Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 3506
Har seg slik at jeg fikk til å skifte til USA DNS ved hjelp av denne youtube videoen, slik at min kompis fikk se Netflix USA versjon.

Men jeg glemte å notere ned den norske DNS'en fordi han vil kunne switche den til Norsk når det passer for han.

På forhånd takk, fant ikke på google og etter ett par kjappe søk på freak.

frontman
Sikkerhetsklarert
Bruk den du blir tildelt av dhcp.
Dvs det samme du får på laptopen din.

Evt så kan du bruke f.eks Powertech sin, 195.159.0.100 den er åpen for alle.
Supert takk for raskt svar Pjukern

Men jeg har bare den IP4 DNS 192.168.0.1 men kan den stemme? er det ikke den alle har? så det er mest sannsynlig ikke min dns. Er det ikke ruter ipen?

Får også IPv4: 192.168.0.197 preffered kan det være den?
192.168.0.1 er nok samme IP som routeren din. Du har rett i at ALLE har samme IP da det er en privat IP range som bare kan brukes lokalt og ikke ut på internett
Han har canal digital kabel, kan det hjelpe ang å lokalisere den?

La til powertech sin, og det funker, takk Pjukern.

Ville bare se om jeg kunne få den som var original, istedenfor å nullstille alt.

Men nå funker det, takk takk.
Er det ikke bare å velge automatisk istedenfor manuell dns på a tven?
Sitat av Dasset Vis innlegg
Er det ikke bare å velge automatisk istedenfor manuell dns på a tven?
Vis hele sitatet...

Verdens beste svar, huff, der tok du meg, det er jo hele svaret, enklere kan det ikke være ;-)

Takk Dasset!!!! ;-)
Sikkerhetsklarert
Automatisk = dhcp! som jeg skrev i første linje i innlegget mitt

Om du bruker atv mot lokale resurser f.eks synker mot iTunes på en pc eller slikt, så må du bruke en lokal dns for å kunne slå opp hostnames. Lokal dns er typisk routeren din eller modemet ditt. Dette trenger du ikke tenke på om du setter opp til å motta automatisk da så og si alle routere kommer med dhcp server aktivert.

Bra det virker.
Nå snakker vi, nå forstår jeg litt mer, takk til dere alle!!!

frontman


Sitat av Pjukern Vis innlegg
Automatisk = dhcp! som jeg skrev i første linje i innlegget mitt

Om du bruker atv mot lokale resurser f.eks synker mot iTunes på en pc eller slikt, så må du bruke en lokal dns for å kunne slå opp hostnames. Lokal dns er typisk routeren din eller modemet ditt. Dette trenger du ikke tenke på om du setter opp til å motta automatisk da så og si alle routere kommer med dhcp server aktivert.

Bra det virker.
Vis hele sitatet...