Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  13 806
Jeg har et lite problem, som jeg håpet dere kunne svare på. jeg sitter og spiller online Counter Strike, det funker helt fint til plutselig jeg får 3-4k latency/ping. Dette varer helt til jeg disconnecter, da får jeg tilbake nettet med en gang. Men så lenge jeg ikke disconnecter fra serveren, så kutter internettet. Samme hvis jeg lar pcen stå på serveren og prøver å surfe på nettet. Det finnes ikke noe tilkobling virker det som. Når jeg får dette problemet, så får alle andre som sitter via samme routeren det problemet. Jeg kjører internett via TP-kabel!
Høres ut som enten en IP-konflikt. Har dere fast IP?
Sist endret av hyys; 18. mai 2008 kl. 02:17.
Dvergen's Avatar
Trådstarter
Det er jeg ikke helt sikker på. Noen måte å få fikset dette på isåfall?
Visst dere er flere som sitter på samme routeren, kan dere gå inn i nettverksinnstillingene og sette IP. Så har alle hver sin IP, med forskjellig som oftest siste siffer.

Eksempel:
Maskin 1: 169.168.1.2
Maskin 2: 169.168.1.3
Maskin 3: 169.168.1.4

and so on.

Start- Controlpanel-Network connections-*høyre klikk gjeldene forbindelse*-propeties-

Da får du frem en liste. Velg den nederste (som oftest) som heter Internet Protocol (TCP-IP). Der setter du en fast IP. Velg propities.

Lurer du på hva ip, subnet eller gateway du skal bruke, får du dette opp ved å gjøre dette:

Start-kjør- skriv cmd

Dos vindu kjører og du skriver : ipconfig
Sist endret av hyys; 18. mai 2008 kl. 02:32.
Dvergen's Avatar
Trådstarter
Det skjer like ofte når ingen andre er på nettet. Akkurat nå, er det bare min pc som er slått på i det hele tatt, og jeg har fortsatt problemet. Det er mellom 10 sec til 2 min, mellom hver gang det skjer. Vi har breidbåndstelefon, kan det ha noe og si?
Det kan være et port-problem også, dersom du spiller via internett.

www.portforward.com

Velg din router og følg instruksjoner.
Dvergen's Avatar
Trådstarter
Har vert innpå den der. Routeren min ligger ikke innpå siden+at nettleverandøren min ikke tillater å åpne porter.


EDIT: Virker som om den kutter nettet, når jeg bruker mye internettkapasitet?
Sist endret av Dvergen; 18. mai 2008 kl. 02:37.
Sitat av Dvergen
Har vert innpå den der. Routeren min ligger ikke innpå siden+at nettleverandøren min ikke tillater å åpne porter.


EDIT: Virker som om den kutter nettet, når jeg bruker mye internettkapasitet?
Vis hele sitatet...
Hvis din ISP ikke tillater deg å åpne porter, så vil jeg anbefale deg å skifte til en annen ISP snarest.

Hvis du bruker torrent-program samtidig, er det sikkert det som fører til at internetten din detter ut.
Sist endret av Feeling; 18. mai 2008 kl. 10:08.
Sitat av Dvergen
Har vert innpå den der. Routeren min ligger ikke innpå siden+at nettleverandøren min ikke tillater å åpne porter.


EDIT: Virker som om den kutter nettet, når jeg bruker mye internettkapasitet?
Vis hele sitatet...
Hvilken leverandør har du da?
og om du bare er innpå cs evt msn eller noen andre små programmer (ikke nedlastningsprogrammer/spessielt torrent-programmer) så skal det ikke ha noe å si.
Sist endret av confuser; 18. mai 2008 kl. 11:07.
Dvergen's Avatar
Trådstarter
BKK Bredbånd
Dvergen's Avatar
Trådstarter
bump!!!!!!!
Høres ut som at det ikke er brukerfeil denne gangen.
Prøv å koble vekk ruter.
Sett pcen direkte i ADSL-modemet ditt.
Test da.
Hvis det fortsatt er problemer. Ta kontakt med nettleverandøren din. Spør de. Si at du "lagger i cs", de har garantert vært borti problemet.

Kan være linja de som er dårlig. Pakketap, bitfeil, støy etc.

Ring de.
Det er også en mulighet at routern og/eller modemet er dårlig. Nå ser jeg ingen informasjon av noen av delen, så er litt vanskelig og finne ut om det er et typisk problem i ditt tilfelle. Men det du enkelt og greit kan gjøre; er å ringe internettselskapet du har linje hos, og be dem ta en test på linja de. Så vil de finne ut hvor feilen ligger, sannsynligvis. Dersom de ikke finner noe, vil de med 90% sikkerhet sende deg ett nytt modem.
Hvis de ikke finner noe bitfeil eller støy, vil de ikke sende deg nytt modem. da vil de heller si til seg selv "brukerfeil".