Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 7536
Hvem: Jeg(Anders), Runar, Markus og Sondre - Alle navn er fiktive
Hva: 200 mg MDMA, hvite krystaller
Hvor: Oslo


Intro

En venn av meg(Runar) hadde ordnet et fint hus på vestkanten, som vi disposisjon over påsken. Så vi pakket begge sakene våres og møttes i Oslo. Så fort vi var framme gikk vi til verks på røykingen og etter en liten stund får vi besøk av to gode venner, Markus og Sondre, som jeg vet driver med litt av hvert. Jeg foreslo at vi skal droppe MDMA denne kvelden, noe alle er possitive til. MDMAen måtte vi skaffe nermære sentrum, så hele flokken tok t-banen tilbake til sentrum og kjøpte et gram på deling. Vi bevegder oss sp videre til leiligheten til Makus, der vi skal lage de såkalte "fallskjermene". Men, det hadde seg slikt at det tok sin å fikse MDMAen, så klokken alrede hadde passert elve. For å spare mest mulig tid så bestemte vi oss for å droppe falskjermene med en gang, for så å bevege oss bortovert til huset på vestekanten, som var der vi egentlig skulle være.

De hvite krystallbitene blir delt opp på øyemål og jeg og Runar får 200 mg hver, de to andre får 300 mg. Markus og Sondre hadde tatt MDMA utallige ganger før, mens jeg og Runar hadde derimot aldri prøvd det før. Det sendes en boks med coca-cola på rundtgang og alle skyller ned sin lille parpirkonfolutt. Det skal nevnes at jeg hadde røykt halvannen time tidligere, men jeg følte meg ikke nevneverdig fjern lengre.


Opptur

Nå som disse små tidinnstiltebombene var innbords så var alle innstilte på å komme seg til vestkanten så fort som mulig. Vi kommer oss bort til T-bane stasjoen, banen kommer om 10 minutter. Det var torsdag kveld og nært sentrum, så en gjeng med fulle ungdom kom vasende inn på perrongen. En av de kommer bort til oss og lurer på hvilket ID han lingnet mest på, jeg plukker høffelig ut et til han. Frem til nå har jeg følt meg edru, men i det han går tilbake til gruppen sin så merker jeg en varm prikking i brystet. Ting begynnte nå å bli klarere, jeg tenker at det er best om t-banen kom så fort som mulig. Jeg begynnte å blir dårlig, lyder virket fjernt, kroppen ble svakere, jeg følte rett og slett at jeg holdt på å miste kontakt med kroppen. I redsel for at jeg skal svime av forteller jeg Sondre at jeg ikke føler meg så bra. Jeg blir forklart at oppturene gjerne kan være ubehagelig og at jeg måtte si ifra hvis jeg måtte spy, men nå måtte vi bare komme oss ombord på t-banen.

Jeg klarte å komme meg inn på t-banen på egenhånd og fikk satt meg. I et minutt var ting bedre, men så i løpet av noen sekunder blir jeg plutselig veldig annspent. Samtalen flyter lett og lystig blandt de andre tre, helt til Sondre ser bort på meg, "Anders! Du ser redd ut, pupillene dine er enorme. Går det bra med deg?". Jeg klarer å presse ut "Ja, det går", oppturen begynner nå virkelig å kicke inn. Høyrebeinet mitt begynner å riste noe voldsomt, så jeg starammer det for å holde det i ro. Så begynner hele kroppen min å riste, dette også veldig voldsomt. Jeg snur hodet mitt mot vinduet og ser i speilbildet mitt at hver eneste muskel i annseiktet mtt var annspent. Jeg får et stort "rush" og hele verden begynner å riste. De andre regaer "Er du sikker på at det går bra?", "fyfaen å stuka ut du ser", "skal vi gå av på neste stopp? Det er et helt kvarter til vi er fremme". Til svar jeg greier jeg å presse ut "Faen, intenst.. .det er bra".

