Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  6 3368
Hei
Jeg trenger desperat noen å snakke med angående litt kjærlighetsproblemer, og få hjelp til å tolke denne drømmen jeg hadde igår.

Jeg vet ikke helt hvor jeg skal begynne. Jeg begynte å ha en greie for en gutt for nøyaktig et år siden. Vi begynte å legge ekstra merke til hverandre, og rare tegn begynte å skje.. F.eks at vi kræsjer i hverandre på skolen ved uhell flere ganger på rad, når jeg skal ta en tilfeldig skolepc så tar jeg alltid hans, av 100 andre pcer. (Det står navn på pcene, og alle på trinnet har sin egen, men de ligger i sånt stort skap. De har heller ikke faste plasser i skapet). Han sitter oppå bokskuffen min, av 100 andre skuffer. Og når jeg må hente bøkene mine, fører dette til en klein samtale.
I tillegg møter jeg han overalt utenfor skolen. Foreldrene hans sitter rett ved siden av meg på et FAMILIESELSKAP. Han sitter en rad nedenfor meg på kino, på et senter ganske langt unna der vi er fra, osv.. Vi har på oss helt samme klær en dag 😂 like sekker, like tskjorter, og lik bukse. Hva er sannsynligheten for alt dette?

I et helt år nå har helt syke ting skjedd! Jeg kunne ha fortsatt, men dere skjønner. Han dukket ikke bare opp i hodet mitt, men hvor enn jeg var. Først tenkte jeg at alt dette bare måtte være tilfeldigheter, men hvor ligger grensen før ting slutter å være tilfeldig? Jeg tror på at alt som skjer, skjer for en grunn. Jeg tror også på skjebnen, men jeg er helt lost nå..

Vi har en greie for hverandre. Det har vi alltid hatt. Vi snakker mye og har dype samtaler sammen, ser på hverandre hele tiden og får øyenkontakt, gir hverandre komplimenter og sier vi vil bli bedre kjent, og han kommenterer bilder av meg. Meeeen, han har kjæreste. De har vært sammen i to måneder nå, men vi har fortsatt den samme greia hvis dere skjønner. Jeg tok mer og mer avstand, dette fordi vi ikke kan holde på sånn når han har kjæreste. Men han fortsetter, og jeg fortsetter.. Han sier at jeg er pen, og spesiell. Han ser på meg når han er med dama si. Blikkene han gir meg er vanskelig å sette ord på.. Jeg mener, hvem gjør sånt? Det gjør meg gæren. Jeg er betatt av han, og det er jeg sikker på at han er av meg..

Over til drømmen!
De siste 7 nettene har jeg bare drømt om han. Drømt at vi er kjærester, og at vi har det bra sammen. Men igår hadde jeg en utrolig merkelig drøm. Jeg drømte at jeg var sammen med en gutt. Han var høy, blond, tykk og ikke så veldig pen. Altså, helt det motsatte av denne gutten jeg refererer til. Og han hadde et veldig merkelig fornavn, et navn jeg aldri hadde hørt før.

Jeg har utrolig dårlig hukommelse, og husker aldri drømmene mine. HVERTFALL ikke noe så lite som et navn fra en drøm. Men det gjorde jeg. Det første jeg tenkte på da jeg våkna, var det navnet. "Hvem faen heter det", tenkte jeg 😂 Jeg lot det gå, og prøvde å slutte å tenke på det. Men resten av den dagen fortsatte jeg å tenke på det navnet, og jeg aner ikke hvorfor.. Det gnagde seg inn i hodet mitt, så jeg tenkte hvorfor ikke bare søke det opp? Jeg søker opp det navnet, og det kommer opp en mann på forsiden. En skribent. Etternavnet til denne skribenten var det rare navnet på gutten fra drømmen. Og fornavnet til skribenten, er fornavnet på denne gutten jeg er så betatt av. Denne gutten jeg er betatt av, har et ganske sjeldent navn. Det er liksom ikke "Daniel", eller "Simen". Sånne typiske navn. Jeg håper dere skjønte forklaringa, for jeg hadde ikke så lyst til å si navnet på verken gutten i drømmen eller "min" gutt.

Gutten i drømmen var helt motsatt av gutten i virkeligheten.. Og denne skribenten som kommer opp, har samme fornavn som min ekte gutt, og samme etternavn som min gutt i drømmen.
Nå har jeg aldri hørt om denne skribenten!

Jeg har tatt fullstendig avstand, og prøvd alt for å glemme han gutten, fordi han har kjæreste.. Men han er fortsatt i hodet og tankene mine, i drømmene mine, han er overalt! Jeg har aldri hatt følelser for noen så lenge før.. Jeg mener, det har snart gått et år? 😩 Jeg blir gæren.. Jeg vet ikke om det er jeg som er syk, eller drømmen min. Hva kan drømmen min bety? Hva bør jeg gjøre fremover?

Hilsen fortvilet jente 16 år
Drømmer trenger ikke alltid å bety noe eller gi mening, men underbevistheten kan jo alltids slå inn i drømmeland også.
Mange ganger er det også bare hormoner som er i ubalanse som fører til slike drømmer.

