Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  48 9376
Hei, min liste av pro's and con's etter en natt med spilling. Til dere som også har fått det, hadde vært fint om dere også hadde skrevet litt om førsteinntrykket deres, gjerne med positiv og negativ tilbakemelding til spillet. Uten spoilers.

Positivt

-- Utrolig stor map (det tar lang tid å utforske hele San Andreas og det tar lang tid å kjøre fra A til B)
-- Utallige muligheter for tilpassninger - tilpass dine kjøretøy, osv.
-- Du har muligheten til å kjøpe aksjer og eiendomer for å tjene inntekt.
-- Du kan f.eks kople på en båt-henger med en pickup og kjøre båten din til havna. (igjenn, store muligheter)
-- Det blir aldri kjedelig og du går aldri lei - fordi du har muligheten til å gjøre så mye forskjellig, som tennis, jogging, sykling, you name it.
-- Switching mellom karakterer gir deg muligheten til å selv gjøre det du vill å kontrollere dem du vill når det passer deg, noe som passer fint for de som f.eks har lyst til å være litt redneck å bo i utkanten istede for Los Santos.
-- UTROLIG NYDELIG grafikk.
-- Heists og missions er utrolig bra laget, her er det store muligheter for å gjøre nettopp det du vill.
-- Forskjellige kjøre egenskaper fra bil til bil. Noen sitter bra på veien, andre gjør ikke.
------the list goes on and on and on and on. (det er så mye bra, alt for mye og liste)


Negativt

-- Det tar noen timer å bli vant med de nye kjøre egenskapene som GTA V presenterer. De er totalt endret fra den tidligere utgaven av Grand Theft auto, altså GTA IV. (men, ikke bli skuffet - for det blir du når du først setter deg inn i en bil, du BLIR vant med det)
-- Dårlig "crash damage". Skadene på bilene og hvordan de oppfører seg når du krasjer inn i en byggning, andre biler eller whatever, er ikke realistisk.
Game disconnected
pokemon's Avatar
faen jeg hadde håpet at bilskadene kom til å være en bedre utgave av IV sin skadeløsning litt synd men
Skadene på både kjøretøy og betongblokker var en av hovedgrunnene til at jeg spillte så mye GTA IV i sin tid som jeg gjorde (ett av få spill jeg ikke gikk lei av etter 20 min), så det er litt synd, men GTA:SA klarte seg fint uten skader på infrastruktur, så jeg har fortsatt store forhåpninger..
Søndag, Mandag, SÅ ER DET TIRSDAG ))
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Om du vil ha et "spill" med realistiske skader på bilene, vil jeg på det sterkeste anbefale BeamNG Drive, det er fortsatt under utvikling men utrolig kult å kjøre rundt å hærpe biler med denne nye fysikk simulator motoren.

soft-body physics

Enjoy

OT: det eneste jeg vil prøve gta v for er bilene og basehoppingen, utrolig kule bil veier og plasser å hoppe fra kan jeg tenke meg
Sitat av Dudew8 Vis innlegg
Om du vil ha et "spill" med realistiske skader på bilene, vil jeg på det sterkeste anbefale BeamNG Drive, det er fortsatt under utvikling men utrolig kult å kjøre rundt å hærpe biler med denne nye fysikk simulator motoren.