Intesiteten blir så dratt opp til en helt ny dimensjon. Jeg forsetter å riste, men nå er det så intenst at jeg ikke greier å ha mange tanker gående. Jeg greier ikke å definere om det er ubegelig eller ikke, det er bare så overvelmende intest at jeg ikke greier å tenke. Hele T-banen rister og suser bortover i en utrolig fart. Jeg var helt sikker på at den skulle ta av og lette. Noen skal av på neste stopp, så t-banen stopper. Jeg ser ut av vinduet, der var det en reklameplakat til et Tine-produkt. Flere elementer i plakaten begynner å flyte rundt, men dette var ikke en elektronisk skjerm. T-banen kjører videre og i det vi passerer en ny perong får jeg øye på små lys som følger med t-banen fra utsiden, og danser mellom trær og busker samtidig som de prøver å holder følge. Så dukker det opp transperange aztec-lignede mønstere på vinduet, akkurat som om det var en projektor som brukte vinduet som lerret. Dette fresetter i omlag 10 minutter, selv om det føltes so en evighet.

Vi kom omsider til stoppet vi skulle av på, og intensiteten hadde roet seg noe. "Greier du å komme deg av?" spør Sondre . Jeg reiste meg opp for så å finne ut at store deler av kroppen var låst. Jeg løfter meg opp med hjelp av armene og går sidelengs ut av t-bane vognen med 1,5m bredde mellom benene. De andre bryter ut i latter i det de ser meg forflytte meg bortover. Markus instruerer meg til puste drypt inn, slappe av og strekke meg fra topp til tå. Jeg gjør så det, og med ett så løsner hele kroppen opp. Vi labber bortover mot huset og skjelvingen har nesten gidd seg, nå føler jeg meg bare energisk og "bra". Vi kødder masse på vei bort, og alle utenom Runar har begynt å kjenne effektene. Vi kommer omsider frem til huset og løper ned i kjellerstuen. Jeg setter meg ned og begynner med ett å kose med sofaen. Marcus hadde droppet MDMA to ganger helgen i forveien, så han følte kun speedet, uten mye empati eller eurofi. Han følte seg utrolig sossial og er derfor keen på å stikke på byen. Sondre hadde gjort det samme, men var noe mer splittet. Etter litt kjap problemløsning finner vi ut at Sondre og Marcus sjekker ut byen, og meg og Runar blir igjen for å høre på musikk.


Platå/klimaks

Marcus og Sondre stikker og jeg får Runar til å sette på musikk. Jeg løp rundt med hendene plantet opp i taket, slik at jeg kunne føle mest mulig av det. Taket i kjellerstuen var av nemlig av mur og hadde en spesiel kontur. Hodet mitt var rett og slett oversvømt at lykkestoffer. Jeg hadde ingen hemninger. Jeg ropte til Runar "Jeg elsker deg, og det er helt ekte, ikke noe romatisk eller seksuelt, men jeg elsker deg bare". Runar, som enda ikke merke noe, humrer bare litt for seg selv. Jeg setter meg ned med Runar for å snakke, jeg tar håndens hans og spør "Kjennes det ikke herlig?", "Øhhmm, jeg er ikke helt der enda" svarer han. Jeg tar så den andre hånden, og han må igjen forklare meg at ikke merket noe, så det å holde hender føltes litt merkelig. Jeg får forståelse for det han sier, så jeg spør om jeg kan gi han en masasje. "Ja, det skal du få lov til", sa han med et smil i munnviken. Jeg gir Runar en masasje og ber han om å fortelle om livet og følelsene han sine. Han viste ikke helt hva han skulle svare, men sa noe lignende som "Joda, går vel fint med begge deler, hehe". Jeg maserer han litt mer og går så tilbake til å kjenne på taket igjen.

