Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  51 4399
Det har seg slik at jeg ble tatt for urinering i byen her en dag. En sivilpurk stoppa meg, og sa jeg kom til å få bot. Da jeg bare er 17 år, så ringte han til foreldrene mine, i tilegg til at han skrev ned navn, telefonnummer, adresse og person-nummer.

Han sa til meg at boten kom "i løpet av et par dager. Dette var det ikke bare jeg som hørte, han sa akkurat det samme til min mor. MEN, nå er det snart gått 3 UKER, og ingen bot har kommet. Hva skjer? Er det mulighet for at de ikke gidder å sende ut/har glemt det?
Hvis det har gått 3 uker og han nevnte at det ville bare ta et par dager så er det mest trolig henlagt.
Det var tross alt ikke verdens største sak, politiet har viktigere ting og ta seg av.
Trådstarter
45 0
Ja. Men så er det folk som sier "politet har viktigeere ting, men den kommer"

har ting å bruke penger på, så lurer på når jeg kan se vekk fra boten å bruke de 4000 på andre ting ?
Sitat av oysf
Ja. Men så er det folk som sier "politet har viktigeere ting, men den kommer"

har ting å bruke penger på, så lurer på når jeg kan se vekk fra boten å bruke de 4000 på andre ting ?
Vis hele sitatet...
Det er det ingen garanti på.
Det pleier å ta 1 mnd etter min erfaring med enkle forelegg.
Sitat av oysf
Ja. Men så er det folk som sier "politet har viktigeere ting, men den kommer"

har ting å bruke penger på, så lurer på når jeg kan se vekk fra boten å bruke de 4000 på andre ting ?
Vis hele sitatet...

Vel, det mest utroligste kan skje. en kamerat av meg ble stoppa for drekking på offentlig plass tre ganger i løpet av en kveld - av samme patrulje! - Dette var riktignok I Moss, og til tross for notering av navn og nummer, og lovnader om bot, så dukket den aldri opp. er vel rundt to år siden nå. Og så er det vel slik at hvis du til nøden må bruke pengene på noe annet, så kan du få boten delt opp. Tror de er ganske greie på slikt?
Trådstarter
45 0
Haha.. Fint for han kompisen din kmkh En kompis sa jeg burde ringe ned og høre med dem, men det tør jeg ikke, i TILFELLE de har glemt den ut
ikke sikkert han var politi heller kan godt hende det var en sivil person som liker å ta saken i egne hender, vet om flere slike i hjembyen som kunne ha funnet på noe slikt!
Trådstarter
45 0
Haha. Tanken har slått meg, men tviiiler på det. Hadde politi-skilt osv, går vel an å fake disse , men likevel. Men om han ikke hadde vært purk, så hadde ikke det gjort meg noe !
ahh, hvis han viste skiltet sitt så er vel han med ganske stor sannsynlighet politi jah
Bare bruk pengene paa det du vil, paa boter saa har du muligheten til ogsaa ta det paa mandelig avdrag, helt ned til 500 pr maaned^^
Trådstarter
45 0
Sitat av SinHazzard
Bare bruk pengene paa det du vil, paa boter saa har du muligheten til ogsaa ta det paa mandelig avdrag, helt ned til 500 pr maaned^^
Vis hele sitatet...

aah det høres ut som en fin avtale. Tror uansett jeg venter en uke.

Takk for alle svar
En kamerat fikk 3000kr for drikking på offentlig sted + bot for urinering på en og samme kveld;P
Det kalles en dyr kveld på by'n !
King of Spooning
Acidous's Avatar
Etter min erfaring med politet i Haugesund så kan det ta opp til flere måneder før du får boten.

Et verste tilfelle er en kamerat av meg, som fikk boten over ett år senere.
Det går an å ringe og høre med politiet. Kanskje de har ikke registrert "hendelsen", så slipper du å lure på om du får boten eller ikke.
Hva skal man si da? "Ja, hallo, jeg lurte på om dere hadde fått med dere att jeg pissa offentlig og om dere har sendt boten enda? Jaha, dere gjorde det ikke før nå nei? Ahh, dere hadde ikke tenkt til det nei, jaja, tusen takk" ^^
For å spore litt av så har jeg sett noe værre.

