Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  33 2741
Hey.

Endelig fått solgt mine 3 27". Har pengene på konto, og skal endelig kjøpe en 120Hz+ skjerm.

Jeg ser at både Asus og BenQ er høyt oppe når det gjelder denne type skjermer, men er veldig usikker på hva jeg skal kjøpe.
Jeg så for noen uker siden av Linus, fra LinusTechTips la ut denne videoen, hvor han roset den nye XL2420TE skjermen. Uheldigvis er denne ikke tilgjengelig i Europa, så det går ikke..

Hva vil dere da anbefale? 2420T? Hva er forksjellen på 2420T fra 2420TE?

(Ingen vits med noen preken om at IPS med 1440p er bedre. Det blir 120Hz+ med TN panel)

Takk!
http://www.dustinhome.no/search/144hz

Både BenQ og Asus er å anbefale. BenQ har 1 ms som er greit til fps-spill.
http://www.prisguide.no/produkt/asus-vg248qe-173565 du har jo denne, der kan du legge inn G-sync når det kommer på markedet, 1ms, og 144hz.
Sitat av R0flcopter Vis innlegg
http://www.prisguide.no/produkt/asus-vg248qe-173565 du har jo denne, der kan du legge inn G-sync når det kommer på markedet, 1ms, og 144hz.
Vis hele sitatet...
Jeg kan legge inn G-sync når det kommer ut? Så vidt jeg vet så er g-syns hardware som er bygget inn i monitorer. Jeg vet ikke hvordan dette kan fungere på en monitor som produseres FØR teknologien er på markedet?

Det jeg lurer på et hvilken 120hz+ skjerm som har best fargedybge og generell bildekvalitet?
G-sync er en chip som også blir solgt løst. Den skjermen ovenfor har en utsparing til chippen.
Sitat av Diavu Vis innlegg
G-sync er en chip som også blir solgt løst. Den skjermen ovenfor har en utsparing til chippen.
Vis hele sitatet...
Og det vil ikke være mulig på BenQ sine skjermer?
Er kun Asus foreløpig som har kommet med en modell hvor du kan sette på G-Sync chippen selv men tror BenQ kommer med en modell neste år en gang
Sitat av Poetmos Vis innlegg
Er kun Asus foreløpig som har kommet med en modell hvor du kan sette på G-Sync chippen selv men tror BenQ kommer med en modell neste år en gang
Vis hele sitatet...
Det gidder jeg ikke vente på.

Noen som faktisk har et svar til det jeg spurte om? Hvilken skjerm har best farger til å være TN?
Sitat av Claryn Vis innlegg
Det gidder jeg ikke vente på.

Noen som faktisk har et svar til det jeg spurte om? Hvilken skjerm har best farger til å være TN?
Vis hele sitatet...
Skjermen frå asus fungerer heilt fint uten G-sync, men nå G-sync kjem på markedet vil den bli forbetra.
Sitat av Claryn Vis innlegg
Det jeg lurer på et hvilken 120hz+ skjerm som har best fargedybge og generell bildekvalitet?
Vis hele sitatet...
Eizo Foris FG241 har VA panel, som har bedre fargedybde enn TN paneler. Specsa på skjermen sier den er 240hz, men det er egentlig bare 120hz med svarte bilder mellom hvert bilde som kommer fra PC'en.
Her er et bilde som demonstrerer dette:
http://www.flatpanelshd.com/pictures/eizo240hz-1.jpg

Skjermen er anbefalt av flere nettsteder, så hvis det er fargedybde du er ute etter, så er denne skjermen det du er ute etter, eller så kan du være som meg og vente på Benq XL2420TE (med G-sync?).
Sist endret av azeller09; 27. november 2013 kl. 21:03.
ESM
Lazy Generation
Slik jeg har forstått det er XL240TE en versjon med 144hz og XL2420T er med 120hz, dette gjelder dog ikke i Norge. Her har vi nemlig bare XL2420T men den har 144hz! Dette gir ikke spessielt mye mening, men jeg er ganske sikker på at XL2420T som du finner på komplett.no er TE versjonen (mindfuck)