Jeg må si at det er vanskelig å forklare dere hvor herlig dette taket kjentes, uten å virke klisje eller banal. Det var som om hver eneste ene ujevnhet i taket ga meg 100 år verdt med livsglede, sex, kjærlighet og godhet, alt på en gang.
Hver eneste frekvens av musikken kjentes gjennom kroppen. Hvert eneste eksterne stimuli sendte meg lykke. På hvert dropp ble hodet overfylt med lykkestoffer, jeg hadde det bare helt fantastisk. Dette pågikk i en stund, men hukomelsen her er litt ustødig.


Nedtur

Jeg kjenner omsider at jeg har kommet meg over platået og at jeg er på vei ned. Desverre, ikke mange minutter sener begynner Runar å komme opp. Først nå var han giret. Han traff dansestadiet da jeg trengte å sette meg ned i sofaen og ta det med ro. Musikk føltes forsatt ekstra bra, men det var ikke lengre like intenst og overvelmende. Runar sier til meg " Du, dude, jeg elsker deg også, akkurat på samme måten som du sa! Nå skjønner jeg det". Nå var det jeg som hummret. Jeg merker at jeg er noe redusert fysisk og at kjeven var utslitt. Vi ståler youtube etter sanger og musikkvidoer og sitter å prater, hver gang droppet kommer så går Runar opp og danser litt før hans etter seg igjen. Det forsetter slik frem til syv på morgenen, da vi begge bestemer oss for å sove.


Etterord

Jeg tenker nå at jeg er hypersensitiv til MDMA. Det var definetivt ekte MDMA ifølge de to mer erfarne, så tanken om andres stoffer har jeg satt bort. Det var en bra opplevelse til tross for en ubehagelig og skremmende opptur, og det skal absolutt prøves igjen, dog mindre dose. Jeg hadde afterglow hele uken som følgte, noe som var helt fantastisk. Dagen etter var det ikke stor bakrus, men jeg var selvfølgelg fysisk utslitt av kvelden i forveien.

Jeg håper folk liker raporten, og jeg må beklage for skrivefeil! Har ikke tilgang til skriveprogram og er ikke spesielt flink på retskrivning

Er det noe dere lurer på eller vil ha mer detaljert, så er det bare å spørre i vei. Setter også pris på om folk deler tanker om den kraftige oppturen.
Sist endret av omba; 2. juni 2015 kl. 16:17. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Tror ikke du skal regne med at du er hypersensitiv til MDMA, da 200mg er en veldig stor dose for en førstegangs-turer om det er god kvalitet. Selv hadde jeg 90mg første gangen min og tura som en gris!
Ikke nok med det, men du klarer ikke eyeballe opp 200+200+300+300 på øyemål! Er ikke umulig du har fått i deg mer enn 200mg.

Unngå også å hold på som kompisene dine, med rulling flere dager og helger på rad, det er ikke bra + du mister magien veldig fort. Selv forsvant mye av magien for meg når jeg hadde pause på 1-2 måneder mellom hver gang. Nå er det 3+ og magien er tilbake.

Høres forøvrig ut som en festlig kveld!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Må slenge meg på Lyra her, 200mg er alt for stor dose. Folk har fått ettervirkninger som har plaget de i lengre tid etter bruk ved overdosering.

MDMA skal tas i en dose på 125mg og så supplerer man på 40-50mg senere om man føler behov for det, uvettig bruk kan ende med kjipe konsekvenser, du er som sagt ikke hypersensitiv til MDMA, du tok en for stor dose.

Ellers veldig ryddig skrevet!
Sitat av Dodecha Vis innlegg
Må slenge meg på Lyra her, 200mg er alt for stor dose. Folk har fått ettervirkninger som har plaget de i lengre tid etter bruk ved overdosering.

MDMA skal tas i en dose på 125mg og så supplerer man på 40-50mg senere om man føler behov for det, uvettig bruk kan ende med kjipe konsekvenser, du er som sagt ikke hypersensitiv til MDMA, du tok en for stor dose.

