Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  27 1650
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Kjøpte meg noe grønt der det noe er lyst mens noe er veldig mørk grønt og med en del orange tråder. Det lukter litt blanding av vanlig grønt men også noe jeg ikke klarer å plassere. Ser etter krystaller på en bit som er mørkegrønn og finner greit med det. Ikke den beste curinga men er mange fine små krystaller. Dette er homegrown så jeg vet ikke om det kan være årsaken til at det er så ujevnt med farge/smak. Jeg vet også at dette ikke er noe shady opplegg iblandet noe annet.
Så jeg lurer på om det er sånn som kan skje når man ikke tørker og curer det helt rett eller hva grunnen kan være?
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vår synsing er verdiløs uten nærbilder via lupe e.l.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vår synsing er verdiløs uten nærbilder via lupe e.l.
Vis hele sitatet...
Lupe har jeg ikke men klarer fint å se krystallene gjennom mobilkamera , men tenkte kanskje noen hadde opplevd det samme. Prøvd å legge ut bilde her før men har ikke fått det til å fungere med mobilen min.
Anonym bruker
"Omgitt Brunrotte"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ta bilde med mobilkameraet da.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan ha blitt oppbevart fuktig og dermed fått ulike egenskaper. Lag mat av dritten.
Anonym bruker
"Lett Havmunk"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
bilde takk
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det kan ha blitt oppbevart fuktig og dermed fått ulike egenskaper. Lag mat av dritten.
Vis hele sitatet...
Den funker å røyke men var bare merkelig når du trekker og det smaker forskjellig fra trekk til trekk innimellom. Har en batch med edibles jeg ikke får spist da jeg ikke liker å gå så lenge påvirka og jeg blir mere trøtt enn netflix chill.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Les gjerne svaret mitt der jeg skriver jeg ikke får lagt inn bilde her med mobilen min , den vil bare ikke.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Den funker å røyke men var bare merkelig når du trekker og det smaker forskjellig fra trekk til trekk innimellom. Har en batch med edibles jeg ikke får spist da jeg ikke liker å gå så lenge påvirka og jeg blir mere trøtt enn netflix chill.
Vis hele sitatet...
Fukt under oppbevaring, med mulighet for mugg i de tetteste/våteste budsa. Lag mat/kakao/smør, så jevner effekten seg ut og du dreper endel giftige sopper ved temperaturer over 100 grader afaik.
Anonym bruker
"Flygende Jinn"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Krystaller er det stort sett uansett, men du får ikke masse krystaller bare av en bitteliten bud.
Grind opp 3-10g i en grinder, åpne nederste skuffen (om du har en med krystallsamler) og vipps den er nesten full.
Smaken har ingenting med krystallene å gjøre. Smaken kommer ifra terpenene.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Krystaller er det stort sett uansett, men du får ikke masse krystaller bare av en bitteliten bud.
Grind opp 3-10g i en grinder, åpne nederste skuffen (om du har en med krystallsamler) og vipps den er nesten full.
Smaken har ingenting med krystallene å gjøre. Smaken kommer ifra terpenene.
Vis hele sitatet...
Jeg mente bare å påpeke at jeg vet det ikke er ødelagt og dødt siden det er en del krystaller på det. Syntes bare det var merklig at det som er lyst også har mindre av de orange hårene enn det mørkere.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Fukt under oppbevaring, med mulighet for mugg i de tetteste/våteste budsa. Lag mat/kakao/smør, så jevner effekten seg ut og du dreper endel giftige sopper ved temperaturer over 100 grader afaik.
Vis hele sitatet...
Ingen tegn til sopp eller mugg på det, ikke svart men mørk grønnfarge og jeg lager ikke edibels da jeg ikke liker hvor lenge det sitter i eller effekten.
Anonym bruker
"Sub-tropisk Helhest"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Ok, i beste fall er den ekstremt dårlig curet. Kos deg på egen risiko.
Hvordan lukter det ?
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg mente bare å påpeke at jeg vet det ikke er ødelagt og dødt siden det er en del krystaller på det. Syntes bare det var merklig at det som er lyst også har mindre av de orange hårene enn det mørkere.
Vis hele sitatet...
Mener du såkalte foxtails?

