Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  47 7396
Ringte til 1881 med skjult nummer for morro skyld og spurte etter mitt eget nummer og om hvor jeg var hen og lata som jeg trengte det skikkelig. og de sa nummeret mitt og nøyaktig hvor jeg var hen. hvorfor kan deg tracke sånt? og har de lov til det?
Mener du at de kunne se at mobilen din befant seg i f.eks. "kafé karsk" på 73 grader nord, 40 grader øst ellerno' ?

hvor nøyaktig snakker vi her?
gps nøyaktig, f eks, seidelgaten. 1, oslo.
Det er vel strengt tatt umulig å kunne se akkurat hvor du befinner deg ved hjelp av en mobil...
Greit nok at det er mulig å finne ca, men akkurat tviler jeg på..

gps nøyaktig, f eks, seidelgaten. 1, oslo.
Vis hele sitatet...
Hvordan har de fått det til da? Det er jo ikke mulig å spore det så nøyaktig...
Sist endret av seppolaatle; 21. oktober 2007 kl. 04:45.
Sitat av seppolaatle
Det er vel strengt tatt umulig å kunne se akkurat hvor du befinner deg ved hjelp av en mobil...
Greit nok at det er mulig å finne ca, men akkurat tviler jeg på..
Hvordan har de fått det til da? Det er jo ikke mulig å spore det så nøyaktig...
Vis hele sitatet...
Slenger meg på den, nekter å tru at de kan finne ut det så fort.
Sporing tar for det første litt tid, og for det andre tviler jeg på det er lovlig å gi ut så eksakt plassering til en random fyr.
Gjør det igjen, og ta opp samtalen, så skal vi heller tro deg
Kan kanskje spore opp hvilken sender du er koblet opp mot, men noe mer enn det tviler jeg på. Får f.eks. "Været for Bærum" når jeg går på wap.
Sitat av Xeon
Kan kanskje spore opp hvilken sender du er koblet opp mot, men noe mer enn det tviler jeg på. Får f.eks. "Været for Bærum" når jeg går på wap.
Vis hele sitatet...
Ja.. bor du i bærum?
Limited edition
Moff's Avatar
Kan du ikke sjekke om du kan få vite hvor en kompis av deg er da? Hvis du går frem på samme måte (snakk med fyren først og finn ut hvor han er) og da får vite at han er på soverommet sitt eller noe sånt, så er det på tide å bli opprørt. Men rart er det vel egentlig ikke.
Setter meg skeptisk akuratt dette. Tror ikke de kan gjøre dette.
Ettersom sporing er ikke noe som er gjort på sekundet sikkert, og dette kan da ikke være lovlig i det hele tatt.

