Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  80 5460
Hei.
Fant ikke noen tråder som lignet på denne (untatt et par hundre om hundene sin luktesans på rusmiddel forumet).

Så kvikt over til temaet:
Føler du at du har noen 6. sans?

Min ekstra sans må være at jeg *vet* at det er noen bak meg når de kommer listende uten at jeg vet det først. Ikke akkurat den beste sansen å ha, men det er jo bra om det kommer en seriemorder luskende bak meg i buskene.

Iallefall, en venn av meg kan "føle" når det er noe metall nært panna hans. Det kommer en "kilene" følelse når han gjør det. Du kan jo prøve selv med å ta en kniv\nål å sette den foran panna mellom øynene, og se om du skjer noe etter noen minutt.

Hva den sanser er til som er beskrevet ovenfor vet jeg ikke, men det er en del som har den.

En til som en i familien har er at *ho* kan straks vite om personen er og føle om personen er noe å stole på. På ferie har hun aldri blitt lurt og har en jobb innad politiet, tror denne "sansen" hjelper en del med det hun driver med til daglig. Tror det kalles "psi-signatur"

Håper dette kan regnes som sanser, eller er det bare for meg å hoppe tilbake til Åsgaard.
Inntresant tema!
Alle har vell en sån ting, min tror jeg er at jeg har på følelsen hva som kommer til å skje.
En slags magefølelse, men det har vell alle litt av..(?)
Hehe kult tema! jeg får ising i ryggen når noen er bak meg.
Det tror jeg fakktisk noe de fleste har, husker før når jeg var mindre, drev med sånne spion-leker så visst du sto bak noen og stirret nok på de merket de at du var der..
Har spesielt merket det visst jeg er alene og noen skal skremme meg, da kjenner jeg at noen glor på meg, creepy:P
esl
twist?
esl's Avatar
Trådstarter
Sitat av PolkagrisLaila
Det tror jeg fakktisk noe de fleste har, husker før når jeg var mindre, drev med sånne spion-leker så visst du sto bak noen og stirret nok på de merket de at du var der..
Har spesielt merket det visst jeg er alene og noen skal skremme meg, da kjenner jeg at noen glor på meg, creepy:P
Vis hele sitatet...
Den vil jeg tro alle har opplevd. Du kan sammenligne det med skrekkfilm - du vet som oftest når filmen vil skremme deg.
Har en sans som gjør at jeg kan føle at det er noe som ser på meg, når det egentlig ikke er det. Utrolig irriterende, og ender bare opp med å skremme meg selv.
edit: kalakov kom før meg på den ja,

Noe jeg har merket ofte er at jeg føler når folk ser på meg.
Vet ikke om dette bare er tilfeldighet, men når jeg føler det og ser opp. Så ser som oftest den personen på meg.
esl
twist?
esl's Avatar
Trådstarter
Sitat av Kalakov
Har en sans som gjør at jeg kan føle at det er noe som ser på meg, når det egentlig ikke er det. Utrolig irriterende, og ender bare opp med å skremme meg selv.
Vis hele sitatet...
Du kan jo prøve å reversere hele greia slik at når du vet at det er noen som ikke ser på deg, gjør de det Litt teit i store folkemengder - egentlig teit etter å sett på hva jeg skrev - men det er jo en idé.

Er det ingen som 'føler' at de har noe *over* det naturlige?
Det må jo finnes, ellers hadde jo de synske som jobber i "...(?) for Mord" på TVN ikke hatt jobb.
Sist endret av esl; 9. april 2007 kl. 17:36.
Veit ikke om jeg kan kalle det en sans, men dere veit når dere får Deja Vu? Da kjennes det ut som at noe har skjedd før. Jeg får _svært_ ofte deja vu, og noen få ganger, så kan jeg sanse hva som kommer til å skje de neste 10 sekundene. Hvis jeg kunne kontrollert det, ville det vært en ekstremt sterk sans.

