Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  21 1999
Hei.

Limewire/Frostwire funker veldig dårlig for tiden, når jeg søkte på "Immortal" som er et Norsk Black Metal band, så kom det opp et par sanger av en hip hop gruppe fra amerika med nesten samme navn. Dette gjentar seg ofte, jeg finner ikke de sangene jeg vil ha.

Derfor lurte jeg på om det var noe som visste om en raskere og bedre pogram som har et stor lager av norske black metal sanger. For de som jeg finner har bare pop og rock.

- Sleeeze
Oink
DC - Metal hubs

Google time..
Med utorrent kan du sikkert finne en del. Søk på f.eks torrentz.com (bare en søkeside, ikke en torrentside).

Hvis du ikke vil ha alle sangene i et album f.eks, så kan du velge bort de du ikke vil ha før du laster de ned.
Emule er veldig bra, jeg syns det er mye søpletreff,betalsanger og virus på limewire. Trenger du hjelp for å få fart på nedlastingen send pm så skal jeg forklare. er ikke vanskelig.

http://www.emule-project.net/home/perl/general.cgi?l=1
Merk at problemstillingen kan være noelunde annerledes - rett og slett at filene ikke er delt. Har aldri hørt om Immortal, verken på TV eller radio.

Du kan ha større sjangser på torrent om du skal laste ned album.
Torrent som Viva la Opium sier kan være en fin løsning for deg. Last ned hele albumet så blir du ikke altfor lei av en sang. Om du bare liker 2-3 sanger så er det ingen ting som gjør at du ikke kan kun høre dem heller. Kjekt å ha hele album og playlist er ikke så vanskelig å lage heller.
edit: var vist en som hadde foreslått det ja..
Kan også bruke dc++ og finne en norsk hub. Der er det sikkert litt større sjangs på å finne noe.
Sitat av typisk
Merk at problemstillingen kan være noelunde annerledes - rett og slett at filene ikke er delt. Har aldri hørt om Immortal, verken på TV eller radio.

Du kan ha større sjangser på torrent om du skal laste ned album.
Vis hele sitatet...
Du hører kanskje ikke så mye på musikk innen den sjangeren? Ganske kjent norsk blackmetal band.

Edit: Av ren nysgjerrighet søkte jeg opp bandet på gratis torrentside og klarte å finne det der..
jeg syns det er mye søpletreff,betalsanger og virus på limewire.
Vis hele sitatet...
for å bli kvitt mye av søppelet på limewire kan du gå inn på filter og nøkkelord, der skriver du .wma for det er som oftest de filene som er full av søppel
Trådstarter
10 0
Ok, Tusen takk skal prøve ut noen av de tipsene jeg fikk ;-)

Med Vennlig Hilsen, Sleeeze
Sist endret av Sleeeze; 12. april 2007 kl. 14:21.
Jeg synes limewire er best til å laste ned enkeltsanger uansett, men du kan jo prøve bearshare til enkeltsanger. Hvis du er ute etter hele album foreslår jeg at du bruker utorrent. Du kan finne torrenter ved å lete på sider som isohunt.com og torrentspy.com.
Last ned et torrent program, for eksempel BitLord (google it)

Så trenger du en side for å finne torrenter: http://www.freakforum.nu/forum/showt...=torrent+sider

For å laste ned trykker du på download torrent på den nettsiden.

Hvis du skal laste ned er det greit om det er mange som seeder, da det går fortere.


Men jeg vil ikke annbefale å laste ned piratkopierte filmer,sanger,programmer, da det bryter norsk lov.
hvis du laster ned limewire pro gratis fra:
http://www.info.com.ph/~cyberray/
det er mye reklame der og mye annet skit, men det funker. Det står legal men...
LimeWire Pro er det beste ever
Soulseek er best for musikk. Nesten bare det som deles der... hender nesten aldri at jeg ikke finner det jeg leter etter.
hvorfor gidde å bruke Limewire, når du kan bruke Cabos, og få tilgang til alt gratis uten søppel og reklame ? geez
f.eks torrent
ah må jo legge til XDCC, egentlig ikke lagt for større filer, men med en god nok server kan du glatt få ned større filer kjapt. XDCC er en fildelingsmetode i IRC
Finner Immortal i lange baner på BearShare Pro 5.2.5. Har ingen problemer med dritt og virus osv pga det. Du kan laste ned crack osv fra Limewire om vil
The one who knocks
CosmoKramer's Avatar
Sålenge du ikke har noe imot torrents, last ned uTorrent... Sykt bra torrent program.
Sitat av typisk
Merk at problemstillingen kan være noelunde annerledes - rett og slett at filene ikke er delt. Har aldri hørt om Immortal, verken på TV eller radio.

Du kan ha større sjangser på torrent om du skal laste ned album.
Vis hele sitatet...

Neivel ?!.. har vore på norsk tv ENDEL ganger da men.
Må bare minne om at det ikke heter "nedelastingsprogram eller "Nedlastningsoogram", men en P2P (peer to peer) klient. Ei heller heter det "torrentside" eller "nedlastingsside" som enkelte av dere har skrevet, men "torrent tracker". UTorrent er ikke et "torrent program", men en P2P klient, eventuelt BT (bittorrent) klient.

Tilbake til topic. Tror det beste er å starte med torrent slik andre her har poengtert. Utvalget er da uendlig - praktisk talt. Eventuelt kan du chatte mye på lysskye IRC kanaler, og etterhvert komme deg inn i en FTP-ring. Krever bekjentskap, så du må nok regne med å holde på en stund på IRC før du kan begynne å mase om axx til FTP-sites.

Det aller beste for deg og bandet / artisten er selvfølgelig at du kjøper de sangene du vil ha. Økonomisk sett kan det faktisk lønne seg. I stede for å sitte her og andre steder å styre på i flere timer med å leite etter sangene, så kan du heller få deg en jobb å jobbe de timene, og bruke lønnen din på å kjøpe musikken
bitlord
torrent side www.mininova.org
Sist endret av frodo94; 19. april 2007 kl. 19:07.