Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  73 25088
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Hei,

en kamerat av meg vurderer å starte et floating-senter i Oslo sentrum og jeg lovet jeg skulle gjøre en liten markedsundersøkelse på Freak.no.

Er du / hadde du vært interessert i dette? Hva er dine tanker om floating i Oslo sentrum? Hva tror du er viktig for å få det til å lykkes?

Hvis du ikke kjenner til floating, så er floating en såkalt "restricted enviromental atimulation technique". Du "svever" i et kammer fyllt med saltvann. Luft, saltvann og hud har samme temperatur - og dette skaper en føleslse av vektløshet. Hjernen får hvile fra omgivelsenes lyd og lys. Epsomsalt (magnesiumsulfat) i vann beroliger nervesystemet og får musklene til å slappe av.

(hjemmesiden kommer til floatingoslo.no etterhvert) :-)
Ja dette syntes jeg var en morsom ide, og jeg kunne være intresert i å prøve et såndt tilbud hvis det haddekomet til oslo
Aldri hørt om noe slikt før, høres spennende og behagelig ut.

Er det snakk om et stort basseng? Der folk slapper av? Eller flere mindre, private rom?
Hadde vært interessert!
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Aldri hørt om noe slikt før, høres spennende og behagelig ut.

Er det snakk om et stort basseng? Der folk slapper av? Eller flere mindre, private rom?
Vis hele sitatet...
Hvis det er "vanlig" floating, som jeg har hørt om. Så er det små private "rom". Ligner litt på en sci-fi kiste
Eller bedre kjent som sensory deprivation tank ? Eller tenker jeg på noe annet nå?
Høres artig ut! Bare pass på at det er stille, evnt rolig musikk, og man kan være alene, så vil jeg prøve
Hadde vært awesome om dere fikk det til!

Her er noen dokumentarer om flotation tanks

Float Nation

Sensory Deprivation Tanks
Sist endret av ScareCrow; 11. juni 2015 kl. 16:33. Grunn: La til en dokumentar til :)
Park Supervisor
NodSquad's Avatar
Prøvd dette på emma sansehus i Bærum. Veldig avslappende. Anbefales.
Men et rent floating senter kan kanskje bli litt snevert?
Dette høres utrolig kult ut. Jeg har sett et par dokumentarer, bl. annet den fra Vice, og jeg har sett Rhett and Link fra GMM gjøre dette. Det høres utrolig kult ut, og er definitivt noe jeg kommer til å prøve! Problemet med konseptet er vel det at det ikke er så veldig allmenkjent, og folk kommer muligens til å se på det som noe annet newagehealingvissvass.
Vet ikke bedre
Trollanon's Avatar
Jeg er interessert og ville nok prøvd det ut.
Oslo er nok rette plassen med tanke på innbyggere som vil være villige til å prøve det ut.

Per dags dato så er vell dette noe for spesielt interesserte så for å få Ola Normann med på leken så er det viktig å få fram på en enkel måte hva det er og hvorfor man burde prøve det.

"restricted enviromental atimulation technique"
Sa meg faktisk ingenting, aldri hørt om det, men siden du nevner floating, saltvann, luft og et kammer så sier det meg at det er snakk om sensory deprivation tank som jeg vil tro det er bedre kjent som.
Holder stort sett til i Oslo og er rimelig interessert. Studentlommeboka kan dog bli et hinder.
På tide at dette kommer, har enda ikke funnet noen andre steder i Norge som tilbyr dette. Veldig interessert
Forsøkt floating flere ganger. Fantastisk bra. Utrolig deilig å bare være på en sky. Helt uten inntrykk, lys eller lyd.
Har vært floating flere steder tidligere både i Drammen og Asker. Sikkert flere andre også.
Personlig tror jeg summen av hva som tilbys vil være med på å avgjøre "hot or not". Vet om en som la ned pga lav omsetning. Men det kan jo være at plasseringen ikke var god eller at de valgte feil by.

