Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  49 4618
Jeg synes det er den beste konserten jeg noensinne har vært på. Maken til show skal man leite lenge etter! Og setlisten kunne vel ikke vært bedre. 2 sanger som nesten aldri før har vært spillt - Orion og Justice for All, som er blandt mine absolutte favoritter.

Skuffende nok første konserten av Metallica jeg har vært på, fikk desverre ikke tak i billett i 2003.

Har vært på Dream Theater to ganger, Iron Maiden to ganger, men selv ikke Eddie og co kan måle seg med gamle Metallica

Så er det fler som har det som meg? Denne konserten var vel verdt penga jeg gav for det!
Sist endret av Archj; 11. juli 2007 kl. 14:33.
Hell! Jeg er Enig!
Så jævlig bra! men det var første konserten jeg har vært på jeg også.

Fikk Følelsen av at Hele Valle Hovin Eksloderte hver gang de begynte å spille en ny sang!
sto der å sang med hele tia nesten jeg, så jeg er litt Hes nå xD

Konserten var verdt penga ja, ingen tvil om det!
Det var en jævlig rå konsert. Masse liv og flere av de gode gamle sangene. Dette var min første konsert Jeg skal jammen meg tilbake.

Positivt:
- De hadde valgt mange gode sanger
- De fleste var hyggelige
- Fyrverkeriet (heftige smell på One)
- Godt show

Negativt:
- Ble litt mye øl i håret og på klærne
- Litt mange fulle folk... (var for eksempel en som datt ned på bakken og begynte og skjelve rett foran meg

Ellers var dette en konge konsert!! Maiden og Metallica neste år! Vi sees der.
-
Fy faen det er irriterende at jeg ikke fikk tak i billett
Sitat av Blackspot
Negativt:
- Ble litt mye øl i håret og på klærne
- Litt mange fulle folk... (var for eksempel en som datt ned på bakken og begynte og skjelve rett foran meg
-
Vis hele sitatet...
Samme her, Men jeg Var med deg hele konserten da Blackspot
Archj's Avatar
Trådstarter
Hehe hyggelig at mange likte det Jeg ble drita rundt kl. 17:30 og fikk mini hangover ca. 22:30 eller noe. Ble nesten edru før jeg gikk å la meg 02:00.

Nå er kroppen støl, stemmen er helt totalt herpa, litt vondt i hodet men fy faen jeg føler meg bra!

Det som må være veldig kjipt er å bli tatt ut på båre allerede under Turboneger fordi du er for full allerede da Det er penger i dass det.
Sist endret av Archj; 11. juli 2007 kl. 14:53.
Setlisten var seende ut slik:


Creeping Death
Fuel
Wherever I May Roam
Disposable Heroes
Welcome Home (Sanitarium)
...And Justice For All
The Memory Remains
No Leaf Clover
Orion
Fade To Black
Master of Puppets
Battery
- - - -
Sad But True
Nothing Else Matters
One
Enter Sandman
- - - -
Whiplash
Seek and Destroy


Maken til setlist sier jeg bare! Savna kanskje horsemen, men jeg klager ikke et sekund forde!
Stemmen til James var jo helt syk i går! Stemningen kunne ikke blitt bedre. Folk var ville! Det fler tonn tunge betonggulvet reiste seg under Creeping death! Man kunne se at guttene på scenen kosa seg veldig ! Soloene til Kirk var magiske, og bassoloen til Robert er det kuleste på lenge! ^^,
Jeg venta lenge på Seek & Destroy og som en syk avslutning kom den, og jeg har hatt den beste dagen i mitt hittil ikke så altfor lange liv!

Metallica !
Sitat av error
Fy faen det er irriterende at jeg ikke fikk tak i billett
Vis hele sitatet...
Jeg og skullcrack fikk ikke tak i billetter som billettluka solgte.. men vi ville jo ha med oss denne konserten så vi la til 600 til og betalte 1200 per bill. På finn.no. Det var verdt det. Du visste vel ikke at de solgte svart? Eller du ville ikke bruke så mye?
Jeg syns det var helt fantastisk! Gikk liksom ikke opp for meg at de sto der. Vet jeg høres ut som ei fjortiss jente nå men.

Jeg kan nesten ikke bevege nakken idag

"Give me a M! Give me an E! Give me a T! Give me a A! Gimme fuel gimme fire gimme that wich i desire!"

Da klikket det for meg! Didn't see that one comming
Sitat av hopalong
"Give me a M! Give me an E! Give me a T! Give me a A! Gimme fuel gimme fire gimme that wich i desire!"

