Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  5 1654
Anonym bruker
"Trekantet Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Begynte på Ritalin for et par måneder siden, men byttet nylig til Aduvanz. Rett før bytte hentet jeg ut mye Ritalin som jeg har kost meg litt ekstra med i helgene for å få den speeda-følelsen jeg har savnet fra amfen. (Tidligere speedfreak)

Siste døgnet har jeg inntatt store mengder Ritalin. Ikke sikker på hvor mye, men tipper i overkant av 300 mg. Siste inntak var en 60 mg rundt kl. 16. dette er Ritalin kapsler med modifisert frislipp.

Så nå er jeg usikker. Er nødt å kjøre bil i morgen rundt kl. 9, og er stressa for hva som skjer om jeg blir stoppa i kontroll og evt. rustestet. Jeg har jo hatt resept jeg kan vise til på Ritalin, men tenker jeg får forklaringsproblemer om de oppdager at jeg har brukt begge medisinene samtidig, jeg skulle jo egentlig ha levert fra meg Ritalin.

Men, det er ikke den største bekymringen min. Det er om jeg ca. 17 timer etter siste inntak vil ha så høy konsentrasjon i blodet at jeg vil få en promille over lovlig verdi. Jeg har nettopp fått tilbake lappen, så hadde vært jævla kjipt å miste den igjen.

Noen med kunnskap?
Anonym bruker
"Trekantet Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Våtfisk Vis innlegg
Ta taxi
Vis hele sitatet...
Sikkert et godt og velment råd det, men håpte å få noen svar med litt mer faglig tyngde.
Anonym bruker
"Kjent Grevling"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det vil slå ut om du blir testa men ikke minst er du en farlig bilist som sannsynligvis vil være både uoppmerksom og nevrotisk.

Seriøst så høye doser ritalin skal du ikke innta! Vet om folk som har havna i permanent psykose av under 1/3 av det der!
Anonym bruker
"Trekantet Kimære"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Det vil slå ut om du blir testa men ikke minst er du en farlig bilist som sannsynligvis vil være både uoppmerksom og nevrotisk.

Seriøst så høye doser ritalin skal du ikke innta! Vet om folk som har havna i permanent psykose av under 1/3 av det der!
Vis hele sitatet...
Ja vet, jeg dreit skikkelig på draget. Kommer til å returnere Ritalin til apoteket i morgen. Sånn her kan jeg ikke holde på, det er ikke bra!

Så du mener jeg vil ha høy nok konsentrasjon i kroppen til å være påvirket 17 timer etter siste inntak? Det er jo relativ kort virketid og halveringstid på Ritalin, men finner litt motstridende svar når jeg googler.
Jeg kjente en, som drev og sparte opp Ritalin. Så hadde han "fester", der han spiste dem som sukkertøy. En gang lå han på sykehuset en stund, blå i halve trynet av blødninger. Han døde for noen år siden, og var ikke 40 år gammel en gang. Hjertet hans bare stoppet, mens han kjørte bil. Heldigvis så hadde han en medpassasjer, som tok tak i rattet og reddet noen ifra front mot front kollisjon på E6. Meste av dette kan antageligvis tilskrives Ritalin og røyking.