Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  8 4312
Les gjerne nøye før dere svarer, dette kan bli litt innviklet.


Anyways, here goes nothing..
Det har seg sånn at jeg manglet å bestå i et fag jeg ikke har klart å bestå i flere år, og nå høsten som gikk fikk jeg igjen 1 og da hadde jeg fått nok.
Utrolig nok klarte jeg å hacke meg innpå Privatistweb og endre karakteren til en 2 isteden for 1, og deretter sendte mld til skolen min for en vitnemål dagen etter.
Utrolig nok fikk jeg et vitnemål i posten og nå har vitnemålet mitt blitt automatisk lastet opp i Samordna opptakk. Vil dette si at vitnemålet har blitt hentet fra NVB, som skolen sendte og deretter automatisk lastet opp til Samordna opptak? Fordi grunnet sikkerhetsystemet i privatistweb, er greia at etter 72 timer endres karakteren igjen til den opprinnelige, som var da 1. Men jeg har allerede fått vitnemålet og det har allerede blitt automatisk opplastet til Samordna opptak, og blitt endret av rektor og skolen min.

Det jeg lurer på er.. nå som jeg skal søke til sommeren, sjekker samordna igjen i privatistweb om privatistkarakteren stemmer? Det er snakk om 1 fag. Eller siden det automatisk har blitt opplastet regner de med at det ikke kan være forfalsket?

Har jeg virkelig klart det umulige?
Har det slått deg at om du hadde brukt litt av energien din på å lese istedenfor å gjøre deg selv til kriminell, hadde du antageligvis ikke vært der du er i dag?

Beklager, jeg bare måtte.
Sitat av reklame Vis innlegg
Har det slått deg at om du hadde brukt litt av energien din på å lese istedenfor å gjøre deg selv til kriminell, hadde du antageligvis ikke vært der du er i dag?

Beklager, jeg bare måtte.
Vis hele sitatet...
Det går fint.. Jeg har kun bodd i Norge i 4 år og strever fortsatt med norsken min.
Det er mange eksempler på at det ikke har blitt sjekket. Flere toppledere innenfor helse hadde mye tull med papirene sine. Risikoen er ikke at det går men at alt du gainer etterhvert kan bli annullert? Kommer an på...Bare en tanke
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av deadalone944 Vis innlegg
Fordi grunnet sikkerhetsystemet i privatistweb, er greia at etter 72 timer endres karakteren igjen til den opprinnelige, som var da 1.
Vis hele sitatet...
Ettersom dei har automatiske systemer for å fange opp slikt er det vel kanskje ein sjans for at det vert flagga, og at dei sjekker loggane sine -- og anmelder deg for det?

Eg ville vore meir redd for det enn at SO sjekker...
Ikke så smart å poste på et åpent fora at det har blitt gjort en endring i Privatistweb etter at karakterne ble satt nå høsten som gikk.
Og at denne endringen har blitt gjort med en karakter som gikk fra 1 til 2.

Hvor mange slike endringer fra 1 til 2 tror du man finner i loggen etter at karakterene ble satt?
Spørsmålet er vel strengt tatt om det kan spores? Det kan vel neppe være første gang noe slikt skjer ved en evt. feil. Er det derimot tydelig at det er snakk om ulovlig hacking...
Du skulle ha endret flere karakterer mens du var der inne. Iallefall et par, slik at det ikke var åpenbart at det var deg.
Sitat av Picard Vis innlegg
Du skulle ha endret flere karakterer mens du var der inne. Iallefall et par, slik at det ikke var åpenbart at det var deg.
Vis hele sitatet...
Uhm... Nei. Veldig dårlig idé.
"-Hei, du, det er Myoxo her. Du, jeg lurer på en ting - jeg sjekka privatistweb i stad og der stod det at jeg hadde fått fire i norsk? Det er jo hyggelig det, men på eksamenspapirene mine står det at jeg fikk en treer. Så, hva er riktig? Det er viktig for meg å vite med tanke på samordna opptak.
-Jøss, det var rare greier. Det skal jeg få sjekka opp med en gang!"

Etter ti slike telefonsamtaler er full etterforskning et faktum. Hvis ingen tar kontakt om feil i privatistweb er det jo faktisk en sjanse for at det ikke blir oppdaga.

Men altså - hva TS kunne, burde eller skulle ha gjort er uinteressant. Det eneste som er interessant er hva han har gjort. Og enten blir det oppdaga, eller så blir det ikke oppdaga. Det vil tiden vise. Hvis det blir oppdaga kan han havne i ganske seriøse problemer, og dersom det skjer mens han er under utdanning blir han kastet ut av studiet. Om eventuelt oppnådde grader annulleres vet jeg ikke, men det er ikke utenkelig siden de er tilegna på falsk grunnlag. Det kan derfor være en idé å komme seg utenlands og studere der så fort som mulig da det blir mye vanskeligere for norske utdanningsmyndigheter å lage trøbbel utenfor rikets grenser.