Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 3105
God kveld i stuen!

Da har jeg tatt litt flere dråpebilder. Prøvde på det noe jeg selv og andre i den første tråden var gira på, og endte opp med endel bilder som ble ganske fete, syns jeg. Hva syns dere? Blir det for mye kaos for et bilde, eller er det bra?

1.
http://farm8.staticflickr.com/7166/6803336517_0e0d7af5b0_z.jpg

2.
http://farm8.staticflickr.com/7016/6803344095_ffffc33375_z.jpg


3.
http://farm8.staticflickr.com/7163/6803351221_3671195066_z.jpg


Jeg strevde og prøvde i over en time uten resultater, før jeg plutselig skjønte mer hvordan dråpene fallt og hvordan jeg skulle beregne det. Men, det er fortsatt kinkig. Et av 10-15 skudd treffer
Likte bilde nr 2 best, ettersom alle "bølgene" etter dråpen ble med. Rått med slik "soppeffekt" på bildene. Hadde du fått dråpen litt lengre til høyre på det 3. bildet, og fått med alt så hadde det blitt mye bedre. Men skjønner at det her er vanskelig.
toppidrettsutøver
toffer125's Avatar
Fete bilder! Likte 2ern best jeg
Mye bedre enn det jeg så av deg i selvportrettråden, hehe
Sitat av SemiColon Vis innlegg
Hadde du fått dråpen litt lengre til høyre på det 3. bildet, og fått med alt så hadde det blitt mye bedre. Men skjønner at det her er vanskelig.
Vis hele sitatet...
Hehe, jeg har croppet den litt dumt ser jeg Den er egentlig litt mer til høyre i bildet, men satte den midstilt.

Sitat av toffer125 Vis innlegg
Mye bedre enn det jeg så av deg i selvportrettråden, hehe
Vis hele sitatet...
Ja, rare greier
Sitat av Butchern Vis innlegg
Hehe, jeg har croppet den litt dumt ser jeg Den er egentlig litt mer til høyre i bildet, men satte den midstilt.
Vis hele sitatet...
Legg ut en versjon der det er litt lengre mot høyre og der du får med alt så tror jeg det blir langt bedre
Utrolig stilig, men jeg vil se mer av dråpene og mindre av tomrom. Noe annet jeg vil pirke på er at jeg syns kameraperspektivet er for høyt. Ellers ser det veldig pent ut!
Sitat av ErikH Vis innlegg
Utrolig stilig, men jeg vil se mer av dråpene og mindre av tomrom. Noe annet jeg vil pirke på er at jeg syns kameraperspektivet er for høyt. Ellers ser det veldig pent ut!
Vis hele sitatet...
Helt enig. Jeg tok "the easy way out". Slet veldig med fokusen når jeg gikk tett på, men skal gjøre det etterhvert nå som det er litt lettere å få til dråpen
Likte best bilde Nr.2 når det gjelder lyset og at ringene i vannet ikke forsvinner ut av bilde. Når det gjelder selve dråpen var bilde Nr.3 å foretrekke. En kombinasjon av de to bildene ville vært små pent
Utrolig kult!

Hvordan fikk du til dette? Regner med du lagde en oppstilling som slapp dråpene samme plass hver gang? Vann med konditorfarge?

Uansett så var det veldig stilig. Likte bilde 3 best jeg, men hadde vært kulere om du hadde fått den skeive hatten på det bildet. Mange nevner Nr.2, men syns det blir for perfekt. Et sånn et bilde som allerede er en veldig perfeksjonert teknikk, trenger litt rot. Syns dog fargene ble litt for kraftige og det så litt ut som plastikk. Og bilde nr.1 ble litt mørkt på høyre side.
Synes du er kjempeflink (og helt sikkert tålmodig for å få dette til...). Jeg liker både disse og bildene i den forrige tråden, stå på!
JEG vil gjerne også se bilder av riggen din. Øh...
Hvordan har du satt opp utstyret for å ta disse bildene?
AndreasS Photography
MrNorUe's Avatar
Dette var veldig bra da. Likte også toern best fordi man fikk med ringene, men nr 3 var også tøff. Prøvde meg på det samme for en stund siden etter å ha sett noen tutorials på youtube men fikk det ikke helt til. Ga opp for fort tror jeg.
Sitat av Gerbizzle Vis innlegg
JEG vil gjerne også se bilder av riggen din. Øh...
Hvordan har du satt opp utstyret for å ta disse bildene?
Vis hele sitatet...
Det var bilder av det i den første tråden, syntes jeg å huske.

