Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  38 5784
Hei, ble tatt i helga den 12 Søndag rundt kl 04.20 av en UDP kontroll.
Jeg kjørte ikke får fort, ikke får sakte, ikke noen form får dårlig oppførsel i trafikken.
Men til saken, jeg røyket 0.2 gram elendig brunt hasj fordelt på meg og en annen den 11 Lørdag kveld rundt kl 02.00.
Dem tok midlertidig beslag av mitt førekort også blodprøve, men er det nok bevis til midlertidig beslag?
Jeg ble teste av en lege fra Somalia eller noe sånt. Det var noe jeg reagerte kraftig på, det var at han hadde utrolig dårlig Norsk kunnskaper, blant spørsmålet ble jeg stilt et spørsmål fra han;
Han: do jag stilar tal no, do svar 4 nor jag sporra do etterpå.
Jeg: what? yeye sure
Han: etterpå: Do svare talle no?
Jeg: what the?

Jeg forklarte tydelig til han at vi to har vanskelig kommunikasjon, men han bare valgte å drite i det jeg sa å fortsatte.
Oppdaget også at politibilen lå minst 10+ km/t over 50 sonen.
Jeg samtykte beslaget, dumt av meg!

Men hva kan jeg gjøre/ har rett til?
Kan si jeg ikke en heavy bruker av THC, kan være 3 - 5 ganger mnd.
LOL(!!!!) med legen, ring til politiet og spør videre. Ingen av oss her på freak kan si noe sikkert om saken.
Har du en oversettelse btw, eller skjønte du seriøst ingenting? Kan hende du svarte "sure" om han spurte du var ruset hehe
Sist endret av Spirituell; 17. februar 2012 kl. 14:51.
Base's Avatar
Trådstarter
Sitat av Spirituell Vis innlegg
LOL med legen, ring til politiet og spør videre. Ingen av oss her på freak kan si noe sikkert om saken.
Vis hele sitatet...
Snakket med blåidiotian, dem sa sa jeg må smøre meg inn med tid.
Kompisen min ble mistenkt får 2år siden av samme grunn, det gikk over 3uker hos han, også fikk han lappen + bot, hurra...

Sitat av Spirituell Vis innlegg
Har du en oversettelse btw, eller skjønte du seriøst ingenting? Kan hende du svarte "sure" om han spurte du var ruset hehe
Vis hele sitatet...
Kjøper mat nesten hverdag hos kebab sjappan, men dem snakker greit.
Men hva skjer med at Norge gir jobber til sånne idioter.

Nei vi diskuterte jo lenge ang spørsmålet, når jeg endelig forsto hva han mente, så starte han med et nytt spørsmål.

Han: no jag spora deij 4 tal, do må hoska dem, 4692
Jeg: Eh 469? (feilet kraftig der, var så irritert trøtt å nervøs fra før av)
Han: Aha.

Også starte han:
Han: Jag stilar deij 30sec do teller dem, do sir stop, ater 30sekondar.
Jeg: eh, sure. Jeg telte 30sek, hadde tross en klokke rett over hodet til legen som tikket høy, så jeg telte bare etter den.
Han: aha okei

wtf? hvordan kan politiet ta lappen midlertidig egentlig? må dem ikke ha en slags bevis som holder, jeg hadde aldri samtykket beslaget ellers.
Sitat av Base Vis innlegg
Hei, ble tatt i helga den 12 Søndag rundt kl 04.20 av en UDP kontroll.
Jeg kjørte ikke får fort, ikke får sakte, ikke noen form får dårlig oppførsel i trafikken.
Men til saken, jeg røyket 0.2 gram elendig brunt hasj fordelt på meg og en annen den 11 Lørdag kveld rundt kl 02.00.
Dem tok midlertidig beslag av mitt førekort også blodprøve, men er det nok bevis til midlertidig beslag?
Jeg ble teste av en lege fra Somalia eller noe sånt. Det var noe jeg reagerte kraftig på, det var at han hadde utrolig dårlig Norsk kunnskaper, blant spørsmålet ble jeg stilt et spørsmål fra han;
Han: do jag stilar tal no, do svar 4 nor jag sporra do etterpå.
Jeg: what? yeye sure
Han: etterpå: Do svare talle no?
Jeg: what the?