Ellers snakker jeg utrolig mye i søvne, og jeg har skikkelig lyst til å undersøke hvorfor jeg har et eget språk når jeg snakker i søvne, og få tatt det opp, men jeg veit ikke hvordan jeg skal få tatt det opp. Altså en film eller et lydklipp. Ideer?
Sitat av max-mekka
Veit ikke om jeg kan kalle det en sans, men dere veit når dere får Deja Vu? Da kjennes det ut som at noe har skjedd før. Jeg får _svært_ ofte deja vu, og noen få ganger, så kan jeg sanse hva som kommer til å skje de neste 10 sekundene. Hvis jeg kunne kontrollert det, ville det vært en ekstremt sterk sans.

Ellers snakker jeg utrolig mye i søvne, og jeg har skikkelig lyst til å undersøke hvorfor jeg har et eget språk når jeg snakker i søvne, og få tatt det opp, men jeg veit ikke hvordan jeg skal få tatt det opp. Altså en film eller et lydklipp. Ideer?
Vis hele sitatet...

Jeg har også veldig ofte deja vu følelsen, det er noe mystiske greier. Å ja, det hadde vært en sinsyk sans om det har kunne latt seg gjøre å kontrolere det.

Det hadde også vært utrolig morsomt å filme seg selv sove, å høre og se alt du gjør.
Det tror jeg at jeg må gjøre selv.
Sitat av Kukhaar
Jeg har også veldig ofte deja vu følelsen, det er noe mystiske greier. Å ja, det hadde vært en sinsyk sans om det har kunne latt seg gjøre å kontrolere det.

Det hadde også vært utrolig morsomt å filme seg selv sove, å høre og se alt du gjør.
Det tror jeg at jeg må gjøre selv.
Vis hele sitatet...
Jeg har ikke funnet noen effektiv måte å filme seg selv på. En ting er å bare filme det, med det er ork å se igjennom alt osv. Dessuten har jeg ikke noe filmkamera. Hehe.... Men folk som har sett meg snakke i søvne, skjønner ikke en døyt av hva jeg sier, og mange blir redde for meg. MEEGER (på forumet) som egentlig er en kar som skjeldent blir redd, har faktisk blitt redd meg, og han har ikke tørt å prøve å kommunisere med meg. Såeh, det er og blir et problem. hehe.
Deja Vu er egtnlig styggelig merkelig mener jeg!
Noen ganger er det så jævli at jeg vet hva som vil skje sekundet etterpå, det er ikke store greiene men, som fks. at han mannen i blått kjøper en avis eller noe sånt!
Sikkert mangen som kjenner seg igjen..
Her står litt om deja vu der, er det bare innbillning eller noe mer?
Sist endret av PolkagrisLaila; 9. april 2007 kl. 18:02. Grunn: Skrive-Per
Har også mye av dette deja vu fenomenet, og hørt litt om at det er hjernen som "skrur seg av" i veldig kort tid... Er jo ikke sikker, men høres ikke så galt ut heller...
visst den hadde skrudd seg av på den måten hadde du vell hengt etter i tida lengre enn bare noen få sekunder..?
Kansje jeg har missforstått, men tenk på hjernen som en klokke da..
Visst du bytter batteri og bruker 5 min. på å bytte de vill den alltid henge 5 minutter etter..(?)
Jeg har en finger for at det er noe du tidligere har drømt, litt scary tanke det og da men..
Sist endret av PolkagrisLaila; 9. april 2007 kl. 18:19. Grunn: Du vet..
Sitat av PolkagrisLaila
Jeg har en finger for at det er noe du tidligere har drømt, litt scary tanke det og da men..
Vis hele sitatet...
ja, det er engentlig skumlere det.
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av typisk
Du kan jo prøve selv med å ta en kniv\nål å sette den foran panna mellom øynene, og se om du skjer noe etter noen minutt.
Vis hele sitatet...
Tror vel de fleste greier å kjenne det hvis de setter ei nål i panna.
Men uansett, jeg kan på en måte 'finne' ting med tankene mine. Jeg bare tenker hardt på den/det jeg vil finne, så vet jeg hvor jeg skal gå
Nyttig noen ganger.