soft-body physics

Enjoy

OT: det eneste jeg vil prøve gta v for er bilene og basehoppingen, utrolig kule bil veier og plasser å hoppe fra kan jeg tenke meg
Vis hele sitatet...
BeamNG er jo bare en tech demo, ikke et spill. Det demostrerer mulighetene for crashdamage i spill fremtiden. Og gud det ser lovende ut!
noen som har testa cheats?
Vell vet noen hvordan det kjører på PS3/xbox?
Sitat av aarlien Vis innlegg
Vell vet noen hvordan det kjører på PS3/xbox?
Vis hele sitatet...
Det er vel Xbox / PS3 Det er snakk om her. Kommer ikke ut til pc enda.
Sitat av Junglemafia Vis innlegg
Det er vel Xbox / PS3 Det er snakk om her. Kommer ikke ut til pc enda.
Vis hele sitatet...
jaja det vet jeg, var kanskje litt dårlig skrevet men spørsmålet er om noen visste om det kjørte bra eller ikke?
Sitat av panserkuk Vis innlegg
noen som har testa cheats?
Vis hele sitatet...
Må være kjedelig å "ødelegge" spillet allerede første dagen.
såklart, men er jo litt spent på om det er noen tøffe cheats, som i san andreas
Kan noen svare meg på om det vil bli vanskelig og få kjøpt dette i butikken tirsdag morgen i oslo? Er det eventuelt nattåpent noen steder?
Platekompaniet har nattåpent.
Sitat av krJo Vis innlegg
Platekompaniet har nattåpent.
Vis hele sitatet...
Alle platekompaniet butikker?
Sitat av panserkuk Vis innlegg
noen som har testa cheats?
Vis hele sitatet...
noen på reddit har i alle fall funnet en kode for ett helikopter.
http://www.reddit.com/r/GrandTheftAu...found_a_cheat/
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
kan jeg spørre hvordan du har fått det allerede? o.O
Sitat av Affe Vis innlegg
kan jeg spørre hvordan du har fått det allerede? o.O
Vis hele sitatet...
de som har fått det jobber antageligvis hos en forhandler, eller kjenner noen som vil risikere jobben sin for å gi ut en kopi tidlig.
Musikkprodusent
Affe's Avatar
Donor
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
de som har fått det jobber antageligvis hos en forhandler, eller kjenner noen som vil risikere jobben sin for å gi ut en kopi tidlig.
Vis hele sitatet...
ah, okei!
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Jeg får sitte og sture over at R* hater PC-gamere, jeg da. Venter på den sannsynligvis høyst middemådige (i beste fall) porten om 6-7 måneder.
Sitat av robhol Vis innlegg
Jeg får sitte og sture over at R* hater PC-gamere, jeg da. Venter på den sannsynligvis høyst middemådige (i beste fall) porten om 6-7 måneder.
Vis hele sitatet...
det er vel ikke på grunn av hat, de må bare melke nåværende konsoller mest mulig før de slipper det på pc.
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
de som har fått det jobber antageligvis hos en forhandler, eller kjenner noen som vil risikere jobben sin for å gi ut en kopi tidlig.
Vis hele sitatet...
Det ligger ute på TPB for Xbox
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Det ligger ute på TPB for Xbox
Vis hele sitatet...
åh, fristende... men jeg gjetter at det er mer jobb enn det er verdt
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
åh, fristende... men jeg gjetter at det er mer jobb enn det er verdt
Vis hele sitatet...
Aner ikke mye om Xbox, men virker ikke sånn.
Er jo mange som har lastet ned og spilt, så kan ikke være så vansklig
Eneste er at visst du prøver å spille online får du console ban, så hold deg offline
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Aner ikke mye om Xbox, men virker ikke sånn.
Er jo mange som har lastet ned og spilt, så kan ikke være så vansklig
Eneste er at visst du prøver å spille online får du console ban, så hold deg offline
Vis hele sitatet...
funker sikkert ikke på original xbox finner den heller ikke... gidder du å sende link på pm? det må i det minste sjekkes ut
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Takk skal dere ha jævla idioter som gjorde at vi nå har ræva kjøring i gtav.
Utvikler
Trådstarter
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Takk skal dere ha jævla idioter som gjorde at vi nå har ræva kjøring i gtav.
Vis hele sitatet...
Blame the kids som mente at kjøringa på gta Iv var for vanskelig...
Sitat av vangsfreaken Vis innlegg
de som har fått det jobber antageligvis hos en forhandler, eller kjenner noen som vil risikere jobben sin for å gi ut en kopi tidlig.
Vis hele sitatet...
Dette trenger ikke å være tilfellet her, da Ludo Store i bergen sendte ut spillet for tidlig (slik at de fikk det den 14. altså igår) til de som bor i bergen området.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Takk skal dere ha jævla idioter som gjorde at vi nå har ræva kjøring i gtav.
Vis hele sitatet...
Det er virkelig så ille ja? Følte at R* var riktig spor i firern, hver gang jeg har spilt et av de gamle spillene i etterkant av IV har jeg hata kjøringen noe jævlig. Faen ass.
Jeg gleder meg! Har sitti og sett på videoer på youtube i ræva kvalitet, noen på andre streaming sider og det ser såå gøy ut!

