Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  1 725
Anonym bruker
"Identisk Enfoting"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg sliter med kronisk sykdom og legen er altfor restriktiv til hva han skriver ut i forhold til hvor alvorlige symptomer jeg har. Han strekker seg til paralgin Forte.

Av og til kommer det noe i min vei som gjør hverdagen veldig mye lettere og bedre. Skjelden jeg ruser meg på noe, er bare interessert i å dempe symptomene.

Jeg har de siste 4 ukene gått på 40 mg oxycontin. Jeg har tatt en om morgenen også etter en time er jeg så og si smertefri.

Nå er jeg tom for 40 mg, men har noen 80 mg igjen. Jeg tenkte at det er jo bare til å dele de i to så vil det ha samme virkning. Men dette grønne belegget blir jo fjernet fra halve tabletten, så det vil jo ikke funke på samme måte som en 40 mg. Hvordan bør jeg gjøre det for å få noenlunde samme virkning? Dele en halv i 4 og ta en del hver 3. Time? Andre forslag?

En annen ting: Etter å ha gått så lenge på 40, og noen dager ett par paralgin eller tramadol i tillegg. Skulle det ikke da gå helt fint å svelge en 80mg en morgen for å få en ekstra fin dag?
Anonym bruker
"Urolig Kentaur"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Når du deler den ødelegger du depot effekten. Del den i 4, da har du 20mg i hver. Knus pillen finkornet pulver og putt det i en tom kapsel, da får du all effekt med en gang.

Går nok fint med 80mg depot, men ikke noe jeg kan svare sikkert på.