Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  23 1146
Jeg bor i et litt for tettbygd strøk som skaper mye pes bare med det å ta seg et eller syv drag av bongen.

Hvordan kan jeg minimere lukten? Vil det å vape hasjen føre til mindre lukt? Og hvis så, anbefal en vaporizer som ikke er for dyr som faktisk kan brukes til hasj og funker bra.
Sikkert mye som kan brukes men Dynavap er en billig klassiker til hasj.
Hvis du vil gjøre det 100% luktfritt kan du puste ut gjennom en slik, https://www.sploofybrand.com/
Den har samme filter som en kjøkkenvifte og fungerer veldig bra i flere uker. Du kan kjøpe refill filter også.

Synes det er best med en eller annen form for forlengelse når en vaper hasj i en Dynavap. En får også attachments slik at du kan koble den på en bong.
Sist endret av KnutAnkhAton; 12. mars 2024 kl. 23:31. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.
Professor
Trådstarter
Dynavap er manuell da ... jeg betaler gjerne noen hundrelapper mer for en vaporizer som er elektrisk. Men har gått på smell før å kjøpe vaporizer som overhodet ikke funker, en Flowermate som jeg aldri fikk noe røyk ut av, så skal ha en som faktisk fungerer.
Sist endret av Hans Høyhet; 12. mars 2024 kl. 23:47.
Mighty et det du trenger!
Professor
Trådstarter
Sitat av Astro Man Vis innlegg
Mighty et det du trenger!
Vis hele sitatet...
Den er ganske dyr da ... Jeg lurer på om de kan ta fra det slikt utstyr i tollen (jeg reiser en del) hvis det er rester av cannabis. Ville vært kjipt.
Buy once, cry once. Ville ikke reist med den gjennom tolla nei.
Jeg pleide å blåse røyken inn i en svær søppelsekk som jeg hadde teipet rundt en brusflaske som var delt i to. Skrudde på korken etter trekk også luktet det ingenting.
Professor
Trådstarter
Jeg har sjekket litt opp om DynaVap, og den virker jo veldig enkel og grei. Noen som bruker den med hasj og vet om det funker bra, og om det går greit å rense den?

Siden den ikke er elektrisk kan jeg kanskje putte den i oppvaskmaskinen?
Sist endret av Hans Høyhet; 13. mars 2024 kl. 01:01.
Den funker veldig bra til hasj men har ikke veldig stor kapasitet så hvis du vil vape mye på en gang må du fylle på noen runder.
Før likte jeg å gni myk hasj inn i en pipe screen og knørve den sammen. Det ga ganske store hits siden så mye hasj ble oppvarmet samtidig. Nå vaper jeg så skjeldent at toleransen min er så lav at det ikke gir mening. Mekker med real leaf osv. og putter i dynavapen. Renhold er greit nok. Fyll etuiet den kommer i med Isopropanol eller lignende og putt den oppi, tørk av med papir og qtips.
Sist endret av KnutAnkhAton; 13. mars 2024 kl. 02:08.
DynaVap fungerer utmerket til vape av hasj. Grunnet både conduction/convection effekten. Man kan fint gå noen sekunder over klikkelyden for å oppnå høyere varme som enkelte elektroniske sliter med.

Anbefaler ved bruk av hasj i dynavap å anvende bomull/hemp tilegnet vape for å spare seg for klin og grundig rens etter hvert trekk. Bruker selv slik og induksjons varmer type Yll IH 2.0. Denne IH er perfekt til Dynavap mtp den kan regulere watt (temperatur) og tid (teller ned selv også). Videre anbefales en Armored Cap (tjukkere cap / lokket med både stål og bronse) for å holde på varmen bedre.

Jeg samler forresten på vapes og har to stk Dynavap en XL og en mindre, begge to i glass. Ene er fra The Rogue Wax Works og andre fra Tysk merke. Den i XL medfølger armored cap og vong tip og den mindre medfølger low temp cap og har innelagd glass tip.

