Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  24 2843
Usikker på hvor jeg skulle plassere denne, så det ble her.

Her kan dere lese om Thea (6) som sover 18 timer i døgnet etter at hun fikk en form for narkolepsi som bivirkning av vaksinen mot svineinfluensa. En kompis av meg har opplevd akkurat det samme, men har ikke fått noen diagnose på det enda. Det vil si, jeg fant saken nå, og skal opplyse han om det neste gang jeg snakker med han - når han ikke sover.

Før vaksinen var han en svært, svært positiv gutt, og var akkurat som alle andre 17-åringer. En liten tid etter vaksinen begynte han å sove utrolig mye, det var faktisk kun når vi hadde bandøving han var våken. Viss han sovnet før bandøving var det umulig å få liv i han. Dere kan se et tappert forsøk i denne filmen, som faktisk endte i suksess, som en kompis har lagt ut.

Nå har han gått ut som lærling og er sykemeldt 40% fordi det er nærmest sjelden at han kommer seg opp om morgenen. Hva synes dere om dette? Jeg tok vaksinen selv, og kan ikke huske å ha fått dette oppgitt som bivirkning. Han er på ingen måte den samme personen lenger. Er det flere her inne som har erfart noe lignende, eller kjenner noen i samme situasjon?
Dette har blitt undersøkt og det er mye som tyder på at det er influensa som er trigger for narkolepsi, ikke vaksinene. Vaksinasjonen skjer naturlig omtrent samtidig som at man kommer i kontakt med viruset for første gang (det er jo derfor man vaksinerer!) og derfor blir det naturlig å anta at sprøyten hadde ansvar for noe et usynlig virus gjorde
De sa på nyhetene at de trodde det var vaksinen som sto bak fordi det var flertall med sykdommen som hadde tatt vaksinen. Da tenker jeg at det var jo jævla mange som tok vaksinen, så det er jo kanskje ikke så rart?

Ikke vet jeg..
Men, er det da riktig at Thea skal få erstatning? Så sant det er viruset som har framprovosert narkolepsien og ikke vaksinen.
Ufrivillig filosof
Kusetjuv's Avatar
Hun skal være glad hun ikke er død av svineinfluensa. Alle medisiner har sine bivirkninger.
Skjønner ikke at folk tør å putte i seg "uprøvde" vaksiner. Jeg holder meg hvertfall langt unna.
Lot meg ikke stikke av den grunn at dette ikke er utprøvd over tid. Alle vet at stivkrampe og alt annet man blir tvangsstukket med i grunnskolen fungerer er prøvd på mange i mange år. Mens svinevaksinen var mer uprøvd. Selv om den ikke er direkte farlig for folk flest kunne jeg egentlig tenke meg at dette var noe som kom til å skje. Mener å ha lest noe om at et fåtall av barn har fått eplepsi etter vaksinen ble tatt(?). Det vil si, noen leger mener dette er en følger av det. Dette sier vel litt?
Sitat av Mlepst Vis innlegg
Lot meg ikke stikke av den grunn at dette ikke er utprøvd over tid. Alle vet at stivkrampe og alt annet man blir tvangsstukket med i grunnskolen fungerer er prøvd på mange i mange år. Mens svinevaksinen var mer uprøvd. Selv om den ikke er direkte farlig for folk flest kunne jeg egentlig tenke meg at dette var noe som kom til å skje. Mener å ha lest noe om at et fåtall av barn har fått eplepsi etter vaksinen ble tatt(?). Det vil si, noen leger mener dette er en følger av det. Dette sier vel litt?
Vis hele sitatet...
Nå følgte jeg ikke situasjonen spesielt mye når det først ble trykket i media, men mener det var en god del folk som sa de hadde blitt dårlige etter å ha tatt vaksinen. Ikke noe langtidssykdom her altså, men jeg putter som regel ikke i meg ting jeg blir dårlig av.

