Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  58 8171
Hva skjer med kroppen om, hvis man en kveld skikkelig sliten etter masse overtid med jobb og ikke spist på mange timer, setter seg til og spiser sjokolade istedenfor mengden mat man ville spist? Det kan jo være opptil 500-700gram sjokolade. Noen klarer sikkert mer også.

Hvordan vil man føle seg dagen etterpå?
Mine erfaringer tilsier at du må tilbringe noen timer på do, 2-3 timer senere, men ingenting uvanlig dagen etter.
Selv om det er litt gjetting, så regner jeg med at du kan bli noe hyper der og da, og kanskje ett par timer etter. Men dagen etter vil du nok ikke merke noe spesielt til selve sjokoladen, annet enn at du er ekstra sulten siden sjokoladen ikke vil ha oppfylt behovene som skikkelig mat gjør.
Sist endret av Fuzzybossen; 5. februar 2012 kl. 01:19.
Mest sansynelig vondt i hodet og magen, du har jo ikke fått i deg mat.
Jeg regner med det resulterer i oppkast... Vet ihvertfall at når jeg har hatt jævlig munchies på kveldingene så har jeg følt meg litt uvell dagen etterpå. Sure oppstøtt og kvalme, men da har det gått mest i potetgull så mulig det var krydderet. Er vel 45 gram sukker i hver melkesjokolade plate, 4 plater blir da nesten 200 gram sukker. Om du ikke har fått i deg noe annet mat i løpet av dagen kan det godt være du merker det dagen etterpå ja.
Aldri prøv det men rent hypotetisk har du vel ikke fådd i deg rett menge kalorier og er fette sulten dagen etterpå. Ender vell med att du er dårlig og evt dårlig dagen etterpå.
Som med hunder så er jo sjokolade giftigt for oss mennesker. Bare at istedenfor ein hund så trengs da meir enn ein plate sjokolade for å ta knekken på oss, prøv 10 kg

Men så mykje som du snakker om resulterer vel i kvalme/oppkast (Og for meg seinare på kvelden enda meir sulten xD)
Sist endret av Demolution guy; 5. februar 2012 kl. 01:53.
Du blir vel litt hyper til å begynne med, men etter kort til vil det dabbe av å du vil bli slapp, skjelven å helt jævlig i kroppen. Vertfall etter min egen erfaring :P
700 gram sjokolade er vel i det meste laget? En storplate er på 200 gram, tror ikke det er mange som kan spise det i et måltid.

Spiser man så mye som 700 gram sjokolade har man fått i seg mye mer kalorier enn en vanlig person skal ha på en dag. Ca 1000 kcal over.
Sitat av stagg Vis innlegg
700 gram sjokolade er vel i det meste laget? En storplate er på 200 gram, tror ikke det er mange som kan spise det i et måltid.

Spiser man så mye som 700 gram sjokolade har man fått i seg mye mer kalorier enn en vanlig person skal ha på en dag. Ca 1000 kcal over.
Vis hele sitatet...
jeg vet ikke hvor stor du er, men personlig kan jeg downe en stor plate på noen minutter. Mellom 10 of 12 min er en behagelig tid.
Utenom mulig magetrøbbel om du ikke er vant til å spise sjokolade, ser jeg ingen store problemer med å gjøre det. Jeg har selv gjort liknede og levd 3 dager på bare sjokolade, og jeg kan ikke huske noen problemer utenom at det tok to år før jeg spiste hvit sjokolade igjen (i forbindelse med en sommerleir var jeg blitt nesten blakk før hjemreise, da besøkte vi et fabrikkutsalg for slikt, og jeg kjøpte 6-8kg med slike varer). Kombiner inntaket med dugelige mengder vann og det skulle ikke være noen problemer.
"Ekle mennesker dere er da!"

700 gram sjokolade er overdose for min del. Vi snakker om et måltid her, ikke 700 gram på en hel dag, det skulle jeg også klart. Det er 3 1/2 storplate vi snakker om... Jeg klarer fint selv å spise 700 gram sjokolade over en hel dag uten annen mat, men jeg gjør det ikke da det ikke er det sunneste man spiser. Våkner sikkert med 700 gram ekstra akne i ansiktet dagen derpå.