Har ikke spilt det men positivt fra videoer:
- Man kan kjøre på rådyr og andre villdyr (haha)
- Man kan sykle igjen!
- Masse forskjellige biler
- Kul Slowmo effekt når man kjører
- Nye og bedre våpenlyder og effekter
- 3 karakterer man kan bytte mellom + online
- Masse hopp, stor map, fjell, fjellheis, fallskjerm crossere ++
- Nye måter og sloss på, så folk tok uppercut og knockouts på ett slag.
- Ny politi-interface, de vet liksom ikke hvor du er hele tiden og man kan gjemme seg.
- man kan spille masse forskjellige småspill inni spillet som feks tennis og ta berg og dal bane.

++++++!!! Det ser AWESOME ut!

På en privat torrent tracker jeg har tilgang til ligger det ute på både PS3 og XBOX.. men bakdelen er at jeg har solgt begge fordi jeg trodde det skulle komme ut til PC, PS4 og X-One tidligere...

- Ble litt skuffa over bil-krasjinga.
Sitat av AdonInformation Vis innlegg
Jeg gleder meg! Har sitti og sett på videoer på youtube i ræva kvalitet, noen på andre streaming sider og det ser såå gøy ut!

Har ikke spilt det men positivt fra videoer:
- Man kan kjøre på rådyr og andre villdyr (haha)
- Man kan sykle igjen!
- Masse forskjellige biler
- Kul Slowmo effekt når man kjører
- Nye og bedre våpenlyder og effekter
- 3 karakterer man kan bytte mellom + online
- Masse hopp, stor map, fjell, fjellheis, fallskjerm crossere ++
- Nye måter og sloss på, så folk tok uppercut og knockouts på ett slag.
- Ny politi-interface, de vet liksom ikke hvor du er hele tiden og man kan gjemme seg.
- man kan spille masse forskjellige småspill inni spillet som feks tennis og ta berg og dal bane.

++++++!!! Det ser AWESOME ut!

På en privat torrent tracker jeg har tilgang til ligger det ute på både PS3 og XBOX.. men bakdelen er at jeg har solgt begge fordi jeg trodde det skulle komme ut til PC, PS4 og X-One tidligere...

- Ble litt skuffa over bil-krasjinga.
Vis hele sitatet...
Visst dette er så realistisk og bra som det høres ut kan det lett ta igjen for dårligere bilskader!
Game disconnected
pokemon's Avatar
hvordan er kjøringen i forhold til San Andreas?
Fikk spillet mitt igår og alt jeg har å si er gled dere!

Jeg synes bilkjøringen er bra og har null problem med den, vanskelig og sammenligne med gta:sa og iv siden jeg spilte dem på pc.
Ferdig med main storyline for rundt 4 timer siden
Jeg fikk det på lørdag, grunnen er at Ludo Store holder til i Bergen, og de sendte det ut på fredagp

