Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  9 681
noen som vet hvor stor kasse jeg må bygge til 2*12 sony xplod XS-LD125P5 kan noen hjelpe meg med dette? på forhånd takk
Anbefaler deg å spørre et forum som ikke retter seg mot IT - men kanskje bil? type gatebil osv.
står det ikke annbefalt anntall liter i spessifikasjon for elementene?
Trådstarter
16 0
kjøpte dem av en kammerat serru og han viste hadde ikke pappirene som fulgte med dem, så jeg tenkte kansje at noen her hadde peilig
Åpner du dette dokumentet ser du nederst til høyre at Sony anbefaler ca 42 liters kasse.
Trådstarter
16 0
fikk ikke åpnet det jeg. bassreflex eller lukket kasse? det er bassreflex jeg er ute etter
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av barclay
fikk ikke åpnet det jeg. bassreflex eller lukket kasse? det er bassreflex jeg er ute etter
Vis hele sitatet...
Da foreslår eg at du later ned Adobe Acrobat eller tilsvarande. Linken funker iaffal heilt fint her.
Trådstarter
16 0
ja takk for alle svar.
Google er din venn! Søk og finn et program som lager kasser for deg med nøyaktige mål. All info om elementene dine finner du også lett på internett om du bare gidder. Kommer ikke på alle url'ene i farta men vet det finnes noen gode sider for det.

PS: Å lage en bassreflexkasse selv kan bli jæævla dårlig hvis du ikke er nøyaktig. De har lett for å begynne å puste å lage helvete i bilen
Suggested Enclosure: 61.2litre /
2.18 cu.ft (sealed)

Lukket kasse da. Dette sier seg nesten selv. Nesten alle Sony sub'er er beregnet for lukkede kasser. Blir best lyd da, og du slipper å kjøpe rep-kit etter første dagen med dem.
Men når det kommer til antall liter på kassa skal du beregne 61,2 * 1,5 eller 1,7. Dette kommer ann på størrelsen på bagasjerommet. På min BMW som har ett stooooort bagasjerom så måtte jeg beregne 1,8 for mine 15". Du kommer nok til å måtte bygge masse kasser for å få riktig lyd, men der er verdt det. Hvis du ikke skal bygge kassa til bilens interiør? Men da kan du jo avgrense mye også da.