Det er også stor forskjell på 1 sjokoladeplate, kontra 3.

Sitat av olaPola Vis innlegg
jeg vet ikke hvor stor du er, men personlig kan jeg downe en stor plate på noen minutter. Mellom 10 of 12 min er en behagelig tid.
Vis hele sitatet...
Jeg er vel ganske så normal. 75.000 gram sånn ca.
Sist endret av stagg; 5. februar 2012 kl. 02:15.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hva skjer med kroppen om, hvis man en kveld skikkelig sliten etter masse overtid med jobb og ikke spist på mange timer, setter seg til og spiser sjokolade istedenfor mengden mat man ville spist? Det kan jo være opptil 500-700gram sjokolade. Noen klarer sikkert mer også.

Hvordan vil man føle seg dagen etterpå?
Vis hele sitatet...
Kan prøve til uka om tråden får stå i fred.
Sjokolade as. Jeg måtte ha meg en bit nå.. Et lite stykke Norge.
Sitat av Knask Vis innlegg
Kan prøve til uka om tråden får stå i fred.
Vis hele sitatet...
Eksperimentet Knaskelasken, trodde du var sunn jeg. Lykke til!

Gjerne film reaksjonen om den blir negativ.
Sitat av stagg Vis innlegg
Eksperimentet Knaskelasken, trodde du var sunn jeg. Lykke til!

Gjerne film reaksjonen om den blir negativ.
Vis hele sitatet...
Burde være sunn mtp. jeg skal på uttak for rugbylandslaget denne måneden, men denne sjansen kan jeg ganske enkelt ikke la gå fra meg.

Eventuelle reaksjoner skal selvfølgelig dokumenteres.
Sitat av stagg Vis innlegg
Gjerne film reaksjonen om den blir negativ.
Vis hele sitatet...
Bra det ikke bare er jeg som har lyst til å se han sitte på dass i noen timer.

OT: Jeg kan spise utrolig store mengder sjokolade uten å bli dårlig i magen. Blir bare lei smaken og mett, men får ikke magesjau.
Sist endret av Daybreak; 5. februar 2012 kl. 02:24.
Fyi, så har jeg spist 2.5 stratos plater i kveld(fra 23-24) og jeg føler meg helt fin
Sist endret av ImsdalFlaske; 5. februar 2012 kl. 02:29.
Sitat av iMAGINE123 Vis innlegg
Jeg regner med det resulterer i oppkast... Vet ihvertfall at når jeg har hatt jævlig munchies på kveldingene så har jeg følt meg litt uvell dagen etterpå. Sure oppstøtt og kvalme, men da har det gått mest i potetgull så mulig det var krydderet. Er vel 45 gram sukker i hver melkesjokolade plate, 4 plater blir da nesten 200 gram sukker. Om du ikke har fått i deg noe annet mat i løpet av dagen kan det godt være du merker det dagen etterpå ja.
Vis hele sitatet...
Flott matematikk.

Hvor mange desiliter er et glass vann? Melkesjokolade kommer i mange størrelser. 4 plater blir ikke automatisk 200 g sukker......

Freia melkesjokolade har 52,5 % sukker. Spiser man 400 g av de får man altså i seg 210 g sukker.

http://www.freia.no/sjokolade/freia-...=1087&pid=1831
Edit: Det var ikke det jeg mente i det hele tatt med den første setningen. Burde lese over før jeg poster.
Kult å se at interessen var stor ^^ Mye bra info her også.

Jeg vil ikke prøve meg på eksperimentet selv, men gøy om noen prøver Kan bare huske at hvis jeg har kun spist ting med mye sukker, og deretter sovet, har jeg våknet med hodepine og generelt dårlig form dagen etterpå. Man får veldig høyt blodsukker, og deretter en skikkelig bummer nedtur hvor man ikke orker å gjøre en dritt ^^

Er vel ikke sunt for noe som helst. Men alltids gøy å leke seg med tanken.
har da syttet ned 1,5 kg sjokolade over 3 timer som ett veddemål, ble verken hyper eller dårlig i magen. Meeen, så har jeg levd 4 dager på 1 kg sukker før og, gikk fint
Haha, fantastisk. Du ble vel litt uvel kanskje? ^^ 1.5 kg ekke småtteri det heller.
Spiste 3x2500g på en kveld her om dagen. Intet annet enn synlig fett på kroppen, så trente det vekk hele gårsdagen.