Stormen, råder dere til å se på mulighetene for å unngå disse ferdig-kapslene da de er ganske kostbare. I Hellas var jeg på floating og de hadde mange rom og alle romma var lydisolerte med dusj pluss av/påkledningsbenk. Selve opplegget var bruk av bassengduk over støpt kapsel. Ifølge han som eide stedet var det ca 1/3 av prisen i forhold til de ferdigkøpte kapslene. Vannet er jo så salt at ingenting lever der. Vannet er visstnok saltere enn i dødehavet.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Selve opplegget var bruk av bassengduk over støpt kapsel. Ifølge han som eide stedet var det ca 1/3 av prisen i forhold til de ferdigkøpte kapslene.
Vis hele sitatet...
Men vil du ikke tro at dersom en skal først gjøre noe slik, bør folk få best mulig opplevelse og øke sjansene til å dele dette med vennene sine? 1/3 av pris på selve kammeret tror jeg ikke nødvendigvis lønner seg i det lange løp. Ser sikkert bedre ut med skikkelig kammer i evt. avisoppslag. Og trodde det skulle være helt lydtett også, men der tar jeg kanskje feil.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av GreenRay Vis innlegg
Aldri hørt om noe slikt før, høres spennende og behagelig ut.

Er det snakk om et stort basseng? Der folk slapper av? Eller flere mindre, private rom?
Vis hele sitatet...
Det er snakk om å leie et ok stort lokale og kjøpe en profesjonell hvit tank, kanskje to eller flere med tiden. Så kjøre en enkel resepsjon og medlemsskap og drop-in.

Sitat av EyesWideShut Vis innlegg
Eller bedre kjent som sensory deprivation tank ? Eller tenker jeg på noe annet nå?
Vis hele sitatet...
Stemmer, det er mer riktig og mer kjent ja

Sitat av Trollegutten Vis innlegg
Prøvd dette på emma sansehus i Bærum. Veldig avslappende. Anbefales.
Men et rent floating senter kan kanskje bli litt snevert?
Vis hele sitatet...
Tja, tanken er å lage det litt som et solsenter. Man skal ikke måtte ta fri en hel dag for å kunne dra på det - man kan booke en time online og komme innom en dag eller to i uken, bare for å chille helt ned.

Sitat av frtoretang Vis innlegg
Forsøkt floating flere ganger. Fantastisk bra. Utrolig deilig å bare være på en sky. Helt uten inntrykk, lys eller lyd.
Har vært floating flere steder tidligere både i Drammen og Asker. Sikkert flere andre også.
Personlig tror jeg summen av hva som tilbys vil være med på å avgjøre "hot or not". Vet om en som la ned pga lav omsetning. Men det kan jo være at plasseringen ikke var god eller at de valgte feil by.

Stormen, råder dere til å se på mulighetene for å unngå disse ferdig-kapslene da de er ganske kostbare. I Hellas var jeg på floating og de hadde mange rom og alle romma var lydisolerte med dusj pluss av/påkledningsbenk. Selve opplegget var bruk av bassengduk over støpt kapsel. Ifølge han som eide stedet var det ca 1/3 av prisen i forhold til de ferdigkøpte kapslene. Vannet er jo så salt at ingenting lever der. Vannet er visstnok saltere enn i dødehavet.
Vis hele sitatet...
Takk for gode tips min venn Det blir nok allikevel en tank på vennen min, fordi han har fått gode priser og har generelt sett godt nettverk. Å starte dette er en investering, men samtidig må man satse litt for å vinne.

Et relatert spørsmål til alle: hvor mye ville dere ha betalt for en slik tjeneste? Kameraten min vurderer å tilby både drop-in (pris per time) og månedlig medlemsskap, som gir deg "fri floating" for en viss pris per måned.. Hva tror dere er et realistisk prisnivå?

