Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 3168
Har begynt på Metamina.

Deilig å gå over fra alle Ritalin-typene, til denne rene amfetaminen!!

Lurer på om dere vet om den kræsjer med andre legemiddler?
Bruker og missbruker div..

Står ikke noe om den i Felleskatalogen, og finner ikke så altfor mye om den når eg Googler...

Tenker på Interaksjoner. Hva den kan ødelegge/hemme virkninger av, og hva den kan forsterke ?

Takker for svar !!
Spør legen din, han har nok de beste forutsetningene for å kunne gi deg et godt svar.
meg bekjent så er metamina noe som er på prøveordning nå (var isåfalld et da jeg satt i fengsel). Tror det vil være vanskelig å finne noen fornutige svar fra Norske forum før det stoffet blir mer vanlig...
Det er dexamfetamin, så du kan betrakte d som ren amf, tenk utifra d :-P
Det er vanskelig å finne informasjon om Metamina på nett, da den kun er på registreringsfritak i Norge. Det er også generelt vanskelig å få info om den på apotek eller hos leger, pga evt. intensjoner om misbruk. Grunnen til det er selvsagt at legen din har oversikt over de medikamentene du bruker (lovlig), og ergo ville gitt beskjed om eventuelle interaksjoner.

Generelt bør kombinasjon av Metamina og inntak av alkohol unngås. Ellers hadde det vært greiere å svare dersom du hadde vært mer spesifikk med hensyn til andre medikamenter. Hvilken dosering du bruker er også avgjørende mht. interaksjoner.
narsissist-nihilist
Det vil kræsje med / minske effekten av beroligende piller. Ellers vet jeg ikke. Som de andre sier, lite info. Bruker selv metamina, men ingen andre legemidler.
Tynn i håret
ha12d's Avatar
Brukte selv denne siden da jeg var usikker på diverse kombinasjoner. Skal ikke fortelle hva den vet og ikke vet om Metamina, men du kan sjekke den ut.

http://www.interaksjoner.no/
Sitat av Wikipedia
Many types of substances are known to interact with amphetamine, resulting in altered drug action or metabolism of amphetamine, the interacting substance, or both.[8][91] Inhibitors of the enzymes that metabolize amphetamine (i.e., CYP2D6 and flavin containing monooxygenase) will prolong its elimination half-life.[5][91] Amphetamine also interacts with MAOIs, particularly monoamine oxidase A inhibitors, since both MAOIs and amphetamine increase plasma catecholamines; therefore, concurrent use of both is dangerous.[91] Amphetamine will modulate the activity of most psychoactive drugs. In particular, amphetamine may decrease the effects of sedatives and depressants and increase the effects of stimulants and antidepressants.[91] Amphetamine may also decrease the effects of antihypertensives and antipsychotics due to its effects on blood pressure and dopamine respectively.[91] There is no significant effect on consuming amphetamine with food in general, but the pH of gastrointestinal content and urine affects the absorption and excretion of amphetamine, respectively.[91] Acidic substances reduce the absorption of amphetamine and increase urinary excretion, and alkaline substances do the opposite.[91] Due to the effect pH has on absorption, amphetamine also interacts with gastric acid reducers such as proton pump inhibitors and H2 antihistamines, which increase gastrointestinal pH.[91]
Vis hele sitatet...
http://en.wikipedia.org/wiki/Amphetamine#Interactions
Sitat av ha12d Vis innlegg
Brukte selv denne siden da jeg var usikker på diverse kombinasjoner. Skal ikke fortelle hva den vet og ikke vet om Metamina, men du kan sjekke den ut.

http://www.interaksjoner.no/
Vis hele sitatet...
Tenkte å anbefale denne selv jeg faktisk, men da jeg prøvde den på medikamenter som jeg vet er en uheldig kombinasjon, så er det vel sånn at den ikke er 100 % å stole på ifht ulovlige medikamenter i Norge.
Takker for svar/tips

http://www.interaksjoner.no var en super side!
-Mye bedre enn Feleskatalogen`s interaksjons analyse-program!

Fant svarene jeg var ute etter.

interaksjoner :

Liste over Metamina interaksjoner:

N06A F Monoamine oxidase inhibitors, non-selective - N06B A02 Dexamfetamine
Risiko for toksiske sentralnervøse effekter, inklusive alvorlig blodtrykksstigning/hypertensiv krise. Løpenr = 4194

N06A G02 Moclobemide - N06B A02 Dexamfetamine
Risiko for toksiske sentralnervøse effekter, inklusive alvorlig blodtrykksstigning/hypertensiv krise. Løpenr = 9658

B05X A04 Ammonium chloride - N06B A02 Dexamfetamine
Nedsatt effekt av amfetamin. Løpenr = 10188

B05X B01 Arginine hydrochloride - N06B A02 Dexamfetamine
Nedsatt effekt av amfetamin. Løpenr = 10043

G04B A01 Ammonium chloride - N06B A02 Dexamfetamine
Nedsatt effekt av amfetamin. Løpenr = 10190

N05A A01 Chlorpromazine - N06B A02 Dexamfetamine
Nedsatt antipsykotisk effekt. Muligens nedsatt sentralstimulerende effekt av amfetamin. Løpenr = 3459

N06B A Centrally acting sympathomimetics - N05B A Benzodiazepine derivatives
Nedsatt sedasjon av benzodiazepiner Løpenr = 4784

N06B A Centrally acting sympathomimetics - N05C D Benzodiazepine derivatives
Nedsatt sedasjon av benzodiazepiner
Så bra at du fant det du var ute etter da.

Hvor lenge har du gått på Metamina? Hvilken dosering står du på? Og syns du at du har noen positiv effekt av det?

Jfr. lista i innlegget overfor hær; Hvordan kan du vite at du har effekt av Metamina overhode?