Er liten, og spiser en plate stratos/kvikklunsj melkesjokolade/crispo/smash og 1L cola daglig.. lol villt

btw trener forøvrig 6 ganger i uken
Sist endret av Spirituell; 5. februar 2012 kl. 19:42.
Noen liker sjokolade bedre enn andre selv om man er stor eller liten
Ser jo noen jenter på skolen som kan spise flere store plater daglig, mens dem litt store kan bare spise noen par biter ..
Sitat av Spirituell Vis innlegg
Spiste 3x2500g på en kveld her om dagen. Intet annet enn synlig fett på kroppen, så trente det vekk hele gårsdagen.

Er liten, og spiser en plate stratos/kvikklunsj melkesjokolade/crispo/smash og 1L cola daglig.. lol villt

btw trener forøvrig 6 ganger i uken
Vis hele sitatet...
7.5kg sjokolade?
Tror det varierer fra person til person..
Da jeg var mindre pleide jeg å få veldig vondt i magen hvis jeg spiste mye sjokolade på en gang (mamma var nazi på godterier), så da kan det være at grunnen til magevondten var rett og slett fordi jeg spiste det sjelden. Gikk helt bananas på sjokolade om jeg fikk muligheten til det.

Nå kan jeg fint spise flere storplater uten spesielle virkninger, forutenom at jeg blir veldig søvnig :s
Sitat av Taurean Vis innlegg
Haha, fantastisk. Du ble vel litt uvel kanskje? ^^ 1.5 kg ekke småtteri det heller.
Vis hele sitatet...
Tja, ikke som i dårlig,, men var ikke veldig keen på å ta en sparringsrunde etterpå for å si det sånn
Sitat av TobNor Vis innlegg
7.5kg sjokolade?
Vis hele sitatet...
3*250g hehe

7,5kg skal du ha røyket mye lol
Sist endret av Spirituell; 11. februar 2012 kl. 22:07.
▼ ... noen måneder senere ... ▼
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg
Kan prøve til uka om tråden får stå i fred.
Vis hele sitatet...
Nå har du hatt litt vel mange uker på deg Knasken.

Nå forlanger vi andre medfreaks (Jeg teller som to. Streken har egentlig ikke daua) at Knaskelasken lirer av seg noen grimaser på youtube, mens konsumering av sjokolade pågår.

(Du skal selvfølgelig slippe vise deg offentlig ønsker du ikke det. Hadde bare vært moro med en oppdatering.)

Billig sjokkis på Obs for tiden. 19,- pr. plate. Til og med Smash sjokoladen er på billigsalg. Rema har vel også 3 for 2. Butikkene elsker at vi nordmenn eter oss feitere og feitere. Skulle bare mangle, de tjener penger på det.

"Kunne sikkert sponsa deg, men har ikke samvittigheten på min side... skulle du stryke med."
Sist endret av stagg; 26. juli 2012 kl. 04:48.
Jeg spiste en stor plate med melkesjokolade hver dag i militæret ett helt år. Jeg lever fortsatt.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av jegermeg Vis innlegg
Jeg spiste en stor plate med melkesjokolade hver dag i militæret ett helt år. Jeg lever fortsatt.
Vis hele sitatet...
Og godt er det. Du lager underholdning så det holder her på nFF.

Regner med de fleste tåler en plate sjokolade pr. dag over tid uten at de tar skade av det. Du var tross alt i militæret med mye aktivitet. De fleste med et voldsomt sukkerforbruk er ofte sittestillende. To forskjellige ting.