[COLOR=Blue] EDIT[/COLOR]; husker det var en side som het Psipog.net, (Psionic Students In Pursuit Of Guidance) som jeg var medlem i. Den har vært stengt en stund nå, men alle guidene som var der er arkivert, og klare til gjennomsyn. Bare et lite 'addendum' til folk som er interessert. Siden tar for seg alt fra energimanipulasjon til psykokinese (aka. TELEkinese, som nok flere har hørt om ) til andre ting.

Edit igjen; hvis dere plutselig blir interessert er det mange linker til sider som ennå er oppe
Sist endret av robhol; 9. april 2007 kl. 20:30.
esl
twist?
esl's Avatar
Trådstarter
Mye morsomt og "creepy" som stod på de sidene. Noen andre som vil lufte sin 6. sans for allmenheten? Må da være en som har noe usedvanelig
Det med nål i panna som du nevner, tror jeg nok alle har. Du er jo selv klar over når et objekt kommer nært en kroppsdel og fokuserer på det.

(Prøvde dette nettopp med en liten tynn trepinne og det kilte i panna).

Men viss du ikke vet om dette fra før av, så har du jo ører som hører.

Jeg tror at det med Deja Vu har noe med tidligere opplevelser å gjøre. Du husker ikke alt i livet og plutselig sammenligner hjernen din det som skjer i det øyeblikket med det som har hent uten at du selv er klar over det.
Sist endret av Centurius; 10. april 2007 kl. 00:16.
Jeg har veldig, veldig ofte Deja Vù følelsen. Kanskje en gang anna hver dag eller no.

Jeg kan også så godt som alltid forutse når noen ringer meg eller sender meg en melding. For eksempel: På 3 timer, så tok jeg telefonen opp av lomme mindre enn 2 sek før jeg fikk en melding. Jeg gjorde det med alle meldingene jeg fikk, og tok ikke feil en eneste gang. Og jeg sender og mottar veldig mange meldinger. Det var kanskje rundt 100 meldinger der. OG ejg tok ikke feil en eneste gang. Akkurat i det jeg tok opp mobilen, eller trykka på knappen for å se om jeg hadde fått melding, så kom det en melding inn.

Var litt freaky :P
Jeg har en super evne til og få en dårlig følse i kroppen før det faktisk skjer ting.

Når jeg var sammne med dama mi så var det mange ganger hun dro og møtte folk og dro på fest og de gangene som det skjedde noe som kanskje ikke skulle skjedd har jeg hatt en dårlig følse i kroppen hele den kvelden.

Helt siden jul har jeg hatt en utrolig dårlig følse hver gang hun skulle møte en spesiell fyr, dette er jo ikke den eneste gutte vennen hennes, men denne spesielle gutten var det noe med.
Hver eneste gang jeg tenkte på han fikk jeg en jævlig dårlig følse i kroppen, de er nå kjærster...
Sitat av Jumbo
edit: kalakov kom før meg på den ja,

Noe jeg har merket ofte er at jeg føler når folk ser på meg.
Vet ikke om dette bare er tilfeldighet, men når jeg føler det og ser opp. Så ser som oftest den personen på meg.
Vis hele sitatet...
det skjer med meg hele tiden.. jeg treffer øyenkontakt med dem på et millisekund.. litt skremmende
Jeg har også en slik følelse.. Jeg kan som regel merke folk kikker på meg, de kan gjerne stå bak meg og se meg i bakhodet, og jeg merker de kikker på meg og om de smiler eller kikker stygt f.eks. Er litt creepy spør du meg :S :P
Sitat av typisk

Iallefall, en venn av meg kan "føle" når det er noe metall nært panna hans. Det kommer en "kilene" følelse når han gjør det.
Vis hele sitatet...
Det føler jeg også! Det er ganske merkelig- kan liksom holde øynene lukket og kjenne nøyaktig når noen kommer i nærheten med et objekt. Fungerer bare i panna, ingen andre steder på kroppen. Er det ikke det som kalles 'det tredje øyet' eller noe sånt? Var visst en lang tråd om det for en stund siden.
Jeg vet at ting kommer til å skje millisekunder før det skjer... Ikke særlig hendig for jeg får ikke gjort stor med det når jeg kun har millisekunder på meg Var en gang jeg pressa ut safta av limebåter oppi en kjele med kokende vann. Så "følte" jeg at jeg kom til å miste båten oppi vannet og få masse kokende vann over hånda.. Og det gjorde jeg... Fikk ikke gjort mye med det siden jeg "følte" det kun millisekunder før det skjedde Er selvfølgelig andre hendelser og men orker ikke fortelle mer

