Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  45 2554
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Da er det visstnok bekreftet at Metallica kommer til oslo 10. Juli for å holde konsert på Valle Hovin.
Konsertturneen heter «Sick Of The Studio `07» og skal spilles i 12 europeiske byer.

Billettsalger starter 26. Februar å jeg antar at det blir et mareritt å komme igjennom på telefonlinjene som vanlig.

Noen som har tanker om hvilke låter de setter opp til konserten? Bare nytt materiale eller gode gamle slagere fra blandt annet "The black album" også?
Om det blir mye gamle slagere så er det ihvertfall en plass jeg vil feire bursdag
Krysser fingrene for at de kommer på quarten!
Ryktene svirrer om at metallica også tar en tur innom roskilde! Huzzah!
blir sannsynligvis mye gode gamle slagere...
Håper jeg ihvertfall... En ting veit jeg ihvertfall, og det er at dit skal jeg!

Venta lenge på at dem skal komme hit igjen nå ass,
etter at jeg greide å drikke meg mongolid at ikke kom meg til Oslo sist dem var her...

Det var egentlig en smule flaut når jeg tenker meg om..
haha

Mange som har hørt noe av det nye fra Metallica forresten?
Hvor legges disse billettene til salgs? Og hvor tidlig på mandag
Sitat av Typhoon
Hvor legges disse billettene til salgs? Og hvor tidlig på mandag
Vis hele sitatet...
Ordinær salgsstart er Man, 26.02.07 kl.09:00. Billetter legges ut til salg på billettservice.no hvertfall
Så de på Billettservice igår, men jeg kan ikke finne dem nå plutselig.
Haha!! har allerede bestilt billetter.. 4 stk på vei i posten :-P
ser ut til at sommerferien 2007 blir 9 - 13 juli:-D

Yeah rock on...
Sitat av Frits-Rainer
Haha!! har allerede bestilt billetter.. 4 stk på vei i posten :-P
ser ut til at sommerferien 2007 blir 9 - 13 juli:-D

Yeah rock on...
Vis hele sitatet...
Du har bestilt allerede? Hvor da? Medlem av MetClub eller noe?
Sitat av arnesl
Du har bestilt allerede? Hvor da? Medlem av MetClub eller noe?
Vis hele sitatet...
Jah.. kunne bestille fra 22.02 - 23.02 kl. 1500..
tror dere det kan vær en god ide å prøve å få kjøpt på et post kontor kl 0900? slippe å stå i kø på telefon og slikt.
Sitat av tnt
Noen som har tanker om hvilke låter de setter opp til konserten? Bare nytt materiale eller gode gamle slagere fra blandt annet "The black album" også?
Vis hele sitatet...
Gamle slagere?!?

De kommer vel ikke til å rippe opp i det nye klissete sølet :-(

Håper det nye albumet er litt mer som Master of Puppets, Ride the Ligthning eller Kill’em all, er litt lei av Bon Jovi / Guns N Roses feelingen som de har klart å lire av seg etter 1990...

[Edit]Får man kjøpt VIP-billetter?[/Edit]
Sist endret av fxxked; 23. februar 2007 kl. 17:52.
De har jo ny produsent nå på det nye albumet, så håper det blir bra. Tror ikke det blir gamle slagere. De skal vel spille de nye låtene.
I 2006 spilte dem Master of Puppets, og det kunne ikke bedre bli!