Om de fikk eplepsi eller narkolepsi direkte i følge av å ta vaksinen kan jeg ikke si noe om, da jeg ikke har den videste anelse om når/hvor/hvordan slike sykdommer dannes eller oppstår.
Beklager, var vist narkolepsi. I følge VG får vist hvert 100.000 barn narkolepsi og når plutselig flere har fått det sier vel det litt? Der står det 29 tilfeller, og dette var i slutten av desember så muligens det har økt?
Kilde: http://www.vg.no/helse/svineinfluens...artid=10024109
Sunne mennesker lar seg injisere og blir sjuke. Dette er ikke første gang dette skjer.
http://www.dailymotion.com/video/x9m...paganda_webcam
Trikset er å skremme nok folk gjennom media, selge ma$$e "vaksiner" og hvem bryr seg om noen dør i prosessen.
Sitat av McLovin Vis innlegg
Usikker på hvor jeg skulle plassere denne, så det ble her.

Her kan dere lese om Thea (6) som sover 18 timer i døgnet etter at hun fikk en form for narkolepsi som bivirkning av vaksinen mot svineinfluensa. En kompis av meg har opplevd akkurat det samme, men har ikke fått noen diagnose på det enda. Det vil si, jeg fant saken nå, og skal opplyse han om det neste gang jeg snakker med han - når han ikke sover.

Før vaksinen var han en svært, svært positiv gutt, og var akkurat som alle andre 17-åringer. En liten tid etter vaksinen begynte han å sove utrolig mye, det var faktisk kun når vi hadde bandøving han var våken. Viss han sovnet før bandøving var det umulig å få liv i han. Dere kan se et tappert forsøk i denne filmen, som faktisk endte i suksess, som en kompis har lagt ut.

Nå har han gått ut som lærling og er sykemeldt 40% fordi det er nærmest sjelden at han kommer seg opp om morgenen. Hva synes dere om dette? Jeg tok vaksinen selv, og kan ikke huske å ha fått dette oppgitt som bivirkning. Han er på ingen måte den samme personen lenger. Er det flere her inne som har erfart noe lignende, eller kjenner noen i samme situasjon?
Vis hele sitatet...
Jeg synes det er kjipt for kompisen din, men veldig bra for mennesket generelt. At kompisen din er 1/xxxxxxxxxx som blir dårlig er synd, men endrer ikke min mening.

Sitat av bigvito Vis innlegg
Sunne mennesker lar seg injisere og blir sjuke. Dette er ikke første gang dette skjer.
http://www.dailymotion.com/video/x9m...paganda_webcam
Trikset er å skremme nok folk gjennom media, selge ma$$e "vaksiner" og hvem bryr seg om noen dør i prosessen.
Vis hele sitatet...
Ok.

Så du har aldri fått vaksine? Vokst opp i afrika da og kom til Norge for 3 mnd siden.?

Alt du sier er tull. Skjer deg!
Sist endret av Pledrik; 11. februar 2012 kl. 04:20.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Jeg synes det er kjipt for kompisen din, men veldig bra for mennesket generelt. At kompisen din er 1/xxxxxxxxxx som blir dårlig er synd, men endrer ikke min mening.



Ok.

Så du har aldri fått vaksine? Vokst opp i afrika da og kom til Norge for 3 mnd siden.?

Alt du sier er tull. Skjer deg!
Vis hele sitatet...
Stelte meg ikke i kø for å ta denne panikkvaksina.
Du bør skille mellom vaksiner folk har brukt i årevis og en som nettopp har blitt introdusert under panikk. En venn av meg mistet smakssansen etter at ho tok vaksina. Regner med du ikke gadd se filmen en gang.

btw de som søker informasjon kan lese http://www.nyhetsspeilet.no/2009/09/...-en-kronologi/
Sitat av bigvito Vis innlegg
Stelte meg ikke i kø for å ta denne panikkvaksina.
Du bør skille mellom vaksiner folk har brukt i årevis og en som nettopp har blitt introdusert under panikk. En venn av meg mistet smakssansen etter at ho tok vaksina. Regner med du ikke gadd se filmen en gang.