Da klikket det for meg! Didn't see that one comming
Vis hele sitatet...
Klikka litt for meg når de Begynte på Seek And Destroy Trodde ikke de kom til å spille den en stund xD
Jeg stod på betongtribunen på venstre side, og hadde full oversikt over folkehavet på gulvet.
Fy faen det tok av!
Og gåsehud da James lot publikum synge "nothing else matters"...lyden av 40K mennesker i kor er farlig bra.
Moro med lighterhav, men lyset fra alle mobilene tok helt av.

Forøvrig er konserten selvsagt preordered fra Metallica-live ;D
Sist endret av Scampi; 11. juli 2007 kl. 17:11.
Var en bra konsert, men å si at det var min aller beste konsertopplevelse er å overdrive. Veldig bra setliste, med en del overraskelser. Orion! Aldri trodd at jeg skulle få høre den live. Lyden var forresten ikke helt super, iallfall ikke der jeg sto. Gitaren til Kirk var til tider grøtete og for lav i forhold til resten av lydbilde.
Helt fantastisk, Det eneste jeg har å utsette på hele opplegget var HIM, som gjorde en kjedelig og laber opptreden, toppet av Ville Valos arrogante sarkastiske utsagn. Skulle tro han trodde HIM var headliner.

Men nok om det. Metallica tok kaka, utsøkt fra ende til annen. Har aldri opplevd en konsert med så bra stemning. Spesielt bra når flesteparten av publikum synger med på hver eneste sang
blackspot, hvis jeg skulle betale 1200 for bilett så hadde det blitt litt dyrt.
Med tanke på at flybillett koster 3000 + opp hold + billett..
Skal Flytte om en mnd så trenger start kapital

Men jeg skal få sett en metallica konsert i nærmeste framtid!
Sist endret av error; 11. juli 2007 kl. 19:08.
Vanvittig bra konsert! Alt i alt bedre enn den de hadde sist de var i Oslo!
Jeg hadde ikke noe forhold til Turboneger på forhånd, men de var jo knallbra de!
Leit at lyden på HIM var boss, for det hadde jeg sett frem til!

Men Metallica var konge! Setlisten var dødsbra og opplevelsen enorm!
King of the world
PolkagrisLaila's Avatar
Hva heter sangen da det var noen sykt med blitz-show, blitzen slo i takt med bassen, velldig artig og se på..
Sier bare: BLÆ HIM! usj. Skulle vært forbudt å ha Metallica og HIM i samme land...
Archj's Avatar
Trådstarter
Intervju med Kirk Hammett video

Anmeldelse av konserten

Sitat av Dagbladet
Det var et smart trekk av Metallica å la finske HIM slippe til på scenen i går. Der Turbonegro sørget for øltett vorspielstemning, maktet den finske kvintetten nærmest å tappe et kollektivt Valle Hovin for den siste livsgnist med sin apatiske og ukarismatiske depperock.

Etter en så traurig seanse, er det fint lite som kan gå galt. Og det gjorde det heller ikke da metalens U2 tok et dykk i arkivet.
Vis hele sitatet...
Jeg lo personlig godt av han anmelderen, fordi han har så rett!

Anbefaler å lese begge, fikk tilbake minner fra der jeg ikke huska mer og slikt
Har dere interesse av et live opptak så:
http://youtube.com/watch?v=zqxfC7fSSF8

Det blir litt støy litt utpå filmen, men det er pga høy lyd. Skal fikse det senere. Enjoy
Sang så jeg trodde stemme skulle sprekke på Creeping Death og The Memory Remains

DIE DIE DIE!!

BUT THE MEMORY REMAINSSSSSSSS!!!!!!!!!!!!
Sist endret av Skullcrack; 12. juli 2007 kl. 02:14.
Fantastisk konsert. James var etter min mening på sitt aller beste siden tja.. San Diego 92? Savnet For Whom The Bell Tolls og Leper Messiah, men med luringer som Justice og No Leaf Clover funka det fett. Kudos for genial pyro på One.
Archj's Avatar
Trådstarter
Jepp, jeg klikka helt med det fyrverkeriet som kom altså

