Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 1966
( ͡° ͜ʖ ͡°)╭∩╮
samot's Avatar
Heisann godtfolk!

Igår høstet jeg 1 batch med B+ fra ett SupaGro kit.
(De pinnet etter 7 dager, og slapp sløret noen dager etter dèt)

Jeg veide opp ca 7 gram fersk sopp og spiste de, det var 3 mellomstore sopp.
Dette var min første gang, så jeg ville ikke opp på mer enn nivå 1..

Jeg brukte "trip kalkulatoren" til Shroomery til å komme frem til 7g.


Jeg satt meg godt til rette i sofaen, tente noe lys, fyrte på røkelse og satt på en film.. Tenkte liksom på dette med setting..

Til min store overraskelse så skjedde det ingenting..!
Jeg ventet ca 1.5 time på å merke forskjell, men nope..

Jeg veide opp 12 gram, for å være sikker på at jeg fikk effekt,
ikke dèt heller gjorde noenting..!

Jeg tenkte jeg hadde høstet de litt tidlig og at de var "svake", veide derfor opp 20 gram til.. Nå var de begynt å bli "halvtørr" - så det skulle nok gjøre susen sa jeg til meg selv...

Ikke faen, jeg satt i 2 timer å merket ikke noenting..

Er det noen som har opplevd dette før? At man ikke får effekt uansett hvor mye man spiser?

Er det kanskje slik med disse "ferdig kit`ene"?
De skal jo produsere opp til 1kg fersk sopp, så det er jo synd hvis de ikke funker...
Jeg opplevde ingen effekt / nesten ingen effekt flere ganger av soppen til en kompis hvor de andre merket det hele mye mer enn meg. Jeg er ikke dreven på området, men det kan være jeg skulle fastet litt først for eksempel. Det sies også at soppen blir mer potent etter hver høsting, så det kan være de neste par høstingene blir bedre
Har du hatt psykedeliske opplevelser med andre stoffer før da? Noen er bare veldig resistente mot visuelle effekter, og må ta mer enn andre for å få lik effekt.
Jeg er mindre tolerant enn de fleste vennene mine, og kan ta ca 1g mindre med sopp, og fortsatt få masse visuelle effekter, mens noen andre sier de ikke har noe visuelt, men kun får interessante tankerekker o.l på samme dose.

Jeg tror kosthold har litt å si, f.eks hvor mye sukker og dritt du spiser til vanlig... Gidder ikke starte noe seriøs debatt om det i denne tråden, men ryktene skal ha det til at sukker, fluor og fettete mat og mye alkoholforbruk "forkalker" hypofysen (pinealkjertelen), som mange mener har mye å si for closed-eye visuals, og lignende.

Jeg vet at mange sikkert mener dette er pseudoscience-bullshit, og det kan de fint få mene (da jeg ikke er i noe posisjon til å motbevise eller argumentere for dette, annet enn artikler jeg har lest osv ) - så jeg skal egentlig ikke si så mye hvorvidt dette faktisk er sant eller ikke - men som sagt så har jeg hørt snakk om det, så det kan kanskje være interessant å undersøke det.

Men over på noe litt mer relevant og nyttig - jeg tror det er viktig å faste før du spiser sopp, slik at du er garantert opptak av psilocybinen så fort som mulig.
Alle gangene jeg har spist sopp, har jeg fastet først - har opplevd relativt kraftige visuelle effekter av så lite som kun 0.5g sopp (!) + god cannabis. Mildt sagt ble jeg tatt på senga av hvor heftig denne lille trippen egentlig ble.
Jeg forventa ikke visuelle effekter engang, men fikk plenty

Et annet røvertriks er å drikke appelsinjuice med soppen - det skal visstnok hjelpe å bryte ned soppen fortere og ta opp mer virkestoff fortere.
Sikkert mange som mener at dette er vås også, men det virker ut i fra erfaring som at det ligger noe i det.