btw de som søker informasjon kan lese http://www.nyhetsspeilet.no/2009/09/...-en-kronologi/
Vis hele sitatet...
pssst. (nyhetsspeilet brukes ikke som dokumentasjon) på NOE som helst, dukumentasjonsverdien der er det samme som Donald Duck
Sist endret av skukketrure; 11. februar 2012 kl. 05:50.
Sitat av bigvito Vis innlegg
Stelte meg ikke i kø for å ta denne panikkvaksina.
Du bør skille mellom vaksiner folk har brukt i årevis og en som nettopp har blitt introdusert under panikk. En venn av meg mistet smakssansen etter at ho tok vaksina. Regner med du ikke gadd se filmen en gang.

btw de som søker informasjon kan lese http://www.nyhetsspeilet.no/2009/09/...-en-kronologi/
Vis hele sitatet...
Nyhetsspeilet? Der mistet du all troverdighet... Slike vaksiner redder langt flere liv enn de skader, for min del er det et enkelt regnestykke.

Jeg tok ikke vaksinen selv, mest fordi jeg ikke gadd, og jeg var ikke i faresonen.
Sist endret av Orph; 11. februar 2012 kl. 09:12.
Sitat av bigvito Vis innlegg
btw de som søker informasjon kan lese http://www.nyhetsspeilet.no/2009/09/...-en-kronologi/
Vis hele sitatet...
For all del, ta din informasjon fra Nyhetsspeilet.

De utgir sine artikler fra troverdige kilder. De gir bare ut faktabasert materiale, bare ta en titt på denne tråden http://freak.no/forum/showthread.php...urt+freakforum
Nyhetsspeilet lever vel av konspirasjonsteorier, så de er nok ikke gyldige som saklige kilder.
Sitat av Orph Vis innlegg
Nyhetsspeilet? Der mistet du all troverdighet... Slike vaksiner redder langt flere liv enn de skader, for min del er det et enkelt regnestykke.

Jeg tok ikke vaksinen selv, mest fordi jeg ikke gadd, og jeg var ikke i faresonen.
Vis hele sitatet...
Dette er jeg svært uenig i, svineinfluensaen var et mediehysteri og på ingen måte så farlig som det ble gjort inntrykk av. Vaksinen ble utviklet i hast, noe som gjorde at jeg personlig droppet å ta den i frykt av bivirkninger.

Er det noen du IKKE skal tro for mye på, er det nettopp staten, media og legemiddelindustrien.
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Dette er jeg svært uenig i, svineinfluensaen var et mediehysteri og på ingen måte så farlig som det ble gjort inntrykk av. Vaksinen ble utviklet i hast, noe som gjorde at jeg personlig droppet å ta den i frykt av bivirkninger.

Er det noen du IKKE skal tro for mye på, er det nettopp staten, media og legemiddelindustrien.
Vis hele sitatet...
Du er altså ikke enig i at vaksinen kan ha reddet mange liv? Influensaen var kanskje ikke så farlig for vanlige mennesker med godt immunforsvar, men en viktig grunn at også disse bør vaksinere seg er at man oppnår gruppeimmunitet. Mange eldre og personer med svekket immunforsvar ble nok reddet av at folk som vaksinerte seg. Vaksinenekt er egoistisk, og farlig om dette utbreder seg og blir vanlig konsensus blant folk. Alle de hundretalls millionene av liv som har blitt spart av vaksinering gjennom tidene, veier opp for de alvorlige bivirkningene som inntreffer kanskje hos én per milliondel.

Om du heller vil høre på selverklærte "eksperter" fra nyhetspeilet, så værsågod. De har omtrent like stor kredibilitet som taxisjåfører i denne sammenheng.
Sitat av Dagdriver Vis innlegg
Dette er jeg svært uenig i, svineinfluensaen var et mediehysteri og på ingen måte så farlig som det ble gjort inntrykk av. Vaksinen ble utviklet i hast, noe som gjorde at jeg personlig droppet å ta den i frykt av bivirkninger.