Den filmen som ble posta, var jo faktisk god kvalitet på den da! Litt skurr innimellom på basstromma men det funka bra. Synd du ikke fikk med hele sangen
Vil folket ha Robert Trujillo's Bass solo også eller?
Sitat av Blackspot
Vil folket ha Robert Trujillo's Bass solo også eller?
Vis hele sitatet...
Robert Trujillo Bass Solo
var bra konsert, veldi bra lyd til å være ute.
det som skuffa var faktisk publikum. Alt for mange wannabe's, fjortisser, emoer og trøtte mødre..
i spektrum var det vell rundt 8000, og det var 100 ganger mer liv der.

men ikke missforstå, det var SINNSYKT bra :P
Var fett når de overasket som noen over sa! Plutselig kom låter jeg aldri i livet hadde ventet på! Folka jeg var med klikket helt, så det ble en knøttliten mosh-pit på whiplash Har vondt i nakken enda.
Enig folka! Dritfet konsert
James var totalt i toppslag i går ass! Og når Orion kom ble iallfall jeg med, den låta er noe av det kuleste Metallica har gjort ass!

Likevel var det jo noen kjipe ting da (kresen som jeg er)
Hadde vært mer trøkk og bedre følelse i spektrum trur jeg (selvom det jo ikke er plass til noen der omtrent)
også gitaren til Kirk var iallfall der jeg sto litt for lav gjennom hele konserten
Seek and destroy var orgasmen ass hehe
jævli bra konsert!!! digg at him ble bua ut jeg ble slått ned av en feit kar uten grunn og havna i 2 slosskamper
Var verd hver eneste krone av de 600,-
Archj's Avatar
Trådstarter
Bra igjen Blackspot Legg ut alt du har! Trenger minner!!

Ble seriøst Him bua ut? Jeg fikk ikke med meg det jeg, var dritings helt bakerst ved "pissegjerdet". Svarte de noe til buinga?
hvordan var no leaf clover uten sympfoni ?
Sitat av Archj
Bra igjen Blackspot Legg ut alt du har! Trenger minner!!

Ble seriøst Him bua ut? Jeg fikk ikke med meg det jeg, var dritings helt bakerst ved "pissegjerdet". Svarte de noe til buinga?
Vis hele sitatet...
Folk viste finger til dem. HIM ignorerte det men du så tydelig at de var sure... Tror egentlig de hadde ventet seg at de var midtpunktet

EDIT: Til trådstarter som ville ha flere videoer: Jeg har en del flere videoer med like god kvalitet som jeg kan laste opp... problemet er sinnsykt høy knitring og støy (som du kan høre litt av på fade to black videoen. Kan laste opp når jeg vet hvordan man fjerner støyen.
Sist endret av Pheromone; 13. juli 2007 kl. 23:33.
Archj's Avatar
Trådstarter
Sitat av moonlord
hvordan var no leaf clover uten sympfoni ?
Vis hele sitatet...

Personlig syns jeg det var brukbart. Det var ikke dårlig liksom, faktisk så var ingenting dårlig på konserten pga den ekstreme stemningen Metallica klarte å lage
Sitat av moonlord
hvordan var no leaf clover uten sympfoni ?
Vis hele sitatet...
Jeg Personlig syns den var dritbra, men nå elsker jo jeg den sangen da
Sitat av moonlord
hvordan var no leaf clover uten sympfoni ?
Vis hele sitatet...
Den var flott! Men så er jeg kanskje ikke helt objektiv da dette er en av mine absolutte favoritter!

---------------------


Men hvorfor er folk så negative til HIM? HIM har jo sinnsykt bra musikk! Lyden var riktignok boss da de spilte på Valle Hovin men til vanlig er de et bra band!
Noen som Likte "Bongotrommebassspillinga" til Trujillo da?
Syns det var dritmorsomt jeg
Archj's Avatar
Trådstarter
Jeg syns soloen var litt annerledes enn de jeg er vandt til, og det var jo litt kult

Og ang. HIM. De har jo absolutt ingenting å gjøre på en Metallica gig, det heter oppvarmingsband for en grunn - De skal "varme opp" publikum. Det mener nå jeg at Turboneger greide, men HIM er deppemusikk som DB's anmelder beskrivde veldig bra
Før siste sang sa HIMvokalisten følgende(beklager engelsken): Unfortunatly for someone who wants us too FUCK OFF, we're going to play one more song." Noe i den duren. Da jublet vi
Heh, noen som fikk med seg hva trommisen i him sa før han gikk av? Hørte ikke det helt pga slostkamp bak meg ^^
Archj's Avatar
Trådstarter
Nei dessverre... jeg gadd ikke gå fram på oppvarmingsbanda, satt å drakk i gresset til Metallica nærma seg
No Leaf Clover hadde backing symphony da. Var helt rått!