Ellers veldig ryddig skrevet!
Vis hele sitatet...
200mg er vell ikke en alt for stor dose?
En grei dose ligger vell på 1.5-2mg per kg kroppsvekt?
Jeg veier ca 95 å har tatt en enktelt dropp på 300mg. Ble jo ganske på tur av det, men en 200mg dose for min del er ganske passe.
Å sist, hvike konsekvenser er det du tenker på?
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
200mg er vell ikke en alt for stor dose?
En grei dose ligger vell på 1.5-2mg per kg kroppsvekt?
Jeg veier ca 95 å har tatt en enktelt dropp på 300mg. Ble jo ganske på tur av det, men en 200mg dose for min del er ganske passe.
Å sist, hvike konsekvenser er det du tenker på?
Vis hele sitatet...
Folk er selvfølgelig forskjellig, men å starte med 200mg første gang er for mye.
Start heller på 125mg å se an formen, man kan alltids supplere mer.

Her er en rapport på noen som bare tok 150mg første gangen.
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
200mg er vell ikke en alt for stor dose?
En grei dose ligger vell på 1.5-2mg per kg kroppsvekt?
Jeg veier ca 95 å har tatt en enktelt dropp på 300mg. Ble jo ganske på tur av det, men en 200mg dose for min del er ganske passe.
Å sist, hvike konsekvenser er det du tenker på?
Vis hele sitatet...
Nå bør du legge til at dette er din erfaring, og etter dette stoffet har vært i sirkulasjon i mange år nå har det vist seg at 200 og ihvertfall 300 ikke alltid er for alle. Bivirkninger og hard nedtur oppstår også mye enklere på høyere doser. Sett at gjennomsnittsbrukeren veier 67kg. Doserer en da med 1.5mg/kg vil en da komme på 100,5mg. Doserer en med 2.0mg/kg kommer en på 134mg. Tar denne gjennomsnittspersonen da 300mg vil vedkommende måtte dosere 4,4mg/kg noe som er latterlig høyt.
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
200mg er vell ikke en alt for stor dose?
En grei dose ligger vell på 1.5-2mg per kg kroppsvekt?
Jeg veier ca 95 å har tatt en enktelt dropp på 300mg. Ble jo ganske på tur av det, men en 200mg dose for min del er ganske passe.
Å sist, hvike konsekvenser er det du tenker på?
Vis hele sitatet...
Dropper du 300mg mdma på en gang, har du enten ekstremt dårlige kontakter. Eller, så er du sinnsykt wreckless og kommer til å fucke serotoninreseptorene dine om du fortsetter med det
Sist endret av elderpo; 5. juni 2015 kl. 16:30.
Sitat av FellowMellow Vis innlegg
200mg er vell ikke en alt for stor dose?
En grei dose ligger vell på 1.5-2mg per kg kroppsvekt?
Jeg veier ca 95 å har tatt en enktelt dropp på 300mg. Ble jo ganske på tur av det, men en 200mg dose for min del er ganske passe.
Å sist, hvike konsekvenser er det du tenker på?
Vis hele sitatet...
Dette er vell strengt talt for de som har gjort det mer enn en gang! Normalen min er 160mg, men min første dose noensinne var 100mg og det fenga som bare faen.
Voksen dose. Neste gang kan du ta en ny fallskjerm etter 3timer for å holde på lenger
omba's Avatar
Trådstarter
Jeg veier 60 kg, så ser nå at 3mg/kg var i største laget. Neste gang blir på Roskilde, noen som kan anbefale meg en dose som er passende til konsert/festival?
Sitat av omba Vis innlegg
Jeg veier 60 kg, så ser nå at 3mg/kg var i største laget. Neste gang blir på Roskilde, noen som kan anbefale meg en dose som er passende til konsert/festival?
Vis hele sitatet...
Dersom du tar 1,5mg/kg så ender du opp med 90mg Mdma. Du kan runde av det til 100, så skal du se du får en fin opplevelse.
Det er så synd at det vokst frem en MDMA kultur som er utrolig uansvarlig. Jeg leser hele tiden om folk som doserer alt for mye, og spesielt med MDMA er dette idiotisk. Det er ikke kritik til deg, trådstarter, men 200mg er ikke vits.

