Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  11 2578
Hei! Har nå i de siste mnd fått meg en helgejobb utenom min fastjobb. Jobber 07:00-15:00 (+evt overtid) i hverdagene på min fastjobb, og 22:00 - 04:00 i helgene på min ekstrajobb (Fredag og Lørdag). Er det noen andre her som har jobba så mye over en lengre periode? Det jeg lurer på er om det kan knekke en person etter hvert, på grunn av for mye jobbing. Frem til nå, så har det gått relativt greit. Har selvfølgelig gått litt utover mitt sosiale liv, men kan dette påvirke helsen?

Jobben jeg har i helgene er dørvakt/bartender, og skal deretter rydde alt. Har 130 kr i timen + tillegg. Hva ligger lønna på hos en dørvakt/bartender på normalt?
I en periode på 3mnd, så jobba jeg godt over 300t/mnd, og det "gikk".

Jeg overlevde, jeg hadde et sosialt liv (dòg meget begrenset), og jeg tjente mere penger enn jeg hadde sjangs til å bruke.

Men den siste måneden så sa kroppen min stopp, den var rett og slett utslitt.. Jeg gikk mere eller mindre rundt som en Zombie og bare gjorde det jeg skulle gjøre.

Dette var jo en del flere timer enn det du jobber, og jeg regner med at hvis jeg bare hadde jobba 230-250t/mnd, så hadde det gått fint. Men dette er jo forskjellig fra person til person.

Føler du at du får nok søvn? Nok sosialt liv? osv..
Ja, mye arbeid i lengre perioder kan påvirke deg.

Angående lønn så har jeg blitt betalt fra 150-200 kr/t som vakt på utesteder.
Sist endret av Rejolo; 24. september 2010 kl. 09:15.
Trådstarter
4 0
SteInMetz: 300t/mnd hadde blitt litt mye ja ; )
Får meg 5-6 timer søvn hver natt, så det går.. fint :P

Rejolo: Får jo opp imot 180 kr/t med helgetillegg, søndagstillegg, nattillegg osv.
Nå vet jeg jo ikke hvor mye overtid du jobber i den faste jobben din, men ca 200t/mnd burde ikke være et stort problem hvis du føler du klarer å ha et sosialt liv og sover nok utenom.
Trådstarter
4 0
Nja.. Sånn som det har blitt nå med myye mer jobb, så ligger jeg på ca 15 timer overtid i uken. Så jeg ligger på rundt 230 t/mnd. Med tanke på hvor mye du jobba, så skal jeg vel ikke syte :P
200 timer i måneden er det jeg jobber på de roligste månedene og er egentlig ikke spesielt mye. Pleier å ligge på 250 timer i måneden i snitt, og da har jeg fri i helgene. Det er dog kjipere å måtte jobbe jevnt 7 dager i uken enn å jobbe 12-13 timer i ukedagene og bare ta noen telefoner og mailer i helgene. Slik jeg ser det det denne konstante arbeidsmengden samt konstant tvisting av døgnrytmen som kan gjøre arbeidsmønsteret ditt utfordrende.
Trådstarter
4 0
OlavGal:
Gratulerer. Virkelig den mest seriøse personen jeg har sett til noen gang. Burde vært en premie for idioter som deg

Marken:
Ja, føler at det er den døgnrytmen som ødelegger. Klarer jo ikke å stå opp tidlig på søndagsmorgen for å kunne legge seg i rimelig tid på kvelden. Men får prøve meg videre, og se hvordan det går x)
Men ellers. Noen andre som har kjennskap til minstelønn til en dørvakt/bartender om helgene (nattestid)?
Sitat av Mcmaxx Vis innlegg
OlavGal:
Gratulerer. Virkelig den mest seriøse personen jeg har sett til noen gang. Burde vært en premie for idioter som deg
Vis hele sitatet...
Må få ha det litt gøy da:/

On-topic: Det virker veldig mye, jeg er sikker på at jeg hadde blitt passe utslitt. Men som sagt tidligere, det kommer nok ann på person til person, og ikke minst fra jobb til jobb.
Sist endret av OlavGal; 24. september 2010 kl. 13:20.
Hmmm.. ALT kommer ann på deg som person.

Noen har et større behov for søvn og hvile før man trår til på jobb igjen. Jobbet selv i snitt 250t mnd(200t da det var stille og 300t+ når vi var busy) på en profilert topprestaurant i Oslo. Var 0 problem den tiden jeg jobbet slik, men merket ettereffektene veldig godt senere.(Måtte ta et friår hvor jeg hadde en betraktelig mer avslappende jobb).

For min egen del var det ikke timene jeg jobbet som gjorde utslaget til slutt, det var det konstante presset for å prestere på toppnivå. Kan også tenke meg at jeg hadde sliti mye mer hvis jeg kun hadde hatt 3 timer mellom hver jobb uten noe særlig søvn..

Som bartender er 130 kr lite, men ikke helt på jordet, man får som regel godt med tips. Som dørvakt er det for lite uten tvil da arbeidstiden er like elendig og du har vel ikke tips?

Mine 2cents er at du tenker over hvordan det går(som du gjør nå) ofte og virkelig kjenner etter. Jeg merket som sagt ingenting før i perioden etter. GL
Personlig jobbet jeg i en tremånedersperiode som IT-Lærling fra 08-16 og som avisbud fra 00-05.

Dette fungerte greit... men jeg savner det ikke, gode penger og slikt men jeg foretrekker heller å jobbe flex 24\7 som jeg gjør nå.
Personlig er det ikke mange arbeidstimer som sliter meg ut, du har det minste søndagen å ta igjen litt søvn på. Jeg ville nok ikke hatt to dager i uka hvor jeg snudde rytmen totalt på hodet i forhold til resten av arbeidsuka, det er nok der du eventuelt kan gå på en "smell".