Sagt på en annen måte: Hva ville du max ha betalt for:
1. Drop-in, pris per time?
2. Månedlig medlemsskap, fritt antall floats?
Sitat av Relevant Vis innlegg
Men vil du ikke tro at dersom en skal først gjøre noe slik, bør folk få best mulig opplevelse og øke sjansene til å dele dette med vennene sine? 1/3 av pris på selve kammeret tror jeg ikke nødvendigvis lønner seg i det lange løp. Ser sikkert bedre ut med skikkelig kammer i evt. avisoppslag. Og trodde det skulle være helt lydtett også, men der tar jeg kanskje feil.
Vis hele sitatet...

Jo det var helt lydtett. Absolutt stillhet. Som en aldri opplever ellers. Du kan høre ditt hjerte slå og hvordan det knirker i ledd og sener. Bassenduk og betong betyr ikke nødvendigvis at det ser kjipt og trist ut. Der jeg var så det rett eksklusivt ut. Fliser, led i taket som kunne justeres eller blendes helt. Enten en liten stjernehimmel en kunne flyte under eller bek mørkt som var det jeg foretrakk. Bassengduken tror jeg ble brukt som en slags membran for å være sikker på at saltvannet i trengte inn i betongen og angrep stålet.

Betong er jo også et fantastisk materiale - det trenger ikke bety et kvadratisk avlukke med fotsopp. Det kan være organiske former. Ja en kan jo skape akkurat det en selv vil. Og fliser kommer i alle størrelser og fasonger.

@stormen Tror dere må ta fatt kalkulatoren og se hvor mange betalende dere trenger for å tjene penger. Så kan du se om det er mulig å spare penger på å lage egne floatation havens eller kjøre pods. Noe som gjør det litt vanskelig å drive med floating er jo at om en kunde betaler for 45 minutter og det skjer på et tidspunkt der andre gjerne kunne tenkt seg å bruke deg så kan det bli vanskelig med kun en pod.

Det er jo gjerne kun noen klokketimer i døgnet folk har anledning til å benytte slikt. Og det bør med i planen slik at dere kan få best mulig inntjening i de timene de er påtrykk.

Kunne dere samarbeidet med noen andre? Shop in shop liksom? Kanskje fått enn en massør, pedikyr eller frisør? Noe som gjør at dere kan ta inn husleie ved siden av pengene fra floating? Kanskje selge kaffe, smørbrød, salater etc? Alt slikt kan være med på å gjøre stedet hot og samtidig bringe inn litt leieinntekter til dere.

Evt. hente inn folk fra litauen, el som kan utføre noen beauty triks?
Sist endret av frtoretang; 11. juni 2015 kl. 21:28. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Floating høres helt sykt ut, og om det hadde vært en mulighet hadde jeg lett tatt turen fra Trondheim for og prøve det ut Men spørsmålet er jo hvor mye en kunde må betale for noe sånt...
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av puppetwar Vis innlegg
Floating høres helt sykt ut, og om det hadde vært en mulighet hadde jeg lett tatt turen fra Trondheim for og prøve det ut Men spørsmålet er jo hvor mye en kunde må betale for noe sånt...
Vis hele sitatet...
Ja, mitt spørsmål er nøyaktig det motsatte: hva ville du ha vært villig til å betale for 45 minutter med floating?
Jeg prøvde det i Amsterdam en gang, og det klødde helt sykt på hele kroppen mens jeg lå der. Aldri igjen.
Har aldri prøvd. Men en femhundrelapp er det nok verdt?
Det er et sjeldent tilbud, for min del hadde det vært ålreit med 200 kr for 30 min,

men skjønner vi ikke er i Ungarn så det bli vel ikke ungarsk pris
Sist endret av Hjelm1; 11. juni 2015 kl. 22:36.
Jeg hadde gitt 150-200kr. Jo lavere pris jo flere kunder, men det er jo et balansepunkt der vennen til TS tjener mest.
Anbefaler alle å se den 3-delte dokumentaren til Vice der min favoritt junkie/psykonaut Hamilton går og prøver disse floating tankene da i kombinasjon med rus.

https://www.youtube.com/watch?v=yCYglCDgpu0
For min del (la oss kalle meg og familien min lavere middelklasse) er pris en avgjørende faktor. Punger gjerne ut for ting som er gøy/digg/gir mening, men ikke hvis det koster for mye.
Sitat av Teg Vis innlegg
Jeg prøvde det i Amsterdam en gang, og det klødde helt sykt på hele kroppen mens jeg lå der. Aldri igjen.
Vis hele sitatet...