Det kan bare være en indikasjon på at growen ikke har vært optimal.
Noen strains har større tendenser til å utvikle foxtails enn andre strains også.
Ingenting å bekymre seg for.

Weed kan variere veldig i utseende, tetthet og lukt.
Fra strain, phenotyper, curing og grow - så med andre ord betyr det at det ikke lukter vanlig weed ingenting, mindre det er åpenbare spor av dårlig lagring og muggsopp, selvfølgelig.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Vanligste problemet man møter er dårlig tørk og mangelfull cure, og profitt er motivet i min verden.
Ingen vil ha våt grønt, egentlig, det er bare tap for kjøper og gevinst for selger
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Hjelm1 Vis innlegg
Hvordan lukter det ?
Vis hele sitatet...
Luktet vanlig sativa av det meste men mindre av de mørke småbitene som var helt tørre , men trykker jeg sammen en bud så det tørre detter av så lukter det weed men mere funky og mørkt ( ikke noe kjip lukt , men bare unaturlig når det andre lukter friskere/lysere variant ).
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Knask Vis innlegg
Mener du såkalte foxtails?

Det kan bare være en indikasjon på at growen ikke har vært optimal.
Noen strains har større tendenser til å utvikle foxtails enn andre strains også.
Ingenting å bekymre seg for.

Weed kan variere veldig i utseende, tetthet og lukt.
Fra strain, phenotyper, curing og grow - så med andre ord betyr det at det ikke lukter vanlig weed ingenting, mindre det er åpenbare spor av dårlig lagring og muggsopp, selvfølgelig.
Vis hele sitatet...

Jepp , akkurat de jeg snakker om. Fullt av de. Lukter forskjellige typer , så det er det som er litt forvirrende. Særlig når en bud er både lys og mørk. Ser ikke noe hvit mugg eller hvite flekker, kun at noe er veldig mørkt/nesten sort enkelte steder. Så smaker det også forskjellig , den lyse sativa standard smaken og en mørkere variant med litt funky smak ( vet noen av de kan smak fjøs og denne smaker ikke så ille som det ).
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Vanligste problemet man møter er dårlig tørk og mangelfull cure, og profitt er motivet i min verden.
Ingen vil ha våt grønt, egentlig, det er bare tap for kjøper og gevinst for selger
Vis hele sitatet...
Jeg vil gjerne ha det litt vått da jeg liker å cure den siste biten selv og se krystallene dannes. Selvsagt ikke helt nyhøsta men heller vått enn helt tørt og uten potensiale for å cure det mer. Ser ofte det som selges har lite/ingen krystaller pga det du sier at de skal ha penger kjapt og jeg har fått weed fra elva til og med som hadde klorofyllsmak og lukt , men curet det og endt opp med Amnesia Haze med både god lukt og smak.
Her viste det seg at han som grodde var nybegynner og selger takket for tilbakemeldingen min om at dette ikke var helt som det skulle.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Særlig når en bud er både lys og mørk. Ser ikke noe hvit mugg eller hvite flekker, kun at noe er veldig mørkt/nesten sort enkelte steder.
Vis hele sitatet...
Virker som muggsopp.
Noen ovenfor påpeker at man kan drepe muggsoppen ved 100 grader.
Det kan så være, men det er ikke selve soppen som er skadelig, men metabolittene fra soppen, mykotoksiner.
Som forøvrig finnes i forskjellige varianter som igjen krever ulike temperaturer for dekomponering.
Derfor kan du ikke være sikker på at varmebehandling ødelegger giftstoffene.

