Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 9501
Er det mulig å eie en mobil i tillegg til den jeg har, med et helt uavhengig sim kort og mobilnummer? Kan jeg sette opp et mobilnummer i et annet navn for eks? Er det noen regler mot det?Hypotetisk sett altså, hvis man ikke ønsker at de rundt deg skal se alt du driver med liksom.. hvis noen har noe erfaring med dette, gjerne svar i tråden eller på pm, setter stor pris på svar!
Hvis jeg forstår deg riktig nå så er svaret ja. Du har mer enn lov til å eie flere mobiltelefoner, du oppfordres til å konsumere så mye som mulig. Du kan også ha flere sim-kort, men om du kan sette det opp i noen andres navn så er vel svaret nei.

Vet ikke helt hva de rundt deg foretar seg eller interesserer seg for når det gjelder din business. Det finnes flere apper du kan laste ned og betale en månedlig/årlig sum hvor du får ett nummer tildelt som du kan bruke til å sende meldinger og ringe med. Dette nummeret kan brukes som et helt vanlig mobiltelefonnummer og vil eksistere på enheten din som en app, så du ikke trenger sim-kort.

Text Me - Phone Call + Texting
2nd number & WiFi calling line
Sist endret av Jokke; 22. november 2020 kl. 02:24.
Du kan ha så mange mobiler og mange nummere du vil. Er mange som har to simkort i samme mobil også, et nr for jobb og et for privat for eksempel. Er bare å bestille et ekstra abonnement hos leverandør.

Det er mulig å ha mobilnummer i en annens navn, men uten samtykke fra den som står registrert blir det identitetstyveri som har ganske høy strafferamme i dag.
Klart det er mulig. Men med dagens systemer så vil jeg fraråde og registrere et norsk sim kort på en annen person. Denne personen vil motta et brev til folkeregistrert adresse hvor operatøren ønsker kunden velkommen , nettopp for å hindre at folk oppretter kontantkort via id tyveri. Ikke bare blir sim kortet sperret, men du risikerer at saken anmeldes og at politiet henter ut samtale historikk, sms, data osv. Det kommer selvsagt ann på hvem personen er og hvor alvorlig politiet ser på det.

Mitt råd er engelsk sim kort med ubegrenset tale/sms/data til en hundre lapp. Disse krever ikke noe form for personalia og har eu roaming ( kan brukes i hele europa) .
Jokkerella, jeg har aldri hørt om app istedet for simkort. Interessant! Registreres det nye nummeret på identitet som nytt simkort må eller åssen funker registrerings- og betalingsprosessen?
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Hvis jeg forstår deg riktig nå så er svaret ja. Du har mer enn lov til å eie flere mobiltelefoner, du oppfordres til å konsumere så mye som mulig. Du kan også ha flere sim-kort, men om du kan sette det opp i noen andres navn så er vel svaret nei.

Vet ikke helt hva de rundt deg foretar seg eller interesserer seg for når det gjelder din business. Det finnes flere apper du kan laste ned og betale en månedlig/årlig sum hvor du får ett nummer tildelt som du kan bruke til å sende meldinger og ringe med. Dette nummeret kan brukes som et helt vanlig mobiltelefonnummer og vil eksistere på enheten din som en app, så du ikke trenger sim-kort.

Text Me - Phone Call + Texting
2nd number & WiFi calling line
Vis hele sitatet...
Men hvordan skal appen kommunisere med omverden? Da må den jo ha wifi eller nett via 4g(simkort) ? Eller snakker du om E-Sim ? Da må jo telefonen ha støtte for dette isåfall.
Sist endret av ZiqqqoLul; 22. november 2020 kl. 02:40.
Sitat av celtseus Vis innlegg
Jokkerella, jeg har aldri hørt om app istedet for simkort. Interessant! Registreres det nye nummeret på identitet som nytt simkort må eller åssen funker registrerings- og betalingsprosessen?
Vis hele sitatet...
Du trenger ikke å registrere noe annet enn en betaling igjennom app-leverandøren din (App Store, Google Play Store) og vipps så har du ett nummer fra (i dette tilfellet) den staten i USA du velger.

Det fungerer på akkurat samme måte, du kan sende og motta SMS mens den eneste forskjellen er at det ikke er ett navn registrert her.
Du trenger heller ikke å fylle opp kontanter eller noe lignende for å bruke nummeret, du betaler en gitt sum og dermed har du fri tilgang.