Jeg forklarte tydelig til han at vi to har vanskelig kommunikasjon, men han bare valgte å drite i det jeg sa å fortsatte.
Oppdaget også at politibilen lå minst 10+ km/t over 50 sonen.
Jeg samtykte beslaget, dumt av meg!

Men hva kan jeg gjøre/ har rett til?
Kan si jeg ikke en heavy bruker av THC, kan være 3 - 5 ganger mnd.
Vis hele sitatet...
Morsomt at DU kritiserer en person fra Somalia når det gjelder hans norsk kunnskaper...

Hans oppgave var vel forøvrig å ta blodprøve av deg - noe jeg antar at han klarte.
Sur og sarkastisk
droppboks's Avatar
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Morsomt at DU kritiserer en person fra Somalia når det gjelder hans norsk kunnskaper...

Hans oppgave var vel forøvrig å ta blodprøve av deg - noe jeg antar at han klarte.
Vis hele sitatet...
Dette var vel strengt tatt ikke tema, som jeg forsto på TS så var det så ille at de hadde vanskelig å forstå hverandre.
Er du så dum til å samtykke i beslaget så er du fucked. Politiet kan da holde lappen din leenge. Men derimot hadde du ikke godtatt i sammtykket kunne du ha fått lappen om 3 uker om dem henla saken noe det er stor sannsynelighet for. Suger han virker så mye i norsk ? Dette var helt utrolig, kan bare tenke meg en med ræva norsk + nordnorsk dialekt :P
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Morsomt at DU kritiserer en person fra Somalia når det gjelder hans norsk kunnskaper...

Hans oppgave var vel forøvrig å ta blodprøve av deg - noe jeg antar at han klarte.
Vis hele sitatet...
denne legen skulle raskt teste hukommelse og slikt, ganske viktig med kommunikasjon lol
Om du ikke hører noe fra politiet innen 3 uker etter de beslagla førerkortet på stedet, så tror jeg du får tilbake førerkortet. Og jeg tror det er større sjans for og få saken henlagt om du trekker samtykket, som regel har de ikke nok ressurser til og stresse med en slik sak. Hvis det var lite thc i bønna, så kan det være mulig at det er så lite at de ser bort fra det under evt en rettsak. Det har hvertfall vært tilfelle før.
Så lenge du har samtykket i beslag, kan de nærmest holde den så lenge de vil. Du burde ta en tur til onkel og trekke tilbake samtykket. Da har de 3 uker på seg, og når de 3 ukene har gått må de enten sikte deg, eller gi deg lappen tilbake.

Om du ikke gjør det, kan du risikere å måtte vente i mange mnd. før noe skjer. Som kjent har politiet og påtalemyndighet veldig god tid når det ikke foreligger en tidsfrist.

Ang. legen burde du få det frem i forklaringen din at legen hadde store problemer med språket, og at delen som kalles status presens i den kliniske testen burde ekskluderes når saken vurderes.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Base's Avatar
Trådstarter
Oppdatering!
Jeg var å fratok mitt samtykket å fikk;
Ett brev fra tingretten der det sto følgende; Siktede kan med skjellig grunn mistenkes for kjøring under ruspåvirket tilstand . Det bemerkes at han hadde store pupiller og rødsprengte øyne og at politibetjenten ***** mener at siktede grunnet disse forhold, og en totalvurdering av siktedes oppførsel, kan ha vært påvirket under kjøringen.
Tegn - og symptomtesten gav ingen entydig svar og legen konkluderte med at siktede var lettere påvirket under den kliniske undersøkelsen. Blodprøven, som enda ikke er mottatt, vil gi endelige svar på om det er grunnlag for å tiltale den siktede for kjøring i ruset tilstand. Blodprøven oversendes retten straks den foreligger.