Jeg hadde uten tvil kastet dette.
Anonym bruker
"Hjemmelaget Succubus"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
[quote=Anonym bruker;3664808]Jeg vil gjerne ha det litt vått da jeg liker å cure den siste biten selv og se krystallene dannes. Selvsagt ikke helt nyhøsta men heller vått enn helt tørt og uten potensiale for å cure det mer. Ser ofte det som selges har lite/ingen krystaller pga det du sier at de skal ha penger kjapt og jeg har fått weed fra elva til og med som hadde klorofyllsmak og lukt , men curet det og endt opp med Amnesia Haze med både god lukt og smak.
Her viste det seg at han som grodde var nybegynner og selger takket for tilbakemeldingen min om at dette ikke var helt som det skulle.[/QUOTE

Flott gjort, men mange gir faen og en del brukere hjelper svindelen å funke
Har du peiling på hva slags strain det er snakk om forresten?
Noen strains kan være veldig mørke på deler av budsene, men hvis du mistenker mugg og råte så er det lureste å kaste det.
Veldig vanskelig å bedømme uten bilder.
Sist endret av Knask; 22. januar 2021 kl. 21:40.
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Jeg vil gjerne ha det litt vått da jeg liker å cure den siste biten selv og se krystallene dannes. Selvsagt ikke helt nyhøsta men heller vått enn helt tørt og uten potensiale for å cure det mer. Ser ofte det som selges har lite/ingen krystaller pga det du sier at de skal ha penger kjapt og jeg har fått weed fra elva til og med som hadde klorofyllsmak og lukt , men curet det og endt opp med Amnesia Haze med både god lukt og smak.
Her viste det seg at han som grodde var nybegynner og selger takket for tilbakemeldingen min om at dette ikke var helt som det skulle.
Vis hele sitatet...
Eneste er vel at vann tar jeg heller i et glass? Mvh
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Det jeg lurer på er om det kan være krystaller på det om det er noe galt med det?. For jeg finner ikke noe pels/spindelvevaktig eller hvite flekker men tydelige krystaller på alt.
Krystaller er bare bra! Det er det som tar deg med til Narnia.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det jeg lurer på er om det kan være krystaller på det om det er noe galt med det?. For jeg finner ikke noe pels/spindelvevaktig eller hvite flekker men tydelige krystaller på alt.
Vis hele sitatet...
Kan være krystaller på buds selv om de er helt ødelagt ja. Krystaller er din venn, men å lene seg på de for å vurdere kvalitet er teit, det er mange faktorer som spiller inn når man skal vurdere om du har god shit.

Ujevn farge kan være ujevn tørking, for hard tørking, skade ifra vekst/lamper, råte, parasitter eller andre ting.

Prøv å bruk en bildetjeneste som imma.gr eller imgur.com og legg ut link her, det blir bare gjetninger uten bilder...
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av EvilSink Vis innlegg
Kan være krystaller på buds selv om de er helt ødelagt ja. Krystaller er din venn, men å lene seg på de for å vurdere kvalitet er teit, det er mange faktorer som spiller inn når man skal vurdere om du har god shit.

Ujevn farge kan være ujevn tørking, for hard tørking, skade ifra vekst/lamper, råte, parasitter eller andre ting.

Prøv å bruk en bildetjeneste som imma.gr eller imgur.com og legg ut link her, det blir bare gjetninger uten bilder...
Vis hele sitatet...
Jeg får ikke lastet opp bilder med denne mobilen dessverre, har forsøkt men det er noe galt med den. Det ligner litt på bilder jeg har sett av gammel weed men om jeg knuser og klemmer i stykker en bit av den brune lukter det vanlig , som den lyse.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Da viste det seg at det var to forskjellige strains han hadde fått og den ene er mørk lilla inni. Ikke vært borti den typen før. Tørr og lukter lite, men knuser jeg den kommer en frisk cannabis lukt fram.