Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 1031
hei alle kjære freaks.
har flere problemer med Windows NT 4.0 i VMware Player. NT 4.0 fungere i seg selv fint, og ble instalert fra en Genuin Windows NT 4.0 installasjons cd, men når jeg kjører operativsystemet så kommer problemene:

bilde for å beskrive problemet på Nr 1. og 2.:

1. jeg kan kun velge 16 colors i color palette. vet noen hvordan jeg kan få 256 colors siden flere av programmene jeg har innstallert krever 256 colors?
2. skjermbildet er veldig lite(kun 640 by 480), med masse svart rundt og hvis jeg prøver å gjøre desktop area større(til 800 by 600, som er eneste andre mulighet) så kommer denne erroren:


hvis noen vet hva problemene er eller har forslag til løsninger, blir belønnet med KP.

Hilsen Øyvind95
Se om det finnes VMware Tools til Windows NT 4.0. VMware Tools er et must å ha i virtuelle maskiner for å få skikkelig støtte for skjerm, mus, lyd osv.
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter

Hva gjør jeg nå?
når prøver å installere VMware Tools så står det i erroren(i bildet ovenfor) at den krever windows NT 4.0 Service Pack 6, men NT 4.0 er Build 1381: Service Pack 1. jeg har sjekket og Service Pack 6 er ikke tilgjengelig fra Microsoft.com sine sider.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av øyvind95 Vis innlegg

Hva gjør jeg nå?
når prøver å installere VMware Tools så står det i erroren(i bildet ovenfor) at den krever windows NT 4.0 Service Pack 6, men NT 4.0 er Build 1381: Service Pack 1. jeg har sjekket og Service Pack 6 er ikke tilgjengelig fra Microsoft.com sine sider.
Vis hele sitatet...
http://support.microsoft.com/kb/246009

SP6 er tilgjengelig jo.

Men spørsmålet er jo kvifor i alle dager du vil ha eit snaut tjue år gammalt OS.
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Sitat av slashdot Vis innlegg
http://support.microsoft.com/kb/246009

SP6 er tilgjengelig jo.

Men spørsmålet er jo kvifor i alle dager du vil ha eit snaut tjue år gammalt OS.
Vis hele sitatet...
Nei det der er SP6a, som kun kar seg innstallere i SP6.
og jeg kjører Operativsystemet virtuelt for å kunne kjøre eldre programmer og spill, som ikke vil la seg kjøre i nyere versjoner av Windows.
Sist endret av øyvind95; 20. april 2013 kl. 13:53.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Nei det der er SP6a, som kun kar seg innstallere i SP6.
og jeg kjører Operativsystemet for å kunne kjøre eldre programmer og spill, som ikke vil la seg kjøre i nyere versjoner av Windows.
Vis hele sitatet...
Hvis spillet er så gammelt som NT4.0 ville jeg tro at det finnes DOS-utgaver av det som lar seg kjøre i DOSBOX, eller du kan installere Windows95.

Var vel få om ingen spill som var utviklet "FOR WINDOWS NT 4.0"
IT freak
øyvind95's Avatar
Trådstarter
Sitat av AtXbYeA Vis innlegg
Hvis spillet er så gammelt som NT4.0 ville jeg tro at det finnes DOS-utgaver av det som lar seg kjøre i DOSBOX, eller du kan installere Windows95.

Var vel få om ingen spill som var utviklet "FOR WINDOWS NT 4.0"
Vis hele sitatet...
Godt mulig det, men de fleste spill(såvidt meg bekjent) fungerte også på Windows NT 4.0. NT 4.0 var også det eneste OS'et jeg hadde liggende på cd, og jeg er imot ulovlig nedlasting fra fildelingsnettsider og andre sånne type nettsider.
Sist endret av øyvind95; 20. april 2013 kl. 14:30.
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av øyvind95 Vis innlegg
Godt mulig det, men de fleste spill(såvidt meg bekjent) fungerte også på Windows NT 4.0. NT 4.0 var også det eneste OS'et jeg hadde liggende på cd, og jeg er imot ulovlig nedlasting fra fildelingsnettsider og andre sånne type nettsider.
Vis hele sitatet...
Kva spel? Så vidt eg hugsar hadde NT4 veldig dårleg støtte for denslags (eller omvendt), etter så godt som ingen privatpersoner brukte NT4.

Har du prøvd compability mode? Har du prøvd ting som Windows ME eller Windows 98? Eller windows XP for den saks skuld?