Er det noen du IKKE skal tro for mye på, er det nettopp staten, media og legemiddelindustrien.
Vis hele sitatet...

Greit, jeg får bøye av ovenfor en overlegen medisinsk autoritet!

Vet du hvor mange som ble syke? Vet du hvor mange som døde av denne
sykdommen? Vet du hvor mange som fikk bivirkninger ift. hvor mange som tok vaksinen? Vær litt mer forsiktig med å slenge rundt deg med definitive utsagn, til syvende og sist sitter rasshøl som meg og leser de, og skjønner at du er full av drit.
Hva om Thea ikke hadde tatt vaksinen?

Hvis Thea faktisk hadde fått svineinfluensa tror jeg utfallet hadde blitt mye mere alvorlig kanskje død.
Tok denne vaksinen i 2009/10? Skjønte hvertfall ingenting da, men angrer nå. Kommer meg sjeldtent opp om morgenen selv.. har masssse fravær pga dette.
Sitat av Orph Vis innlegg
Greit, jeg får bøye av ovenfor en overlegen medisinsk autoritet!

Vet du hvor mange som ble syke? Vet du hvor mange som døde av denne
sykdommen? Vet du hvor mange som fikk bivirkninger ift. hvor mange som tok vaksinen? Vær litt mer forsiktig med å slenge rundt deg med definitive utsagn, til syvende og sist sitter rasshøl som meg og leser de, og skjønner at du er full av drit.
Vis hele sitatet...
Svineinfluensa var vel mest farlig for de som hadde dårlig imunforsvar, Alt hysteriet førte nok også til at friske mennesker med liten sannsynlighet for å dø har tatt vaksinen og fått bivirkninger.

Selv har jeg ikke tatt vanlig influensavaksine engang
Tok vaksinen, angrer så absolutt ikke. Jeg ønsker heller å leve et svekket liv grunnet uprøvd vaksine - enn å risikere å dø.

- Men så må jeg legge til at jeg var en av de i "faresonen".

ontopic:

Den bivirkningslisten som jeg så var fryktelig lang, så skal ikke se bort ifra at det stod der
Sist endret av approved; 12. februar 2012 kl. 14:28.
Sitat av mr_james Vis innlegg
Svineinfluensa var vel mest farlig for de som hadde dårlig imunforsvar, Alt hysteriet førte nok også til at friske mennesker med liten sannsynlighet for å dø har tatt vaksinen og fått bivirkninger.

Selv har jeg ikke tatt vanlig influensavaksine engang
Vis hele sitatet...
Joda, jeg sier ikke noe på det. Men som ble nevnt tidligere: Gruppeimmunitet er en meget viktig side ved vaksinering. Det er slik vi har bortimot utryddet sykdommer som kopper og polio.

At svineinfluensa kan ta livet av individer med dårligere helse tviler jeg ikke på i det hele tatt, et par venner av meg fikk det, og ble så dårlige at de omtrent lå i koma: De sov hele tiden, spiste knapt, og husker svært lite fra uken de var syk.
Sist endret av Orph; 12. februar 2012 kl. 14:34.
Sitat av freakztor Vis innlegg
Tok denne vaksinen i 2009/10? Skjønte hvertfall ingenting da, men angrer nå. Kommer meg sjeldtent opp om morgenen selv.. har masssse fravær pga dette.
Vis hele sitatet...
Jeg kom meg også sjeldent opp om morgenen, men så fant jeg ut at jeg måtte sjerpe meg. Da ble alt så mye bedre.


Alle vaksiner har en eller annen form for bivirkninger. Du må bare veie sjangsen for bivirkninger opp med sjangsen for å bli syk. Da er valget enkelt for mange.