Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  68 9616
jeg mener og huske og lest en plass at for og ta overdose av hasj må du røyke 1,4 kg på en time etc. kan vertfall ikke tro at det er noen som har tatt overdose av det, så på den måten er det ikke farlig i det hele tatt,

ta 0,2-0,4 gram du. det har jeg hørt skal holde, har ikke prøvd det men prata med mange som har prøvd den mengden og de sier det funka fint
la nå gutten få røyke om han vil mener selv at det kan også ha posetivt å utforske litt rusmidler 14-16 alderen , da bygger man opp en respekt for stoffene til senere i livet. men så klart er det best å vente til man blir 18. cannabis har ødelagt mye av familieforholdene mine fra jeg var ung av , grunnet av at det er ulovelig. bynte selv å prøve det ut i 12 års alderen noe jeg angrer på senere.
Sitat av KafanEdetta Vis innlegg
Du får bare snakket med en side av saken. Den siden som har ødelagt mye på grunn av stoff. Du har ikke fått snakket med de som har et godt liv, og likevell tar seg et par trekk av å til.
Vis hele sitatet...
Her har du et godt poeng. Syns uansett at du ødela inntrykket med å skrive "ta deg en bolle" til slutt.

Sitat av TurboOlsen Vis innlegg
Fjortenåringer som begynner med narkotika.. Lykke til senere i livet..
Vis hele sitatet...
Jeg prøvde hasj første gang som fjortenåring. Jeg er verken avhengig av cannabis, tobakk eller noen andre stoffer den dag i dag. Alt med måte, vet du.

On topic; Er det bare jeg som med en gang begynner å lurer på hvor dere fikk hasjen fra? Jeg mener, som dealer ville det vært svært enkelt å svindle et par fjortisser for en hundrelapp eller to. Dette kan du finne ut av ved å prøve å tenne på klumpen, skikkelig hasj tar fyr fort. Dere kan også prøve å smake og lukte på den. Min erfaring er at god hasj smaker litt søtt og lukter ganske sterkt av granbar!

Ikke glem at nøkkelen til å nyte rus er å bruke det med måte. Det er ikke digg å drikke 10 liter cola på en kveld, men én nå og da kan være helt fantastisk!
Sist endret av Stinson; 8. juni 2011 kl. 11:50.
Jeg håper det er greit at jeg spør i denne tråden. Jeg skal også røyke hasj for første gang snart, eller - jeg har røykt to - tre ganger før, på fest i alkoholrus uten å merke noen ting, annet enn å bli litt trøtt og tung. Hvordan anbefaler dere å gjøre det? Må jeg blande med tobakk? Det vil jeg helst ikke, hvis jeg ikke må. Jeg har ingen peiling på å rulle røyk eller jointer for den saks skyld. Kan jeg røyke det i maispipe uten tobakk? Kan jeg røyke det reint på flaskebong? Evt. andre inntaksmåter? Satser på noe enkelt, ettersom jeg har lite erfaring!
Med 1gr kommer dere til å bli drit stein.
Jeg bruker 0,2-0,4 i svake jointer og 0,7-1 i sterke.
Sitat av gingercandy Vis innlegg
Jeg håper det er greit at jeg spør i denne tråden. Jeg skal også røyke hasj for første gang snart, eller - jeg har røykt to - tre ganger før, på fest i alkoholrus uten å merke noen ting, annet enn å bli litt trøtt og tung. Hvordan anbefaler dere å gjøre det? Må jeg blande med tobakk? Det vil jeg helst ikke, hvis jeg ikke må. Jeg har ingen peiling på å rulle røyk eller jointer for den saks skyld. Kan jeg røyke det i maispipe uten tobakk? Kan jeg røyke det reint på flaskebong? Evt. andre inntaksmåter? Satser på noe enkelt, ettersom jeg har lite erfaring!
Vis hele sitatet...
http://www.youtube.com/watch?v=xC1Gy9he79I
Det varrierer da veldig fra person til person, jeg og noen venner begynnte i 11-12 års alderen, vi er nå 14-15 og har røyket hasj som en erstattning for alkohol i da 4 år. det er ikke et problem med å slutte for noen av oss, vi har heller ikke blitt busta av foreldrene våre enda, og sånn skal det forstette å være.
Sitat av annei Vis innlegg
Det varrierer da veldig fra person til person, jeg og noen venner begynnte i 11-12 års alderen, vi er nå 14-15 og har røyket hasj som en erstattning for alkohol i da 4 år. det er ikke et problem med å slutte for noen av oss, vi har heller ikke blitt busta av foreldrene våre enda, og sånn skal det forstette å være.
Vis hele sitatet...
Det med å bli busta av foreldre må dere bare finne dere i, dere har såvidt beggynt enda.
Du sier heller ingenting om hvor mye du røyker, røyker du hver dag? en gang i uka? 2 ganger på de 2-3 åra du har røyka?
Har dere PRØVD å slutte noengang?
Knowledge is key
Dudew8's Avatar
Mexupex, jeg vil gjerne vite hva du fikk ut av opplevelsen.
var det positivt eller negativt? eller kanskje begge deler?
hvordan føltes det?
Ble trist da jeg så dere var fjorten.