Dreambible sier dog dette om å drømme om crush:

DreamBible adds that a dream about a real crush may represent "feelings that that person or a desirable goal may be too good for you. Jealousy that you won't measure up, be attractive enough, or get to experience something at all. Spending too much time looking at what you want and not enough on getting what you want." In other words, go for it already.

According to DreamDictionary, if you're dreaming about your crush on an ongoing basis, it means that not only are you probably thinking about them during the day, but you also have a desire to express your true feelings to them, and your subconscious is telling you to just go for it already.
Vis hele sitatet...
Drømmer pleier ofte å handle om ting man tenker mye på, eller bekymrer seg over. For eksempel drømte jeg to netter på rad før eksamen at jeg hadde huska feil dato og at ingen var der når jeg dukka opp. Det har skjedd meg en gang før, så det lå og kverna i bakhodet mitt i tiden før eksamen. Drømmer har jo også en tendens til å være svært merkelige, så du skal være forsiktig med å tillegge mening til det du opplever der, det er jo bare hjernen din som spinner på ting du har opplevd og tenkt på. Og utrolige tilfeldigheter skjer hver dag, hele tiden. Det er mye mindre sjanse for å vinne i lotto enn å tilfeldigvis møte på samme person en rekke ganger når man går på samme skole, men det er en vinner hver eneste lørdag likevel.

Det at du tror på skjebnen og at alt skjer for en grunn gjør nok sitt for at du opplever dette som vanskelig og ekstra rart. Jeg tror at du rett og slett bare er skikkelig forelska, og sånt kan sitte i lenge. Mitt forslag er at du snakker ut med denne fyren om hva du føler for han, så får du jo vite om det er gjensidig også. Er det ikke det, så vet du i alle fall hva du har å forholde deg til, og det burde bli lettere å gå videre. Og om det er det, så bør han jo dumpe dama si og satse på deg
Sist endret av KultNick; 12. juni 2017 kl. 19:20.
Det at du støter på han støtt og stadig minner meg om Baader-Meinhof fenomenet. En frekvens illusjon. Du har lagt merke til at dere støter på hverandre og slike småting - og nå legger du ekstra godt merke til det. Det kan godt hende dette skjer deg med andre personer også, som du ikke har et like godt øye til. Du legger derfor ikke merke til det på samme måte.
Trådstarter
2 0
I januar fortalte jeg han at jeg var interessert. Han sa at jeg var spesiell og en nydelig jente. Han skrev mer, men ikke direkte om han var interessert tilbake eller ikke. Men han har vist masse tegn til det. Noen måneder senere ble han sammen med hans nåværende kjæreste.. Han viser meg fortsatt tegn, og vi har fortsatt samme greie med hverandre.. Snakker ikke like mye sammen, som før han fikk kjæreste. Men når vi først gjør det, er det som om vi har kjent hverandre årevis. Som om ingenting har skjedd. Samtalene flyter lett, og alt føles bare riktig.. Uansett pausene vi har fra hverandre, vender vi alltid tilbake til hverandre.. Det er så vanskelig, han er spesiell og jeg har aldri følt det slik før.. Det gjør vondt å vite at han har en annen dame, for jeg skulle så inderlig ønske det var meg

Alt virker så håpløst, og han gjør meg gal �� Det er ikke så lett å ta avstand, for jeg har prøvd! Han er sjenert, og tør ikke å snakke så mye med meg in real life. Bare masse og dype øyekontakt og "hei", som gjelder. Jeg vet ikke hvor jeg har han! Hvis jeg skal snakke med han, hva skal jeg isåfall si?
Sist endret av ungjente123; 12. juni 2017 kl. 21:12. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Hvorfor ikke bare fortelle han det du sier her? At for deg kan dere ikke bare være venner, du vil ha mer. Enten så føler han det også er riktig og dumper sin nåværende kjæreste for deg (husk at dette kan bli et uromoment i forholdet mellom dere to), eller så blir han med sin dame og dere forblir "venner" som sier hei i gangen før dere går hvert til deres.

Det er vanskelig å snu/slå av følelsene sine for noen, egentlig ganske umulig, men det kommer en tid da vi alle kommer ut av tåken og får øye på noe annet godteri som smaker bedre, selv om det virker uvirkelig nå, kommer det en dag i morgen! Det er heller ikke sikkert et forhold mellom dere ville være så godt som det du forestiller deg i hodet (mest sannsynelig langt der i fra).

/Mine to cents
Anonym bruker
"Laktoseintolerant Knurr"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Anbefaler deg sterkt å snakke med han istedet for å sitte å gruble på det. Drømmene kommer av at du tenker mye på han, har selv opplevd dette med en jente jeg holdt på med (spesielt etter alt gikk skeis).

Snakk med han om det. Ønsker han det samme ordner nok alt seg, om ikke får du bare glemme han. Slett han på facebook, snap, insta osv. Ikke ta kontakt så går det over etterhvert. Om dere holder kontakt og han bare vil være venner blir alt mye værre for din del. Snakker av erfaring.