Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 2854
Hei, noen som har en god mp3 til m4b converter å anbefale? Prøvde en som het mp3 to audiobook ipod converter, men den fucker ofte opp lydfilene av en eller annen merkelig grunn, kutter eller gjør deler av lydboken uspillbar.

Istedet for å laste ned, installere og prøve div convertere tenkte jeg om noen har en å anbefale?
ffmpeg er jo en solid greie, og det ser ut til at den skal fikse dette. Har ikke prøvd selv, men når ffmpeg etter sigende skal fikse biffen, så har jeg troen!
<?php echo 'VIF'; ?>
datagutten's Avatar
m4b er i praksis det samme som m4a, så får du konvertert det til m4a kan du endre tiltype til m4b.
Jeg har brukt dBpoweramp som kan konvertere mellom de fleste formater, deriblant mp3 og m4a.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
ffmpeg er jo en solid greie, og det ser ut til at den skal fikse dette. Har ikke prøvd selv, men når ffmpeg etter sigende skal fikse biffen, så har jeg troen!
Vis hele sitatet...
Sitat av datagutten Vis innlegg
m4b er i praksis det samme som m4a, så får du konvertert det til m4a kan du endre tiltype til m4b.
Jeg har brukt dBpoweramp som kan konvertere mellom de fleste formater, deriblant mp3 og m4a.
Vis hele sitatet...
Takk, tester ut disse to alternativene i kveld.

Sitat av Realist1 Vis innlegg
ffmpeg er jo en solid greie, og det ser ut til at den skal fikse dette. Har ikke prøvd selv, men når ffmpeg etter sigende skal fikse biffen, så har jeg troen!
Vis hele sitatet...
Kommandolinjebasert
Sist endret av RayMonk; 20. mars 2018 kl. 13:14. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Sitat av Raymond Vis innlegg
Kommandolinjebasert
Vis hele sitatet...
Ja? Det er jo helt glimrende..? Det gjør det jo også superenkelt å konvertere filer i bulk.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
Ja? Det er jo helt glimrende..? Det gjør det jo også superenkelt å konvertere filer i bulk.
Vis hele sitatet...
Ja, hvis man kan det. Nå har jeg knotet i 10 min og googlet diverse kommandoer og ikke fått noen til å fungere, fuck kommandolinje. Får teste dBpoweramp trialen.
Har ikke prøvd melllom formatene du lister, men syns generelt Pazera Free Audio Extractor er et genialt program.
Sitat av Realist1 Vis innlegg
ffmpeg er jo en solid greie, og det ser ut til at den skal fikse dette. Har ikke prøvd selv, men når ffmpeg etter sigende skal fikse biffen, så har jeg troen!
Vis hele sitatet...
Ser den støtter m4a, slik jeg forstår det er det bare å endre filnavnet så skal det fungere da m4a og m4b er så og si samme filtype?
Selv bruker jeg Freemake Audio Converter:
http://www.freemake.com/free_audio_converter/

Den er lett å forstå og bruke.

Selv liker jeg den.
Sist endret av øyvind95; 21. mars 2018 kl. 14:02.
Terminal er genialt til slikt, f.eks ved bruk av FFmpeg eller Avconv (klone av FFMpeg)

Kode

avconv -i input.mp3 -threads auto -acodec libfdk_aac -b:a 48k -profile:a aac_he_v2 output.m4a
Du må selvsagt selv bestemme parameterene, dette er bare et eksempel som konverterer «input.mp3» til «output.m4a» ved bruk av libfdk_aac biblioteket og HE-AAC2 koding, med 48kbit/s data.
Sitat av 0xFF Vis innlegg
Terminal er genialt til slikt, f.eks ved bruk av FFmpeg eller Avconv (klone av FFMpeg)

Kode

avconv -i input.mp3 -threads auto -acodec libfdk_aac -b:a 48k -profile:a aac_he_v2 output.m4a
Du må selvsagt selv bestemme parameterene, dette er bare et eksempel som konverterer «input.mp3» til «output.m4a» ved bruk av libfdk_aac biblioteket og HE-AAC2 koding, med 48kbit/s data.
Vis hele sitatet...
Greit nok det, forstår at kommandolinje er bra for de som sitter med det daglig, men jeg personlig måtte da google kommandoene og sette meg inn i dritt bare for å få noen filer over til m4a. Et GUI er mye enklere med mindre man utfører denne operasjonen ofte eller har mer kompliserte krav.

TIPS:
Til andre som eventuelt leser denne tråden endte jeg opp med å benytte Pazera Free Audio Extractor etter tips fra kallisti, denne fikset biffen enkelt og intuitivt.

ikke gratis
Freemake hadde limitation på tid, så den appen er ikke gratis. DBpoweramp som nevnt under her kan man få en trial, men den er heller ikke gratis.

iTunes suger
Etter jeg endelig fikk gjort om til m4b støtte jeg på andre problemer, sortering i iTunes. Nå er iTunes et skikkelig møkkaprogram så det får man dessverre gjort lite med.
Sist endret av RayMonk; 22. mars 2018 kl. 10:59.
Bra du fikk det til. Såvidt jeg husker er Pazera basert på FFmpeg.
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Får jeg nevne WinFF som egentlig bare er et grafisk interface for ffmpeg?

eventuellt er det bare det her du trenger å skrive for å konvertere filen:
ffmpeg -i input.mp3 -acodec alac -ab 128k -ar 48000 -ac 2 -y output.m4a

(der input selvfølgelig er filen du skal konvertere fra og output er filen du konverterer til).
Sist endret av Dodecha; 22. mars 2018 kl. 19:28.
Tror Pazera også bare er en GUI for FFmpeg...