Høres rart ut. Du har ikke psoriasis eller andre hudproblemer? Så salt som vannet er i de podsa så vil det klø og svi kraftig om en har sår, blemmer etc.

For alt man vet kan det skyldes dårlig renhold?

Har som sagt forsøkt det flere ganger og jeg synes det er fantastisk. Det er så deilig å bare sveve rundt - for de er slik det føles. Som om en svever. Vannet og lufta i rommet er begge kropps temperert slik at en nesten ikke merker hva som er over og under vann. Og stillheten og roen som senker seg er fantastisk.

Vi har så mye støy og lyder rundt oss hele tiden at en nesten ikke husker hva stillhet faktisk er. Ikke før en er i floatation tank. Man slapper av på en nesten uvirkelig måte og en føler en har mett med energi og pågangsmot etter en runde. De ivrigste kjører 2 og 3 sessions i en smell.
Hadde lett betalt for det hvis prisen ikke lå mye over 2-300-ish. Kanskje ikke helt realistisk prisnivå, men stort dyrere enn det, og jeg ville nok ikke vurdert det. Kanskje én gang isåfall, bare for å ha prøvd det.
Jeg har lenge ønsket å prøve å ligge en sensorisk deprivasjons-tank. Men mulighetene her til lands som har vært til hinder. Hadde garantert tatt turen innom senteret hans
Jeg vil ikke sette noen limit på hva jeg ville betalt. Til det er tilbudet for snevert idag og en må gjerne langt avsted for å benytte seg av det. Slik jeg ser på floatation så er det en investering i seg selv i et stressende samfunn med krav og mål hele veien. Å koble av på denne måten er verdt hver eneste krone.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Vannet og lufta i rommet er begge kropps temperert slik at en nesten ikke merker hva som er over og under vann. Og stillheten og roen som senker seg er fantastisk.
Vis hele sitatet...
Mulig jeg hadde fått litt noya for om jeg plutselig hadde hodet under vann. Man har kanskje nakkestøtte? Saltvannet lar oss flyte godt, men fremdeles. Dersom en vil ut, er det bare å åpne luka da? Dersom jeg hadde blitt lagt inni der, og visst at jeg ikke kunne kommet ut på 30 min hadde jeg kanskje noya litt for å noye, og dermed noya. Vice dokumentaren er også spennende. Han tar opp det å være i en slik boks på psykadelika, uten noen form for stimuli, hvordan ville slike ting oppleves? Det er spennende å se på. Her er en lenke: https://www.youtube.com/watch?v=yCYglCDgpu0
Sist endret av Relevant; 11. juni 2015 kl. 23:47.
Vannet har så høyt saltinnhold at en flyter som en kork. Hodet forsvinner ikke under vann. En trenger ikke noe hodepute. Vannet er din hodepute. Og alle muskler og muskelfester i hodebunn, nakke og skuldre blir myke som smør.

Det du nevner om luken har jeg ikke tenkt på engang. Pods må jo være en umulighet for mennesker som sliter med klaustrofobi?
Hvor lenge er det vanlig å ligge i en slik tank?
Har prøvd dette på Emma sansehus selv. Lagde en tråd med litt bilder og slikt hvis noen er nysgjerrige på hvordan det var. http://freak.no/forum/showthread.php?t=256174. Jeg ville absolutt ha benyttet meg av sjansen hvis det fantes tilbud for sensory deprivation i Oslo! Personlig får jeg veldig mye ut av dette her, faktisk. Kan være litt vanskelig hvis det er mye folk der som bråker, dog. Litt dyrt er det jo også men jeg betaler gladelig for en slik behagelig opplevelse, altså.
Pleier å gjøre det når jeg er i Berlin.
Hadde definitivt tatt turen om det fantes i Oslo.
Er på et sånn wellnesscentre jeg pleier å gjøre det, ganske høy standard der.