EDIT: Kan jo nevne det at en god venninne av meg sanddrømmer.. Noe som vil si at hun drømmer noe som kommer til å skje, også skjer det. Vanligvis innen en uke eller kanskje to. Er litt creepy det og.
Sist endret av simdal; 10. april 2007 kl. 02:21.
Mangen forskjellige, veldig intressane, "sanser" folk har her. Man begynne å tenke når man leser de forskjellige innleggene her.

Jeg har en tendens til å være veldig "våken" når jeg sover. Viss det står noen over/ved siden av/ser på meg når jeg sover, merker jeg det. De fleste tror nok at jeg snakker om den vanlige "våkner-når-noen-stirrer-på-deg"- sansen, men det er ikke helt det jeg mener.

F.eks: Jeg ligger å sover i sengen min, da min far kommer inn i rommet. Døra er open, og han lister seg. En følelse av noe som ser på meg, vekker meg (den som de fleste har). Uten å snu eller røre meg (ligger med ryggen til), danner det seg et bilde i hodet mitt. Jeg kan se at han gjør seg klar til å skremme meg.. Akkurat da kaster jeg meg rundt, og slår han hardt!

Morsomt å se på det forfjamsede utrykket i trynet hans :P Anyways, noen andre som har noe lignende, eller er dette bare det samme som "våkner-når-noen-stirrer-på-deg" sansen?
Så for lenge siden en dokumentar om noen sånne "drømme-forskere" som kan tyde drømmene dine osv, og noen av de mente faktisk at hvis du får mange Deja Vu'er daglig er det e "tegn" som sier at du kommer til å død snart! Dette tror jeg ærlig talt ikke no på. For ofte får jeg mange Deja Vu'er innen kort tid, av & til ikke. Og det er heller ikke mange håndfaste bevis på at dette faktisk er tilfelle. Bare never det siden jeg syntes det va litt creepy da jeg var mindre

En kompis av meg har også en slags magefølelse på om noe kommer til å gå bra eller ikke. Så hvis han sier at "Nei, Norge kommer ikke til å vinne kampen idag" eller "Nei, vi kommer ikke til å få låne hytta" osv, så er det faktisk tilfelle i de fleste situasjoner.
Sitat av simdal
EDIT: Kan jo nevne det at en god venninne av meg sanddrømmer.. Noe som vil si at hun drømmer noe som kommer til å skje, også skjer det. Vanligvis innen en uke eller kanskje to. Er litt creepy det og.
Vis hele sitatet...
Har akkurat det samme!. Sjelden det skjer da.
Hah.. Sanser som sier at folk ser på deg når du ikke ser på dem, så blir det skremmende? Hørt om paranoia?
Når ble paranoia, deja vu eller ereksjon en sjette sans? Da har jeg mer enn 8 sanser...
jeg har utviklet en god sans for å lyve når det gjelder å slippe ut av situasjoner. jeg kommer på hva jeg skal si der og da. det har kommet av at da jeg var liten så var det kjeft å få for hver minste ting, så jeg begynte å lyve for å slippe unna, og med årene så har det utviklet seg.