som _haha_ sier, gå fram på samme måte og ta opp. Så poster du det her.
Du var ikke på den adressen som telefonnummeret var registrert på da? For da er det ikke så rart.
pelle pirat, du ringte til 1881 og spurte om hvor du var? eller spurte om et annet nummer og spurte hvor han var?
Tror du har misforstått *helt*. Du har registrert mobilen din med en adresse, og de oppgav nettopp denne adressen når du spurte hvor du befant deg.
thomasf:
Det er jo det nummeropplysningen er til for.
Hehe.. Nå var dette lille mysteriet løst
Prøvde online sporingside på min mobil. Kunne spore kor jeg var. Dette fungerte utmerket i byer, fordi der er så tett med basestajoner. Tok bare ett par sekunder å spore meg.
lyst til å gi url blazer?
Det som jeg prøvde tidligere var Fleetonline. Men den sida er erstattet med denne sida her
http://www.locationxs.net/, jeg tror det er de samme folka som står bak. Det personene du skal tracke, får en melding der de må godkjenne at det blir tracket, "Yes to track".
Sitat av Blazer
Prøvde online sporingside på min mobil. Kunne spore kor jeg var. Dette fungerte utmerket i byer, fordi der er så tett med basestajoner. Tok bare ett par sekunder å spore meg.
Vis hele sitatet...
Blazer: Nei, det fungerer ikke. Det er en hoax. Det finnes nok, men er ikke tilgjengelig for mannen i gata..
Vet ikke jeg asså, men du får jo sån tracker du kan spore opp en mobil..
Fks. visst Far og Sønn har dette kan begge se hvor den andre er til en hver tid..
Så tviler ikkje på at 1881 kan klare dette..Men visst du befant deg i ditt eget hus der du er regga bosatt så..ja..Var ikke akuratt rene hokkus pokkus å finne deg da.:P
Ble overført fra fleetonline.net til http://www.locationxs.net/. Det var fleetonline jeg brukte før, og det fungerte. Var ikke hoax. Men http://www.locationxs.net/ vet jeg ikke om er hoax.
Sporing av mobiler er fult mulig. Netcom har f.eks. en tjeneste som kalles for Buddy. Da kan du spore opp hvor venner er, men de må selv godta dette! Det er kun krysspeiling mellom basestasjoner så det er ikke så veldig korrekt. Det kreves dog at mobilen nylig har gjort en handshake eller ringt for at det skal være noe særlig nøyaktig.
Bare for at det skal være sagt, så kan vi se nummeret ditt likevel om du ringer skjult så det er ikke noe problem. Derimot er det værre hvis du har sagt fra om at du IKKE vil stå oppført med navn i opplysningen, DA ser vi ikke mer enn nummeret det blir ringt fra.

Og ang at han sa hvor du var, så tipper jeg han bare leste adressen som står registrert på nummeret..
Sitat av torsken
Ja.. bor du i bærum?
Vis hele sitatet...
Ja, det gjør jeg. Så er sikkert henta ut i fra hvilken sender jeg er koblet opp mot(uten at jeg skal være alt for sikker).
Når du er i byer og tettsteder og du har dekning for fler baser er det overaskende hvor nøyaktig sånn sporing kan bli. Som en annen her nevner er det bare å krysspeile fra de forskjellige senderene. Dette tar ikke lange tiden. Kan også nevne at AMK får opp mobilen din på et kart når du ringer inn dit.
▼ ... noen uker senere ... ▼
LOL, brenn meg vist ditta er rett.

Du ringer med sjukt id, dei kan sjå det virkelige nummeret ditt. Så spør du
om det nummeret, skjønner vedkommande i 1881, at du tuller og ringer fra
den mobilabonementen som du skal ha nummeret til, og seier at den personen er
akuratt der du er..
vist folk skjønner? kan dette vere rett??
Sitat av Restyle
Slenger meg på den, nekter å tru at de kan finne ut det så fort.
Sporing tar for det første litt tid, og for det andre tviler jeg på det er lovlig å gi ut så eksakt plassering til en random fyr.
Vis hele sitatet...
"hvor er jeg?"
"nei sry, det er hemmelig"
Sitat av slatten
LOL, brenn meg vist ditta er rett.

Du ringer med sjukt id, dei kan sjå det virkelige nummeret ditt. Så spør du
om det nummeret, skjønner vedkommande i 1881, at du tuller og ringer fra
den mobilabonementen som du skal ha nummeret til, og seier at den personen er
akuratt der du er..
vist folk skjønner? kan dette vere rett??
Vis hele sitatet...
Det med kryss-speiling av basestasjoner virker flott i praksis, og jeg mener dessuten at jeg har hørt en plass at de som ringer med sjult-id gir sitt nummer videre til sentralen, men den har noen ekstra nummer. sånn at 22223333 tror jeg skulle bli #31#22223333, og videre fra sentralen forsvinner vel id-.en din tror jeg.
Når politiet kan spore deg til millmeteren, kan nok 1881 si hvilken gate du er i!