Da floater du i et basseng da, ikke i et sånt "egg", og du har egen dusj og omkledning, mulighet for par-float, musikk og lysspill i taket..
Er også mulighet for massasje før eller etter floatingsession.
Sitat av TrippyKing Vis innlegg
Har aldri prøvd. Men en femhundrelapp er det nok verdt?
Vis hele sitatet...
Det høres helt hinsides dyrt ut, spør du meg. Hvor mye koster det egentlig å vedlikeholde en tank med saltvann?

Problemet slik jeg ser det blir tiden hver kunde skal bruke. Tid er penger. Så prisen må bli det den må bli for at man skal tjene penger etter skatt og alt det bullshitet der.

Ville heller hatt lav pris og mange kunder, enn ekstrem høy pris og svært få eller ingen kunder.

Men folk har jo så mye penger i dag og vi lærer jo ikke en døyt om hva vi skal gjøre med dem, så folk bruker det på alt mulig slags tull. Så en mulighet finnes nok.
Nerdenes Prins
Stormen's Avatar
Trådstarter
Sitat av Arne_J Vis innlegg
Det høres helt hinsides dyrt ut, spør du meg. Hvor mye koster det egentlig å vedlikeholde en tank med saltvann?

Problemet slik jeg ser det blir tiden hver kunde skal bruke. Tid er penger. Så prisen må bli det den må bli for at man skal tjene penger etter skatt og alt det bullshitet der.

Ville heller hatt lav pris og mange kunder, enn ekstrem høy pris og svært få eller ingen kunder.

Men folk har jo så mye penger i dag og vi lærer jo ikke en døyt om hva vi skal gjøre med dem, så folk bruker det på alt mulig slags tull. Så en mulighet finnes nok.
Vis hele sitatet...
Hmm, det koster en del mer enn man kanskje skulle tro...

Her er et kjapt regnestykke - la oss si man er åpen 8 timer hver dag.

Husleie: 20.000 kr i måneden / ca 20 dager hvor man er åpen = 1.000 kr dagen (hvor man er åpen)
Lønn ansatt: Ca 150 kr timen x 25% sosiale kostnader x 8 timer = 1.500 kr
Strøm, lys, vann, varme, etc: La oss si 100 kr dagen
Saltvannsløsning (må byttes ofte): 50 kr dagen
Diverse utstyr, vaskeartikler, hygiene, etc: 50 kr dagen

Da har man et minimum av "basiskostnader" på 2700 kr per dag man er åpen. I tillegg kommer telefon, internett, hjemmesider, visittkort - og viktigst av alt: markedsføring.

Hvis man deler 8 timer på basiskostnadene, så ser man at man minimum må ta 337 kr timen bare for å gå i null. Da har man ingenting igjen til markedsføring, hjemmesider, visittkort, etc. - og man går heller ikke med overskudd, noe de fleste jo må. I tillegg har man heller ingenting igjen for selve investeringen i maskinen, renoveringen av lokalet, etc.

Realistisk sett må det derfor være en ok pris for å forsvare tilbudet.
en ide er jo å ha åpnings tilbud på ca 300,- per drop in, og eventuelt at de som tegner medlemskap betaler en mer passende pris da de får "fri" tilgang for denne prisen
Sitat av Stormen Vis innlegg
Hmm, det koster en del mer enn man kanskje skulle tro...

Her er et kjapt regnestykke - la oss si man er åpen 8 timer hver dag.