jeg lærte meg også å kjenne igjen lyden av bilene her i huset når de kom, jeg hørte det en stund før. det var nyttig da jeg var gangske avhengi av xboxn, noe som foreldrene mine ikke likte.
Det hender skremmende ofte at jeg og mamma tenker på hverandre på samme tid, eller at jeg merker at hun tenker på meg, og så ringer hun rett etterpå.
jeg kjenner en goatser når jeg ser en
Høm, jeg har min sjette sans på mobilen tror jeg. Jeg kikker alltid på mobilen 4-5 sekunder før jeg får ei melding. Og det er nesten alltid uten å få ei melding i forveien. bare plukker den opp fra lomma(ganske uten å tenke over det) og kikker før legger den tilbake. Rett etter det fra 5-30 sekunder får jeg melding. Dvs, det skjer ikke ved å kikke på den, men de gangene jeg plukker den opp uten å tenke over det. xD Jeg aner ikke hva jeg vil kalle dette, men det er skikkelig rart til tider.
Alle mennesker har faktisk en 6. sans. Den stammer ned fra steinaldertiden, og gud vet hvor mye lenger tilbake i tid. Selv om du ikke tenker over / vet det, så er kroppen din til ENVÆR tid klar over sine omgivelser. Dette kan enkelt sjekkes på en som sover. Hvis du gjør et eller annet like ved siden av en som sover, kan du se at kroppen til den personen til tider reagerer på det du gjør.

Noen har en sterkere utviklet "Sans" enn andre. Min er foreksempel veldig bra utviklet.
Jeg merker det omtrent med en gang noen ser på meg eller lignende. Og ikke unaturlig nok,
så kan man se ting som dette mye oftere utendørs, enn det man kan se inne.

Kast en tennisball over hodet til en som bare sitter inne og daffer. Ingen spesiell reaksjon eller refleks. Men om du derimot prøver akkurat det samme ute i naturen, eller bare ute et sted
vil du se en reaksjon
For den som sitter å ser en masse på Discovery, NGC og lignende kanaler på tv og får med seg en del av programmene om mennesker og slikt så er det faktisk kommet frem en rekke teorier om at alle mennesker og levende saker og ting kommuniserer med hverandre uten å vite det, noen kan føle det sterkere enn andre, derfor den feelingen om at noen ser på deg, eller at noen går bak deg osv.
Veldig ofte når jeg sitter å ser på slike programmer å hører hva forskernemener så kjenner jeg meg igjenn i det de forklarer..

Det med at dere sier at dere kan føle at noen ser på dere, prøv det motstatte, f.eks. i klasserommet.
Finn en person og sitt en stund og se på den personen, til slutt merker personen det, det varierer hvor lang tid det tar, men det funker som oftest. Har selv prøvd den mange ganger, og de fleste forteller i etterkant at de får en skikkelig ekkel følelse om at noen sitter å ser på dem.
Selvfølgelig må ikke personen i forkant vite om at du kommer til å gjøre det iløpet av timen eller lignende:P
Haha, dere er overtroiske ass.

Sitat av mathfjeld
...
Helt siden jul har jeg hatt en utrolig dårlig følse hver gang hun skulle møte en spesiell fyr, dette er jo ikke den eneste gutte vennen hennes, men denne spesielle gutten var det noe med.
Hver eneste gang jeg tenkte på han fikk jeg en jævlig dårlig følse i kroppen, de er nå kjærster...
Vis hele sitatet...
Du har jo helt sikkert fått den dårlige følelsen på personen fordi du merket at han og dama di gikk skremmende godt overens. Kanskje oppdaget du at han fyren hadde mere å by på for eksen din enn du hadde. Sånnt føles jo truende og du føler ubevisst en trussel fra personen. Man blir jo somoftest ikke sjalu om man ikke har noen som helst grunn til det heller, slapp av, du er ikke synsk.

Sitat av simdal
Jeg vet at ting kommer til å skje millisekunder før det skjer... Ikke særlig hendig for jeg får ikke gjort stor med det når jeg kun har millisekunder på meg Var en gang jeg pressa ut safta av limebåter oppi en kjele med kokende vann. Så "følte" jeg at jeg kom til å miste båten oppi vannet og få masse kokende vann over hånda.. Og det gjorde jeg... Fikk ikke gjort mye med det siden jeg "følte" det kun millisekunder før det skjedde Er selvfølgelig andre hendelser og men orker ikke fortelle mer
Vis hele sitatet...
Det er nok bare en illusjon av at du vet at det kommer til å sje. Du mekrerr det kanskje akkurat idet du begynner å miste taket på limebåten, også mister du båten noen ms etter det. Alt dette sjer veldig fort, det er ikke så veldig rart at slikt kan oppfattes som at du visste at du kommer til å miste båten, før du gjorde det. I tilleg blir du forstyrret med et stresshormon hjernen din produserer slik at det blir ekstra vanskelig å huske på hva som egentlig sjedde.

