Du må være registrert og logget inn for å kunne legge ut innlegg på freak.no
X
LOGG INN
... eller du kan registrere deg nå
Dette nettstedet er avhengig av annonseinntekter for å holde driften og videre utvikling igang. Vi liker ikke reklame heller, men alternativene er ikke mange. Vær snill å vurder å slå av annonseblokkering, eller å abonnere på en reklamefri utgave av nettstedet.
  15 1118
Anonym bruker
"Glad Ulv"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Slutta å røyke for 3 mnd siden, og drømmer så grusomt om natta. Det går jo aldri over! Hadde et voldsomt forbruk før jeg slutta, så har tatt til nå før prøvene er rene. Men når skal det slutte? Våkner og er superredd hver eneste h… dag. Noen med erfaringer?
Plutselig er ikke hjernen sløvet ned og man får full fyr på alle signaler...
Det tar tid før slike ting faller litt på plass. Bare å vente det ut.

Søk på det som heter god sønhygiene og implementer dette.
Sørg også for mer enn nok fysisk aktivitet sånn at du er ordentlig sliten når du legger deg. Det fremmer god og dyp søvn og kan redusere tendensen til oppvåkning.
Anonym bruker
"Takknemlig Drage"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Jeg tar ofte pauser fra røykinga og er veldig kjent med disse super livlige drømmene.
Har litt sansen for disse marerittene for du kan snu mynten på runde 2 og gjøre drømmen lucid.

Etter du har våknet fra mareritt, legg deg ned igjen med intensjon om at du skal inn å knuse whatever som er marerittet ditt.
For meg har dette resultert i noen av de mest sinnssyke drømmene du kan forestille deg.
Har manet jeg frem en tanks og artillerier for å gå til krig mot marerittet mitt, veldig spesielt, men det er gøy!

Bare vær forberedt på å tape mange ganger, men for hver gang du taper så kan du gå inn igjen med nye våpen og krefter.
Det er sjuke greier.
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Husker jeg leste noe om at hasj demper dypsøvnen din, REM søvn. Dette fører til at du drømmer mindre eller ikke drømmer i det hele tatt. Når du slutter har hjernen din på en måte holdt tellingen på hvor mye REM søvn du har gått glipp av, og prøver og ta igjen all den tapte REM søvnen.

Dette fører til sinnsyke drømmer, veldig realistiske og ofte marreritt etter min erfaring-
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slutta å røyke for 3 mnd siden, og drømmer så grusomt om natta. Det går jo aldri over! Hadde et voldsomt forbruk før jeg slutta, så har tatt til nå før prøvene er rene. Men når skal det slutte? Våkner og er superredd hver eneste h… dag. Noen med erfaringer?
Vis hele sitatet...
Har du prøvd å slite deg ut en del i løpet av dagen? Anbefaler løping eller squats, høyt volum.
Erfarer det samme. Jeg drømmer ikke når jeg røyker før jeg legger meg. Periodene jeg er av så er drømmende veldig sterke.

Zma tilskudd gjør drømmene enda værre.

Bare å vende seg til (:
Enig i at drømmene blir veldig mye sterkere men marerrit har jeg aldri opplevd...
Anonym bruker
"Forferdet Vågehval"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av HeiG2006 Vis innlegg
Enig i at drømmene blir veldig mye sterkere men marerrit har jeg aldri opplevd...
Vis hele sitatet...
Flaks for deg altså, noen er desverre mer utsatt enn andre. De marrerittene jeg har hatt etter røykeslutt har nesten vært traumatiske.

Typ jeg våkner som på film, hvor de spretter opp og skriker. Det kom til et punkt hvor jeg var redd for og sove for jeg visste hva som lå i vente. Gikk heldigvis bort etter noen mnders tid.

En god ting er jo at det har gitt meg veldig avsmak på daglig røykings, da jeg ikke vil havne i den situasjonen igjen..
ओम नमो नारायण
Dodecha's Avatar
DonorCrew
Mine drømmer når jeg ikke røyker på en stund er som fantastiske Pixar filmer, jeg har bodd i koselige musehjem i fantasifulle hus, jeg har flydd svenende tepper igjennom arabiske netter og det værste er at de virker så virkelig for meg at jeg blir skikkelig skuffa, nesten deprimert når jeg våkner og mer og mer av detaljene forvinner fra sinnet mitt.