En bedre dosering hadde vært 120, og så legge til 80 senere. Da hadde du og Runar også elsket værandre like mye på samme tid
▼ ... over en uke senere ... ▼
200mg er ikke nødvendigvis en stor dose.

Min første gang var en dose på 250mg og refill med 250mg litt senere på kvelden. Jeg er veldig glad for at jeg droppet såpass og fikk den sinnsykt fete kvelden jeg hadde.

Nå i ettertid kan jeg droppe opptil 1 gram på en kveld uten å få nevneverdig nedtur(Jo, det er god mdma) har holdt på i litt over 1 år, og har fått skyhøy toleranse, men det er ikke farlig å droppe store drops så lenge man har psyken under kontroll.
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
200mg er ikke nødvendigvis en stor dose.

Min første gang var en dose på 250mg og refill med 250mg litt senere på kvelden. Jeg er veldig glad for at jeg droppet såpass og fikk den sinnsykt fete kvelden jeg hadde.

Nå i ettertid kan jeg droppe opptil 1 gram på en kveld uten å få nevneverdig nedtur(Jo, det er god mdma) har holdt på i litt over 1 år, og har fått skyhøy toleranse, men det er ikke farlig å droppe store drops så lenge man har psyken under kontroll.
Vis hele sitatet...
Var det eneste poenget med dette innlegget å skryte over toleransen din?
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
200mg er ikke nødvendigvis en stor dose.

Min første gang var en dose på 250mg og refill med 250mg litt senere på kvelden. Jeg er veldig glad for at jeg droppet såpass og fikk den sinnsykt fete kvelden jeg hadde.

Nå i ettertid kan jeg droppe opptil 1 gram på en kveld uten å få nevneverdig nedtur(Jo, det er god mdma) har holdt på i litt over 1 år, og har fått skyhøy toleranse, men det er ikke farlig å droppe store drops så lenge man har psyken under kontroll.
Vis hele sitatet...
Det er akkurat slike holdninger og misbruk, som ødelegger rykte til bl.a. MDMA!

Serotonin lagrene vårer degenereres i løpet av livet, og ved heftig langvarig bruk kan denne prosessen framskyndes. Bivirkningen fra dette kan merkes 5-30 år fram (Mats Humble).

500mg på en kveld er enten BS eller en ganske forferdelig kvalitet på produktet. Og om det skulle være god kvalitet, så er det jævlig unødvendig/uansvarlig med slike doser.

Det er rett og slett trist å lese slikt piss, gjennomsyret av null kunnskap om både MDMA og sine egne biologiske mekanismer! Høy toleranse på MDMA, vet du hva det betyr? Hvis ikke bør du lese deg (i hvert fall litt) opp på emne, før du «skryter» om det!
Dette høres speeda ut. Du har ikke fått magien utifra hva du deler. Bare sensorisk og ikke det spirituelle. Idiotisk.

Istedet for en livsforandrende opplevelse og innsikt, sprenger du gledessystemet og stenger av for dybden.

Hvorfor? Urenheter, s3t og setting, dose, mineral, elektrolytter og vitamin ubalanse, idk.
Sitat av Ad_hoc Vis innlegg
Var det eneste poenget med dette innlegget å skryte over toleransen din?
Vis hele sitatet...
Nei, har en skrevet en lengre post om det før, men orket ikke å gjenta alt det nå.

Sitat av makkapakka Vis innlegg
Det er akkurat slike holdninger og misbruk, som ødelegger rykte til bl.a. MDMA!

Serotonin lagrene vårer degenereres i løpet av livet, og ved heftig langvarig bruk kan denne prosessen framskyndes. Bivirkningen fra dette kan merkes 5-30 år fram (Mats Humble).

