Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  20 2097
Å opprettholde en nettside koster gjerne minst 300 kroner i året for domene og server og slikt noe. Mitt enkle spørsmål er som følger: Hvor mange besøkende trenger en slik side før man går i pluss hvis alt man har av reklame er en Google AdSense-annonse? Har ingen erfaring med drift av nettsider, og lurer på hvor mye det faktisk er å tjene.

På forhånd takk!
Årlige utgifter/det du tjener per besøkende.
Feks. 300/0.69=434.8
Det er som å spørre om hvor mye en bil koster. Du må først finne ut hvor mye annonsene du har på siden betaler og hvor mange prosent av dem som besøker siden din som klikker på dem. Å tjene 300 kroner på ett år skal derimot lett gjøres uten altfor mye arbeid.
Post linken på veggen din på facebook med teksten: "Jeg har starta egen nettbutikk..."+ link. Da er du på god vei til 438 besøkende, men det avhenger jo på hvor mange venner du har
Sitat av Kruppy Vis innlegg
Post linken på veggen din på facebook med teksten: "Jeg har starta egen nettbutikk..."+ link. Da er du på god vei til 438 besøkende, men det avhenger jo på hvor mange venner du har
Vis hele sitatet...
Signaturen på freak (hint)
Kontakt en stor facebook gruppe. Så gir du han som eier siden 200kr om han poster en link til siden din. La si to tre ganger i uka. Da får du nok fort besøkende.
Hvis du skal lage sånne småsider så trenger det forresten ikke å koste 300kr i året engang. .com-domene koster vel $10, og man må ikke ut med 250kr i året for en side som ikke kommer til å bruke så mye bandwidth.
Er det virkelig 0.69 pr besøkende?? Er dette unike besøkende, eller besøkende totalt?
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Er det virkelig 0.69 pr besøkende?? Er dette unike besøkende, eller besøkende totalt?
Vis hele sitatet...
Nesten en krone per unike besøkende høres ut som et fantasitall for min del. Som regel får man 1 til 2 kroner for vanlige AdSense-klikk, og det er jammen ikke en tredjedel som klikker på annonsene. Som regel er det bare noen så prosent som gjør det!
Sitat av vikke123 Vis innlegg
Er det virkelig 0.69 pr besøkende?? Er dette unike besøkende, eller besøkende totalt?
Vis hele sitatet...
tok et tall ut av huet mitt som et eksempel derav at jeg skrev feks.
Legende's Avatar
Trådstarter
Men hvordan er det med Google AdSense; mottar man penger simpelthen ved sidevisninger, eller må folk faktisk trykke på reklamebannerene? Kan liksom ikke se for meg noen gedigen inntekt hvis de besøkende må trykke på banneret.
Sitat av Legende Vis innlegg
Men hvordan er det med Google AdSense; mottar man penger simpelthen ved sidevisninger, eller må folk faktisk trykke på reklamebannerene? Kan liksom ikke se for meg noen gedigen inntekt hvis de besøkende må trykke på banneret.
Vis hele sitatet...
De må fysisk trykke på reklamen for at du skal få penger for det, ja.
Man kan jo kjøre ett script som klikker på reklamen med en gang brukeren går inn på siden
Poenget var vel at du skulle tjene penger?
Bruke script er solid brudd på TOS hos alle reklamenettverk og regnes som svindelforsøk, så først får ikke du ei krone så deretter kan du forvente bli anmeldt.

Men du trenger ikke mange klikk for at en side skal lønne seg, går du for adsense sider så lager du gjerne flere hundre med standard templates og kjøpte artikkelpakker.
.com får du helt nede i 3-4$ så en hostingutgift på gjerne 80-100$ for 400 sider.
Så nede i 4-6$ året i utgift pr nettside, et klikk med salg så har du tjent inn det innen endel bransjer.

Bruker du en autosubmitter for katalogsider så du får Pagerank 2-3 på alle de 400 sidene, så kan du selge linker fra de til 2-4$ pr måned som gir en årsinntekt på lett 15000$ bare for et sett linker.
Legger du mye innsats i linksalget så kan du si 40000-50000$.
Sist endret av cruzader; 12. juni 2011 kl. 18:31.
Hvorfor betales det så mye bare for reklame? Er folk så dumme at de går inn på alt av reklame og handler alt? De kan da vel ikke tjene så mye på det
Nå for tiden er forex og valutta-trading veldig populært.
Da får du hos de fleste betalt en avtalt prosent utav første innskuddet folk gjør om de blir kunder fra din banner/link, deretter en lav prosent fra videre neste innskudd.
Høyeste jeg har sett fra et klikk postet DP sin adsense del er 87$(!!).

Oftest får du ingenting for at folk klikker på reklamen, men de må kjøpe noe, bli på siden minst x antall sekunder etc før klikket ditt kvalifiserer.
Sist endret av cruzader; 12. juni 2011 kl. 18:38.
Sitat av cruzader Vis innlegg
Poenget var vel at du skulle tjene penger?
Bruke script er solid brudd på TOS hos alle reklamenettverk og regnes som svindelforsøk, så først får ikke du ei krone så deretter kan du forvente bli anmeldt.