Ja, Cannabis og Hasj påvirker REM søvn, så man burde jo roe ned med nattings i perioder. Men jeg sliter jo litt selv her og.
Anonym bruker
"Løpende Vette"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det kan være veldig slitsomt, for meg hjalp quetiapine veldig for god søvn etter jeg slutta med hasj. Verdt å snakke med legen om. Ikke nødvendigvis si noe om at du har røyka hasj men at du sliter med mareritt og søvn og trenger noe og foreslår quetiapine
Anonym bruker
"Vennlig Lodde"
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Som noen her skriver, THC forhinder REM søvn, spesielt om du røyker rett før du legger deg. Hjernen prøver bare å ta igjen for tapt "drømme-tid."
Jeg får av en eller annen grunn sinnsykt mange erotiske drømmer om folk jeg ikke har lyst til at skal være delaktige i erotiske drømmer. Så det blir litt mareritt og koselig i samme drøm. Er midt i det nå.

For meg funker sånne melatonin-dråper man får kjøpt på matbutikken til en viss grad. Men mest for å i det hele tatt klare å sovne.

Sluttet vel for ca to uker siden.
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Slutta å røyke for 3 mnd siden, og drømmer så grusomt om natta. Det går jo aldri over! Hadde et voldsomt forbruk før jeg slutta, så har tatt til nå før prøvene er rene. Men når skal det slutte? Våkner og er superredd hver eneste h… dag. Noen med erfaringer?
Vis hele sitatet...

Var på samme måte som deg ....hadde røyka tett som et uvær i mange år. Også ble det noen helt sinnsyke mareritt når jeg slutta. Våkna klissvåt de fleste netter med hundreoghelvete i puls.
Jeg husker ikke hvor lang tid det tok før det slutta å være sånn, men det var ganske så lenge. Også kom det innimellom etter at jeg slutta.

Nå har jeg vært komplett rusfri i noen år og søvn er en utfordring som kommer med jevne mellomrom. Noe som gjør meg utrolig takknemlig når jeg har gode søvn perioder. Og de kommer jevnt, så det er fint. Er ikke så mye av mareritt og sånt lengre.
Fuck Mr. Plod!
har selv hatt noen syke fights i huset mitt når jeg har hatt pauser 1v5 typ opplegg, våkner pisseredd også treffer en bølge av eufori "ahh det var en drøm."

de beste er der du hopper fra en bygning og nesten treffer bakken. Spinspider er ikke i nærheten engang
Vel, nå må vel jeg stille deg det mest grunnleggende spmet som ingen gidder å spørre. Hvor god er senga di å sove i? Pr dags sover jeg på en klapp seng med billig jysk madrass og det er helt jævlig. Det er det som gir mareritt, ikke bønnna, så ikke legg all skylda på bønna.
Sitat av putinerdritt123 Vis innlegg
Vel, nå må vel jeg stille deg det mest grunnleggende spmet som ingen gidder å spørre. Hvor god er senga di å sove i? Pr dags sover jeg på en klapp seng med billig jysk madrass og det er helt jævlig. Det er det som gir mareritt, ikke bønnna, så ikke legg all skylda på bønna.
Vis hele sitatet...
Snakk om å ikke vite hva man snakker om.

Her er ingen som skylder på bønna så ikke ta deg så nær.
Det er bare fakta at cannabis hemmer rem-søvn slik at man ikke drømmer like aktivt, uten cannabis så kommer de snikende tilbake som et godstog.

Det trenger ikke være mareritt, men når man bor i et samfunn hvor alt gøy er ulovlig og alle bedrevitere er ute etter å peke finger så har man gjerne litt stress på nakken som manifesterer seg som mindre kule, eller veldig kule drømmer.
Det kan gå begge veier.

Poenget er ved cannabis kutt så får man tilbake drømmene, og de første dagene kan man få drømmer som virker mer virkelig enn faktisk virkelighet, og hvis du da finner deg i et mareritt så kan det bli veldig skummelt.
Sist endret av Lyd-Same; 3. mars 2024 kl. 02:20.