Noen formeninger om dette eller? legen som testet meg var jo dum som et brød "ikke noe rasistisk ment" men blir så provosert av at folk uten noen forståelse kan få seg jobb i slike viktige undersøkelser.
Lørdag 02:00, det 26 eller 2 timer før du ble stoppet du mener? Er det 2 timer før du røyka så kan du nok regne med å miste lappen en stund ja. Ellers er det lite du får gjort utenom å krysse fingra.
Base's Avatar
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Lørdag 02:00, det 26 eller 2 timer før du ble stoppet du mener? Er det 2 timer før du røyka så kan du nok regne med å miste lappen en stund ja. Ellers er det lite du får gjort utenom å krysse fingra.
Vis hele sitatet...
32 - 38 timer fra røyking til stoppet av politiet.
Edit; min tråd ble veldig dårlig formulert så jeg forstår dere blir forvirret.
Sist endret av Base; 28. februar 2012 kl. 14:55.
Sitat av Base Vis innlegg
32 - 38 timer fra røyking til stoppet av politiet.
Edit; min tråd ble veldig dårlig formulert så jeg forstår dere blir forvirret.
Vis hele sitatet...
Ok. Isåfall så bør du vel få igjen lappen etter resultatet av blodprøven er klart. Vet dog ikke helt hvordan praksisen er, men mener de holder på innføre en slags "promillegrense" for alle rusmidler, og på den så skulle man være under grensen på langt mindre enn 30 timer.
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Morsomt at DU kritiserer en person fra Somalia når det gjelder hans norsk kunnskaper...

Hans oppgave var vel forøvrig å ta blodprøve av deg - noe jeg antar at han klarte.
Vis hele sitatet...
Forutsatt at trådstarter er fra Tromsø som det står i profilen hans/hennes, det står virkelig dårlig til når det gjelder leger her i fylket.

Har opplevd å måtte tilkalle bakvakt fra en annen kommune fordi vakthavende lege var ute av stand til å kommunisere på Norsk, Engelsk, Tysk, Italiensk og Spansk.

Kommunikasjon er avgjørende når det gjelder utfallet av en klinisk test/undersøkelse.
Base's Avatar
Trådstarter
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Ok. Isåfall så bør du vel få igjen lappen etter resultatet av blodprøven er klart. Vet dog ikke helt hvordan praksisen er, men mener de holder på innføre en slags "promillegrense" for alle rusmidler, og på den så skulle man være under grensen på langt mindre enn 30 timer.
Vis hele sitatet...
Det er noe slikt alle trur, hvis ikke politiet er korrupt å vil at jeg skal miste lappen.

Sitat av Max_Uflax Vis innlegg
Forutsatt at trådstarter er fra Tromsø som det står i profilen hans/hennes, det står virkelig dårlig til når det gjelder leger her i fylket.

Har opplevd å måtte tilkalle bakvakt fra en annen kommune fordi vakthavende lege var ute av stand til å kommunisere på Norsk, Engelsk, Tysk, Italiensk og Spansk.

Kommunikasjon er avgjørende når det gjelder utfallet av en klinisk test/undersøkelse.
Vis hele sitatet...
Forøvrig gjør det meg ikke om jeg har en lege som er smått dårlig i Norsk, men når det kommer til avgjørende ting som kan faktisk sette deg i fengsel så blir det viktig med god kommunikasjon
du kunne prøvd å nekte fjernkjøringa, sitter jo i 3 dager i blodet
men du får stress uanset fordi du har vert så ondskapsfull og røyket i det heletat :/
btw faila du litt med språket selv som svarte kebabnorsk med engelsk
Sitat av legalize_it Vis innlegg
Ok. Isåfall så bør du vel få igjen lappen etter resultatet av blodprøven er klart. Vet dog ikke helt hvordan praksisen er, men mener de holder på innføre en slags "promillegrense" for alle rusmidler, og på den så skulle man være under grensen på langt mindre enn 30 timer.
Vis hele sitatet...
ganske morosmt det faktisk. ALL rus, bortsett fra alkohol, er ULOVLIG i norge. men nå skal man altså få bot for å være rusa og så få bot for å ruse seg.

