de ikke er innestengt på et hotell med mange og sterke føringer på hva de skal si og gjøre. De som lar seg provosere av et så gjennomskuelig underholdningskonsept er de egentlige suckerne.
Vis hele sitatet...
Nå er det ikke konseptet som irriterer meg, men det faktum at menneskene rundt meg blir fanget opp av konseptet og liker det.
bare jeg som lurer på hvorfor i all verden du kom helt til episode 4 før du skjønte at du skulle bytte kanal ? Jeg for min del forstår at her er det noe "muffens" allerede i introen
Sitat av Golder Vis innlegg
Nå er det ikke konseptet som irriterer meg, men det faktum at menneskene rundt meg blir fanget opp av konseptet og liker det.
Vis hele sitatet...
Nå er heller ikke jeg representativ for norsk ungdom, men jeg kjenner seriøst INGEN som ser på PH og tenker "wow, så fine mennesker de er". Mitt inntrykk er at 99 prosent av alle som lar seg fenge av showet, gjør det fordi de liker å se ned på og le av deltakerne og de rollefigurene de representerer.
Her ser man at noen grupper holder på i stil med paradise hotel, men det er nok ikke flertallet slik jeg oppfatter det. 20
Realityprogrammer er egentlig ganske lærerike, det gir deg muligheten til å forske på menneskers psyke og observere hvordan uinteligente oppmerksomhetssyke mennesker tenker.
Det hender innimellom at jeg ser på programmer som Paradise Hotell, Big Brother og all den møkka der. Noen ganger er det t.o.m helt frivillig og gjerne når jeg litt deppa. Her kommer hvorfor, jeg blir alltid i godt humør av å vite at hva enn som skjer, så er jeg i alle fall ikke like tragisk som de på tven.

Kjenner forøvrig to stykker som var med i forrige PH sesong, og de var ikke akkurat det man kaller oppegående. Hadde også han Mads (?) fra sesong en som sov tre timer i baguettskapet på jobben min nyttårs-natta for et par år siden.
Så her er det tydelig at vi har kremen av norsk ungdom!
Det som er skremmende er at ungdommen idag ikke gidder å gjøre noe. De skal helst sitte på pc`n halve natta, og når de kommer på jobb, er de så trøtte at de ikke vet hvor de er. Sånn har det vært med de 5 siste lærlingene våre. De trøtte og gidder ikke å jobbe.
Resultat, de får sparken og dårlig rykte på seg. Når man jobber i liten by, så sprer ryktet seg raskt mellom bedriftene.
Dessuten selv om man er konkurenter, så unner eg ikke noen bedrifter å ansette sånne late slabbedasker.
Har nå funnet en lærling som faktisk er veldig flink og har stå på vilje, er 1 av 10, så de er gullverdt, har litt praktisk erfaring og jobbet før også.
Karakterer er null verdt i arbeidslivet, det som teller er om du faktsik gidder å gjøre noe og tar initativ.
Sitat av pontiac Vis innlegg
Det som er skremmende er at ungdommen idag ikke gidder å gjøre noe. De skal helst sitte på pc`n halve natta, og når de kommer på jobb, er de så trøtte at de ikke vet hvor de er. Sånn har det vært med de 5 siste lærlingene våre. De trøtte og gidder ikke å jobbe.
Resultat, de får sparken og dårlig rykte på seg. Når man jobber i liten by, så sprer ryktet seg raskt mellom bedriftene.
Dessuten selv om man er konkurenter, så unner eg ikke noen bedrifter å ansette sånne late slabbedasker.
Har nå funnet en lærling som faktisk er veldig flink og har stå på vilje, er 1 av 10, så de er gullverdt, har litt praktisk erfaring og jobbet før også.
Karakterer er null verdt i arbeidslivet, det som teller er om du faktsik gidder å gjøre noe og tar initativ.
Vis hele sitatet...
Her jeg bor, så er det en stor forskjell mellom de som går yrkesfaglig og studiespesialiserende. Jeg vil bare poengtere at de mest arbeidsvillige går, etter min erfaring, ikke yrkesfaglige linjer.
Trådstarter er 28 år gammel, er svært glad i MDMA, kokain og tar seg gjerne en kork GBH eller to på nachspiel. Hvis vi tar utgangspunkt i dette er vel ikke hemningsløs festing og røre målskiven han sikter etter her. Rusmidler er da, gøy, syns du ikke? At det ikke er en spesielt intellektuell tv-serie tror jeg er noe de fleste har fått med seg nå. G-Erik, du vet vel litt om TV-bransjen, gjør du, vel? Nå vel, man trenger ikke ha hverken erfaring eller kompetanse for å forstå at reality-deltagere stort sett spiller på sex, drama og fyll/fanteri. Tror dere ikke at disse deltagerne er valgt ut med omhu? Folkemassene vil ikke se "Per Vik" på 25 år med usosiale, ensformige egenskaper og frimerker som eneste interesse. De vil se utagerende blondiner med store pupper og uten hemninger (for å sette det på spissen). Hvis serien skulle representere gjennomsnittet av klartenkte mennesker ville det ikke blitt det samme konseptet.