Bob Rock er nesten kjent for å ødelegge bra musikk, får håpe Rick Rubin er bedre.
Sist endret av fxxked; 23. februar 2007 kl. 17:54.
Prisene er jo stivere enn brystvortene til en jomfru en kald vinternatt.
600 SPENN !
Metallica døde sammen med Burton. Ingen tvil.
NOK 600, does that come with a complimentary blow job?!?
Det burde den ihvertfall.
Jippi =)=) enedelig kommer de igjen.. bare tre å ett halvt år siden sist nå..
Tipper det blir noe ala St.Anger touren i spektrum der de spilte tre låter fra nye albumet for så å spille de gode gamle ... gåsehud ennå.. og det sier ikke så rent lite...
kan jo hende de spiller samme settet som på rock am ring ifjor da blire hvertfall KONGE
da spilte de jo bare gamle slagere... skal på roskilde i år så håper di kommer dit jeg yey
Faen så mange negative folk det var her.. skjønner ikke at dere gidder å poste viss dere ikke liker metallica litt en gang... "600 SPENN!!" buhu... sist jeg så dem betalte jeg 1200 kr for billetten pluss flyturen fra mo i rana å tilbake... kunne LETT betalt det dobbelte av det...
Å fy faen jeg gleder meg så inn i helvete til den konserten. Sorry ordbruken, men metallica altså, har aldri sett dem før, men gleder som som f4en..
de spiller helt sikkert endel gammelt. på konserten i 2003 spillte de masse gammelt, og der var vell st. anger tour hvis jeg ikke husker feil..
som sagt av frits-rainer, 600 er ingenting for en metallica konsert.
Fy faen å lei meg jeg hadde vært hvis jeg hadde betalt 600Kr og bare fikk St.Anger.
Vel kanskje dere bare har litt bedre inntekt. Jeg synes det faktisk kan være smart og ta ett valg om man vil bruke 600 på å se 4 musikere i noen timer. Uansett hvor mye man liker Metallica, det er grisedyrt. Selv om det er Metallica. Og ja jeg liker Metallica.
Nydelig! Da er billetter på vei i posten! Gleder meg som en unge, skal bli sykt kult med utekonsert med Metallica!
3 billetter er i boks her og ;

wwoohhoo ;D
tnt
Mr Robbie Williams
tnt's Avatar
Trådstarter
Jeg klarte å glemme hele greien, dritkult. Satt oppe til halv syv med oscar-utdelingen. Den er lei.
hørte noe rykter om aldersgrense.. hakke lest det noe sted, men noen som vet noe om dette..?
ifølge denne:
http://www.diskusjon.no/index.php?sh...=715318&st=160

Er det ikke aldersgrense.
For de av dere som misset billettene.. Rockshop.no lodder ut 2 stk Jeg sikret meg mine etter noen nervøse minutter i billettservice sitt køsystem!
Jeg kjøpte mine billetter ved 17-tida i dag på www.billettservice.no, var fortsatt en del igjen da. Du må bare ha nok tolmodighet nok til å søke X antall ganger for å komme gjennom :P
Jeg kjøpte billett litt før 9 i dag morges. 600 er ikke for dyrt, det er jo faen meg metallica!
Hanler om prioritering, det er allt.

Gleder meg som bare rakkern!!
▼ ... over en uke senere ... ▼
har dere fått billettene i posten enda? (fra billlettservice.no)
Venter fortsatt på mine jeg da...
Sammenlignet med andre kjente metall band er det svin dyrt... de veit å ta seg betalt for å si det sånn. Kunne vel kalt seg Betalica egentlig Jeg må punge ut med enda mer jeg så...
600,- er da ingenting om dette er gruppen over alle grupper. Til sammenligning bruker jeg 10.000,- + pr år for å få med meg 1-2 fotballkamper på en tur til England.
Sitat av HassanMofasa
600,- er da ingenting om dette er gruppen over alle grupper. Til sammenligning bruker jeg 10.000,- + pr år for å få med meg 1-2 fotballkamper på en tur til England.
Vis hele sitatet...
Vel da vet du hvordan man kaster bort penger på ballsport.
▼ ... over en uke senere ... ▼
Øøuhm.. 600kr er da ikke dyrt i det hele tatt i forhold til andre band? Snoop Dogg og P. Diddy tok nettopp 500 for sin billett, Iron Maiden i november i fjor tok 500, In Flames som snart kommer til Bergen, Stavanger og Haugesund tar 400 eller.no de og. Til og med DDE tar 400kr(!!!!!) her jeg bor.

