Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  3 7403
Skulle få Apodorm til søvn, aldri brukt det før, men etter å ha prøvd det noen netter nå, så merker jeg ikke noe i heletatt - ingen slapphet, ingen tretthet, absolutt ingenting. Tar 5mg.

Er ganske tollerant på stillnoct og imovane

Jeg var av den forståelse Apodorm skulle være sterkere enn de andre vanlige sovemedisinene? Regner med det ikke er noe forskjell på Apodorm og Mogadon?
Anonym bruker
"Arbeidende Bergnebb"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hei! Apodorm er en sovemedisin, mens Imovane og Stilnoct er innsovningsmedisiner. Legen har mest sannynlig fortalt deg det, men for sikkerhetsskyld; Apodormen kicker først inn etter rundt en time (litt tidligere på tom mage). Og den vil ikke slå deg like ut som Imovane f.eks, men du vil nok sovne ganske raskt og godt hvis du legger deg rundt en time etter du har tatt den.

Betyr det at du hverken merket slapphet, tretthet osv. at du ikke sov da du prøvde 5mg?

Imovane-toleransen din kan kanskje ha litt å si på hvor godt Apodormen virker.

Noen har også naturlig høy toleranse for forskjellige legemidler, og trenger høyere doser med Apodorm for ønsket virkning. F.eks kunne det i ditt tilfelle være at 7.5mg funker bedre, men da blir tolleransen din svært høy hvis du bruker dem ofte.

Apodorm er på en måte sterkere ettersom den er mye bedre på å holde deg lenge i søvn sammenliknet med de to innsovningsmedisinene. Den har lang halveringstid også, og du vil derfor kjenne effekten av den dagen etterpå. Apodorm er også et benzodiazepin, mens Imo. og Stilnoct er Z-hypnotika.
Anonym bruker
"Øm Stingsild"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Hadde samme problemet som deg, fikk Apodorm etter at imovane, mirtazapine og mye annet ikke funket.. Apodormen funket men bare den første natten, etter det var det null virkning.
legen vil ikke skrive ut noe annet til meg for en eller aen grunn så prøver meg på psykolog heller
Fikk det samme middelet skrevet ut relativt nylig, da imovane ikke gjorde helt det den var ment for. Følte meg heller våken enn trøtt med imovane ærlig talt, men slik er nå den saken. Den første natten jeg skulle prøve apodorm starta jeg rolig, kun 5 mg. Er jo et benzo preparat tross alt. Fikk så godt som null virkning av det. Økte til to dagen etter, fikk litt bedre funk da. Sovna vel etter en liten 2 timer. Dag tre, da gikk det. 15 mg apodrom, da sov jeg godt og tungt. Fikk dog ganske sterke mareritt, men det er jo ingen ukjent sak med slike innsovning/sove middler. Det er rett og slett bare å finne riktig dosering for en, hvis en ikke har dratt den til mange, mange tabletter av samme slag da. Da er det lureste å bytte medisin, alle reagerer forskjellig på ALT.