Innebygd sporingsbrikke i alle nyere telefoner! 2003...
Sist endret av munk1; 20. november 2007 kl. 00:25.
Har da sett sånne utrolige irriterende jamba reklamer, der du kan få radar på mobilen så du kan sjekke opp vennene din når som helst! Aner ikke hvorvidt det funker bra, men de reklamerer for det vertfall. Men du ser jo på filmer (jada, er film) at når de sporer så tar en en stund før de får vite hvor sporingspunktet befinner seg, så vis det går, tviler jeg på at de fiksa det så fort. Er vel som de over sa, 1881 leste vel bare opp adressen.
Sitat av Kugie
Har da sett sånne utrolige irriterende jamba reklamer, der du kan få radar på mobilen så du kan sjekke opp vennene din når som helst! Aner ikke hvorvidt det funker bra, men de reklamerer for det vertfall. Men du ser jo på filmer (jada, er film) at når de sporer så tar en en stund før de får vite hvor sporingspunktet befinner seg, så vis det går, tviler jeg på at de fiksa det så fort. Er vel som de over sa, 1881 leste vel bare opp adressen.
Vis hele sitatet...
har sett det, ser litt fet ut, men vil ikke beatle
Denne såkalte radaren er en screensaver. Kanskje dere bør lære dere og lese det med lite skrift? Det går ikke ann å spore slikt siden det ikke kan krysskoordineres!
Sitat av munk1
Når politiet kan spore deg til millmeteren, kan nok 1881 si hvilken gate du er i!

Innebygd sporingsbrikke i alle nyere telefoner! 2003...
Vis hele sitatet...
*hente skrujern*
Sitat av Deezire
Denne såkalte radaren er en screensaver. Kanskje dere bør lære dere og lese det med lite skrift? Det går ikke ann å spore slikt siden det ikke kan krysskoordineres!
Vis hele sitatet...
lol, snakk om svindel :P
Sitat av Evelen2
lol, snakk om svindel :P
Vis hele sitatet...

er jo ikke det når det står med mini skrift:P


fin måte å lure de svaksynte på dog
Sitat av Evelen2
lol, snakk om svindel :P
Vis hele sitatet...
En liten OT advarsel:
Jamba og diverse andre operatører opererer med et system slik at du betaler tilsammen 100kr måneden om du ikke avbestiller. 2 "tjenester" i uken for 25 kr.
Har sett mye grovere pengesummer også, 50 kr abonnement per mottatt melding, men jeg husker ikke firma i farten.

Det er svindel/ulovelig mener nå jeg, ihvertfall når tjenestene retter seg mot barn. Eks Crazy frog, gummibear(?). Netteierene Netcom og Telenor burde ordnet opp for lenge siden.

Det er ihvertfall min mening etter det jeg har sett på tv.
Sist endret av ProtoZ; 20. november 2007 kl. 12:05.
Sitat av seppolaatle
Det er vel strengt tatt umulig å kunne se akkurat hvor du befinner deg ved hjelp av en mobil...
Greit nok at det er mulig å finne ca, men akkurat tviler jeg på..



Hvordan har de fått det til da? Det er jo ikke mulig å spore det så nøyaktig...
Vis hele sitatet...
Det er fult mulig å spore en mobiltelefon, så lenge den er slått på(seff). Alle mobiltelefoner skal ha kontakt med minst 3 sendere ( hvis det er "dekning" og dette er mulig). Når den har kontakt med 3 steder er det mulig å finne ut hvor langt den er fra hvert av de tre stedene, og da kan man finne ganske nøyaktig hvor den befinner seg. Så jo, det er mulig....
Sist endret av microcefalus; 20. november 2007 kl. 12:40.
Sitat av munk1
Når politiet kan spore deg til millmeteren, kan nok 1881 si hvilken gate du er i!

Innebygd sporingsbrikke i alle nyere telefoner! 2003...
Vis hele sitatet...
Kilde til dette ?