Husleie: 20.000 kr i måneden / ca 20 dager hvor man er åpen = 1.000 kr dagen (hvor man er åpen)
Lønn ansatt: Ca 150 kr timen x 25% sosiale kostnader x 8 timer = 1.500 kr
Strøm, lys, vann, varme, etc: La oss si 100 kr dagen
Saltvannsløsning (må byttes ofte): 50 kr dagen
Diverse utstyr, vaskeartikler, hygiene, etc: 50 kr dagen

Da har man et minimum av "basiskostnader" på 2700 kr per dag man er åpen. I tillegg kommer telefon, internett, hjemmesider, visittkort - og viktigst av alt: markedsføring.

Hvis man deler 8 timer på basiskostnadene, så ser man at man minimum må ta 337 kr timen bare for å gå i null. Da har man ingenting igjen til markedsføring, hjemmesider, visittkort, etc. - og man går heller ikke med overskudd, noe de fleste jo må. I tillegg har man heller ingenting igjen for selve investeringen i maskinen, renoveringen av lokalet, etc.

Realistisk sett må det derfor være en ok pris for å forsvare tilbudet.
Vis hele sitatet...

Og her ser du hvorfor jeg mente dere bør se på alternative løsninger. 1 pod er nær umulig å tjene penger på. For da budsjettere med urealistisk belegg. Om du kan få et lokale som gjør at du kan tilby andre ting så kan en kunde faktisk bruke penger hos dere mens de venter. Feks massasje.

Om dere ser på hva som er av plassbygde løsninger hos andre så vil dere se at slikt kan være smartere å benytte en pods. For kostnaden av 1 pod kan dere kanskje få 3 float basseng inkl dusj/skifte rom. Og kanskje vil det være mange som ønsker å flyte sammen? Par-flyting feks? Podsa er jo størrelsen forhåndsbestemt. Det blir det ikke om dere bygger selv. Det er ikke mye ekstra plass for å få inn 2 i slengen. Lokketilbud med parpriser?

Så har dere feks frisør, massør pedikyr etc. og da jobber dere sammen om markedsføringen. Flere som deler regningen. Og dere vil alle kunne dra veksler på hverandre.

Så må dere tenke - er det behov for lokaler på gateplan? Kanskje høyere etasje gir dere mye mer areal for samme summen. Floating er vel kanskje ikke først og fremst en drop in ting?

1 pod tror jeg blir vanskelig. Og spesielt om dere tenker så begrenset åpningstid som 40 timers uke.
Sitat av Arne_J Vis innlegg
Det høres helt hinsides dyrt ut, spør du meg. Hvor mye koster det egentlig å vedlikeholde en tank med saltvann?

Problemet slik jeg ser det blir tiden hver kunde skal bruke. Tid er penger. Så prisen må bli det den må bli for at man skal tjene penger etter skatt og alt det bullshitet der.

Ville heller hatt lav pris og mange kunder, enn ekstrem høy pris og svært få eller ingen kunder.

Men folk har jo så mye penger i dag og vi lærer jo ikke en døyt om hva vi skal gjøre med dem, så folk bruker det på alt mulig slags tull. Så en mulighet finnes nok.
Vis hele sitatet...

Vet du hva det koster for en time spa da? Eller for en enkel hårklipp? Fem hundre kroner er nothing.
Sitat av frtoretang Vis innlegg
Høres rart ut. Du har ikke psoriasis eller andre hudproblemer? Så salt som vannet er i de podsa så vil det klø og svi kraftig om en har sår, blemmer etc.

For alt man vet kan det skyldes dårlig renhold?

Har som sagt forsøkt det flere ganger og jeg synes det er fantastisk. Det er så deilig å bare sveve rundt - for de er slik det føles. Som om en svever. Vannet og lufta i rommet er begge kropps temperert slik at en nesten ikke merker hva som er over og under vann. Og stillheten og roen som senker seg er fantastisk.