Jeg personlig styrer unna denne typen holdninger, verdier og normer som er rådende hos slike mennesker. Men hva som er den korrekte framgangsmåten her i tilværelsen er subjektivt. De som liker det får bare fortsette til øynene blir firkantet for alt jeg bryr meg.
Sist endret av Lucy In The Sky; 18. mars 2012 kl. 14:19.
Pontiac: Det er 1\10 sjefer som er verdt å jobbe for også, etter min erfaring. Og ikke forvent at folk som er nye i arbeidslivet skal gi hundre prosent jernet, ha stålvilje hver eneste dag, være super kreativ når de ikke vet hvordan ting fungerer i praksis. Jeg er enig i at veldig mye kommer fra arbeideren. Sjefen har også et stort ansvar for å holde arbeideren interessert og kreativ, utvide ansvar, lære opp.

Poengterer igjen at jeg er selvsagt enig i at det må være arbeidsvilje tilstede, ellers er det bedre å holde seg hjemme til man er klar.
Ingen av dere som har skjønt at de faktisk følger et manus? Kan se for meg at vertfall 80% av det som blir sagt og gjordt er i manuset.
Sitat av Dragoon Vis innlegg
Ingen av dere som har skjønt at de faktisk følger et manus? Kan se for meg at vertfall 80% av det som blir sagt og gjordt er i manuset.
Vis hele sitatet...
Nei, det er ikke det, deltakerne blir dog bevisst manipulert og guidet frem av TV-folkene til å drite seg ut.
Sist endret av Spirituell; 18. mars 2012 kl. 14:44.
PerPerPerPerPerPer
PerPerPerPer's Avatar
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Nei, det er ikke det, deltakerne blir dog manipulert og guidet frem til å drite seg ut.
Vis hele sitatet...
Nei, det er feil.
Produsenten av Paradise Hotel i Norge var på besøk på skolen vår og snakket om programmet. Det er helt sykt hvor kontrollerte deltagerene er, når kamera er av har de ikke tillatelse til å snakke eller gjøre noe spesielt, de blir guidet i hver eneste bevegelse de gjør, det er spesefikke samtaler de må holde med bestemte temaer hver episode.
Og alle deltagerne er valgt så nøye at de ikke kan velge feil personer til å være med.
Paradise er jo dritfett! Reality tv på sitt beste.
Paradise Hotel er bare en gjeng med lett tilbakestående unger fra vest i Oslo.

/Thread
Slår det absolutt ingen her inne at grunnen til at yngre folk er blitt sånn som di er, har kanskje noe med den eldre generasjonen og oppførselen deres og gjør?
Er nok ikke bare yngre folk som har forandra seg på en negativ måte gjenom årene
Sitat av Golder Vis innlegg
Jeg er ganske overbevist om at ALT var bedre før i tiden. Når det lå en viss stolthet i det å være utdannet og det å ikke være komplett idiot var noe man strakk seg etter.
Vis hele sitatet...
Jeg er fordømt stolt over at jeg tar relativt høy utdanning. Jeg får stort sett kun positive tilbakemeldinger av de jeg blir kjent med på min alder også, uavhengig av om de er frisører, butikkansatte eller i ferd med å ta høy utdanning selv.

