Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 2686
Hei, jeg ble for ikke så lenge siden ansatt i ny deltidsjobb. Jeg er satt opp til 25% stilling, med gjennomsnittlig 9,38 timer i uken. Dog har jeg ytret ønske om å jobbe litt oftere, og har siden jeg begynte å jobbe der, jobbet 19 timer i uken i snitt. På kontrakten min står det;
Lønnstrinn: H&K <15T 01
Lønn ved tiltredelse: 128,98
Øvrige vilkår: Selskapet følger lønns- og arbeidsvilkår etter følgende tariffavtale: Tariffavtale HSK/HK Landsoverenskomsten

Jeg har enda ikke fått min første lønning, men den skal komme ganske snart. Hvordan er det med UB-tillegg og lignende, får jeg det, eller er det 129 kroner i timen fast uansett? Jeg jobber som oftest sent, og også lørdagskvelder.

Har prøvd å google, og finner f.eks. dette: http://www.butikksjef.com/Lonn.html

Er det dette som gjelder, eller er det kun for 100% stillinger? Kan jeg banke i bordet med dette dersom lønnsslippen min tilsier en konstant timelønn på 129 kroner i timen, eller er det noe annet som gjelder? Jeg har fått beskjed om at det forekommer feil på lønningen innimellom, og har fått beskjed om å bare si i fra når det skjer, men vil gjerne vite hva jeg har grunn til å si i fra for. Med tanke på at jeg ikke finner min begynnerlønn på 128,98 kr/t igjen noe sted, vet jeg ikke helt hva som gjelder for akkurat meg.

Noen her som vet?
Setter forresten pris på det hvis dere ikke her spekulerer i hvor jeg jobber, selv om flere av dere nok finner det lett ut - om dere da ikke har skjønt det allerede.

Takk
Du jobber på rema 1000, og du har RETT på UB tillegg etter ca 52 timer i måneden.
129 kr skal du få hele tiden, jobber du mer enn 12 timer i uken har du rett på UB tillegg.
Iallefall der jeg jobber.
Går dette ukesvis, altså at jeg har rett til det for hver uke jeg jobber over 12 timer, eller blir det ganget opp for hver måned? Hvor mange timer må jeg i så fall ha i oktober for å få UB-tillegg? 48 + 12*3/7, siden det er 4 + 3/7 uker i oktober? Jeg begynte nemlig omtrent midt i oktober og får jobbet ganske nøyaktig 50 eller 51 timer i løpet av oktober til sammen, men hver uke jeg har jobbet har jeg jobbet godt over 12 timer.
Jeg lurer på det samme, noen som har innspill til dette?