Kompissen min kjørte en lånt moped utenfor et hus, han var 15 år, hadde seff ikke lappen, han var mindre beruset og hadde ikke hjelm. Det her va på en fest å jeg stod utenfor huset og så på. Da kommer en purkbil fra ingen plass. Kompissen min kjørte fremdeles mopeden. Politiet var helt roli, og gikk bort til kompissen min og snakket med han i en time om alt mulig. Etter dem hadde spurt om navn og div. sa de at han kom til å få ett brev i posten om innkaling til avhør og blablabla. Men det her er snart tre år siden, og han har ikke hørt en dritt.
E fremdeles litt forbausett, som jeg var den dagen han kjørte mopeden og ikke blei kasta på glattcella.
Kan du ikke bare spørre om de har noe på deg? Si at du møtte på en patrulje og de ga deg advarsel eller noe? - Men at de skrev ned navnet ditt ++ ?
King of Spooning
Acidous's Avatar
Det finnes jo politi som "skremmer" deg med at de skal gi deg bot da.
Det vil jo bidra til at det ikke gjentar seg, i alle fall på en liten stund.
Politi er veldig snille med små saker! Jeg har blitt tatt for MANGE ting og fått de fleste hennlagt. Jeg ville brukt pengene
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av h4llik
Politi er veldig snille med små saker! Jeg har blitt tatt for MANGE ting og fått de fleste hennlagt. Jeg ville brukt pengene
Vis hele sitatet...
Det kommer helt an på hvilke politibetjenter du møter på.
Trådstarter
45 0
Ja da ble jeg av alle ting innkalt til AVHØR, "skal høre min versjon". Fins jo ikke akkurat 2000 versjoner av hvordan det er å pisse på gaata
Et tricks ville kanskje vært å filme når politihestene driter på Karl Johan og ingen plukker opp,
det er vel ingen som har kjørt en test av et slikt case i det norske rettssystemet?

Dessuten er det bedre å kjenne folk som kan drite/pisse enn folk som er fulle av dritt...
Jeg regner med at saken din blir henlagt. En nær venn av meg fikk forelegg på 5000 kr i sommerferien, han har ikke betalt det ennå. Han var tilogmed over 15 år.
Trådstarter
45 0
Ikke vet jeg. Skal til avhør i morgen tidlig, kan oppdatere dere etter det. : )
En jeg kjenner fikk også bot for å urinere offentlig haha!
Er det lov å spørre hvorfor det ble urinert offentlig?

A) Toalettene var opptatt
B) Det ble gjort på pure F..?
Det var vel antageligvis nærmeste toalett.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Hvordan gikk det med avhøret oysf? Ble litt nysgjerrig etter jeg leste igjennom tråden.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Trådstarter
45 0
Sorry for sene svar.. Grunnen til at det ble pisset offentlig er den enkle og tåpelige grunn at jeg var veldig pissetrengt etter tolv øl. Så enkelt er det.

Avhøret gikk bra! Kompiser av meg sa jeg ikke kom til å få bot, da jeg kjenner purken som hadde avhøret. Han er jævli grei osv.. men det ble ikke helt slik, han sa det var dumt gjort osv, sporte om min versjon å alt det drite der. Jeg sa det som det var, var helt ærlig og la meg paddeflat, sa jeg angret. Han sa han ikke kunne stryke boten, men kunne si fra til de som hadde me det å gjøre, at de skulle behandle meg på mildest mulig måte.

Har lest meg til at pissing offentli er 4500 her i haugesund, å en purk fortalte meg det var 3000 PLUSS PLUSS PLUSS, men jeg fikk bota igår, den var på 2000

trodde aldri jeg ville juble for å få bot ^^ men 2000 er finere enn 4500=)
Sitat av oysf
Sorry for sene svar.. Grunnen til at det ble pisset offentlig er den enkle og tåpelige grunn at jeg var veldig pissetrengt etter tolv øl. Så enkelt er det.

Avhøret gikk bra! Kompiser av meg sa jeg ikke kom til å få bot, da jeg kjenner purken som hadde avhøret. Han er jævli grei osv.. men det ble ikke helt slik, han sa det var dumt gjort osv, sporte om min versjon å alt det drite der. Jeg sa det som det var, var helt ærlig og la meg paddeflat, sa jeg angret. Han sa han ikke kunne stryke boten, men kunne si fra til de som hadde me det å gjøre, at de skulle behandle meg på mildest mulig måte.

Har lest meg til at pissing offentli er 4500 her i haugesund, å en purk fortalte meg det var 3000 PLUSS PLUSS PLUSS, men jeg fikk bota igår, den var på 2000

trodde aldri jeg ville juble for å få bot ^^ men 2000 er finere enn 4500=)
Vis hele sitatet...
4500 eller 2000... Jeg hadde ikke vært glad når jeg kunne pisset gratis på et dass som forhåpentligvis hadde vært noen meter unna.
hehe, hva tror du? Han stopper deg ringer til din mor og forklarer for dere begge at du har vært en slem gutt og at det bare er til å glede seg til de tre dagene når du får bot i posten. Han sa det bare så du skulle gå å vente på å få boten i posten. Han eller politiet gir ikke boter nå til dags, de bare skremmer folk.
Sitat av oysf
trodde aldri jeg ville juble for å få bot ^^ men 2000 er finere enn 4500=)
Vis hele sitatet...
Fortsatt meget kostbar urinering spør du meg.
Hvor i Haugesund var det du gjorde dette forresten :P
Sitat av oysf
trodde aldri jeg ville juble for å få bot ^^ men 2000 er finere enn 4500=)
Vis hele sitatet...
Hadde du bodd her hadde du sannsynligvis vert tiltalt for blotting av kjønnsorgan på offentlig sted og ilagt bot på hundre høvdinger pluss fengsel
Trådstarter
45 0
Megeeeeeet kostbar urinering ja. Var i haraldsgata, mot classic kebab, om du er kjent.

