Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 3637
Hey! Fant ikke noe om dette noe sted, så tenkte jeg fikk ta å lage en post om det.

Jeg er rørlegger-lærling og jeg lurer på hva tariffen er nå? Du kan vi si Just fucking google it, men jeg har prøvd og har ikke fått noen resultater.....
Jeg får 55kr timen, også vil jeg da gå opp hvert halv år, 55 -> 65 etc...

Men jeg snakket med en elektrikker og han mente at det var høyere lønn for lærlinger nå etter 1-1-2010, eller ihvertfall nå i 2010. Men har ikke funnet noe på nettet som kan bekrefte det? Er litt kjipt å ha 55 kr i timen om jeg kunne hatt mer liksom =P
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Det er full avtalefrihet om lønn her i landet. Avtalen kan vere i form av kontrakt, eller tariffavtale. Kontakt fagforeninga som er aktuell i di bedrift, så får du et godt svar på tjue sekunder. Dei er dei einaste som kan gi deg eit autorativt svar.
jobb bra så folka du jobber med er fornøyd med deg så kan det godt hende du får bedre lønn
Sitat av magnus3k Vis innlegg
jobb bra så folka du jobber med er fornøyd med deg så kan det godt hende du får bedre lønn
Vis hele sitatet...
Jobbinnsatsen har ingenting med lønna som lærling og gjøre. Gjør som slashdot sier. Har en kompis som er mekaniker-lærling, og han fikk 35kr i timen, noe jeg ikke trodde gikk ann først men tydligvis var tilfellet. Tror han ringte fagforeningen elns og fikk det ordnet.
Sist endret av Ravedope; 9. oktober 2010 kl. 16:03.