Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 5901
Hei, vet at dette ikke helt er DIY, men det er vel en 'soft' DIY greie. Disse rohult låsene fra Ikea virker veldig praktiske, og kan ettermonteres på diverse ting. Det eneste jeg er litt redd for er batterilevetid og evt om jeg får noe forvarsel på når jeg må bytte batteri.

Om det skulle slutte å fungere en eller annen gang, hvor "umulig" hadde det vært å fått den opp? :P

https://www.ikea.com/no/no/p/rothult...hvit-00359739/
If the batteries run low a warning signal will
sound from time to time.
If they are not replaced in time the lock will
automatically open and stay open. Batteries will
last for approx. 17 months when using 3 AAA
900mAh batteries and open/close the lock 3
times per day.

Det står i dokumentene på siden du linket.
Sist endret av Mrlarsen; 22. oktober 2020 kl. 22:52. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Nykter rusavhengige
PapaMarathon's Avatar
Tar ikke mye krefter å brekke av om du ikle forsterker den på en eller annen måte. Regner med den er til ikea skap som har passende hull til låsebolten. Ikea skap med sagsponplater på baksiden. Viss det er ideen ser jeg ikke vitsen.

Skal den på en dør tsr jeg hatten av for de som velger lås fra ikea. Det er godt noen ofrer seg for røkla tenker jeg. Ikea har en del bra, men....
I see you...
NAPse's Avatar
Sitat av KrølleBølleBrur Vis innlegg
Om det skulle slutte å fungere en eller annen gang, hvor "umulig" hadde det vært å fått den opp? :P
Vis hele sitatet...
Låshuset ser ut til å være bygget/innkapslet av relativ sprø plast selvom det er vanskelig å si med sikkerhet uten å fysisk kjenne, eller enda mer vitenskapelig med et durometer.

Og som PapaMarathon påpeker vil det sansynligvis være enklere å angripe andre deler enn selve låsen dersom man vil inn.

Denne låsen ser ut til å være konstruert med filosofien at den skal holde ærlige folk ærlig. Den holder ikke en innbruddstyv ute, men kan holde en snushane av en nach-deltaker unna nattbordsskuffen.
Sitat av NAPse Vis innlegg
Låshuset ser ut til å være bygget/innkapslet av relativ sprø plast selvom det er vanskelig å si med sikkerhet uten å fysisk kjenne, eller enda mer vitenskapelig med et durometer.

Og som PapaMarathon påpeker vil det sansynligvis være enklere å angripe andre deler enn selve låsen dersom man vil inn.

Denne låsen ser ut til å være konstruert med filosofien at den skal holde ærlige folk ærlig. Den holder ikke en innbruddstyv ute, men kan holde en snushane av en nach-deltaker unna nattbordsskuffen.
Vis hele sitatet...
Og det var nøyaktig det som var formålet bak et evt kjøp fra meg
Har ettermontert denne på medisinskapet på badet. Selv folk som står deg nær kan være langfingra eller la nysgjerrigheten ta overhånd, når jeg har folk på besøk nå trenger jeg ikke tenke over dette lenger.
Sitat av bruisepristine Vis innlegg
Har ettermontert denne på medisinskapet på badet. Selv folk som står deg nær kan være langfingra eller la nysgjerrigheten ta overhånd, når jeg har folk på besøk nå trenger jeg ikke tenke over dette lenger.
Vis hele sitatet...
Ja, det er uansett god skikk å holde medisinskapet låst - plutselig kommer det en toåring på besøk.