Vi har så mye støy og lyder rundt oss hele tiden at en nesten ikke husker hva stillhet faktisk er. Ikke før en er i floatation tank. Man slapper av på en nesten uvirkelig måte og en føler en har mett med energi og pågangsmot etter en runde. De ivrigste kjører 2 og 3 sessions i en smell.
Vis hele sitatet...
Har ingen hudproblemer etc. Fruen lå i en annen og det klødde helt sykt for henne også. Jeg holdt ut 30 min, for det ga seg litt mot slutten, men dama måtte gi seg etter 15. Alt virket legit, og spaet var anbefalt av mange.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hei, registrerte meg her for jeg er på utkikk etter et floatsenter i Oslo, da jeg skal flytte tilbake i juli.

Jeg har gjort research på om det fins floatingsenter i Oslo, og det er skammelig at det ikke fins, veldig bra at noen endelig tar tak. Når åpner dere? Og hvor? (kanskje tidlig å svare på, men jeg vil gjerne vite om jeg må dra ut av byen for å gjøre det igjen.)

Jeg har prøvd floating i Sandvika og Drøbak, og det er forsåvidt ikke så langt å dra. Senteret i Sandvika er ganske trist, og jeg drar ikke dit igjen, senteret i Drøbak er vel verdt å anbefale. Veldig fint område og hyggelig fyr som jobber der. Himmel og hav i forhold til Sandvika. Er forøvrig enig med vedkommende som skriver at dere bør kombinere litt tjenester ved siden av floating, de gjør det både i Sandvika og i Drøbak, og det blir mye dødtid mens folk ligger i tanken, så da er det greit å ha litt annet å gjøre.

Og til dere som lurer på om floating bør prøves; det kan ikke anbefales nok. Har gjort det seks ganger tilsammen, og det kommer til å bli langt flere i fremtiden. Deiligere følelse enn å ligge der, og ikke minst følelsen etterpå, er vanskelig å finne. Jeg kombinerer floating med yoga og meditasjon, og spesielt meditasjonen har blitt langt bedre etter at jeg har forsøkt floating noen ganger.

Er det noen som har testet tankene i Østfold? Jeg vurderer å starte en nettside dedikert til floating i Norge, for jeg føler at informasjon om floating bør spres til det norske folk. Det er kjempestort i statene, og vokser i Europa. Alle jeg kjenner som har testet det har fått god nytte av det(alltid individuelt hva man får ut av det). Jeg har lest mye godt om senteret i Stavanger, men ikke testet det selv. Noen med erfaringer derfra?
Hei!

Jeg tror dette kunne gått veldig bra! For noen år siden gjorde jeg mye research om floating da jeg hadde lyst å prøve det - men fant ingenting i Oslo. Det eneste stedet i Oslo/akershus? er et sted for funksjonshemmende i sandvika.

Hvis dere åpner et senter i Oslo blir jeg garantert en god kunde.

Floating gir deg muligheten til å komme i dyp "meditasjon" samt slappe helt av. Dette er utrolig god medisin for sinnet.
Dette er utrolig god medisin for sinnet.
Vis hele sitatet...
Bedre kan jeg ikke si det selv

I Akershus er det i Sandvika og i Drøbak, og det fins to sentre i Østfold(Særp og Mysen). Ellers er det snaut på Østlandet enn så lenge, men det er ingen tvil om at floating vil vokse, også i Norge.
Jeg har lekt med samme tanken om å starte et eget senter, da på vestlandet. Men jeg sliter med å få tallene til å gå opp med et rent flytetilbud uten samarbeid med noen som driver andre helserelaterte tilbud eller evt import av flytetanker for videresalg. (evt. få lurt det inn som behandling under refusjonsavtale)

Jeg hadde definitivt brukt tilbudet om det fantes i min by, vet ikke hvor ofte, men 1-4ganger i mnd kanskje, og kunne betalt opp mot 500kr timen. Tror det koster 450kr i Ålgård, vurderer å teste der neste gang jeg er i nærheten
Sitat av Mandodiao Vis innlegg
Jeg har lekt med samme tanken om å starte et eget senter, da på vestlandet. Men jeg sliter med å få tallene til å gå opp med et rent flytetilbud uten samarbeid med noen som driver andre helserelaterte tilbud eller evt import av flytetanker for videresalg. (evt. få lurt det inn som behandling under refusjonsavtale)
Vis hele sitatet...