Tråden handler om hvorvidt en enkelt person kan spise 700 gram med sjokolade på ett måltid, ikke over en hel dag, men innen to timer. Tror de fleste blir dårlige av det. Tror også de fleste hadde fått organer som hadde tatt dagen etter en viss tid.
Førrhelvett.
Lovegame's Avatar
Personlig blir jeg dårlig av en stor plate (typ 200 gram), mens brodern glefser fint i seg 2-3 plater på en kveld..
Jeg kjøper og sender (innenriks) en plate melkesjokolade med en freakhilsen til den første som spiser 700 gram valgfri sjokolade innen 30 min, filmer det og laster det opp på youtube. Vet ikke helt hvordan man skal ordne anonymiteten men.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Jeg kjøper og sender (innenriks) en plate melkesjokolade med en freakhilsen til den første som spiser 700 gram valgfri sjokolade innen 30 min, filmer det og laster det opp på youtube. Vet ikke helt hvordan man skal ordne anonymiteten men.
Vis hele sitatet...
Mulighet for å sende til utlandet? Har vært utenlands i 4 uker, og har 3 uker igjen her uten Freia. Har ganske syke abstinenser, helt seriøst, og 700g norsk sjokolade høres faen meg konge ut nå.
Jeg sponser ikke de 700 gram om noen trodde det. Jeg er ikke tjukk i huet heller ^^ og sende til utlandet blir vel dyrt
Sist endret av Taurean; 26. juli 2012 kl. 10:47.
Sitat av stagg Vis innlegg
Nå har du hatt litt vel mange uker på deg Knasken.

Nå forlanger vi andre medfreaks (Jeg teller som to. Streken har egentlig ikke daua) at Knaskelasken lirer av seg noen grimaser på youtube, mens konsumering av sjokolade pågår.

(Du skal selvfølgelig slippe vise deg offentlig ønsker du ikke det. Hadde bare vært moro med en oppdatering.)
Vis hele sitatet...
Jeg hadde egentlig lagt fra meg tanken på dette givende eksperimentet pga. følgende post:

Sitat av aleksstaner Vis innlegg
har da syttet ned 1,5 kg sjokolade over 3 timer som ett veddemål, ble verken hyper eller dårlig i magen. Meeen, så har jeg levd 4 dager på 1 kg sukker før og, gikk fint
Vis hele sitatet...

Men greit, så fort jeg får lønn slik at jeg har råd til å faktisk kjøpe noen sjokoladeplater så skal jeg glefse i meg avtalt mengde, men ikke forvent deg noen fysiske reaksjoner.
Har klart å drikke en liter brukt stekefett + seks rå egg uten å kaste opp før så dette blir ikke noe problem.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Sitat av Knask Vis innlegg



Men greit, så fort jeg får lønn slik at jeg har råd til å faktisk kjøpe noen sjokoladeplater så skal jeg glefse i meg avtalt mengde, men ikke forvent deg noen fysiske reaksjoner.
Har klart å drikke en liter brukt stekefett + seks rå egg uten å kaste opp før så dette blir ikke noe problem.
Vis hele sitatet...
Råe egg har jeg selv prøvd noen ganger. Ikke noe godt, men heller ikke det verste.

Du/dere virker så bastante på at det ikke skal være noe stress med et så stort inntak av sjokolade, så jeg ser nesten på "veddemålet" som tapt. Uansett, gjør så godt du kan. 5 plater sjokolade på to timer. Ikke glem at diskusjonen startet rundt et måltid, altså alt på en gang. Du får 2 timer.

Men, men. Arti læll.
Sitat av Knask Vis innlegg
Men greit, så fort jeg får lønn slik at jeg har råd til å faktisk kjøpe noen sjokoladeplater så skal jeg glefse i meg avtalt mengde, men ikke forvent deg noen fysiske reaksjoner.
Har klart å drikke en liter brukt stekefett + seks rå egg uten å kaste opp før så dette blir ikke noe problem.
Vis hele sitatet...
En liter stekefett? Skulle prøve meg på 0.5 en gang fordi bestefaren min utfordret meg til det, og jeg kom omtrent halvveis før det ble helt jævlig. Hvordan du får det til er litt av et mysterium i mine øyne.
Sitat av 1337Wince Vis innlegg
En liter stekefett? Skulle prøve meg på 0.5 en gang fordi bestefaren min utfordret meg til det, og jeg kom omtrent halvveis før det ble helt jævlig. Hvordan du får det til er litt av et mysterium i mine øyne.
Vis hele sitatet...
Gjorde det for å ordne en avtale med kjøkkensjefen i fengsel en gang.