Angående din sak.
Stå på at du er uskyldig, saken henlagt. Norsk politi er late.
Base's Avatar
Trådstarter
Sitat av Masclet Vis innlegg
du kunne prøvd å nekte fjernkjøringa, sitter jo i 3 dager i blodet
men du får stress uanset fordi du har vert så ondskapsfull og røyket i det heletat :/
btw faila du litt med språket selv som svarte kebabnorsk med engelsk
Vis hele sitatet...
1Uke i blodet får en heavysmoker.
Masse mnd/år i håret.
Dager til uker i urin.
Det dem skal finne i blodet mitt er thc nanogramverdien, jeg som ikke er noen heavysmoker bruker 2 - 4ganger mnd så jeg kan ha opptil 12 - 24timer i blodet mitt. Kilder; Rustelefon, Dealeren min, venner osv..

Hva mener du med fjernkjøring?

Sitat av LowRider Vis innlegg
Stå på at du er uskyldig, saken henlagt. Norsk politi er late.
Vis hele sitatet...
I mitt tilfelle er det beste å innrømme bruk av narkotisk stoffer, men ikke erkjenne rus under kjøring
Dem er jo ekstremt strenge på narkotika i trafikk da. Jeg fikk 1 års utsettelse på lappen etter at jeg ble tatt for å være påvirket av narkotika, selv om jeg hverken kjørte bil, satt på noen eller var i nærheten av en bil når jeg ble tatt.
Jeg har sendt 5 klager på dette nå og fått avvist alle. På den siste stod det nå at jeg hadde utsettelse på ubestemt tid siden de ikke ville ta opp saken til vurdering før det har gått 1 år. De rasshølene gir meg sikkert lenger utsettelse men da blir det advokat og rettsak fy faen.
Fjernkjøring er når man kjører mens man er fjern
Base's Avatar
Trådstarter
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Dem er jo ekstremt strenge på narkotika i trafikk da. Jeg fikk 1 års utsettelse på lappen etter at jeg ble tatt for å være påvirket av narkotika, selv om jeg hverken kjørte bil, satt på noen eller var i nærheten av en bil når jeg ble tatt.
Jeg har sendt 5 klager på dette nå og fått avvist alle. På den siste stod det nå at jeg hadde utsettelse på ubestemt tid siden de ikke ville ta opp saken til vurdering før det har gått 1 år. De rasshølene gir meg sikkert lenger utsettelse men da blir det advokat og rettsak fy faen.
Vis hele sitatet...
Det der har dem ikke lov til å gjøre, du blir straffet der for noe du ikke har gjort, blir som å kaste deg i fengsel for drap men egentlig røyket du bare litt cannabis.
Dem kan ikke ta lappen min om prøven viser negativ, da blir det media på meg.
Det du beskriver her ParadiseCity kan vel nesten sammenlignes med han som ble fratatt sertifikatet i Egersund, grunnen var fordi han festa for mye i helgene

Etter nok oppslag i media og et par runder i retten(om jeg ikke husker feil) så fikk han sertifikatet tilbake.
Sitat av Base Vis innlegg
Det der har dem ikke lov til å gjøre, du blir straffet der for noe du ikke har gjort, blir som å kaste deg i fengsel for drap men egentlig røyket du bare litt cannabis.
Dem kan ikke ta lappen min om prøven viser negativ, da blir det media på meg.
Vis hele sitatet...
Selvfølgelig har de lov til det. Om det er rettferdig er en helt annen sak.

http://www.dagbladet.no/2010/01/20/n...rhet/10015220/
Base's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Selvfølgelig har de lov til det. Om det er rettferdig er en helt annen sak.