En kamerat av meg med god erfaring innen soppverden, mener forresten det at fersk sopp er mye mer potent enn tørket sopp - så jeg syns det er merkelig at du ikke opplever noe spesielt.
Samtidig vil jeg understreke at en så casual setting (film hjemme i stua) kanskje gjør det vanskeligere å oppdage effektene.
Dessuten er det nydelig å gjøre det ute i naturen uansett, så jeg anbefaler deg å prøve der neste gang
Anyways, lykke til videre
Den eneste som har noe å si på potensen er genetikken.. Strain eller dyrke metode, næring osv. har ingenting med potens å gjøre. Det spørs hvordan myceliumet ditt i kitet er forhånds dyrket, men kan nok garantere at det er blitt brukt MS tek. Med multisporer får du en ganske variert genetikk, og med litt uflaks kan potensen bli dårlig (dårlige gener).


Styr unna kits, start fra scratch og til slutt lærer du å isolere og klone slik at potensen aldri blir et problem.


1 kg fersk sopp? Fra et kit? Du bør være meget fornøyd om et kit produserer 100 gram fersk. 1 kg får du pr flush,om du dyrker "bulk", og da er det snakk om 30 liter mycelium spawn i et 60 liters monotub
( ͡° ͜ʖ ͡°)╭∩╮
samot's Avatar
Trådstarter
Takk for svar
Jeg har ingen erfaring med psykedelika av noe slag nei.

Jeg spiste dem på tom mage;
første gangen kuttet jeg sopp og eple opp i biter opp og spiste det sammen.

Resten spiste jeg rein/alene.

Har hørt at appelsinjuice skal virke forsterkende ja, eller saften fra sitron.


Jeg gleder meg til denne flushen er klar, kanskje de er mer potent da..
De skal utifra det jeg har lest bli endel større på flush 2 og 3 hvertfall.

Skal ta med meg endel ut på tur med bikkjen, å finne en fin plass å slå meg ned
Kanskje jeg har vært i en for casual setting, slik at jeg ikke har blitt obs på effekten..
Overse det de andre har sagt om kosthol. Er umulig at det har noe å si, utenom det som allerede er i magen.

Jeg vil tippe du fikk lav potens. Ikke gjør feilen av å ta masse neste gang du lager..

Når du får effekt, kjenner du det. Følesen i kroppen og tankene vil endre seg, samme om du vil eller ikke.
Sist endret av BBoy; 10. mai 2015 kl. 23:10.
2c-hjerneskade
EyesWideShut's Avatar
Mulig du har bommet litt på doseringen eller så har du vært uheldig med soppen.
10 gram fersk sopp tilsvarer ca 1 gram tørket(varierer fra strain til strain), og du har inntatt 30 gram fersk sopp som tilsvarer ca 3 gram, som absolutt burde gi deg en fin trip.

Har selv blitt skuffet over soppen jeg har kjøpt her i Sør-Norge, kontra fleinsoppen jeg har plukket selv i Finnmark
Anbefaler deg å prøve en annen strain(tørk den neste gang) eller bare rett å slett dosere mye høyere.
Sitat av Alzo88 Vis innlegg
Et annet røvertriks er å drikke appelsinjuice med soppen - det skal visstnok hjelpe å bryte ned soppen fortere og ta opp mer virkestoff fortere.
Sikkert mange som mener at dette er vås også, men det virker ut i fra erfaring som at det ligger noe i det.
Vis hele sitatet...
Lemon-TEK:
1. Pulveriser soppen (hvis fersk, hakk opp så godt du kan)
2. Klem en fersk sitron over pulveret
3. La blandingen godgjøre seg i 5 min.

Fordeler med lemontek er blant annet at man får sterkere effekt, raskere effekt og man trenger ikke bruke like mye sopp.

Spiste du ett stort måltid før du spiste soppen? Bør helst vente 3 timer. Jeg har opplevd å få effekt av sopp hele 5 timer etter inntak, og da hadde jeg allerede lagd med for å sove. Våknet opp på natta med hallisser , men med betydelig redusert effekt (sikkert sovet vekk mye av det)