Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  10 877
Hei! Jeg lurer på hva man trenger for å få råååå lyd i russebil??
Av høyttalere, forsterkere, sub'er og basser??
Veldig viktig å få svar, helst veldig fort! skal kjøpe i morgen
asap-..
Ja i år bør vi høre dere opp på loftet. Skuffa i fjor.
Åssen bil? Hvor mye penger? har dere noe fra før? Kan dere montere det selv?
King of Spooning
Acidous's Avatar
Dersom dere har en del gryn å svi av på anlegget kan dere jo sjekke ut BassBrothers.
De custombygger anlegg til nettopp den bilen det skal være i for å få best mulig ytelse også om dere skulle trenge det.

BassBrothers
I russebil er det viktigste er bass. Peis på med subber og forsterkere og kjøp et par jalla høytalere for resten av lyden.
Kunne dette vært noe kanskje. Veldig billig ihvertfall, men begrenset lager igjen.

http://www.dreamtm.no/nor/membersonl...re.asp?id=6301
King of Spooning
Acidous's Avatar
Sitat av ronnyah
Kunne dette vært noe kanskje. Veldig billig ihvertfall, men begrenset lager igjen.

http://www.dreamtm.no/nor/membersonl...re.asp?id=6301
Vis hele sitatet...

Tja.. Så helt greit ut, men kommer an på størrelsen på bilen egentlig.
Er det en liten personbil så er de helt greie, er det en van eller buss så trenger du nok noe mer.

12 tommere det der?
Er ikke så glad i 12 tommere jeg... I alle fall ikke billige 12 tommere, siden de ofte har en tendens til å gi en mer slapp bass/durebass.
10 tommere gir i de fleste tilfeller en bedre "trøkk" i forhold til 12 tommere når det gjelder rimelige høyttalere.
Sitat av Acidous
Tja.. Så helt greit ut, men kommer an på størrelsen på bilen egentlig.
Er det en liten personbil så er de helt greie, er det en van eller buss så trenger du nok noe mer.

12 tommere det der?
Er ikke så glad i 12 tommere jeg... I alle fall ikke billige 12 tommere, siden de ofte har en tendens til å gi en mer slapp bass/durebass.
10 tommere gir i de fleste tilfeller en bedre "trøkk" i forhold til 12 tommere når det gjelder rimelige høyttalere.
Vis hele sitatet...
Det settet der består av 12 tommere ja. Hvilken lyd du kan få ut av dette avhenger mye av kassevalg, oppsett osv. Men kan ikke si at jeg noen gang har opplevd å fått slapp bass med 12'', eneste jeg er litt skeptisk til er 15''. Hadde 2x12 og 2x15 tommere i bilen vår, 15 tommerne gikk på den type forsterker som er med i den pakken og 12 tommerne gikk på en JBL forsterker på 400w(?). Og 12 tommerne spilte klart bedre enn 15 tommerne. Mulig det var litt feil oppsett i saker og ting her, siden dette ble skrudd sammen ene og alene av meg etter et par drinker og i vill fart. Men det ble såpass bass at man følte ubehag når man satt bak i bilen og musikk på greit høyt volum(bakruta sprakk faktisk også.
12" og 15" blir slappe hvis du ikke har forsterker nokk til å drive det! Med kraftig nokk forsterker så spiller 15" bedre enn 12"..
Den russe pakken dreamtm.no er sikkert helt grei til å ha i en russebil..
12" og 15" trenger bare mere watt for å klare å kjøres best i motsetning til mindre der man ikke trenger mye for å få den til å yte max. Orker ikke forklare hvorfor, pga det har ingen betydning i denne sammenhengen. Men bare mos på! Store monoblokker på hver sub gir mest ut av suben, me kan bli dyrt. Eller funker det med en brokobla 4kanalers på 2suber feks. Går an å lete etter pakkeløsninger om dere ikke kan lage ordentlige kasser selv for optimal lyd.

Gi lyd når dere har kjøpt da!
hallo folkens.. slutt å link til de pingle greiene.

1. Skaff ett aggregat på minimum 2kw, monter det på taket. (kan sikkert lånast i bytte mot annonse)
2. kjøp PA subber. 15-18" plasser dei overalt det er plass i bilen
3. kjøp eller lån 1-2 Behringer EP2500 el. lignande. myyykje kraft for ein billeg penge.

Cerwin Vega HP-215 (halvvegs PA høgtalarar med to 15" i kvar kasse)

Billeg 18" PA sub (Cerwin vega)

Komplett pakke med mixar, cd-speler, forsterkere, basser og fulltonekasser. PA



EDIT: Behringer EP2500
Sist endret av Paniel; 31. mars 2007 kl. 11:42.