Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  63 8482
Sitat av Demolith Vis innlegg
Stort fokus på mobbing i Trondheim-skolene for tida.
I den forbindelse dukket denne artikkelen opp som omhandler trådens tema: http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle6919639.ece

Stakkars kidsa, glad jeg ikke vokste opp med Facebook og andre sosiale nettsted.
Vis hele sitatet...
Å herregud, jeg leste den artikkelen. Alt jeg kan si er herregud...
Sitat av Demolith Vis innlegg
Stort fokus på mobbing i Trondheim-skolene for tida.
I den forbindelse dukket denne artikkelen opp som omhandler trådens tema: http://www.adressa.no/nyheter/trondh...cle6919639.ece

Stakkars kidsa, glad jeg ikke vokste opp med Facebook og andre sosiale nettsted.
Vis hele sitatet...
"For eksempel hvis noen har gått sammen og avtalt at de ikke skal kommentere eller like noe av det an annen person legger ut på Facebook"

Gjør folk sånt? Tar folk virkelig facebook så seriøst?
Sitat av lor3ntz Vis innlegg
Å bli godt likt er ikke kvantitativt, det er kvalitativt og kan overhodet ikke måles med likes på facebook. Det er jo alltid kjekt å få litt tilbakemeldinger på ting man legger ut på sosiale nettverk, men det er ikke noe jeg bryr meg noe særlig om.
Vis hele sitatet...
Allikevel sier antallet likes du har på Facebook mye om hvor populær og "viktig" person du er i et miljø eller en omgangskrets.

Spesielt viktig å ikke misforstå det jeg andre jeg satte, altså "viktig". Det betyr at du har påvirkning, og ikke nødvendigvis stor innflytelse eller makt på noe for den saks skyld. (VIktig å skille mellom de begrepene popularitet, innflytelse,påvirkning og makt..)

ALt jeg nevnte, det er harde fakta, men fakta er det.. En direkte upopulær eller svært sky person vil få svært få og om ikke noen likes.

Sitat av heihallohade Vis innlegg
Å herregud, jeg leste den artikkelen. Alt jeg kan si er herregud...
Vis hele sitatet...
Ja, absolutt herregud! Men det er sånn verden er / har blitt
Sist endret av aeon_illuminate; 17. januar 2013 kl. 00:47.
Ekspert på påstander
Jeg syns hele greia er trist fordi det skaper flere selvopptatte ungdommer som bruker lang tid å ta 2000 bilder i riktige posisjon i flere timer og legge ut på fb, mens de kunne drevet med fornuftige ting som trening, være med venner eller runking istedenfor. For et jævla samfunn vi lever i. Hilsen en bitter 20 åring som har et fett liv uten trang å få 200 likes på et bilde som visse andre bruker 5 timer få et bilde som de er fornøyde.
Sitat av IRead Vis innlegg
Jeg syns hele greia er trist fordi det skaper flere selvopptatte ungdommer som bruker lang tid å ta 2000 bilder i riktige posisjon i flere timer og legge ut på fb, mens de kunne drevet med fornuftige ting som trening, være med venner eller runking istedenfor. For et jævla samfunn vi lever i. Hilsen en bitter 20 åring som har et fett liv uten trang å få 200 likes på et bilde som visse andre bruker 5 timer få et bilde som de er fornøyde.
Vis hele sitatet...
Så du mener at facebook skaper photografer ?
Hmm rart man ikke bare skruer av pc n leser 3 cyberpunk boker og tenkter litt mer over hva framtia bringe
Hva folk vill kaste bort tia pa i framtia og hva detbetyr at et firma i new york eier hundrevis av norske fjortisbilder...
det betyr bare at du liker maaten personen sa noe pra, det har ikke noe med a bli likt lol
Ekspert på påstander
Sitat av Skille(D) Vis innlegg
Så du mener at facebook skaper photografer ?
Vis hele sitatet...
Nei. FB brukes til forskjellige formål, men syns det er leit at det er en del fjortiser skal bryr seg mer om hvor mange likes de får enn venner deres som har det jævlig og trenger støtte fra dem, men de bryr seg ikke om det. Alt de bryr seg er om å få mange likes. Jeg skal ikke lyve at jeg liker å få likes, men vet i motsetning til fjortiser at det er viktigere å bryr seg om venner enn å få 200 likes. Jeg får ikke mange likes. Har sikkert rundt 10 likes på profilbildet mitt, men det er fra gode venner og noen digge damer. Da er jeg godt fornøyd.
Tror likes varierer veldig på type person som poster noe. Kan se den mest populære jenta med 50+ likes, samtidig som du kan se den rareste (men kanskje den best likte) fyren/jenta med 50+ likes også.