Sitat av bobdane
En kompis av meg har også en slags magefølelse på om noe kommer til å gå bra eller ikke. Så hvis han sier at "Nei, Norge kommer ikke til å vinne kampen idag" eller "Nei, vi kommer ikke til å få låne hytta" osv, så er det faktisk tilfelle i de fleste situasjoner.
Vis hele sitatet...
De fleste? tilnærmet 50/50 eller? Det føles kanskje ut som om han får rett flere ganger fordi de gangene utmerker seg selvfølgelig mere ettersom han faktisk tippa rett, mens de gangene han tippa feil tenker man liksom ikke mere over det. Noen av gangene kan jo sansynligheten være på hannes side også, foreksempel at det ene fotballaget faktisk ER bedre enn det andre.


Jeg har også déjà vu engang iblandt og jeg har oppdaget at følelsen at du har opplevd dette tidligere først dukker opp etter at du har gjort opplevelsen. Foreksempel hvis jeg skal gjøre en oppgave jeg vet jeg aldri har gjort før, og etter at jeg har gjort oppgaven får jeg følelsen av at jeg sikkert har gjort dette før, men husker bare ikke på hvor, men så kommer jeg på, at før jeg begynnte med oppgaven visste jeg at det var første gangen. Jeg ble først usikker på om jeg hadde gjort det tidligere etterpå.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Jeg har en evne til å gi seksuell nytelse til kvinner slik at de selger alt de eier og blir nonner.
Sitat av Polar-
Jeg har en evne til å gi seksuell nytelse til kvinner slik at de selger alt de eier og blir nonner.
Vis hele sitatet...
Ergo; opplevelsen er så fryktinngytende at de ikke vil oppleve noe lignende igjen?
Hadde en periode med ekstremt mye deja vu, etterhvert når jeg fikk deja vu kunne jeg huske at jeg hadde drømt akkurat den hendelsen før. Føleslen når jeg får deja vu nå er veldig vag og jeg husker at jeg har drømt det hver gang, spesielt hvis drømmen var intens. Så jeg tror deja vu er noe man har drømt.

Jeg tror det er mer mellom himmel og jord enn det vi vet, som dem sier.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av lefsegokk
Ergo; opplevelsen er så fryktinngytende at de ikke vil oppleve noe lignende igjen?
Vis hele sitatet...
Jepp



.
Jeg kan sitte å se på tv'n, helt rolig i rommet ikke en lyd fra stua. Hører bare tv'n men plutselig kommer det en slags magefølelse, ikke en eneste lyd men en slags følelse i kropp og sjel Da kan det komme noe inn døra og si midaggen er klar f.eks .

Jeg har ikke hørt han/hun men jeg føler at hun kommer.

Men en gang ble det JEVLA freaky... Var alene hjemme i gammel huset, og fra dag en vi flyttet inn dær var jeg sikker på at det spøkte Jeg satt å spilte xbox eller noe (3-4 år siden) så får jeg den følelsen av at noen kommer, så jeg bare venter til noen kommer...
Så spretter plutselig døren opp, var sikker på at jeg lukte den 100% igjen, men det var ingen i gangen utenfor Jeg var så jevla redd at jeg fikk fan ikke sove
Det var min lille 6. sans

EDIT: Det som typisk sier i sin første post at han føler når han har noen bak seg, den har jeg også
Sist endret av Yomar; 13. april 2007 kl. 01:51.
Jeg kan se noe på innsiden av folk. Ikke noe wow, men jeg kjenner en kraft ifra dem som gir meg mer kraft. Vet selv ikke hva det kommer av - men jeg har begynt å lære bruke dette.

Men jeg tror dette og alt annet av slike "følelser" er noe vi har i vår natur. En måte vi egentlig kan kommunisere som vi bare ikke helt har klart å forstå oss på enda.