500mg på en kveld er enten BS eller en ganske forferdelig kvalitet på produktet. Og om det skulle være god kvalitet, så er det jævlig unødvendig/uansvarlig med slike doser.

Det er rett og slett trist å lese slikt piss, gjennomsyret av null kunnskap om både MDMA og sine egne biologiske mekanismer! Høy toleranse på MDMA, vet du hva det betyr? Hvis ikke bør du lese deg (i hvert fall litt) opp på emne, før du «skryter» om det!
Vis hele sitatet...
Det skal sies at det ikke er noen dokumentert effekt på langtidsvirkninger av mdma, de vet rett og slett ikke om det er farlig for fremtiden.

Har vært borti både dårlig og god mdma, og det siste halv året har jeg kjøpt fra samme person hvor jeg vet at kvaliteten er helt på topp.

Om du dropper over 500mg uten å ha tatt mdma før vil du mest sannsynelig få en blackout og føle deg veldig shitty de neste dagene, men du kan gjøre kroppen "vandt" med mdma ved å ta det ofte(ikke for ofte).

Det er kjedelig å ta mdma hver helg eller hver 2 helg, du vil fortsatt ha det kult, men euforien vil være så og si ikke til stede.

Eneste gangen jeg har fått nedtur av mdma var når jeg tok 500mg over 6-7 timer første gangen, da merket jeg at de neste dagene ble litt meningsløse, men etterhvert som jeg har fortsatt med mdma har dette forsvunnet, og årsaken til det er nok at jeg har "vendt" hode og kropp til stoffet.

for 1 uke og 4 dager siden var jeg ganske shittings, og fikk gratis mdma om jeg droppet 1 gram, kvaliteten på denne aner jeg ikke, men jeg gjorde nå det, og fikk en sinnssyyykt heftig kveld, og det med tanke på at jeg hadde droppet 0,7 gram god mdma kvelden før, så dette var nok også kvalitetsvarer.

Du trenger ikke sitte å synse for deg selv å skrive ned helt tullete ting, da tydeligvis aldri har vært oppe i de samme dosene mdma før. Prøv det før du skriver!
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
Det skal sies at det ikke er noen dokumentert effekt på langtidsvirkninger av mdma, de vet rett og slett ikke om det er farlig for fremtiden.
Vis hele sitatet...
Cognitive performance and serotonergic function in users of ecstasy.

In Vivo Detection of Short- and Long-Term MDMA Neurotoxicity—A Positron Emission Tomography Study in the Living Baboon Brain.

Electrophysiological Evidence of Serotonergic Impairment in Long-Term MDMA (“Ecstasy”) Users.

Toxicodynamics and long-term toxicity of the recreational drug, 3,4-methylenedioxymethamphetamine (MDMA, ‘Ecstasy’).

Long-Term Neuropsychiatric Consequences of "Ecstasy" (MDMA): A Review
.

Du mener slik som alle disse gjør? Og det var bare de første jeg fant. For all del, fortsett å leve i din egen ignoranse hvis det er det som skal til for at du har det bra, men tenk deg om før du går og poster i vei om hvor ufarlig et narkotisk stoff er, et stoff som du tydligvis vet ingen ting om.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
mdmafreak: Det kommer veldig tydelig frem at du gir totalt faen i helsen din, tenk litt over at vi andre faktisk bryr oss litt før du kommer å anbefaler folk å prøve overdoseringer av MDMA.