Uansett: kjøpte denne skjermen selv etter anbefaling fra venner og jeg må si jeg er kjempefornøyd! Jeg spiller StarCraft 2, LoL og andre spill flere timer daglig og jeg må si at forskjellen fra en random 1500kr skjerm til denne var ekstrem! Hvis jeg skulle gitt en kort beskrivelse ville det blitt: Dritbra skjerm.
Sitat av ESM Vis innlegg
Slik jeg har forstått det er XL240TE en versjon med 144hz og XL2420T er med 120hz, dette gjelder dog ikke i Norge. Her har vi nemlig bare XL2420T men den har 144hz! Dette gir ikke spessielt mye mening, men jeg er ganske sikker på at XL2420T som du finner på komplett.no er TE versjonen (mindfuck)

Uansett: kjøpte denne skjermen selv etter anbefaling fra venner og jeg må si jeg er kjempefornøyd! Jeg spiller StarCraft 2, LoL og andre spill flere timer daglig og jeg må si at forskjellen fra en random 1500kr skjerm til denne var ekstrem! Hvis jeg skulle gitt en kort beskrivelse ville det blitt: Dritbra skjerm.
Vis hele sitatet...
Så vidt jeg vet er 2420T også 144Hz nå
Selv kjører jeg XL2411T 144Hz og er meget fornøyd. Om skjermen er 1-2 år gammel merker jeg ingenting til. Alt er smooth i spillene mine.
Sitat av Obster Vis innlegg
Selv kjører jeg XL2411T 144Hz og er meget fornøyd. Om skjermen er 1-2 år gammel merker jeg ingenting til. Alt er smooth i spillene mine.
Vis hele sitatet...
Har du en annen skjerm å sammenligne med? Hvordan er farger osv?
Jeg har hatt 2420t 120hz i 2 år nå og er egentlig gira på å bytte ut. Føles stor og klumpete ut, ikke noe nevneverdig kvalitet på bildet eller utifra min erfaring. vil ikek vurdere 27" eller 29" med høyere oppløsning i stedet a? Kommer jo mye nytt og kult og billig

slenger med noe ræl som eksempel: http://www.komplett.no/aoc-29-led-q2963pm/775670
Sist endret av Mr.Bukse; 28. november 2013 kl. 01:14.
Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
Jeg har hatt 2420t 120hz i 2 år nå og er egentlig gira på å bytte ut. Føles stor og klumpete ut, ikke noe nevneverdig kvalitet på bildet eller utifra min erfaring. vil ikek vurdere 27" eller 29" med høyere oppløsning i stedet a? Kommer jo mye nytt og kult og billig

slenger med noe ræl som eksempel: http://www.komplett.no/aoc-29-led-q2963pm/775670
Vis hele sitatet...
Video som viser gaming på en 29 tommers skjerm.

Har selv vurdert å skaffe meg 27" eller 29" skjerm og synes at 29" skjermene ser veldig spennende ut. Med tanke på alt man greier å få med seg (se videoen over) i forhold til en 24".

Noen som har erfaring med gaming på en 29"?
Har den tanken at større skjerm ikke trenger å være bedre.
Har hatt 42", 27" og har nå 24", men det beste jeg har hatt er 19", men er selvfølgelig personal preference.
Sitat av kjerstin Vis innlegg
Har den tanken at større skjerm ikke trenger å være bedre.
Har hatt 42", 27" og har nå 24", men det beste jeg har hatt er 19", men er selvfølgelig personal preference.
Vis hele sitatet...
Erikke størelsen som teller, men oppløsningen
Sitat av Mr.Bukse Vis innlegg
Erikke størelsen som teller, men oppløsningen
Vis hele sitatet...
På et punkt så er det ikke nødvendig med høyere oppløsning. Som vi ser i mobil-verdenen nå kommer det jo mobiler med høyere og høyere oppløsning. Flere mobiler har høyere oppløsning enn vanlige monitorer(1080p) og det blir bare for dumt.

Lite vits med skyhøy oppløsning på en 21" monitor hvis man må skalere opp alt 500% prosent for å kunne se hva som står der.