http://www.dagbladet.no/2010/01/20/n...rhet/10015220/
Vis hele sitatet...
Nei dem kan ikke ta førekortet mitt fordi jeg ble mistenkt av narkorus kjøring, selv politibetjenten sa at dem har ingen grunnlag til å ta førekortet mitt om prøven viser negativ.
Skal bli en mediawhore om dette skjer, skal bruke alt i min makt på å være en samfunn bitch.
Sitat av Base Vis innlegg
I mitt tilfelle er det beste å innrømme bruk av narkotisk stoffer, men ikke erkjenne rus under kjøring
Vis hele sitatet...
Da mister du nok førerkortet for et år eller to..

Du har samtykket til at du er normalt edruelig når du tok førerkortet, ulovlige stoffer som f.eks hasj kvalifiserer ikke til normalt edruelig, og du kan derfor fradømmes retten til å føre kjøretøy
Sist endret av TurboOlsen; 28. februar 2012 kl. 23:27.
Base's Avatar
Trådstarter
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Da mister du nok førerkortet for et år eller to..

Du har samtykket til at du er normalt edruelig når du tok førerkortet, ulovlige stoffer som f.eks hasj kvalifiserer ikke til normalt edruelig, og du kan derfor fradømmes retten til å føre kjøretøy
Vis hele sitatet...
Om jeg mister førekortet på dette grunnlaget så er det ikke noe farlig, jeg vil ikke få bot får kjøring under narkorus førekortet er noe dritt uansett, er bare den jævla strenge straffen om jeg kan få om jeg straffes får føre av et kjøretøy når jeg ikke oppfyller edruelig krav.

Men da er saken biff
Sist endret av Base; 28. februar 2012 kl. 23:50.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Base's Avatar
Trådstarter
Kan oppdatere litt over hva som har skjedd.
Var hos retten idag, grunnen er fordi retten skal gi politiet erkjenning til videre midlertidig beslag og en fastlagt dato, om saken ikke løses eller prøven ikke kommer så vil jeg få førekortet tilbake whatsoever.

Hvis retten ikke gir politiet samtykkelese på videre førebeslag vil jeg herved få førebeviset mitt tilbake idag.

Jeg skal tilbake i retten idag senere, jeg er ikke sikker på hva dommeren kommer til, jeg avga en forklaring som jeg kan oppdatere dere med etter retten har gitt sin avgjørelse.
kjedelig streiting
Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Da mister du nok førerkortet for et år eller to..

Du har samtykket til at du er normalt edruelig når du tok førerkortet, ulovlige stoffer som f.eks hasj kvalifiserer ikke til normalt edruelig, og du kan derfor fradømmes retten til å føre kjøretøy
Vis hele sitatet...
For politiet kvalifiserer ikke hasj, men jeg håper for guds skyld noen snart vil ta en slik sak for retten så man får en ordentlig dom på det. Pdd bruker jo politiet det som en ekstrastraff, akkurat som de prøvde å straffe den personen som festa for mye i helgene, men aldri hadde blitt tatt for noen brudd på veitrafikkloven.
Base's Avatar
Trådstarter
Updates motherfucker!

Midlertidig førebevis beslag tas ikke til følge. Dommeren syntes politiet ikke hadde nok bevis får at mitt førebevis skulle være beslag, men purken kan anke saken, purken har 2ukersfrist på å anke den, men skjer det ikke så har jeg krav på førebeviset.
Takk dommeren å fuck politiet
Sist endret av Base; 9. mars 2012 kl. 15:10.
kjedelig streiting
Grattis! Bra du fikk en dommer med litt omløp i huet .
Base's Avatar
Trådstarter
Sitat av Pledrik Vis innlegg
Skriftspråk alene er bevis på at du ikke burde kjøre bil. Trist at rettssystemet ikke fungerer.



Ja, la oss ha rusa mennesker kjørende rundt.
Vis hele sitatet...
sdklskdljsjdj sjdkjaskd jkdjakd as <--- Nu er jeg helt inkompetent på bilkjøring, er det noe alla slikt du påstår her?
Rettssystemet fungere ganske så bra i Norge iforhold til andre land, jeg fikk faktisk bevist min uskyld.