I app store og google play finner du mange lignende apper, og de fleste lar deg registrere flere nummer og ha flere innbokser i appen din som fungerer på akkurat samme måte som din daglige SMS-innboks.

Absolutt verdt å sjekke ut.

Sitat av ZiqqqoLul Vis innlegg
Men hvordan skal appen kommunisere med omverden? Da må den jo ha wifi eller nett via 4g(simkort) ? Eller snakker du om E-Sim ? Da må jo telefonen ha støtte for dette isåfall.
Vis hele sitatet...
  • Men hvordan skal appen kommunisere med omverden?
    Du kommuniserer med omverdenen som om du bruker Wickr, Signal eller Viber mens mottageren av dine meldinger vil få det i for eksempel iMessage om de har en iPhone.

  • Da må den jo ha wifi eller nett via 4g(simkort)?
    Den må det, men nummeret du har på sim-kortet ditt vil ikke knyttes opp mot appen. Du velger selv om du skal knytte mobiltelefon-nummeret ditt opp mot facebook, instagram og snapchat. Det er samme prinsipp, men når du sender meldinger fra denne appen vil mottageren motta det som en vanlig SMS. Du må forresten ikke ha ett sim-kort i mobilen din for å kunne bruke WiFi.

  • Eller snakker du om E-Sim?
    Nei, hva er en E-sim?
Sist endret av Jokke; 22. november 2020 kl. 02:50. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Jokkerella Vis innlegg
Du trenger ikke å registrere noe annet enn en betaling igjennom app-leverandøren din (App Store, Google Play Store) og vipps så har du ett nummer fra (i dette tilfellet) den staten i USA du velger.

Det fungerer akkurat på samme måte, du kan sende og motta SMS mens den eneste forskjellen er at det ikke er ett navn registrert her.
Du trenger heller ikke å fylle opp kontanter eller noe lignende for å bruke nummeret, du betaler en gitt sum og dermed har du fri tilgang.

I app store og google play finner du mange lignende apper, og de fleste lar deg registrere flere nummer og ha flere innbokser i appen din som fungerer på akkurat samme måte som din daglige SMS-innboks.

Absolutt verdt å sjekke ut.


  • Men hvordan skal appen kommunisere med omverden?
    Du kommuniserer med omverdenen som om du bruker Wickr, Signal eller Viber mens mottageren av dine meldinger vil få det i for eksempel iMessage om de har en iPhone.
  • Da må den jo ha wifi eller nett via 4g(simkort)?
    Den må det, men nummeret du har på sim-kortet ditt vil ikke knyttes opp mot appen. Du velger selv om du skal knytte mobiltelefon-nummeret ditt opp mot facebook, instagram og snapchat. Det er samme prinsipp, men når du sender meldinger fra denne appen vil mottageren motta det som en vanlig SMS. Du må forresten ikke ha ett sim-kort i mobilen din for å kunne bruke WiFi.
  • Eller snakker du om E-Sim?
    Nei, hva er en E-sim?
Vis hele sitatet...
Du skrev i meldingen din at du ikke behøver sim kort, derfor jeg nevnte dette Da trenger du jo faktisk et sim kort uansett eller wifi.

E-sim er fremtidens sim kort, slik at du slipper det fysiske kortet. Les mer her: https://www.telenor.no/privat/mobil/e-sim/
Sitat av ZiqqqoLul Vis innlegg
Du skrev i meldingen din at du ikke behøver sim kort, derfor jeg nevnte dette Da trenger du jo faktisk et sim kort uansett eller wifi.

E-sim er fremtidens sim kort, slik at du slipper det fysiske kortet. Les mer her: https://www.telenor.no/privat/mobil/e-sim/
Vis hele sitatet...
Når jeg skrev det refererte jeg til TS's spørsmål om man kunne eie to sim-kort, med denne appen trenger du ikke å kjøpe ett nytt sim-kort eller en ny mobiltelefon. Skrev dette i hensikt med å besvare spørsmålet, men ser nå at det var noe uklart. Som sagt trenger du ikke ett SIM-kort for å bruke WiFi.

Text Me - Phone Call + Texting
2nd Number & Wifi Calling Line

Andre telefonnummer
Private telefonsamtaler og SMS

Talkatone: WiFi Text & Calls
Unlimited Voice Calling, Texts