Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  4 669
Alle som kjenner til Nederland vet at boligprisene er gått helt over styr der. rundt 10 mil over grensa til Tyskland så er prisene for airbnb-leie på månedsleie en tredjedel av prisen i nederland.

Jeg kunne tenkt meg en måneds opphold der nede i sommer, jeg synes det er fint å ha tilgang til headshops og skikkelig cannabis, men jeg betaler ikke 2000 euro for en liten hybel.

I Essen, Tyskland og omegn derimot er prisene meget gode. Jeg ser på kartet at ved Nederland-Tyskland grensen er det flere landsbyer der grensen er ikke eksisterende, dvs. det ser ut som en enhetlig landsby delt på midten. Hvis man krysser grensen på slike steder for fots i boligområder (og ellers ser normal ut), er vel sjansene for å bli tatt med varer fra nederland like null? eller?
Sist endret av Hans Høyhet; 3. mars 2024 kl. 14:55.
Fom. 1 April er cannabis er legalisert i tyskland, kan ikke være vanskelig å få tak i god cannabis?
Headshops dukker nok også opp iløpet av sommeren.

Import/export er ulovlig så vidt jeg har skjønt.
Du skal dra til et land hvor det er lovlig, og gjøre deg til kjeltring?

Tror jeg ville brukt kreftene mine å finne ut hvordan man får tak i denne lovlige cannabisen i tyskland.
Du skal dra til et land hvor det er lovlig, og gjøre deg til kjeltring?
Vis hele sitatet...
Skal han først bryte loven kan han jo like godt bli hjemme og bryte loven her og samtidig spare alle pengene på reise og overnatting som han kan bruke på røkesaker av god kvalitet. Han drømmer om en måned på ferie, men røker han hjemme kan ha sikkert røke et helt år for samme prisen. Eller mer.
Er veldig fint fint og billig å bo på Tysk side av grensa. Bor selv et godt stykke lenger sør og har enkel tilgang til 4 andre land om jeg skulle trenge litt forandring.

Slik jeg har forstått det er det helst folk som reiser med tog som får trøbbel med Tysk toll. Kan ikke forestille meg å få noe problemer hvis en kjører selv og det ikke er noen spesiell grunn til å bli stoppet. Ruskontroller foregår selvsagt langs veien…

Coffeshops på grensen har ganske dårlig rykte angående kvalitet men det finnes lyspunkter også.

Ikke at jeg vet men regner med at det er svært lett å skaffe god røyk her. Tipper det tar en god stund før den nye loven har noen virkning på det illegale markedet. Er tross alt en måned til det er lov å dyrke privat eller organisert av en klubb. At du får det over disk er langt frem i løypa.
Men en kan røyke nesten overalt uten å risikere trøbbel med politiet hverfall.
Professor
Trådstarter
Sitat av KnutAnkhAton Vis innlegg
Er veldig fint fint og billig å bo på Tysk side av grensa. Bor selv et godt stykke lenger sør og har enkel tilgang til 4 andre land om jeg skulle trenge litt forandring.

Slik jeg har forstått det er det helst folk som reiser med tog som får trøbbel med Tysk toll. Kan ikke forestille meg å få noe problemer hvis en kjører selv og det ikke er noen spesiell grunn til å bli stoppet. Ruskontroller foregår selvsagt langs veien…

Coffeshops på grensen har ganske dårlig rykte angående kvalitet men det finnes lyspunkter også.

Ikke at jeg vet men regner med at det er svært lett å skaffe god røyk her. Tipper det tar en god stund før den nye loven har noen virkning på det illegale markedet. Er tross alt en måned til det er lov å dyrke privat eller organisert av en klubb. At du får det over disk er langt frem i løypa.
Men en kan røyke nesten overalt uten å risikere trøbbel med politiet hverfall.
Vis hele sitatet...
Hva jeg tenkte på var å krysse grensa midt i et sammenhengende boligområde der det går flere veier over grensa, slik som Heerlen. Ta buss fra Essen til Aachen på tysk side, og så gå over til Heerlen fra Aachen og laste opp med godsaker.

Selv om cannabis blir lovlig i Tyskland betyr det ikke at turister fritt kan kjøpe cannabis der.