2000 er mye ja, men da jeg hadde satt av 4500 kr til denne boten, så føles det som jeg har "tjent" 2500
Sitat av oysf
Var i haraldsgata, mot classic kebab, om du er kjent.
Vis hele sitatet...
Jepp. Som beboer på Karmøy så vet jeg hvor det er.
Trådstarter
45 0
Jepp. Jeg har lært hvertfall, gjør det ikke igjen, på LENGE værtfall
neste gang du skal urinere offentli så slenger du bare kølla å pisser på ett vindu. Hvis politiet kommer bort til deg sier du bare at du vasker vinduet
Trådstarter
45 0
Haha neste gang går jeg til nærmeste pissoar ^^
Urinering på offentlig sted kan jo klart være et problem1 På den annen side er det alt for få muligheter til å tømme blæra etter en fuktig bytur! Skjulle vært flere toaletter rundt omkring!
Sitat av oysf
Haha. Tanken har slått meg, men tviiiler på det. Hadde politi-skilt osv, går vel an å fake disse , men likevel. Men om han ikke hadde vært purk, så hadde ikke det gjort meg noe !
Vis hele sitatet...
Ikke at det har mye relevans til topic, men en kompis av meg har flere falske politikort...Tror han betaler en eller annen kar han kjenner som har sånn maskin man bruker for å lage dem
Sitat av VitaminC
neste gang du skal urinere offentli så slenger du bare kølla å pisser på ett vindu. Hvis politiet kommer bort til deg sier du bare at du vasker vinduet
Vis hele sitatet...
Det tror jeg purken ville ha store porblemer med å tro på.

- Det lukter fyll av deg
- Det lukter urin fra vinduet

Da resikerer du vel tiltale for både offentlig urinering, samt ordensforstyrrelser.
viss du står å pisser på et vindu og du ser polti kommer kan du jo bare stenge av og slenge kølla inn i buksa, ta et skritt til siden og stå å kikke inn vinduet.

så bare sier du at du bare sto å så inn vinduet, viss det er ett butikkvindu da...
kanke bevise at det er du som ha pissa da. hehe
Hvis dette vinduet tilhører noen(mener da privateid og ikke statlig feks) så har vel ikke purken en dritt de skulle sagt? Står ingenting om urinering på privat eiendom i loven, så neste gang du pisser så hvorfor ikke bare gå inn i en hage, så får det bli opp til de som eier huset om de vil anmelde, som da er heller tvilsomt med tanke på at de for det første ikke kommer til å gidde det + at de mest sannsynlig sover om du er på fyllatur midt på natta
@bobdane

Da blir det vel noe ala ordensforstyrrelser, hærværk (fordi sånt stinker), kanskje til og med blotting av penis.
▼ ... noen uker senere ... ▼
hvis du er maks uheldig...sansyligvis klarer man å pisse å så stikke
Sitat av Brell
hvis du er maks uheldig...sansyligvis klarer man å pisse å så stikke
Vis hele sitatet...
Tror egentlig ikke det er så smart å løpe, er du drita og ikke helt stødig tar purken deg fort igjen, og da er de som regel ikke så greie. Er vel bedre å prøve å unnskylde seg så mye som mulig for å prøve å slippe bot.
Sitat av Panybs
Er vel bedre å prøve å unnskylde seg så mye som mulig for å prøve å slippe bot.
Vis hele sitatet...
Eller å hoppe inn i en ventende bil... Kanskje til og med betale en pirat taxi ekstra spenn for å få fart på rømningen :P
Sjefsbikkja
sparco's Avatar
SMART Gubbe!!! For det er jo normalt å organisere en fluktbil og getaway driver fordi man skal pisse når man er på fylla.
▼ ... over et år senere ... ▼
Sitat av Panybs Vis innlegg
Tror egentlig ikke det er så smart å løpe, er du drita og ikke helt stødig tar purken deg fort igjen, og da er de som regel ikke så greie. Er vel bedre å prøve å unnskylde seg så mye som mulig for å prøve å slippe bot.
Vis hele sitatet...
eller tryner fordi du møster buksa ^^ hehe

ikke at eg har gjort det

men hva er bota på nå da?
bare lurer asså :P