Fy helvete når Master kom.. Holdt på å pisse meg ut!

Eneste savnet var The Four Horsmen.. og Leper Messiah.. og Blackened.. og For Whom The Bell Tolls.. og ganske mange fler når jeg tenker meg om!
Haha, nei shit.. Det var helt sinnsykt! Digga at HiM hadde like mange langefingre i været fra publikum som Metallica hadde "horns" \m/ ! Reis til hjem til Soumi å skriv dikt om hvor trist det var!

Alt i alt var kvelden episk! Drakk bare brus, Metallica var min rus!
Archj's Avatar
Trådstarter
Sitat av bobdane
No Leaf Clover hadde backing symphony da. Var helt rått!

Fy helvete når Master kom.. Holdt på å pisse meg ut!

Eneste savnet var The Four Horsmen.. og Leper Messiah.. og Blackened.. og For Whom The Bell Tolls.. og ganske mange fler når jeg tenker meg om!
Haha, nei shit.. Det var helt sinnsykt! Digga at HiM hadde like mange langefingre i været fra publikum som Metallica hadde "horns" \m/ ! Reis til hjem til Soumi å skriv dikt om hvor trist det var!

Alt i alt var kvelden episk! Drakk bare brus, Metallica var min rus!
Vis hele sitatet...
Hadde de symfoni og? Damn, det hørte jeg ikke

Jeg holdt på å pisse på meg under Justice, som ikke har blitt spillt siden 1990 ca. og Orion som ikke har blitt spillt i sin helhet siden 1986

Er litt enig med sangvalget, syns de godt kunne byttet ut Whiplash med Horsemen feks. Men jeg godtar det. Jeg digger også Leper Messiah! Men det er dessverre en sang de ikke spiller ofte live.

Hvis du bor i Finnmark må det vel ha vært en satans lang tur ned??
Sist endret av Archj; 17. juli 2007 kl. 00:04.
Sitat av Archj
Jeg holdt på å pisse på meg under Justice, som ikke har blitt spillt siden 1990 ca. og Orion som ikke har blitt spillt i sin helhet siden 1986
Vis hele sitatet...
Akuratt som du har vært på de konsertene.
Sitat av St.Vitus
Akuratt som du har vært på de konsertene.
Vis hele sitatet...

Det var et vakkert og historisk øyeblikk
Sitat av Archj
Hvis du bor i Finnmark må det vel ha vært en satans lang tur ned??
Vis hele sitatet...

Jeepp. Men det var SÅ verdt det!
Sinnsykt fet konsert. Aldri fått så mye gåsehud av å se et band live før
Kunne ønske jeg var noen cm høyere dog Hadde den typiske 3 personer på 1.95 seansen hvor de fant ut at de skulle presse seg fram rett forran meg den siste timen :/
Sitat av korzac
Hadde den typiske 3 personer på 1.95 seansen hvor de fant ut at de skulle presse seg fram rett forran meg den siste timen :/
Vis hele sitatet...
En litt bestemt albue i magen på slike folk, så bøyer de seg akkurat passelig mye. Selv er jeg nesten 1.90 men når det kommer slike folk som ikke eier folkeskikk så får de grei beskjed om å stille seg en annen plass...
Archj's Avatar
Trådstarter
Sitat av St.Vitus
Akuratt som du har vært på de konsertene.
Vis hele sitatet...
Har jeg sagt det? Nei, det har jeg ikke. Det du ikke forstod er at det er rimelig digg å dra på Metallica første gang og få høre to sanger live som selv ikke Metallica veteraner har hørt live siden den gang.
Sitat av Cikey
En litt bestemt albue i magen på slike folk, så bøyer de seg akkurat passelig mye. Selv er jeg nesten 1.90 men når det kommer slike folk som ikke eier folkeskikk så får de grei beskjed om å stille seg en annen plass...
Vis hele sitatet...
Jeg er 1.75, så vet ikke helt hvor skremmende en albue fra min side er.. Prøvde nok på den, men de brøt seg frem anyway. Men jeg fikk flyttet meg litt forbi de til slutt. Skjønner ikke at folk ikke prøver å ta liiitt hensyn i det minste. Hehe. Hadde jeg gjort hvis jeg var kjempe :-)
▼ ... noen uker senere ... ▼
jeg hadde gleda meg som faen. men dumme meg drakk meg drita på konserten så husker ikke en shit.

Men assa jeg trur fortsatt at Guns n' Roses konserten i 2006 var bedre...