Jeg har lyst å dele noen av Shulgins notater på MDMA (Alexander shulgin oppdaget MDMA's psykoaktive effekter):
In one study, MDMA was consumed at 9:00 AM each day for almost a week (120 milligrams the first day and 160 milligrams each subsequent day) and by the fifth day there were no effects from the drug except for some mydriasis. And even this appeared to be lost on the sixth day. At this point of total tolerance, there was consumed (on day #7, at 9:00 AM) 120 milligrams of MDA and the response to it was substantially normal with proper chronology, teeth clench, and at most only a slight decrease in mental change. A complete holiday from any drug for another 6 days led to the reversal of this tolerance, in that 120 milligrams of MDMA had substantially the full expected effects. The fact that MDMA and MDA are not cross-tolerant strengthens the argument that they act in different ways, and at different sites in the brain.
Vis hele sitatet...
Ett eksperiment med MDMA bruk (120mg første dag, 160mg per dag etter det) i en uke, den femte dagen hadde testpersonen ingen effekt av MDMA. En 6 dagers pause fra alle psykoaktive stoffer ga full effekt på 120mg MDMA.

Ut i fra informasjonen du kommer med her på forumet må du ha svidd av brorparten av serotoninreseptorene dine, de dosene du beskriver er helt bak mål. Vi holder oss til gode med moralisering her på bruket med vi setter ned foten når brukere uhemmet driver å anbefaler andre å ta skadelige store doser av et gitt stoff.
Sitat av Ad_hoc Vis innlegg
Vis hele sitatet...
Haha? Kanskje du burde lese det du faktisk poster selv, for i samtlige står det at selv om det er vist skade på dyr, så har de ikke sett lignende resultater på mennesker, og de er fortsatt usikre på langtidsvirkningene.

Sitat av Dodecha Vis innlegg
mdmafreak: Det kommer veldig tydelig frem at du gir totalt faen i helsen din, tenk litt over at vi andre faktisk bryr oss litt før du kommer å anbefaler folk å prøve overdoseringer av MDMA.

Jeg har lyst å dele noen av Shulgins notater på MDMA (Alexander shulgin oppdaget MDMA's psykoaktive effekter):


Ett eksperiment med MDMA bruk (120mg første dag, 160mg per dag etter det) i en uke, den femte dagen hadde testpersonen ingen effekt av MDMA. En 6 dagers pause fra alle psykoaktive stoffer ga full effekt på 120mg MDMA.

Ut i fra informasjonen du kommer med her på forumet må du ha svidd av brorparten av serotoninreseptorene dine, de dosene du beskriver er helt bak mål. Vi holder oss til gode med moralisering her på bruket med vi setter ned foten når brukere uhemmet driver å anbefaler andre å ta skadelige store doser av et gitt stoff.
Vis hele sitatet...
Kanskje du burde lese hva jeg skrev? Så ser du at jeg skriver nøyaktig det samme som den testen henviser til.
Sist endret av mdmafreak; 17. juni 2015 kl. 19:19. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
mdmafreak: Jeg klarer ikke å se at du henviser til verken shulgins notater her, eller eksperimentet han refererer til i denne tråden.

Det skal være klinkende klart at selv om du misbruker mdma trenger du ikke gå rundt å prøve å latterliggjøre de av oss som ser til kjemiker-, medisintidskrifter og journaler og tar den terapeutiske dosen på 120 mg mer alvorlig. At du bruker det hver helg i et år og må opp i idiotiske doser for å kjenne noe er ikke vårt problem, så slutt å ufarliggjør denne praksisen.
Sist endret av Dodecha; 17. juni 2015 kl. 20:21.
mdmafreak:du må lese alt!

These results provide further evidence that use of ecstasy may be associated with impairment of memory and of serotonergic function. These findings are compatible with neurotoxicity of ecstasy as shown in animals.
Videre...
These data show that 5-HT dysfunction occurs in MDMA users, is related to users’ MDMA consumption, and is independent of cannabis use. The results do not suggest that self-medication explains this relationship, because the deficit was related to total MDMA consumption but not frequency of consumption. The results are thus consistent with the thesis that MDMA consumption causes 5-HT impairment in humans.