Det går veldig på grupper og vil jeg tro. Det finnes forskjellige typer mennesker der ute. Noen "fashion" folk, andre datanerder, noen politiske typer, også videre. Personene innenfor disse gruppene får seg venner av samme type som seg selv, og da får de likes fra de som er av samme type som dem. Forskjellen tror jeg er at utseendet er høyere oppe i lista over hva som er "bra" enn intelligens, kreativitet eller lignende.

Kjenner en som de ALLER fleste ville sett på som noe "spesiell". Han har 2000+ tweets på twitter, poster ting på fb hver dag, legger ut bilder på insta tritt og stadig gjennom dagen. Han er godt likt i sin gruppe, får alltid en god del likes og er ofte sett på som en svært real fyr.

På en annen side, finnes det tonnevis av jenter som bare bryr seg om utseendet sitt, og klage på andre over hvor fæle de er, også videre. Disse finnes det mange av. Slike jenter (hvis de er pene, kler seg godt, også videre) får mange likes. Slik er det bare. Og må beklage; jeg prøver å ikke generalisere her. Ikke alle jenter er sånn. Langt der i fra. Finnes typer gutter som er noe i samme duren også, så klart.

PERSONLIG bryr jeg meg ikke. Jeg poster sjelden ting på facebook og slikt. Noen ganger på instagram, men bare hvis det er noe jeg virkelig vil dele. Og som oftest får jeg bare noen få likes, og det er alltid av mine nære venner og/eller brødre/søstre. Jeg er noe annerledes fra storparten av min vennekrets, skal sies, så det kan ha noe med saken å gjøre.

Relevant til denne diskusjonen er denne sangen: Sixx A.M - Lies of the Beautiful People
Det er mange som lever av de sosiale mediene og for dem er jo "likes" en herlighet. Kan selv bli glad hvis noen spesielle liker bildet mitt, har vel rundt 20+ på facebook osv.

På instagram er jo meningen å samle likes. Så der gjør man det gjerne litt ekstra. Fine effekter, masse tags osv.

Har kompiser som både har opp til 200 eller mer likes på facebook. Om jeg misunner dem? Nei, bare hyggelig å se at noen bilder slår an.

Statuser på facebook legger man jo opp til selv. Om man skriver - "Nå er det natta, pusse tenner og hoppe i seng" så tviler jeg på at mange melder.

Om man derimot har humoristiske bidrag og sitater osv. Så kan man forvente flere "thumbs up!"

Sosiale medier blir større og sterkere. Savner selv da alle gutta var ute i gata med en slitt ball, var ute i alt slags vær osv.. Nå blir det mere chat. Før gikk man ihvertfall bort til personen og ringte på osv.

Både hater og liker utviklingen.

Heartslava.
Sitat av Skille(D) Vis innlegg
Så du mener at facebook skaper photografer ?
Vis hele sitatet...
Om du med fotografer mener folk som tar bildet av seg selv forran speilet med et toalett i bakgrunnen. Selv merker jeg at likes er ikke det det var før, nå som folk blir "like whores" og viser både kløft og trusekant for å få noen museklikk.
Det er jo gøy å få likes på for eksempel skolebildet du satte som profilbildet, eller hvis du skriver noe kult på veggen din som plutselig gir masse likes. Like gøy som kvalitetspoeng her inne
Snakker om likes...

https://www.facebook.com/photo.php?f...type=1&theater

helt sykt at en random trønder får til det der på 18 timer
Likes gir jo flere folk bedre selvtillit. Så jeg gjør meg ikke noe av det, det får får jo en del folk til å føle seg bedre. Men som sagt ovenfor, folk viser jo kløft og nesten ikke ansiktet engang. Da blir det litt vel drøyt.