Gi lyd om du vil heller kjøpe en slik lokalt (Oslo her).
Null erfaring med hasj, bruker kun grønt. Men jeg synes dynavap er sykt overpriset for noe du må sitte å pyrre på med lighter. Spesielt når man får en OK vape til tusenlappen. Har en Flowermate Slick til husbruk og Davinci Micro, fornøyd med begge.
Ett billigere alternativ til dynavap er vaphit
Helt enig i at elektronisk er mye bedre til weed men til hasj og annet klin er dynavap faktisk en god løsning.


Sitat av Jerna Vis innlegg
Ett billigere alternativ til dynavap er vaphit
Vis hele sitatet...
Har du prøvd den? 14 usd uten stem. Må jo bare prøves! Veldig interessant.
Ja, godt mulig at vape ikke funker like bra til hasj. Men dynavap er fremdeles overpriset som fy.
Aldri prøvd vaping men så vidt jeg forstår.. Røyker du innendørs vil det forårsake permanent lukt, vaping midlertidig.
Med grønt er det mindre lukt og som nevnt over kun midlertidig. Jeg vaper innendørs daglig, og det er ingen lukt som sitter igjen her.
Kan anbefale alt fra Storz & Bickel. Dyrt, men det er en bra investering hvis du er en pro bønnerøyker.
Professor
Trådstarter
Sitat av Jerna Vis innlegg
Ett billigere alternativ til dynavap er vaphit
Vis hele sitatet...
Jeg tror ikke den har klikkelyd når du vår en viss tempratur som DynaVap, noe som jeg tenker gjør DynaVapen mye enklere i bruk
Nei ingen klikk på vaphit så det blir fort masete når en begynner å space ut. Men sikkert fint til noen hits her og der.

Denne er jo veldig billig
https://www.dynavap.eu/de-de/products/the-b
Alternativt bare kjøpe en tip og en cap og så finne en billig glass stem. Min favoritt stem kostet 8 euro eller noe sånt.
Professor
Trådstarter
Forresten disse "Vape Lifter" eller "Lady Lifter" som de selger på Shady er jo mye billigere. Noen som har prøvd de om de funker greit?

https://shady.no/produkt/vaporizere/...f-vape-lifter/
Dynavap er nærmest udødelige. Du har de til du mister de. Kan alltids gjøres rene. Den jeg bruker nå er en m2018. Har aldri skiftet o ringer. Lå nedgravd på en strand i et par år og ble funnet fram i vinter. Fungerer akkurat som ny.
https://imma.gr/125638xcb08f
Lurt på det samme som deg ts å vurderer dynavap som jeg kan koble til en bong å puste alt ut av en smokebuddy for å forhindre all form for lukt selvom det bare er «midlertidig» noen som har erfaring med det?
Fuck Mr. Plod!
Sitat av Hans Høyhet Vis innlegg
Den er ganske dyr da ... Jeg lurer på om de kan ta fra det slikt utstyr i tollen (jeg reiser en del) hvis det er rester av cannabis. Ville vært kjipt.
Vis hele sitatet...
vask bort restene så er du good.

når jeg skulle til amster så sendte jeg en boks full av stæsj igjennom tollen på flyplassen.
papes, pipe, rullebrett, en halv pose rulletobakk og real leaf. + sekken min.

de så ikke på meg engang.
la det utover for å provosere, ble sikkerlig skuffa
Sitat av slapp peisen Vis innlegg
Lurt på det samme som deg ts å vurderer dynavap som jeg kan koble til en bong å puste alt ut av en smokebuddy for å forhindre all form for lukt selvom det bare er «midlertidig» noen som har erfaring med det?
Vis hele sitatet...
Burde funke fett de, ingen erfraring da jeg synes det går fort bort ved lufting, funker fett å bare kjøpe vanlig modell og lage adapter med en bit kork eller teipe rundt munstykket, ja litt ghetto men sparer litt cash