Seriøst, hva skjer med verden?
Sitat av Bruskork1 Vis innlegg
Ble trist da jeg så dere var fjorten.

Seriøst, hva skjer med verden?
Vis hele sitatet...
Jeg utfordrer deg til å utdype.

Vi kan vel alle være enige om at å begynne med rusmidler i en alder av fjorten ikke er det lureste, men det betyr ikke at vedkommende ødelegger livet sitt på grunn av det. Jeg tror at veldig få av oss kan si til oss selv at vi ikke hadde ruset oss på noe som helst når vi var fjorten år gamle. Jeg er overbevist om at mennesker ikke blir rusmisbrukere avhengig av når de begynner å eksperimentere med de forskjellige rusmidlene, men på grunn av hvordan de har det med seg selv og sine nærmeste i hverdagen. Trådstarter her har bestemt seg. Han kommer til å prøve å røyke hasj i nærmeste fremtid. Drittpraten din om hvor trist du blir og desperate spørsmål som "Ah gud, hva skjer med verden?!?! ((" får deg til å virke dobbelt så ung som han. Jeg vil ikke oppfordre noen til å begynne å ruse seg i ung alder, men vi må bare innse at slik har det alltid vært og slik kommer det alltid til å være.

Spar deg for sutringa di, nFF er virkelig ikke stedet man sitter å sutrer over menneskehetens skjebne på.
Jeg var 13 år første gang jeg drakk meg dritings på alkohol. Jeg er ikke alkoholiker i dag, i voksen alder.
Faktisk drikker jeg så sjeldent som omkring en eller to ganger i året.

Jeg ville selvfølgelig ikke oppfordret en 14 åring til å røyke hasj, men når TS allerede har bestemt seg for dette så synes jeg det vitner om forsiktige holdninger at han spør mer erfarne folk om riktig dosering.

Doseringsspørsmålet har vel blitt besvart allerede, men om dere er usikre så heller begynn med litt mindre enn litt mer.

Fortsett å utøv forsiktighet og respekt for rusmidler, og lykke til!
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Jeg tror trådstarter har fått med seg bekymringsmeldingene deres når 90% av tråden består av de.
Så vennligst hold dere til temaet, eller hold dere unna.
Lag dere en tørrbong hvis dere vil gjøre dette enkelt så slipper dere røyke tobakken i tillegg hvis dere skulle synes det er ubehagelig da.
Sitat av Masclet Vis innlegg
Lag dere en tørrbong hvis dere vil gjøre dette enkelt så slipper dere røyke tobakken i tillegg hvis dere skulle synes det er ubehagelig da.
Vis hele sitatet...
Det er vel lite som er mer ubehagelig for halsen enn tørrbong. Personlig synes jeg joint er litt av kosen, og langt mer chill for nybegynnere som ikke vil ha 0,5 l røyk på en gang.
Sitat av Masclet Vis innlegg
Lag dere en tørrbong hvis dere vil gjøre dette enkelt så slipper dere røyke tobakken i tillegg hvis dere skulle synes det er ubehagelig da.
Vis hele sitatet...
blir fremdeles vanskelig å røyke rent brunt i en bong , du kan vel få noe røyk utav det men det er lite får mye større effekt med tobakk anbefaler egentlig å røyke på joint. bong "hitter" mye mer så er ikke det smarteste siden TS ikke er noe spesielt erfarn med tanke på at det er mye lettere å bli grønn.
J'adore le café
Kimbobo's Avatar
Sitat av thesmokey Vis innlegg
blir fremdeles vanskelig å røyke rent brunt i en bong , du kan vel få noe røyk utav det men det er lite får mye større effekt med tobakk
Vis hele sitatet...
Viss man tetter godt til med skikkelig fint mekk så får man masse røyk, bare pass på at du ikke lufthull i mekket.
Det tar bare litt lengre tid å få skikkelig fyr i brønnen viss man røyker rein hasj, siden tobakk brenner lettere.

Du kan sammenligne tobakk & hasj med wok & olje.
Oljen hjelper til med varmen på samme måte som tobakk.
Hasj og wok får også et mye jevnere resultat dersom man bruker disse tingene.

Effekten forblir den samme fordeom man ikke får den jævligste troath hitten, ligger litt placebo i hele greia.
Jeg prøvde alkohol da jeg va 14, jeg prøvde hasj, jeg prøvde tilogmed amfetamin! I dag røyker jeg bare hasj, har erfart at alle de andre stoffene ikke er noe for meg, enkelt å greit. Blir kanskje å ta en ecstasy en sjelden gang da
Altså, man blir ikke narkoman av å røyke litt hasj som 14 åring, alkohol + ungdom er mye verre med tanke på hvor hjærnedøde de blir av det! Røyk heller hasj sier no jeg! Slipper foreldre å komme hjem til rasert hus etter en helg på hytta iværtfall!
▼ ... mange måneder senere ... ▼
bare legge til at noen 14åringer faktisk er i stand til å ha et sunt og fornuftig rusbruk.

[COLOR="Silver"]Og ja, jeg hintet til megselv.[/COLOR]