Drikk en liter stekefett med seks rå egg - få ubegrenset tilgang til matlageret for resten av oppholdet (Egentlig var det en tobakk, men byttet til meg tilgang til lageret fordi han angret på veddemålet).
En slik avtale er gull verdt for den tykkfalne.
Sitat av Taurean Vis innlegg
Hva skjer med kroppen om, hvis man en kveld skikkelig sliten etter masse overtid med jobb og ikke spist på mange timer, setter seg til og spiser sjokolade istedenfor mengden mat man ville spist? Det kan jo være opptil 500-700gram sjokolade. Noen klarer sikkert mer også.

Hvordan vil man føle seg dagen etterpå?
Vis hele sitatet...
Mett. Skader aldri med litt sjokolade.
Hadde jeg røyket betraktelig nok i forkant hadde jeg også greid å sluke en plate på 200 gram. Hadde nok brukt litt lenger tid enn kun ti minutter, dog. Mer enn dette er langt over grensa. Hadde spydd idet jeg begynte på den andre planten. For øvrig er det jo mange som faktisk bør ha overskudd i kalorier. Men å kaste i seg 210 gram sukker er ikke akkurat den sunne vrien, da. Velkommen til Diabetesforbundet, velg ditt fylkeslag.
Du vil få så mye sukker i blodet at kroppen ikke klarer å ta opp alt på en gang. det vil også bli mer enn hva nyrene klarer å reabsorbere fra preurin, noe som vil resultere i at du tisser ut en del av sukkeret. Det er også en måte for å sjekke om man hadde diabetes på.
Jeg spiste en rullekake til middag en gang etter jobb. Var sliten og sulten, så jeg gidda ikke å lage noe kulinarisk. Det er jo litt egg i den, men bortsett fra det er det mye sukker. Det gikk rimelig bra. Merket ingen ting annet enn at jeg ble fort sulten igjen, på samme måte som når man spiser risengrynsgrøt.

Nå skal det sies at jeg spiser over gjennomsnittet mye godteri, og gjerne kan ta en karusell etter en brus, litt snop, sukkerspinn og en sjokolade. For så å spise litt mer crap etter karusellen igjen.

Folk er forskjellige.
Sist endret av dynamite; 26. juli 2012 kl. 19:51.
Meningsløst medlem
Quakecry's Avatar
Jeg lever enda så går nok bare bra det vil jeg tro.
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Jeg lever enda så går nok bare bra det vil jeg tro.
Vis hele sitatet...
Det er ikke alle som har flaksen med seg, dessverre.
Hmm jeg vert virkelig ikke..
Husker en gang jeg og en kompis overnatta på hotell.
Hadde spist lite hele dagen og da vi kom til hotellet var alt vi hadde en mengde med godteri.
Det gjekk i mye sjokolade, lunket vann. Og et hotell rom med 35+ grader med vindu som en ikke kunne åpne
Får og si det slik, føltes det som det ikke vart noe søvn den natta
Vil anbefale deg og spise skikkelig, jeg blei vertfall direkte dårlig av bare tull
Ser folk prater om å spise EN sjokoladeplate på under 10 min, er det virkelig noen som sliter med det? Hender alt for ofte at jeg knasker i meg sjokoladeplaten jeg og madamen skal kose oss.med mens hun tar en røyk. Dette altså uten å tenke over det. Er forøvrig ikke overvektig dersom man skulle lure på det:-)
Sitat av aleksstaner Vis innlegg
Er forøvrig ikke overvektig dersom man skulle lure på det:-)
Vis hele sitatet...
Jeg tror deg, men at du er en godtergris av apokalyptiske dimensjoner er det ingen tvil om.
Dott i øret.
stagg's Avatar
Nei og nei. Dere freaks rotter dere sammen mot meg. Selvtilliten daler. Sukkermonstre hele sekten!

Stemmer det med at du har drukket 1 liter steikefett (tror deg ikke helt enda, men du overrasker stadig, så er litt usikker) så skal du vel strengt tatt ikke ha store problemer med 700 gram sjokolade på to timer.

Hadde det vært meg som hadde utført "veddemålet", så er jeg overbevist om at det hadde vært mye spy og bæsj på en og samme gang. Jeg er stygt redd for at jeg taper, men igjen... jeg overlever sikkert.

Ikke glem pusse tanna. Disse to er utrolig glad i sukker: Loff med sirup på!