Tror du kan ha en lang kamp før du evt. lykkes med å få komme inn under refusjonsavtale. Fysioterapauter, kiropraktorer og de som driver manuell terapi brukte vel over 20 år på å få istand avtaler med staten.

Salg av pod's er nok også relativt marginalt. Fordi det finnes flere importører allerede og det er også mulig å bestille på nett.

Men å samarbeide med andre for å tilby et variert miljø for velvære virker som den beste løsningen. Det må vel også gå an å få mersalg av ordinære skjønnhetsprodukter, helsekost, eller andre helserelaterte produkter. Med motiverte ansatte som er gode på salg så bør det være gode muligheter å få brukt dødtid/ventetid på ledig pod til å bli et kjøpsøyeblikk. Enten det er er frisør, massasje, neglestell eller pushing av produkter. Husk også at med de rette merkene/produktene så er det ofte god avanse.
Sist endret av frtoretang; 27. juni 2015 kl. 01:05.
Jeg bor ikke i Oslo, men jeg hadde lett benytta meg av et slikt tilbud om jeg hadde muligheten, og jeg hadde betalt for det også. 45min hos offentlig psykiater/psykolog koster i overkant av 300.. bare for å sette ting i perspektiv.

Henger meg på de andre som foreslår å kombinere tilbudet med en annen business, men er det ikke mer naturlig å samarbeide med f.eks et yogastudio enn frisør eller solarium? For ja, det er absolutt snakk om et velværeprodukt, men for min del stiller det i en annen klasse enn å få ny sveis/negler/sol. Og, dere kommer jo uansett antakeligvis ikke til å markedsføre det som hudpleie heller.. :-)
Sitat av Åndssvak_Form Vis innlegg
Jeg bor ikke i Oslo, men jeg hadde lett benytta meg av et slikt tilbud om jeg hadde muligheten, og jeg hadde betalt for det også. 45min hos offentlig psykiater/psykolog koster i overkant av 300.. bare for å sette ting i perspektiv.
Vis hele sitatet...
Klipp + hårkur for menn kommer på 1000-lappen... Tok rundt 40 min sist.
Sitat av nikita Vis innlegg
Klipp + hårkur for menn kommer på 1000-lappen... Tok rundt 40 min sist.
Vis hele sitatet...
Satan! Haha
I failed unit tests
Freddy_fred5's Avatar
Sitat av nikita Vis innlegg
Klipp + hårkur for menn kommer på 1000-lappen... Tok rundt 40 min sist.
Vis hele sitatet...
Enkel hårklipp (kun stuss) + "skjeggopprydding" kosta vel meg 800kr sist gang (35 min.)

Jeg vurderer faktisk å prøve ut floating, skal sjekke om senteret i nærheten av meg har tid i morgen. Noen som vil ha en "rapport"?
Henger meg på de andre som foreslår å kombinere tilbudet med en annen business, men er det ikke mer naturlig å samarbeide med f.eks et yogastudio enn frisør eller solarium? For ja, det er absolutt snakk om et velværeprodukt, men for min del stiller det i en annen klasse enn å få ny sveis/negler/sol. Og, dere kommer jo uansett antakeligvis ikke til å markedsføre det som hudpleie heller.. :-)
Vis hele sitatet...
Yoga er nok mer nærliggende, men i Sandvika tilbyr de mye annet, og i Drøbak tilbyr de barbershop, så det er nok litt snaut med kun floating enn så lenge, ihvertfall frem til folk flest vet hva det er. Ble litt imponert over barbershopen(fikk en stuss), så jeg tror det handler om å være litt annerledes, siden man tilbyr et annerledes produkt.

Noen som vil ha en "rapport"?
Vis hele sitatet...
Gjerne, har en følelse på at floating har en høy grad av fornøyde kunder og ikke minst gjenkjøp fra kundene.