Men men.
Du er min venn
niigu's Avatar
Jøsses. Her var det mye rare opplevelser. Jeg har kun hatt én lignende utadæsjæl opplevelse. Jeg var liten (7-8 år) og mor dro meg med ut på hytta for å besøke familie. Mine to søstre var igjen i huset, som ligger ca 30 min fra hytta. Da vi var kommet frem til hytta og godt inn i middagen med Mormor og Bestefar, merka jeg at NÅ måtte vi hjem. Jeg husker jeg maste og maste på mamma, men hun hørte ikke helt etter. Dere kan tenke dere en irriterende liten guttunge som er livredd og vil hjem. Jeg følte ihvertfall at noe var stein hakkende galt.

Moren min hørte etterhvert min bønn og ga seg. Hun sa til meg her forleden at hun spurte meg hva som var galt, og at jeg svarte følgende: "Noe har skjedd hjemme!" Hun kjørte hjem i litt sinnamodus med meg i setet ved siden av. Jeg gråt hele veien. Da vi kom frem sto huset vårt i fyr og flamme, med søstrene mine hengende ut av vinduet De fikk seg heldigvis ut i god behold! Hele huset var brent i stykker, utenom rommet mitt. Det var 100% i samme stand som da jeg forlot det. Ikke en eneste skramme!
Sist endret av niigu; 13. april 2007 kl. 02:43.
Har lest at det er en del snakk om deja vu her.

Bare for å gjøre det klart så finnes det en forklaring på hva det er som var blitt akseptert av forskere:
Hjernen din oppfatter et bilde fra det ene øyet raskere enn fra det andre, ergo får du en følelse av å ha opplevd situasjonen før.

Det har blitt vekket tvil ved denne teorien, siden det ble gjort forsøk med blinde som opplever og har opplevd deja vu.

Jeg har masse av dette, bare det at jeg drømmer om happeningsene noen dager før det skjer.

jeje mye av de samme 6. sansene her.
jeg blir våt i buksa når jeg ikke må på do lenger... "haha" vet...
Sist endret av drrogern; 13. april 2007 kl. 09:26.
Jeg får det noen refererer til som en slags lykkerus når jeg kommer over mange penger som i tillegg kanskje ikke er mine, men vil bli det i løpet av kort tid.
Sist endret av lefsegokk; 15. april 2007 kl. 08:57.
En venn av meg kan noen ganger forrutse ting (dedja vu) så når vi bare valsa litt rundt i nabolaget så skulle vi over på andre siden av veien. så kom det en bil, så etter at den hadde kjørt forbi sa jeg, "nå kan vi gå" (teit kommentar egentlig) så sier han "nei den kommer til å snu å kjøre nedover igjen" så gjorde den fella meg det.
bilen hadde ikke blinklysa på eller noe, den bare stoppet i ca 3 sekunder så kjørte den nedover igjen. Husker det har skjedd sånn ting før med han oxo men kommer ikke på noe spesifikt akkurat i farta
Sist endret av junkpal; 15. april 2007 kl. 10:22.
Trangsynt visjonær
Polar-'s Avatar
Sitat av lefsegokk
Jeg får det noen refererer til som en slags lykkerus når jeg kommer over mange penger som i tillegg kanskje ikke er mine, men vil bli det i løpet av kort tid.
Vis hele sitatet...
Det er vel strengt tatt ingen 6. sans dog...
▼ ... over en uke senere ... ▼
Sitat av tull
jeg kjenner en goatser når jeg ser en
Vis hele sitatet...
utdyp "kjenner"
Sitat av simdal
EDIT: Kan jo nevne det at en god venninne av meg sanddrømmer.. Noe som vil si at hun drømmer noe som kommer til å skje, også skjer det. Vanligvis innen en uke eller kanskje to. Er litt creepy det og.
Vis hele sitatet...
Jeg sanndrømmer også, men sanndrømming er vell det samme som deja vu? Mange som mener det ihvertfall... At du føler du har sett det før. Det finnes jo en teori om parallelle- og multiuniverser der alt foregår paralellt som på jorden (correct me if I'm wrong) Og at dette er grunnen til at vi opplever deja vu eller sanndrømming.