Ja, jeg kunne kanskje kjørt i ruset tilstand, hva vet egentlig dere når jeg kan dikte opp en happy story at det er 36timer forskjell når det egentlig er 3timer?
Det jeg sier, hvis jeg skal starte en oppdiktet historie så lure jeg faktisk bare meg selv.
La oss være i fred med ditt villeste fantasiverden her på forumet.
Sist endret av Base; 11. mars 2012 kl. 05:14.
Happy ending
▼ ... over en måned senere ... ▼
Base's Avatar
Trådstarter
Update *

Fikk en telefon samtale fra politikontoret, dem hadde fått narkoprøven som ble tatt i blodet...
Skal si jeg fikk hjertebank i det øyeblikket men prøven var nesten clean, hadde 0,02 eller var det 0,002 mikromål benzo, og det var ikke nok å frata min førerett.
Men at jeg traff på onkel blå å at førebeviset mitt ble inndratt har skremt meg å andre, nu har jeg stoppet med piller og andre ulovlige rusmiddel.

Tenkte å fullføre tråden jeg laget, så saken er henlagt og tråden er ferdig
Sist endret av Base; 26. april 2012 kl. 01:05.
Sitat av ParadiseCity Vis innlegg
Dem er jo ekstremt strenge på narkotika i trafikk da. Jeg fikk 1 års utsettelse på lappen etter at jeg ble tatt for å være påvirket av narkotika, selv om jeg hverken kjørte bil, satt på noen eller var i nærheten av en bil når jeg ble tatt.
Jeg har sendt 5 klager på dette nå og fått avvist alle. På den siste stod det nå at jeg hadde utsettelse på ubestemt tid siden de ikke ville ta opp saken til vurdering før det har gått 1 år. De rasshølene gir meg sikkert lenger utsettelse men da blir det advokat og rettsak fy faen.
Vis hele sitatet...
Haha, jeg ble trua med 2 år med mindre jeg gikk med på rusmiddelavtale (pissings i 6 mnd) noe jeg ble med på, for og droppe det.
Men kan si jeg savner røykingsen heftiiiiig!
Det er noe som heter meldeplikt, lege, psykolog og politi har melderett til politet om de skulle finne ut at du ikke er edruelig. Cannabis noen dager i uken er egentlig nok til at de melder. Forutsatt at du forteller psykolog / lege dette. Praksisen er nok veldig forskjellig rundt i landet, min erfaring er at politiet ikke bruker meldeplikten sin her i området.
▼ ... noen uker senere ... ▼
Sitat av Splendid Vis innlegg
Det er noe som heter meldeplikt, lege, psykolog og politi har melderett til politet om de skulle finne ut at du ikke er edruelig. Cannabis noen dager i uken er egentlig nok til at de melder. Forutsatt at du forteller psykolog / lege dette. Praksisen er nok veldig forskjellig rundt i landet, min erfaring er at politiet ikke bruker meldeplikten sin her i området.
Vis hele sitatet...
Overgår meldeplikten tauhetsplikten? Tenker i sammenheng med psykolog, lege osv
kjedelig streiting
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Overgår meldeplikten tauhetsplikten? Tenker i sammenheng med psykolog, lege osv
Vis hele sitatet...
Ja. Så lenge det er en fare for at du kan skade andre settes de fleste taushetsplikter til side.
Sitat av Base Vis innlegg
Hei, ble tatt i helga den 12 Søndag rundt kl 04.20 av en UDP kontroll.
Vis hele sitatet...
http://t.qkme.me/35d2m3.jpg
Sitat av RosaElefant Vis innlegg
Overgår meldeplikten tauhetsplikten? Tenker i sammenheng med psykolog, lege osv
Vis hele sitatet...
Jepp, har en bekjent som mista lappen etter samtaler med psykolog.