Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  7 837
Hei.

Noen som vet hvordan man setter opp vps privat på en windows server 2008?
nso
popålol
nso's Avatar
Administrator
Du må først og fremst innstallere rollen Hyper-V før du kan sette opp virtuelle servere.
hvordan går jeg fram på dette da? vil gjerne forske litt på dette. på samme måte som man leier en deikert server fra for eks webhuset.no at man logger seg inn og man kommer rett inn på sitt OS uten at man rører andres OS og filer
Sist endret av the-mazter; 11. januar 2011 kl. 13:00.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av the-mazter Vis innlegg
hvordan går jeg fram på dette da? vil gjerne forske litt på dette. på samme måte som man leier en deikert server fra for eks webhuset.no at man logger seg inn og man kommer rett inn på sitt OS uten at man rører andres OS og filer
Vis hele sitatet...
Det første du trenger å gjøre er å få grunnleggende IT-kunnskaper, basert på trådene dine her inne forstår du ikke et fnutt av noe som helst.

I samme slengen kan du godt ta et MCITP løp av noe slag siden du tydeligvis har null peiling på Microsoftprodukter og har laget fjortenoghelvete tråder om forskjellige Microsoftløsninger som er helt basic.
Jeg anbefaler deg å glemme hele idéen, da dette ikke er trivielt å sette opp og drifte selv.
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av El-Zorro Vis innlegg
Jeg anbefaler deg å glemme hele idéen, da dette ikke er trivielt å sette opp og drifte selv.
Vis hele sitatet...
Å sette opp og drifte hyper-v for eget bruk er null problem, selv min far klarer da å starte og stoppe esx-guests uten problem.

Men når TS orginalt har kunnskap tilsvarende en agurk er det feil ende å starte i, man kan ikke kjøpe seg en Bugatti Veyron som første bil.
AtXbYeA: Ok, mulig det. Har bare vært borte i hyper-v på jobben, der vi har godt over hundre virtuelle maskiner fordelt på et dusin hoster. Er vel en litt annen skala vi snakker om til hjemmebruk ja :-)

Selv har jeg forresten alltid brukt VirtualBox når jeg har trengt å virtualisere hjemme. Det er i alle fall enkelt å sette opp. Er det omtrent like lett å sette opp hyper-v?
Tom for megabytes
AtXbYeA's Avatar
Sitat av El-Zorro Vis innlegg
AtXbYeA: Ok, mulig det. Har bare vært borte i hyper-v på jobben, der vi har godt over hundre virtuelle maskiner fordelt på et dusin hoster. Er vel en litt annen skala vi snakker om til hjemmebruk ja :-)

Selv har jeg forresten alltid brukt VirtualBox når jeg har trengt å virtualisere hjemme. Det er i alle fall enkelt å sette opp. Er det omtrent like lett å sette opp hyper-v?
Vis hele sitatet...
Grunnoppsett for hyper-v er :

1. Installere Hyper-v server (ferdig Core versjon som er gratis) deploy VM'er, biks baks.
2. Installere Hyper-v rolle på en Windows 2008 eller 2008 R2 server, reboot, hyper-v er klar til bruk.

Som alt annet windows\microsoftrelatert er det lagt opp veldig lett hvis du kjenner windows \ microsoft fra før av.