Både til at politiet sporer deg til millimeteren og at 1881 sporer deg til en gate.
Netcom har noe som heter buddy som lar deg finne vennene dine. Og den gir nøyaktig addresse på de. Men da må du først akkseptere buddy invitasjonen og du kan sette statusen din til synlig eller usynelig. Men den er rimelig nøyaktig og skremmende. Jeg gjorde feilen med en x og var ikke så gøy og konstant bli utskjelt på åpen gate. Vet ikke om tjenesten er fjernet nå men jeg sørget i allefall for å skifte over til telenor rimelig kjapt!

Sitat av microcefalus
Det er fult mulig å spore en mobiltelefon, så lenge den er slått på(seff). Alle mobiltelefoner skal ha kontakt med minst 3 sendere ( hvis det er "dekning" og dette er mulig). Når den har kontakt med 3 steder er det mulig å finne ut hvor langt den er fra hvert av de tre stedene, og da kan man finne ganske nøyaktig hvor den befinner seg. Så jo, det er mulig....
Vis hele sitatet...
Triangle sporing har vært brukt mye på lete aksjoner ifeks røde kors og den stemmer rimelig nøyaktig. Dette vet jeg politiet kan hente ut info om
▼ ... noen uker senere ... ▼
det er ikke mulig for opplysningene å finne slik info på så kort tid.

det tar telefonselskapene (netcom, telenor, osv) 24 timer før de kan se hvilken sender du har benyttet deg av. dvs at man kan f.eks se at du har begynnet deg på jernbanetorget i oslo. men de kan ikke se hvilken gate du befinner deg i.

det er også ikke mulig for dem å se hvilket nummer du ringer fra dersom du har skjult nummer.

-hilsen hun som jobber med et av norges største mobiltelefonselskaper
Sitat av munk1
Innebygd sporingsbrikke i alle nyere telefoner! 2003...
Vis hele sitatet...
Neida, triangulering og imeinummer er alt som skal til for å si hvor munken oppholder seg.

Basestasjonene har stort sett en effektiv rekkevidde på 3000 meter, så det er mange av de i tettbygde strauk
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Uh, det er utter bullshit. Netcom og telenor veit i sanntid kva basestasjon(er) du benytter deg av. Det ser du om du tenker gjennom korleis buddy fungerer.

Det er også mulig for AMK å finne posisjonen til GSM-baserte voldsalarmer rimelig kjapt...
når vi er inne på 1881, Noen som har prøvd å ringe etter nr til nissen?
Jeg har, uten hell, prøvd å forklare 1881 hvor jeg er slik at de kan fortelle meg hvor jeg skal. Flere ganger. Ikke bare er de trege på å forstå hvor jeg er og hvor jeg skal, de bruker usedvanlig lang tid også. Etter min erfaring, that is. Så hva du har foretatt deg for å få dem til å fortelle deg dette, fatter jeg ikke.

Det kostet meg flere ganger omtrent 200 kroner å rote meg totalt bort.
Sitat av EivindH
når vi er inne på 1881, Noen som har prøvd å ringe etter nr til nissen?
Vis hele sitatet...
Mer som; Hei det er Nissen her, hvorfor i HELVETTE gir dere ut nummeret mitt til alle!?

Gi den en kreativ vri så kan det bli morsomt, ta opp lyd og host for epic lulz.
Så nettopp en reklame om en slik ting som kan spore opp folk. www.mBuddy.no heter den. Vet ikke hvordan den funker ennå, har ikke giddet og prøve den..
da jeg var i roskilde i fjor sommer switcha telefonen automatisk til en eller annen dansk operatør. under operatørlogoen deres kunne jeg hele tiden se hvilken adresse jeg var på, så sånt er nok fint mulig.
Hehe helt enig med dere gutta Virker litt bullshit, Men aldri si aldri. Selvom det er litt mistenkelig at pelle pirat plutselig holdt kjeft det er jo tross alt hans thread
Sist endret av Antrax-Vtec; 11. desember 2007 kl. 23:59.