Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  17 1751
Fyller 18 seinere i år, valgte derfor å teste å forfalske legitimasjon!
Scanna inn kortet, endra på det, printa ut på fotopapir og lakkerte det! (Veldig vanskelig å se at det er fake).
Men bartenderdama klarte å finne ut av det, og skulle tydeligvis sende det inn til snuten!

Jeg har endra på fødselsnr, kontonr, kontrollnr, navn, signatur (dvs absolutt alt som er nødvendig).
Noen muligheter for at snuten skal finne ut at det var meg?
Kan jeg nekte for at jeg i det hele tatt har vært dær?

Jajaja.. vet at det var idiotisk gjort osv...
Men hva kan jeg gjøre?
1. Når du bor i vadsø sier det seg selv at det er en jævla dårlig ide..
2. mnja, om du har forfalsket alt og hun dama ikke kjenner deg og sånn burde det vel strengt tatt gå bra..
kwm
kwm's Avatar
Trådstarter
Joda.. skjønner i ettertid at det var en jævla dårlig ide, men promille gjør susen!
Bildet jeg hadde på kortet var vel 4 år gammelt elns!
Sitat av kwm
Joda.. skjønner i ettertid at det var en jævla dårlig ide, men promille gjør susen!
Bildet jeg hadde på kortet var vel 4 år gammelt elns!
Vis hele sitatet...
Det var vel kanskje derfor hun busta deg da?
Du burde bytte bilde neste gang.
Har bytta bilde selv, er en enkel sak.
Hvordan kan de finne ut at det er deg hvis alt det som kan bevise identitenen din er endret? Så klart kan du nekte at du var der osv, men da blir det ditt ord mot hun i baren sitt, men jeg tviler på at hun gjør noe annet enn og legge kortet ved kasse så de skjenner det igjen hvis u lager et nytt et.

Alt jeg sa nå kan bli slaktet hvis du bor et veldig lite sted, ikke vet jeg, aldri hvert i vadsø
dere som kjenner folk som har blitt tatt for dette, havner dette på rullebladet eller er det sansynlig at det bare blir en bot av det hele?
hvis det blir en sak ut av dette blir det nok henlagt fort.. jeg tror ikke du har noe bekymre deg for
har lest på litt forskjellige poster men det er ingen som konkret forteller om det havner på rullebladet??

forresten, er det noen fare for den som har lånt ut legget sitt?
Om man først låner bort kortet sitt og blir "busta" for å ha lånt det bort innrømmer man det vel aldri. Kortet er alltid stjålet eller mista, ingen kan motbevise dette.
Sitat av Holygrail
dere som kjenner folk som har blitt tatt for dette, havner dette på rullebladet eller er det sansynlig at det bare blir en bot av det hele?
Vis hele sitatet...
Vel, jeg ble tatt for å bruke en kompis's legg på et utested i Moss.

Riktignok hadde han hvitt hår med krøller, mens jeg er litt mørkere og brunt hår Kom til døra og dørvakta så jo tvert at dette ikke var meg. Kortet ble inndratt, og sendt til politiet.

Ble ikke noe etterspill hverken for meg eller kamerat, han sa han hadde mistet dette

Har kommet inn flere ganger senere med annet falsk legg av samme dørvakt.

I værstefall kan man vel få bøter, og få det på rulleblad som dokumentforfalskning ?
en kamerat fikk nettopp 2000 i bot for falsk leg.
Dette har vært oppe før blant annet her: http://www.freakforum.nu/forum/showt...0&page=2&pp=20

Sitat:
Opprinnelig skrevet av John B
Dette har skjedd flere venner av meg, alle har fått 6000,- i forenklet forelegg eller fengsel i to uker. Det blir tur til stasjonen uansett. Det blir også truet med at dersom det skjer igjen kommer det på rullebladet.



Truet med at det kommer på rullebladet? Det er allerede på rullebladet. Det går ikke an å få bot uten at det komme på rullebladet.

Unntaket er forenklet forelegg (kun mindre trafikksaker). Det kommer ikke på rullebladet.

På rullebladet er det merket av hvilken lov som er brutt. Avhengig av hva slags type jobb det er en søker på som krever vandelsattest, vil lovbruddet stå oppført på attesten.

En som har rulleblad er utelukket fra mange interessante yrker, og dessuten fra å reise til land som krever rent rulleblad.

Det ser ut til at det er i tiden at flere og flere yrker krever rent rulleblad.
Du skal vel ikke alltid ta det for god fisk at bartenderdama sender kortet til politiet. Ville tippe at det går rett i søpla bak disken.
De kaster ikke bare legget. Men de sender det ikke direkte til politiet heller. Kjenner folk som har blitt fratatt falsk legg og aldri hørt noe om det. Ei veninne av meg gikk faktisk bare tilbake neste dag, spurte om hun kunne få legget sitt (med det navnet som står på det seff) og fikk det bare i hånden fra en bunke de hadde bak disken.

Du får aldri noe stress for at noen andre har brukt ditt legg så lenge dere ikke går inn ved siden av hverandre e.l. Bare si du mistet det, broren din har tatt det eller noe sånn. De kan ikke motbevise deg.

Til trådstarter: Dersom alt er endret har de ingen mulighet til å føre kortet til deg, gitt at politiet ikke er en du kjenner som kjenner deg igjen på bildet. Tipper kortet ditt blir liggende en god stund i en eske i ett lagerbygg til bygget brenner ned. Dersom du ikke hadde skiftet på alt kunne du derimot fått litt mer stress.
Hvis jeg bestiller legitimasjon som sier at jeg er 18 feks fra photoid netbutikken så har jeg ikke forfalsket noe?
Men får jeg forfalskning på rullebladet da?

Veit det har blitt skrevet før meg jeg må bare bekrefte det
Sitat av torsken
Hvis jeg bestiller legitimasjon som sier at jeg er 18 feks fra photoid netbutikken så har jeg ikke forfalsket noe?
Men får jeg forfalskning på rullebladet da?

Veit det har blitt skrevet før meg jeg må bare bekrefte det
Vis hele sitatet...
Du har anskaffet et falskt dokument som foreberedelse til til dokumentfalsk. Jf. strl. § 186 med strafferamme 3 års fengsel.

Svaret på ditt spørsmål er ja.
Vadsø er en knøttby, så er jo alltids en mulighet for at du blir tatt. MEN, det som skjedde med meg, på faktisk nøyaktig samme sted var at politiet ringte Muttern og sa at jeg hadde blitt tatt for Dokumentasjonsforfalskning, men de skulle la det gå siden jeg fra før av hadde et rent rulleblad, så de va "kompis" og ga meg en bare en advarsel. Så fikk ikke noe på det offentlige rullebladet, men purken har det i sitt rulleblad på meg.
kwm
kwm's Avatar
Trådstarter
Jess.. du va heldig da:]
Purkens register faktisk;P