Det virker for meg som om det er litt for mye sofasynsing i denne tråden. Kom dere ut og sjekk hvordan ungdommen faktisk er. Klart, du vil møte de uten ambisjoner, men det er faktisk overraskende mange som ikke "strekker seg etter" å være idiot.
Permanent idiot
Schileru's Avatar
Det er jo ingen hemmelighet at TV3 velger dumme deltakere som driter seg mest mulig ut på TV. Hvor kjedelig ville det ikke vært men en gjeng "vanlige" mennesker? Det er utvilsomt ikke representativt for dagens ungdom.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Pontiac: Det er 1\10 sjefer som er verdt å jobbe for også, etter min erfaring. Og ikke forvent at folk som er nye i arbeidslivet skal gi hundre prosent jernet, ha stålvilje hver eneste dag, være super kreativ når de ikke vet hvordan ting fungerer i praksis. Jeg er enig i at veldig mye kommer fra arbeideren. Sjefen har også et stort ansvar for å holde arbeideren interessert og kreativ, utvide ansvar, lære opp.

Poengterer igjen at jeg er selvsagt enig i at det må være arbeidsvilje tilstede, ellers er det bedre å holde seg hjemme til man er klar.
Vis hele sitatet...
Totalt uenig!
Eg er ikke noe sjef, men jobber som montør, har hatt med elever fra videregående og hatt noen lærlinger nå. Når man er utplassert fra videregående, så bør man vise ei viss interesse for faget, ellers så har man ikke noe i yrket å gjøre. Når vi da har hatt elever utplassert, og de sier rett ut at det er kjedelig, og ikke gjør en verdig innsats, så får de også høre at de kanskje burde ha valgt annet yrke.
For i arbeidslivet så er det ikke slik at man bare kan gjøre alt som er gøy og moro, visse oppgaver er kjedelige, men de må gjøres uansett.
Når man jobber i et privat firma, så må man faktisk gjøre en innsats for at firmaet skal kunne tjene penger og drives.
Men er selvsagt noen sjefer som ikke burde vært sjef, men har man en sånn sjef, så slutter man frivillig, eller kjører hardt på HMS.
Ikke bare gå på jobb for å heve lønna, det skaper bare dårlig jobbmiljø og ødelegger for andre kollegaer.
Sitat av pontiac Vis innlegg
Det som er skremmende er at ungdommen idag ikke gidder å gjøre noe. De skal helst sitte på pc`n halve natta, og når de kommer på jobb, er de så trøtte at de ikke vet hvor de er. Sånn har det vært med de 5 siste lærlingene våre. De trøtte og gidder ikke å jobbe.
Resultat, de får sparken og dårlig rykte på seg. Når man jobber i liten by, så sprer ryktet seg raskt mellom bedriftene.
Dessuten selv om man er konkurenter, så unner eg ikke noen bedrifter å ansette sånne late slabbedasker.
Har nå funnet en lærling som faktisk er veldig flink og har stå på vilje, er 1 av 10, så de er gullverdt, har litt praktisk erfaring og jobbet før også.
Karakterer er null verdt i arbeidslivet, det som teller er om du faktsik gidder å gjøre noe og tar initativ.
Vis hele sitatet...
Jeg må innrømme at jeg skjønner godt hvorfor det er mange voksne som på ungommer som latsekker o.l. Men hvor mange voksne er det faktisk som gir oss unge en ordentlig sjanse? Og hvor godt er mediebildet av dagens ungdom reflektert i den faktiske verden? Jeg selv spiller piano ukentlig, hjelper til med rettskriving i et teatermanus, går på malekurs, går med avisa og den tida som er igjen bruker jeg da til å holde kontakt med venner og det være på skolen. Jeg har lenge sett etter jobb, søkt flere steder, men søknaden min blir ikke en gang sett på eller besvart fordi det er så mange arbeidsgivere som krever at søkerne er over 18 år, selv om det gjelder å stå i kassa og selge ulike ting. De få plassene hvor de tar inn ungdom er jo alltid fulle, hvorfor? - Jo det er fordi vi griper de mulighetene vi har, men det er ikke så mange som setter av plasser til oss.

Nå skal jeg ikke si at jeg ikke kan være lat, men har vi noen grunn til å ha stå på vilje 24/7 når vi ikke får anerkjennelse for det vi gjør? Det er ikke akkurat motiverende å jobbe og stå på for fullt uten å få en liten bekreftelse på at folk faktisk setter pris på det du gjør.
"De vil se utagerende blondiner med store pupper og uten hemninger (for å sette det på spissen). " Det der var ikke satt på spissen.
Er du lam fra halsen og ned melder du deg på Ingen Grenser,
er du lam fra halsen og opp melder du deg på Paradise hotel.