Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1851
Jeg har vært snusfri nå i snart 2 måneder og når jeg er ute og ellers har jeg ingen abstinenser, problemet er når jeg skal arbeide - jeg programmerer. Jeg får et veldig snussug og prøver hele tiden å utsette arbeidet, det er som om det er veldig vanskelig å gjøre noe som krever dyp konsentrasjon uten snusen som jeg antar gir et slags fokus og kontinuerlig belønning.


Noen som har noen ideer hva som kan hjelpe, slik at jeg arbeide som før, uten å begynne å snuse igjen?
Valgfri brukertittel
meaculpaUIO's Avatar
Kjærlighet på pinne, tyggis
Førstefiskevasker
Barte-Sam's Avatar
Sjokolade
Ser flere anbefaler å vape CBG/CBD konsentrater/e-juice, eller CBD/CBG snus("pouches") osv. Sikkert mye placebo, men klarer å holde meg unna snusen lenge når jeg har noe CBD/CBG å vape på. 2-3 snus om dagen mot vanligvis ca en boks om dagen.

h4cbd vape var også veldig effektivt mot snussug, men der var det faktisk en liten rus å kjenne.. og det er greit å droppe når man er på jobb antar jeg.
Sist endret av skrpappa; 24. juli 2023 kl. 08:35.
Hvis du har vært uten snus i to måneder så er det bare hodet som tukler med deg. Nikotinabstineneser forsvinner fort, 1 til 2 uker.
Hold deg unna nikotin. Sjokolade blir du feit av, klassisk problem at man går opp i vekt på grunn av småspising. Da er det bedre med tyggis eller drops. Fisjerman friends.
Tja hva med å bare begynne med snus igjen? Snus plager ingen. Det er sikkert mindre skadelig over tid enn andre ting som kan trigge noe av det samme du opplevde med snus og du kan jo trene deg på å drøye boksene maksimalt. Feks kun bruke snus når du skal jobbe.

Eller bare gi deg hen til dine lyster og snus alt du orker. Det er jo bare snus tross alt.
Ett år snusfri her, og kjenner fremdeles ett aug noen ganger.

Tyggis er å anbefale, jeg brukte extra eucalyptus.

Er belønning hjernen din skriker etter og det er veldig lett å erstatte den med f.wea sjokolade, men da legger man fort på seg 10 kg. Gikk i den fella sjøl.
Er belønning hjernen din skriker etter og det er veldig lett å erstatte den med f.wea sjokolade, men da legger man fort på seg 10 kg. Gikk i den fella sjøl.
Vis hele sitatet...
Det går rykter om at de første 10 kiloene overvekt jobber så tett sammen med de neste 10 kiloene overvekt, og de har så gode rutiner at det veldig ofte lykkes. Og før folk rekker ta grep mot overvekten er gjerne tallet på vekta som lyser mot deg + 20 kilo fra forrige gang du var på vekta. Og da kreves det mer enn bare bare å kutte ut snop for å komme i mål.

Like greit å unngå overvekten i utgangspunktet så slipper en slite med det. Jeg hadde heller brukt snus en sjokolade det er helt sikkert.
Professor
Trådstarter
Sitat av _abc_ Vis innlegg
Tja hva med å bare begynne med snus igjen? Snus plager ingen. Det er sikkert mindre skadelig over tid enn andre ting som kan trigge noe av det samme du opplevde med snus og du kan jo trene deg på å drøye boksene maksimalt. Feks kun bruke snus når du skal jobbe.

Eller bare gi deg hen til dine lyster og snus alt du orker. Det er jo bare snus tross alt.
Vis hele sitatet...
Skulle gjerne kunne begynne igjen, men det er uaktuelt. Snus gjør noe med energinivået mitt, jeg føler jeg har mye mer energi uten snus.

Jeg har forresten ikke prøvd ketamin etter jeg sluttet å snuse, jeg har lest noe om at ketamin kan resette belønningssenteret i hjernen, noen som har hatt denne effekten, er det ved veldig høye doser, kanskje?
Sist endret av Hans Høyhet; 24. juli 2023 kl. 15:09. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Bruker du mye aviser, youtube, telefon og lignende i tillegg når du jobber?

For å komme tilbake i det moduset der du føler du har flyt og liker jobben din, så må du kanskje gjøre noe som er ennå tyngre enn å jobbe.

La telefonen ligge, slutt å åpne youtube og nettaviser, spesielt før/under arbeidstid. Kom deg i aktivitet. Kom deg ut i regnværet. Lær deg å kjede deg. Da kan det hende at sulten etter å progge litt kommer tilbake.
Professor
Trådstarter
Sitat av ali88 Vis innlegg
Bruker du mye aviser, youtube, telefon og lignende i tillegg når du jobber?

For å komme tilbake i det moduset der du føler du har flyt og liker jobben din, så må du kanskje gjøre noe som er ennå tyngre enn å jobbe.

La telefonen ligge, slutt å åpne youtube og nettaviser, spesielt før/under arbeidstid. Kom deg i aktivitet. Kom deg ut i regnværet. Lær deg å kjede deg. Da kan det hende at sulten etter å progge litt kommer tilbake.
Vis hele sitatet...
Ja, jeg er en dopaminslave delux. Jeg vet, jeg burde begynne å lese bøker igjen og venne meg til en mer avbalansert (kjedelig) livsstil og tåle å være litt misfornøyd.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Ja, jeg er en dopaminslave delux. Jeg vet, jeg burde begynne å lese bøker igjen og venne meg til en mer avbalansert (kjedelig) livsstil og tåle å være litt misfornøyd.
Vis hele sitatet...
Føler jeg er litt i samme gate selv. Dopaminslave som gruer meg til å være i et dritthumør i flere måneder bare for å resette dopamin- reseptor- sensitiviteten (gææh vanskelig ord). Men det er vel vært det på lang sikt.
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Skulle gjerne kunne begynne igjen, men det er uaktuelt. Snus gjør noe med energinivået mitt, jeg føler jeg har mye mer energi uten snus.

Jeg har forresten ikke prøvd ketamin etter jeg sluttet å snuse, jeg har lest noe om at ketamin kan resette belønningssenteret i hjernen, noen som har hatt denne effekten, er det ved veldig høye doser, kanskje?
Vis hele sitatet...
Det er vel den samme effekten som utnyttes terapeutisk, så det burde ikke trenges høyere riser enn det. Det lages nye synapser, så det du gjør etterpå lager nye "spor" i stedet for de gamle.
Sutt på en nellikspiker når suget er der som verst.
Ok alle snakker om tyggis osv, de snakker om å tygge. Jeg fant et tips man kan sverge til. Ta den samme tyggisen, tygg litt. Også tar du tunga så dytter du den så langt opp i leppa du kommer. Kjempe avvenning

Nikotin plater hjelper også sinnsykt mye
Nikotinfri snus funker.
Jeg har merket at det er en av få fordeler med snus, mer fokusert jobbing. Men er ikke verdt det.
Professor
Trådstarter
Sitat av okbrukernavn Vis innlegg
Jeg har merket at det er en av få fordeler med snus, mer fokusert jobbing. Men er ikke verdt det.
Vis hele sitatet...
Da jeg lærte å programmere satt jeg hele dagen å fokuserte på oppgaver, og det gikk jo fint. Da hadde jeg sluttet en gang før og vært snusfri i noen år. Så, det er ikke slik at man jobber noe dårligere uten snus, er man blitt kvitt suget, fungerer man bedre, det er bare hva man er blitt vant med.
Sist endret av Hans Høyhet; 25. juli 2023 kl. 21:44.