Jeg liker at du fikk til ringene, utrolig fine bilder, nok en gang!
Se der ja ! Veldig bra.
Gjentar det gjerne: Fordømt bra gjennomført!!
Takk for gode tilbakemeldinger folkens

Vil bare si at dette er det flere som burde prøve. Jeg har utsatt det lenge fordi jeg trodde det var veldig komplisert, men det tar ikke lang tid før man begynner å få det til. Jeg har brukt to eksterne blitzer, men det fungerer utmerket med en og. Legger ved et setupbilde fra de siste bildene her:

http://farm8.staticflickr.com/7149/6806532025_a5f4c62ab2_z.jpg

Alt av fargeark og matte plater (oppklipt perm) ble kjøpt på bokhandel. 50,- for 20 blå, gule, røde, grønne, turkise og oransje ark + 30,- for to permer med matte plater
Sist endret av Butchern; 2. februar 2012 kl. 14:25.
Jeg synes den fargen vannet har på de bildene der er så sinnsykt deilig. Et bilde uten noen dråper hadde vært perfekt til skrivebordsbakgrunn.
Hva om man hadde hatt noe petroliumsbasert i vannet også? Funker det med tanke på å få slikt fargespill: http://www.crd.bc.ca/watersheds/protection/concerns/images/gasoline_spill-sq.jpg
Eller er det ikke noe vits da man kjører spesiell lyssetting på slike bilder?

(Sorry for urelevant spørsmål, men jeg ble veldig nysgjerrig.)
Sitat av moret Vis innlegg
Hva om man hadde hatt noe petroliumsbasert i vannet også? Funker det med tanke på å få slikt fargespill: http://www.crd.bc.ca/watersheds/protection/concerns/images/gasoline_spill-sq.jpg
Eller er det ikke noe vits da man kjører spesiell lyssetting på slike bilder?

(Sorry for urelevant spørsmål, men jeg ble veldig nysgjerrig.)
Vis hele sitatet...
Veldig usikker. Skal søren meg testes iløpet av den nærmeste tiden

Sitat av StokkAnda Vis innlegg
Jeg synes den fargen vannet har på de bildene der er så sinnsykt deilig. Et bilde uten noen dråper hadde vært perfekt til skrivebordsbakgrunn.
Vis hele sitatet...
Jeg kan slenge ut et litt mer middels i full størrelse, hvis noen vil ha bakgrunn. Finner jeg bildet ute på nett, på en annen side enn freak, skal jeg møte opp hjemme hos vedkommende kun iført nisselue.

Matolje, svart-olje, i et tynt lag over vannet, drypp en dråpe Zalo i ... ta bilde.

Ellers mye annet morro man kan gjøre med olje + vann ... forsøkte meg en gang på matolje + vann, og så drysset jeg litt glitter på toppen for å så sende en dråpe på det ... ble desverre ikke suksess, men det var fordi jeg hadde glemt å skaffe meg noen nye batterier til Metz blitsene mine xD .. fail! ... hmm kanskje forsøke igjen

Har tenkt litt på om det ikke hadde vært tøft med svart olje på vann der en LED er akkurat under der senter på dråpen treffer ...
Sitat av Mantuz Vis innlegg
Matolje, svart-olje, i et tynt lag over vannet, drypp en dråpe Zalo i ... ta bilde.

Ellers mye annet morro man kan gjøre med olje + vann ... forsøkte meg en gang på matolje + vann, og så drysset jeg litt glitter på toppen for å så sende en dråpe på det ... ble desverre ikke suksess, men det var fordi jeg hadde glemt å skaffe meg noen nye batterier til Metz blitsene mine xD .. fail! ... hmm kanskje forsøke igjen

Har tenkt litt på om det ikke hadde vært tøft med svart olje på vann der en LED er akkurat under der senter på dråpen treffer ...
Vis hele sitatet...
Ja, det er mye som kan prøves ut. Jeg for min del syns nok det er penest med ikke altfor mye dilldall, men at det heller ser litt naturlig ut. Men vi får se, man må nesten prøve ut slike ting før man ser om det funker eller ikke
ta 3 pipetter å forsøk å synkroniser dem
Sitat av Mantuz Vis innlegg
ta 3 pipetter å forsøk å synkroniser dem
Vis hele sitatet...
Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. 3 pipetter på rekke?
Sitat av Butchern Vis innlegg
Nå skjønner jeg ikke helt hva du mener. 3 pipetter på rekke?
Vis hele sitatet...
ja, å så forsøker du å få dråpene til å falle samtidig