Jeg spiller det på xbox 360 og er forsåvidt enig i førsteposten her. Men syns det lagger veldig mye... ødelegger en del.
Sitat av Poppee Vis innlegg
Men syns det lagger veldig mye... ødelegger en del.
Vis hele sitatet...
Noen flere som opplever dette? Lagger det også på PS3?
Sitat av KjemikalieX Vis innlegg
Visst dette er så realistisk og bra som det høres ut kan det lett ta igjen for dårligere bilskader!
Vis hele sitatet...
Enig. Er kjipt tidligere at de vet hvor du er uansett hva, og det må være megakult om man faktisk kan gjemme seg for snuten så de ikke finner deg. Spille stealthy om man vil det liksom.
Sist endret av Dongerino; 15. september 2013 kl. 23:09.
Klarer ikke vente til i morra når klokka dinger 00:00. Da blir det GTA V, gleder meg som bare det!!
Er det noen som vet om man kan rane banker osv utenom oppdragene? Hvis ikke det går ann, så merker jeg at jeg blir veldig skuffa... Eneste måten jeg har kommet over for å tjene GODE penger etter main story er aksjer
Sitat av Unnskyld Vis innlegg
Er det noen som vet om man kan rane banker osv utenom oppdragene? Hvis ikke det går ann, så merker jeg at jeg blir veldig skuffa... Eneste måten jeg har kommet over for å tjene GODE penger etter main story er aksjer
Vis hele sitatet...
Vet at det er mulig på Online/CO-OP ihvertfall
Har aldri gleda meg så mye til et spill før! Har lasta ned isoen til 360'n min, men jeg tar ikke risken på å bli banna bare for å spille det 2 dager før
Har ikke lest mye om GTA V. Men noen som kan gi meg litt info ang. online delen?
Sist endret av ExoticSamie1; 16. september 2013 kl. 00:39.
Sitat av 10minutemail Vis innlegg
Noen flere som opplever dette? Lagger det også på PS3?
Vis hele sitatet...
Har opplevd litt små lagg av og til og at grafikken loader lit tregt når jeg kjører fort i bil, men det er så vidt merkbart. (Ps3)
Under 15 timer igjen nå, gleder meg sykt!

Sitat av Unnskyld Vis innlegg
Er det noen som vet om man kan rane banker osv utenom oppdragene? Hvis ikke det går ann, så merker jeg at jeg blir veldig skuffa... Eneste måten jeg har kommet over for å tjene GODE penger etter main story er aksjer
Vis hele sitatet...
Man kan rane pengetransport-biler ihvertfall. Tviler ikke på at man kan rane banker og/eller butikker ellers. Online kan man det ihvertfall, og det er nok online som blir det kuleste med spillet.
Litt ot men et spm til dere ps3 spillere.

Fikk dere mange disker med?

Når jeg åpnet coveret så la jeg merke til at det var 2 identiske disker (bildet) med hun dama som står og gir "peacetegn" den ene disken lå løst inne i coveret. Mens den andre lå i sporet sitt. Har ikke skjekket innholdet på de dog.

Stappet inn ene disken og la inn spillet, og spilte med samme disken.

Har jeg fått 2 kopier av GTAV for prisen av 1?
Den som bare er der
Sitat av Zer0z Vis innlegg
Litt ot men et spm til dere ps3 spillere.

Fikk dere mange disker med?

Når jeg åpnet coveret så la jeg merke til at det var 2 identiske disker (bildet) med hun dama som står og gir "peacetegn" den ene disken lå løst inne i coveret. Mens den andre lå i sporet sitt. Har ikke skjekket innholdet på de dog.

Stappet inn ene disken og la inn spillet, og spilte med samme disken.

Har jeg fått 2 kopier av GTAV for prisen av 1?
Vis hele sitatet...
Jeg fikk bare 1 disk :P Tror nok du har fått 2 med en feil. Lucky bastard
Jeg skulle ønske det var noen random repetable oppdrag man kunne ta endgame for å påvirke aksjemarkedet mer, så man faktisk har en kjangs til å tjene seg opp til de 100mill det koster å kjøpe golfbanen. Endgame går bare aksjene opp og ned med noen få brøkdeler av en prosent. ingen store svingninger i det heletatt.
Det viste seg at du hadde rett RavnX. Var to kopier av samme spill


Da får man vel selgr / gi bort det til et offer som vil ha livet i noe uker ødelagt pga gta'ing

Bilde proof

**edit** Innlegg nr 100
Sist endret av Zer0z; 21. september 2013 kl. 06:36. Grunn: milepæl