29" tommer ser forøvrig ut som et interessant alternativ til flere skjermer.
Sist endret av Marr; 28. november 2013 kl. 02:33.
Vennligst at skjermstørrelse diskusjonen i noen andres tråd, tAkk!
Sitat av Claryn Vis innlegg
Har du en annen skjerm å sammenligne med? Hvordan er farger osv?
Vis hele sitatet...
Fargene på Asus skjermen er bedre enn BenQ. Kan forøvrig anbefale Asus sin 144Hz skjerm da jeg har den selv
Alright. Black Friday...

http://www.komplett.no/asus-24-led-vg248qe/774683
http://www.komplett.no/benq-27-3d-led-xl2720t/776078
http://www.komplett.no/benq-24-3d-led-xl2420t/792697

Jeg er vondt til å game på 27", så sikler veldig på 2720t, men er litt usikker med tanke på at det ikke er 144.. Er det merkbar forskjell fra 120-144hz?

Planen er at jeg har 2 23" skjermer som står på hvert sitt stativ som er boltret fast i pulten og gjør at skjermen kan roterer i alle retninger og kan beveger rundt med en radius på 70cm..

Hva sier folk? 144hz på 24" eller 120hz på 27"?

Pris er uvesentlig.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Siden du har Amd er kanskje G-sync uvesentlig. Eller så hadde jeg ventet\kjøpt en som er klar for det.

Av de skjermene der har vel Asus fått gode anmeldelser.
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Siden du har Amd er kanskje G-sync uvesentlig. Eller så hadde jeg ventet\kjøpt en som er klar for det.

Av de skjermene der har vel Asus fått gode anmeldelser.
Sitat av Lima Vis innlegg
Siden du har Amd er kanskje G-sync uvesentlig. Eller så hadde jeg ventet\kjøpt en som er klar for det.

Av de skjermene der har vel Asus fått gode anmeldelser.
Vis hele sitatet...
Signaturen min er utdatert. Har GTX 780

Tror jeg går for 2720T med Lightboost istedenfor 2420T med 144hz. Forskjellen fra 120 og 144hz kan da umulig være stor?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg
Signaturen min er utdatert. Har GTX 780

Tror jeg går for 2720T med Lightboost istedenfor 2420T med 144hz. Forskjellen fra 120 og 144hz kan da umulig være stor?
Vis hele sitatet...
såvidt meg bekjent merker og ser man ikke forskjellen.
Sitat av Lima Vis innlegg
såvidt meg bekjent merker og ser man ikke forskjellen.
Vis hele sitatet...
Da blir det nok 2720t

Liker at cpuen din er underclocket til 4.5mhz
Hei, et kjapt spørsmål.

Blir ikke 1920x1080 litt lav oppløsning for en 27 tommer?
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Hei, et kjapt spørsmål.

Blir ikke 1920x1080 litt lav oppløsning for en 27 tommer?
Vis hele sitatet...
Har hatt 3 27" i to år. Ingen visuell forskjell til 24".

Men jeg ser stor forskjell på 1600x900 og 1920x1080 på 13"...
Okey. Vet du om dette er mye visuell forskjell fra en 1920x1080 27" i forhold til en med 2560x1440?
ヽ༼ຈل͜ຈ༽ノ
Lima's Avatar
Sitat av Claryn Vis innlegg

Liker at cpuen din er underclocket til 4.5mhz
Vis hele sitatet...
Haha. Takk, så får jeg rettet det
Sitat av HuskaIkke Vis innlegg
Okey. Vet du om dette er mye visuell forskjell fra en 1920x1080 27" i forhold til en med 2560x1440?
Vis hele sitatet...
Alle sier jo at det er suprt med 1440 med et IPS panel på 27", så jeg vil tro det er visuell forskjell
Da er XL2720T i hus. Det var ikke så nice som jeg trodde det skulle være, men det var verdt pengene
Hjerneskadet Shitkid
CHillZoNE's Avatar
Husk å kalibrere fargene. Skjermen er helt forferdelig fra fabrikk. Forsåvidt ikke noe godt bilde på den uansett, men må ikke være værre en nødvendig. :-P