Bare det at du forsvarer et slik mdma bruk er ille varslende, og at du oppfordrer til å ta så drøye doser er fucke UP!
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
Haha? Kanskje du burde lese det du faktisk poster selv, for i samtlige står det at selv om det er vist skade på dyr, så har de ikke sett lignende resultater på mennesker, og de er fortsatt usikre på langtidsvirkningene.
Vis hele sitatet...
Dette blir nok mitt siste svar til deg på denne siden, siden jeg nå er rimelig overbevist om at du av en eller annen grunn liker å sitte å leke netttroll som spyr ut helsefarlige og direkte feil opplysninger om MDMA. Åpen diskusjon rundt et så tabubelagt tema som dette får nok stigma allerede, vi trenger ikke en idiot som glorifiserer og rett ut oppfordrer til å ta doser 5-10 ganger sterkere enn en vanlig brukerdose. Den 16-årige "Se hvor mye jeg kan drikke" mentaliteten har du godt av å vokse ut av.

Siden jeg likevel har brukt tid på å skrive denne meldingen skal jeg for ordens skyld late som i et øyeblikk at du faktisk ikke er et netttroll, men derimot bare hinsides dum.

Jeg går ut ifra at når du skriver at samtlige av rapportene jeg linket ikke viste samme resultater i mennesker som i dyr så referer du til dette:
Additional research is necessary to determine whether the MDMA-induced destruction of serotonergic neurons can have long-term and possibly permanent neuropsychiatric consequences in humans
Vis hele sitatet...
Gratulerer, du bedømt 5 forskningsrapporter ut i fra en setning. Fra en rapport. Fra abstraktet intet mindre. Anbefaler deg å lese litt mer enn å bare skimme gjennom til du finner en setning du tror forsvarer din sak for så å erklære at det er resultatet i alle.

Takk for meg og ha et fint liv.
Sitat av mdmafreak Vis innlegg
Haha? Kanskje du burde lese det du faktisk poster selv, for i samtlige står det at selv om det er vist skade på dyr, så har de ikke sett lignende resultater på mennesker, og de er fortsatt usikre på langtidsvirkningene.



Kanskje du burde lese hva jeg skrev? Så ser du at jeg skriver nøyaktig det samme som den testen henviser til.
Vis hele sitatet...
Kanskje du faktisk burde begynne å utdanne deg litt innenfor temaet? Det oser selvbedrag og bekreftelses-bias lang vei.

Når forskere sier de er usikre på langtidseffektene av MDMA så betyr ikke det at det ikke er påvist betydelige nevrofysiologiske, nevropsykologiske og nevropsykiatriske avvik hos MDMA-brukere. Spørsmålene dreier seg mer rundt hvor reversible disse effektene er. Studier av MDMA-brukere finner til stadighet redusert SERT-binding (indikativt for forstyrret sertonergisk nevrotransmisjon), reduserte nivåer av 5-HIAA (en serotonin-metabolitt) i cerebrospinal væske, arbeidsminnedefekter, oppmerksomhetsdefekter og forhøyet forekomst av angst og depresjon.

Disse resultatene er konsistente med de man finner hos dyr, og gitt at de få studiene som har sett på reversibiliteten til disse skadene generelt sett finner at skadene bare er delvis reversible, er det grunn til å behandle MDMA som et stoff med potensielt alvorlige langtidsvirkninger.

Når det er sagt. Moderat og forsvarlig bruk av MDMA er antageligvis ikke forbundet med særlig stort potensiale for å oppleve negative effekter og det er helt klart at stoffet kan tilby svært verdifulle og konstruktive opplevelser om det brukes riktig. Det gjelder bare å behandle stoffet med den respekten det fortjener. Å gå ut fra at stoffet ikke er nevrotoksisk for mennesker (på tross av at det er funnet skade på det serotonerge systemet i alle arter man har gitt MDMA til) på grunn av den karakteristiske beskjedne formuleringen av konklusjoner man finner i vitenskapelig litteratur er helt absurd. Du kan ikke bruke den samme logikken som man bruker i rettssystemet - uskyldig til det motsatte er bevist - til å ta beslutninger om helseatferd.