Så vet ikke helt hvordan konserter du egentlig drar på St.Vitus. Må isåfall være lokalhelter som kanskje ikke tar inngangspenger engang.
Sitat av bobdane
Øøuhm.. 600kr er da ikke dyrt i det hele tatt i forhold til andre band? Snoop Dogg og P. Diddy tok nettopp 500 for sin billett, Iron Maiden i november i fjor tok 500, In Flames som snart kommer til Bergen, Stavanger og Haugesund tar 400 eller.no de og. Til og med DDE tar 400kr(!!!!!) her jeg bor.

Så vet ikke helt hvordan konserter du egentlig drar på St.Vitus. Må isåfall være lokalhelter som kanskje ikke tar inngangspenger engang.
Vis hele sitatet...
Vel det er pokker meg forskjell på en billett til 600 og 400 BOBDANE. Og at du hele tatt gidder og bruke 500 på å se en hasjrøykende ape og en liten shoppingnarkoman snakkesynger om hvor mye han savner vennen sin. Det kan ikke jeg forstå. Jeg så Iron Maiden og In Flames synes jeg bare er noe møkk. Og DDE kan jeg ikke påstå at jeg har noe forhold til, men hvis du synes det er et godt kjøp så for all del.

Jeg kan egentlig bare gjette meg til at du er litt bortskjemt. Og forresten du nevener jo ingen som tar mer penger enn Metallica.
det er kort og godt prioriteringer det handler om.

noen bruker penger på øl og cafe, andre bruker det på bøker og te.
kamerat av meg spiste makaroni og knekkebrød en hel mnd for og få råd til nattoptikk, mens andre brukte penger på ordentlig mat, og alt annet rart.

Musikk er en vesentlig del av livet for mange (misforstå rett). og bruke 400 på en konsert med en gruppe du digger er ikke så ille i mine øyne, det betyr bare at det er noe annet du velger og ikke gjøre.

Jeg var selv på In Flames i Spectrum og det kom på 800ish pr pers alt i alt, og vi var 3 personer. Jeg droppa da fylla 2 helger.

(før en eller annen smarting da drar konklusjonen at jeg dermed "bare sat hjemme og kjeda meg" så kan jeg opplyse om at det finnes uendlig mye annet kult, du burde prøve det en gang.)

om Metallica tar mer en veldig mange andre, så kan det ha noe med at de er et stort band, de er poppulære og de kan tydeligvis ta seg betalt for dette mer en en del andre.
Et annet moment er at det er en god stund siden sist så folk er vel villige til og betale mer.

Personelig skal jeg ikke, da jeg har andre prioriteringer for øyeblikket.
Sist endret av Octavian; 19. mars 2007 kl. 21:42.
Sitat av St.Vitus
Vel da vet du hvordan man kaster bort penger på ballsport.
Vis hele sitatet...
Hva er vitsen til å sitte på pengene å ruge til man dør? Skal jeg si deg en ting til jeg gjør, jeg kjøper Gilde grillpølser fremfor Slakterns.. Og de (Gildes) koster minimum 25kr mer pr kg!!


Uansett, On topic: Metallica billett på qxl nå til 1400,-
ROFLCOPTER!

HIM skal åpne for Metallica i Oslo, Stockholm og Helsinki. xD
Sitat av HassanMofasa
600,- er da ingenting om dette er gruppen over alle grupper. Til sammenligning bruker jeg 10.000,- + pr år for å få med meg 1-2 fotballkamper på en tur til England.
Vis hele sitatet...
Jeg bruker ca 30 000 på Vålerenga hvert år. 1500 sesongkort, 2000 effekter og klær, 8-9 000 på borteturer og billetter. Mangler 20 000? Dra på fylla hver helg fra april til oktober og tell over etterpå du også :P

600 for billett, par tusen i festen er INGENTING for en god konsert.
HIM/Metallica 10. Juli
Porcupine Tree 11. Juli @ Rockefeller.

kan dette bli noe bedre?
Særiøst?! Porcupine Tree 11. Juli? FY FAEN! MÅ dit as! Har du mere info om det?
tja, sjekk http://www.rockefeller.no/nyheter230307.html

Det står ingenting om det på PT sin hjemmeside, men jeg stoler på rockefeller..