Men du trenger ikke mange klikk for at en side skal lønne seg, går du for adsense sider så lager du gjerne flere hundre med standard templates og kjøpte artikkelpakker.
.com får du helt nede i 3-4$ så en hostingutgift på gjerne 80-100$ for 400 sider.
Så nede i 4-6$ året i utgift pr nettside, et klikk med salg så har du tjent inn det innen endel bransjer.

Bruker du en autosubmitter for katalogsider så du får Pagerank 2-3 på alle de 400 sidene, så kan du selge linker fra de til 2-4$ pr måned som gir en årsinntekt på lett 15000$ bare for et sett linker.
Legger du mye innsats i linksalget så kan du si 40000-50000$.
Vis hele sitatet...
Gi meg gjerne link til sider som selger .com-domener for 3-4$! Det laveste jeg har sett er vel $8, så skifter gjerne domeneselger om jeg får dem for halve prisen!
Resten av innlegget ditt er vel så som så. Ville plassert det under Black Hat jeg, og tviler på at google kommer til å like at du lager slike farmer..

Sitat av Taurean Vis innlegg
Hvorfor betales det så mye bare for reklame? Er folk så dumme at de går inn på alt av reklame og handler alt? De kan da vel ikke tjene så mye på det
Vis hele sitatet...
En til to kroner per klikk er ikke mye akkurat. De som betaler for klikkene tjener garantert på det, hvis ikke så hadde de ikke giddet å bruke tid og penger på reklame.
Unlicensed Surgeon
Når det gjelder adsense må folk faktisk trykke på linkene for at du skal tjene penger. Hvor mye man tjener pr klikk er mellom 10øre, og 150 kroner, gjennomsnittet ligger på 5kr per klikk. Man får derimot ikke utbetalt penger fra adsense før man er oppi 600kr.

Tanken å svindle adsense ville jeg lagt vekk! Google er ikke dumme, de bruker meget avanserte måter å sjekke at de som klikker faktisk er forskjellige personer. Ta et googlesøk på "adsense account disabled" så skjønner du hva jeg mener med en gang. Skal man svindle adsense trenger man et botnet.

Men for å svare på spørsmålene på en enkel måte:

En side trenger ca 1400 forskjellige besøkende pr år, der ca 10% klikker på en annonse for å få en utbetaling fra Google.
Får du 100 000 besøk, og 1000 klikk per dag er det fort en del å tjene.
Legende's Avatar
Trådstarter
Sitat av dafog Vis innlegg
En side trenger ca 1400 forskjellige besøkende pr år, der ca 10% klikker på en annonse for å få en utbetaling fra Google.
Får du 100 000 besøk, og 1000 klikk per dag er det fort en del å tjene.
Vis hele sitatet...
Ikke direkte motiverende statistikk, det der. Finnes det tjenester som er mer innbringende enn AdSense (bortsett fra popup-reklamer og annen møkk)?
Sitat av Legende Vis innlegg
Ikke direkte motiverende statistikk, det der. Finnes det tjenester som er mer innbringende enn AdSense (bortsett fra popup-reklamer og annen møkk)?
Vis hele sitatet...
Det kommer veldig ann på hva slags nettside du har. Selv har jeg gode erfaringer med affiliate-annonser Der kan man fort tjene noen lette penger hvis man er god til å selge!
Sitat av Mandokir Vis innlegg
Gi meg gjerne link til sider som selger .com-domener for 3-4$! Det laveste jeg har sett er vel $8, så skifter gjerne domeneselger om jeg får dem for halve prisen!
Vis hele sitatet...
Prisene går jo nedover jo flere domener du har, jeg er selv reseller så selger til megselv for cost som er 3-4$ ettersom kvanta jeg registrerer.

Registrere direkte hos de standard sidene så er godaddy mye brukt, siden de er nede i 7,69$ stk for 100 domener så kan du bruke 30% kupong også for 5,3$.
For eksisterende kunder med litt domener får du også ofte 40% kuponger som får deg ned til 4,4$ stk for 100 domener.

I forhold til spamme direkte adsense sider så er ikke det imot google sine regler sålenge du ikke bruker samme innholdet konstant, overholder maks antall linker/ads og ikke bruker noen skitne scripts for øke trafikk/redirecte.
Linksalget er de ikke så happy for, men det er ikke noe ulovlig selge linker til hverandre, at formålet er ene og alene sikre seg bra plasseringer i søkemotor er vel gjerne noe i gråsonen
Drar du kortet et par ganger kan du fint kjøpe en ny side opp på førstesiden til google på søk sålenge ikke for mange andre gjør samme på det stikkordet.
Sist endret av cruzader; 12. juni 2011 kl. 20:39.